Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
ludoburgero skrev:Det er jo temmelig naivt å tro at det ikke ligger ufattelig avansert og utspekulert psykologi bak markedsføring og reklamering slik vi kjenner den.
Hehe.
Er det naivt å ikke tro det ufattelige?
Ja, ganske enkelt er det det.
Man begrenser sin viten og slukker sin kunnskapstørst til i det minste et middelmådig nivå om man skal utelukke at noe som er uventet eller ikke er innenfor ens egen fatteevne skulle eksistere.
(det er nå jeg burde avsluttet med "for alt jeg vet...")
Så enkelt kan det være, og likevel er det ikke så enkelt. Det ufattelige er noe man ikke kan fatte (begripe), og da kan det ikke være naivt å ikke fatte (begripe/tro) det.
Det er som du sier mye som ligger bak å gjøre varen iøynefallende eller tiltrekkende. F.eks. som illustrasjonen over, bruk av ordet sex.
Dette er metoder for at man skal se produktet, ikke skjulte meldinger.
Det er imidlertid en avsporing, for det vi snakker om er opplæring man får i søvne. Det har vi ingen bevis for virkningen av.
Mayane er spesielle, dette har vært forutsett i mange tusen år, de har hatt rett i alle sine tidligere 'spådommer', ikke bare mayane men tidligere vitenskap og religioner som vi innser som dumme nå fordi alt som skjer utenom 2007 tydeligvis ikke har noen mening. Er klar over at ikke alle ser slik på det og at det er forskjellige synspunkter ute og går.
Men helt ærlig, etter alt som har skjedd på denne planeten siden år 0, så tviler jeg ikke på at 21 desember kan bli en vendepunkt. IKKE over natta, men absolutt et vendepunkt. Noen få ganger i løpe av millioner av år danner plantene samme akse og bane som de gjorde ved tidligere universelle endringer. 21 desember 2012 danner de denne aksen igjen. Uansett om man tror noe skjer på denne datoen eller ikke, så danner disse aksene seg igjen, sånn 'er det bare'
Må nesten føde en unge den dagen;) hehe
Sist redigert av elm på 22 Feb 2008 03:37, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 168
Even skrev:Vel dersom jeg overlever 2012 skal jeg legge om hele livsstilen min og bli et mer troende menneske
Hehe. Du burde kanskje heller tenke omvendt. At hvis det ikke skjer noe i 2012 heller, så har vi fått enda en grunn til å ikke tro på alle disse New Age påstandene og kanaliseringer osv. :mozilla_cool:
Hvis du ikke overlever 2012, så er det kanskje heller ikke forsent å begynne å tro, for da kan det kanskje være noe i disse NewAge-greiene.
Jeg drømte forresten inatt igjen. En gjentakende drøm som viser seg i flere forskjellige varianter. Men likheten er at det er over for oss mennesker. Verden er på randen til å kollapse, stjernene står i uvante posisjoner, vi har to måner eller månen har forsvunnet, andre planeter er farlig nærme, og jorda er alltid ute av kurs.
Disse drømmene begynner å plage meg, jeg våkner jo skikkelig engstelig,
og for å si det sånn, så er jeg ikke akkurat den som plages av drømmer.
Jeg synes stort sett drømmer er helt fantastiske, uansett hva de handler om, men de drømmene her - som er så fjerne, men likevel på en måte så levende - de kan rett og slett være ubehagelige, siden de også kommer hyppigere og hyppigere til meg...
Antall ord: 139
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Det at det skal skje noe i år 2012 har det vært snakk om lenge. En ting er mayafolket, men en annen ting er også at synske sier at dette er datoen (21. des. 2012) da jorden vil oppleve en forandring/omveltning. (ref. nettprat med Lilli Bendriss på TVNorge for et par år siden).
"Be aware" blir jo litt drøyt å skrive. Det er jo ikke snakk om jordens undergang her, men en omveltning/bevist gjøring.
En annen ting som kan tyde på at noe er i ferd med å skje/at vi får hjelp utenfra er lett å se ved måten teknologien har utviklet seg de siste 50 årene i forhold til de 500-1000 årene tidligere.
Greit nok at ting baller på seg når en først får til noe teknlolgisk og at det da er lettere å videreutvikle det, men det har jo gått voldsomt fort de siste årene.
Alle mennesker er pr idag innerst inne egoistiske. Slik er det også i større skala, med firmaer, regjeringer osv.
En global forandring vil jeg påstå er umulig for det vanlige mennesket, med mindre det blir prakket på oss. Se bare på "den grønne bølgen" som farer over oss om dagen. Hvor lenge varer den? Hva blir resultatet? Mest sannsynlig minimalt, og ikke annet enn diskusjoner. Det blir hele tiden snakk om hvem som tjener på dette. Når man ser hvor sterke industrier er som ikke ønsker forandringer så er det ganske skremmende.
Jeg tror at hvis det skjer noe i 2012 så er det mer en omveltning og bevist gjøring og ikke en "straff" / katastrofe. At vi beveger oss mot "nye" tider bør være hevet over enhver tvil, men at de blir så drastiske som diskutert her tror jeg ikke.
Vi er fullt kapable til å ødelegge for oss selv her nede, så jeg tror ikke vi trenger noen ekstra hjelp til dette, men i 2012 så er vi kanskje kommet så langt at vi trenger litt kollektiv drahjelp for å bli bevisste på situasjonen slik den er og status videre fremover.
Uansett, etter mitt syn, så er vi alle små sjeler av en og samme opprinnelse så det vil være en mening med det som skjer uansett.
De fleste kanaliseringer om 2012 ang Maya-kalenderen handler ikke om at Jorden går under eller at det vil skje polskifte(som bare er noe symbolsk greie ang syklus-skifte her på Jorden). Men oppgraderingen - utvidelsen av jordas bevissthetsharddisk vil være ganske radikal og det er bare dem som er åpne for det åndelige og som er vant med å jobbe med åndelige som vil merke endringene. De som ikke er bevisst på sin åndelige side vil ikke merke noenting. Eneste det blir mer kaos i den fysiske verden ang destruktive ting og naturen vil fortsette å balansere og rense på sin måte.
Så summasumarum - kort fortalt så handler det om å bli bevisst på sin åndelige side så vil man merke allerede endringer nå enn for noen årtilbake i jordas bevissthetsharddisk. Kontakten med åndeverdenen vil være mer klar fra og med desember 2012. Dette er jeg åpen for og at det skjer noe med Jordas bevissthet har jeg og andre merket allerede. Og noe naturfolk som følger urgamle spirituelle tradisjoner,sjamaner,mystikere o.l. merker allerede og det handler om å ha de rette parabolantennene klare i hjernen - i sin bevissthet - for å motta det som vil skje fra 2012 og etter det. Hva velger du?Å være bevisst på din åndelige side?Eller ikke? Livet vil være som nå - ikke store forskjeller med unntaket av at en vil få mer klarere kontakt med interdimensjonelle tilstander.....teknologien vil fortsette å utvikle seg radikalt.
... men i 2012 så er vi kanskje kommet så langt at vi trenger litt kollektiv drahjelp for å bli bevisste på situasjonen slik den er og status videre fremover ...
Dagdroemmer
2012 er begynnelsen av omveltningstiden og det vil nødvendigvis gå litt tid til vi kommer så langt.
Hvor lang denne omstillingstiden er vet jeg ikke for jeg har hørt mye forskillig. Kanskje ingen enda vet det, og at det er avhengig av en mengde ting / hendelser / situasjoner osv.
Det er ingenting som tilsier at en omveltning skal være enkel. Så det kan hende vi kommer borti en risiko av et eller annet slag. Kanske også mange risiki.
Barbara Hand Clow channels Satya of Alcyone, a Pleidian identified with the Goddess. Satya is the keeper of the library on Alcyone, the central star of the Pleiades.
"I am here to help you deocde the central intelligence of your planet, to prepare you for the Cosmic Party that begins on winter solstice, December 21, 2012." (page 3)
Her nevnes også 21 des 2012 som da jordas kosmiske bevissthet vil øke/utvide ekstremt mye. Mange kanalisere som nevner dette(ikke bare Barbara Hand Clow) - om det stemmer får en "se" og "erfare" i ens bevissthet når den tid kommer. Spennende å følge iallefall - spesielt for dem som er åpne for dette.
Det at det skal skje noe i år 2012 har det vært snakk om lenge. En ting er mayafolket, men en annen ting er også at synske sier at dette er datoen (21. des. 2012) da jorden vil oppleve en forandring/omveltning. (ref. nettprat med Lilli Bendriss på TVNorge for et par år siden).
"Be aware" blir jo litt drøyt å skrive. Det er jo ikke snakk om jordens undergang her, men en omveltning/bevist gjøring.
En annen ting som kan tyde på at noe er i ferd med å skje/at vi får hjelp utenfra er lett å se ved måten teknologien har utviklet seg de siste 50 årene i forhold til de 500-1000 årene tidligere.
Greit nok at ting baller på seg når en først får til noe teknlolgisk og at det da er lettere å videreutvikle det, men det har jo gått voldsomt fort de siste årene.
Alle mennesker er pr idag innerst inne egoistiske. Slik er det også i større skala, med firmaer, regjeringer osv.
En global forandring vil jeg påstå er umulig for det vanlige mennesket, med mindre det blir prakket på oss. Se bare på "den grønne bølgen" som farer over oss om dagen. Hvor lenge varer den? Hva blir resultatet? Mest sannsynlig minimalt, og ikke annet enn diskusjoner. Det blir hele tiden snakk om hvem som tjener på dette. Når man ser hvor sterke industrier er som ikke ønsker forandringer så er det ganske skremmende.
Jeg tror at hvis det skjer noe i 2012 så er det mer en omveltning og bevist gjøring og ikke en "straff" / katastrofe. At vi beveger oss mot "nye" tider bør være hevet over enhver tvil, men at de blir så drastiske som diskutert her tror jeg ikke.
Vi er fullt kapable til å ødelegge for oss selv her nede, så jeg tror ikke vi trenger noen ekstra hjelp til dette, men i 2012 så er vi kanskje kommet så langt at vi trenger litt kollektiv drahjelp for å bli bevisste på situasjonen slik den er og status videre fremover.
Uansett, etter mitt syn, så er vi alle små sjeler av en og samme opprinnelse så det vil være en mening med det som skjer uansett.
Dagdroemmer
21 des 2012, vintersolverv det året den mayanske kalender ikke går lenger. Altså, enten så er dette ting man har kombinert enten bevisst eller ubevisst pga opplysninger man har fått ellers så er det en reel "ting". Litt vanskelig å si før 2012, men jeg heller til det første. (foresten dagen etter fødselsdagen min!!)
Vermilion Oriol skrev:Hmm.....jeg som trodde at 2012-maset hadde tatt slutt
Du må vente når det blir 2013 så vil maset ta slutt. :mozilla_cool:
Nja....er du sikker på det. Jeg ville ikke ha blitt overrasket (tatt i ettertraktning) om vi kom til 2012, for å så oppleve masing om det temaet ti år til. Da ville det vel dreie seg om hvorfor det ikke skjedde noe. Eller om det ville skje noe, så ville man lage hundre tråder om det. Jaja mensan
Vermilion Oriol skrev:Hmm.....jeg som trodde at 2012-maset hadde tatt slutt
Du må vente når det blir 2013 så vil maset ta slutt. :mozilla_cool:
Nja....er du sikker på det. Jeg ville ikke ha blitt overrasket (tatt i ettertraktning) om vi kom til 2012, for å så oppleve masing om det temaet ti år til. Da ville det vel dreie seg om hvorfor det ikke skjedde noe. Eller om det ville skje noe, så ville man lage hundre tråder om det. Jaja mensan
Jeg spår her og nå at flere vil merke hva som skjer på den datoen og i ettertid - kraftig oppjustering av jordas bevissthet. Nærmere hvem vi egentlig er og våre kosmiske venner. :mozilla_cool: Time will show.