Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Mørkeredd?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Feb 2007 22:25
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Fredrikstad
Hun strakte ut hånden og skjøv opp badedøra. Alt var som det pleide. Til høyre var doen og vaskemaskinen, til venstre vasken. Lenger inn var badekaret, rundt hjørnet. Så hørte hun lyden. Var det en kran som dryppet her også? Hun skrittet over terskelen.
Idet hun snudde seg mot badekaret fant hun Bamse. Kjære Bamse! Hva er det som har skjedd? Hun fikk ikke puste, måtte sette seg på huk, klarte ikke se, men hun måtte. Måtte se hvordan Bamse hang etter halen på dusjgardinstangen. Halsen var skåret over. Blodet hadde sprutet overalt, på kranen, på veggen, på gulvet. Det hang en dråpe på snuten. Den dryppet ned i badekaret med et lite plopp. På veggen sto det skrevet med blodige bokstaver:
MENNESKER KAN OGSÅ SLIKKE[/quote]
Det der husker jeg:P
Bare at når jeg hørte den var ikke den siste setningen: Mennesker kan også slikke!
Det var: Hvem har sagt at spøkelser ikke kan slikke?!
Idet hun snudde seg mot badekaret fant hun Bamse. Kjære Bamse! Hva er det som har skjedd? Hun fikk ikke puste, måtte sette seg på huk, klarte ikke se, men hun måtte. Måtte se hvordan Bamse hang etter halen på dusjgardinstangen. Halsen var skåret over. Blodet hadde sprutet overalt, på kranen, på veggen, på gulvet. Det hang en dråpe på snuten. Den dryppet ned i badekaret med et lite plopp. På veggen sto det skrevet med blodige bokstaver:
MENNESKER KAN OGSÅ SLIKKE[/quote]
Det der husker jeg:P
Bare at når jeg hørte den var ikke den siste setningen: Mennesker kan også slikke!
Det var: Hvem har sagt at spøkelser ikke kan slikke?!
Antall ord: 172
Tell your dreams to the moon!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
BrokenAngel skrev:Hun strakte ut hånden og skjøv opp badedøra. Alt var som det pleide. Til høyre var doen og vaskemaskinen, til venstre vasken. Lenger inn var badekaret, rundt hjørnet. Så hørte hun lyden. Var det en kran som dryppet her også? Hun skrittet over terskelen.
MENNESKER KAN OGSÅ SLIKKE
Nå husker jeg at jeg også har hørt:
VAMPYRER KAN OGSÅ SLIKKE DEG PÅ HÅNDA
Antall ord: 157
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Apr 2007 20:05
- 17
- Lokalisering: fantasia;)
- Blitt takket: 1 gang
Det der husker jeg:PBrokenAngel skrev:Hun strakte ut hånden og skjøv opp badedøra. Alt var som det pleide. Til høyre var doen og vaskemaskinen, til venstre vasken. Lenger inn var badekaret, rundt hjørnet. Så hørte hun lyden. Var det en kran som dryppet her også? Hun skrittet over terskelen.
MENNESKER KAN OGSÅ SLIKKE
Det var: Hvem har sagt at spøkelser ikke kan slikke?![/quote]
Er ikke setningen slik:
Mordere kan også slikke hender...
Antall ord: 183
Æ e ækte finnmarking!!:D
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Nov 2006 13:44
- 18
- Lokalisering: Elverum
Det er sikkert kjempemange sluttsetninger Det var bare den jeg hadde hørt.
Antall ord: 13
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
Kjasp skrev:Det er sikkert kjempemange sluttsetninger Det var bare den jeg hadde hørt.
Hehe... Jepp
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Apr 2007 20:05
- 17
- Lokalisering: fantasia;)
åja..
Jeg leste den i den der alle barnas skrekkhistorier eller noe..
god natt til dere alle:)
Jeg leste den i den der alle barnas skrekkhistorier eller noe..
god natt til dere alle:)
Antall ord: 17
Æ e ækte finnmarking!!:D
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2007 13:01
- 17
- Lokalisering: Trøndelag
Det var en gang ei jente som var på besøk hos ei venninne. Senere på kvelden bestemte hun seg for å dra hjem, og på hjemveien måtte hun ta snarveien over kirkegården. Hun synes det var litt spooky, men tenkte bare på rolige ting som fikk henne rolig. Plutselig startet vinden å blåse opp og hun hørte en hvesende stemme ut fra mørke kroker "Går du gjennom denne kirkegården igjen DREPER JEG DEG!!!" Jenta skvatt til og løp hjem til trygge omgivelser. Hun tenkte kanskje at hun bare inbilte seg det, og tenkte ikke mer over det.
Neste dag var hun og besøkte venninna igjen og når det begynte å bli mørkt bestemte hun seg for å gå hjem. Hun gikk samme snarveien gjennom kirkegården, og vinden økte, og samme stemmen hveser fra de mørke krokene "Jeg advarte deg!" Jenta tenkte på at det kanskje var innbildning, og kom senere hjem og skulle i dusjen. Hun kledde av seg og moren kom inn. "Hvorfor har du et digert kryss på ryggen?!" spurte moren i ren nyskjerrighet. Jenta så seg i speilet og så ingenting. "Det er sikkert ingenting", sa jenta og gikk og la seg.
Dagen etter dekket moren på bordet til frokost, og ropte på datteren. Ingen svar. Moren gikk opp på rommet og så datteren knivstukket i midten av krysset.....
Neste dag var hun og besøkte venninna igjen og når det begynte å bli mørkt bestemte hun seg for å gå hjem. Hun gikk samme snarveien gjennom kirkegården, og vinden økte, og samme stemmen hveser fra de mørke krokene "Jeg advarte deg!" Jenta tenkte på at det kanskje var innbildning, og kom senere hjem og skulle i dusjen. Hun kledde av seg og moren kom inn. "Hvorfor har du et digert kryss på ryggen?!" spurte moren i ren nyskjerrighet. Jenta så seg i speilet og så ingenting. "Det er sikkert ingenting", sa jenta og gikk og la seg.
Dagen etter dekket moren på bordet til frokost, og ropte på datteren. Ingen svar. Moren gikk opp på rommet og så datteren knivstukket i midten av krysset.....
Antall ord: 232
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jul 2007 17:14
- 17
Husker godt denne serien, og må si at jeg savner den!
Noen som husker hva orginaltittelen til serien er?
Noen som husker hva orginaltittelen til serien er?
Antall ord: 19
Viking te eg dør
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Jaaa, "Mørkredd" husker jeg, er'u gæærn Husker til og med at i en av episodene så skrudde jeg av TV'en akkurat da det kom en klo opp av bassenget og tok tak i en gutt, for da turte jeg ikke å se mer... Det har jeg angret på i alle år siden, for jeg ville vite hva som skjedde..! xD Forresten - noen som husker den derre episoden hvor det er en gutt og en jente som kommer til en forsker... og så får de et eller annet middel, jeg husker ikke hva. Vitenskapsmannen er egentlig snill, da. Og så, for å bevise at middelet ikke er farlig, gir han det til kaninen først, og da det ikke skjer noe, så tar ungene det og går..? Og akkurat når det har gått så ser vitenskapsmannen på kaninen og tenker "Å nei, hva har jeg gjort eller noe", fordi kaninen fikk mye lenger hår og hoggtenner og greier... Husker ikke hva som skjer videre...!
Noen andre som forresten husker den derre svenske Mørkredd-versjonen? Den med hun jenta som tror hun er regnspøkelset og sånn...
Men skal vi se om jeg finner noe snadder, da...
PORSELENSDUKKEN
Ole var i utlandet, og skulle kjøpe med seg suvenirer til sine tre døtre hjemme i Norge. Han gikk forbi en gammel antikvitetsbutikk, og utstilt i vinduet stod det en fager porselensdukke, med grønn fløyelskjole og silkehatt, og ansikt som en levende, liten pike. "Den", tenkte Ole, "den hadde vært perfekt til min eldste datter!" Dermed gikk han inn i butikken og kjøpte den. Mannen bak disken var skjeggete, og så ut som om han hadde overlevd flere århundrer. Han virket først skeptisk til å selge dukken i vinduet, og begynte å anbefale andre ting, men så snart Ole kom med en pris som var litt over det fornuftige, slo gamlingen til. Da han pakket inn dukken, skulte han på Ole bak de runde, sprukne brillene sine, og sa, med lys gammelmannsrøst: "Men vær du forsiktig, unge mann, ta aldri denne dukken med deg ut av landet!" "Men den er til datteren min hjemme i Norge!" sa Ole. "Hvordan skal hun kunne få den da, hvis jeg ikke kan ta den med hjem?" Han så på den gamle, som bare tviholdt på den innpakkede dukken, og gjentok "Ta aldri denne dukken med deg ut av landet!" Ole stirret på ham et øyeblikk. Hva var dette for slags humbug...? Men da han så at den gamle mannen ikke ville slippe dukken, gav han etter. "Nei, greit, så skal jeg vel ikke det, da." Tvilsom var gamlingen fortsatt, men han rakte den innpakkede porselensdukken sakte mot Ole igjen. Da Ole var på vei ut av butikken, sa den gamle lavt til ham: "Jeg vil nødig bli tiltalt for drap, forstår du.." Ole ble ikke rent lite skremt av denne replikken, men mannen var gammel og innbildte seg sikkert en hel masse.
Så tok nå Ole dukken med seg ut av landet, likevel. Da han kom hjem, ble alle glade for å se ham igjen, og han overrakte suvenirer til døtrene sine. Den yngste fikk en gyngehest, den mellomste fikk en spilledåse, og den eldste fikk porselensdukken. Alle døtrene ble svært glade for gavene, og de satte tingene på hvert sitt værelse med en gang. Da de gikk for å legge seg, la den eldste datteren dukken rett ved sengen. Hun ville så gjerne se på den mens hun sovnet. Hun var ikke den mest populære jenta på skolen, grunnet sitt noe spesielle utseende. Briller og regulering hjalp ikke så mye på den kvisete, henslete jenta, som var så spinkel at alle klær hang som filler på henne. Derfor ble hun fort glad i den pene dukken, og lå og fantaserte til langt på natt hvor prektig hun hadde følt seg hvis hun hadde sett slik ut. Til slutt smøg søvnen seg på henne, og hun sovnet med ansiktet vendt mot dukken.
Neste morgen skulle Ole vekke sine tre døtre. Da han skulle vekke den eldste, så han noe forferdelig: datteren lå i sengen, iskald og blåblek i huden, med ansiktet vendt mot porselensdukken han hadde gitt henne. I ansiktet til datteren var det fem ganske ferske striper med blod, dype kutt som om noen med usedvanlig lange klør eller negler hade boret dem inn i ansiktet hennes. Over hjertet hennes var det fem dype kutt, der også, og blodet piplet frem fremdeles. Datteren var død.
Ole gav porselensdukken til den mellomste datteren isteden. Hun ble fort glad i den, men gjorde samme tabbe som storesøsteren. Da Ole fant henne neste dag, var også hun blitt dødsblek og hadde fem dype kutt i ansiktet, og fem tvers over hjertet. Oles mellomste datter var også død.
Da gav Ole dukken til sin yngste datter, som nå var den eneste av de tre jentene hans som var igjen. Han gav datteren sin beskjed om å heller sette dukken i bokhyllen mens hun sov. Da det var natt og Ole hadde gått og lagt seg, hørte han et lite skrik. Han tenkte på det som hadde skjedd med de to eldste døtrene, og ble helt kald innvendig. Han styrtet til jentas rom, og så at dukken, som nå ikke lenger stod i hyllen, men på nattbordet, bøyde seg over datteren hans med negler så lange som grener og så skarpe som rovfuglklør. Før han rakk å tenke noe mer, sprang han frem og tok tak i dukken, åpnet vinduet og heiv den langt ut i skogen. Han hadde ventet å høre et knas fra dukken da den landet, lyden av knust porselen, men han hørte bare en dump lyd.
Det var fordi dukken ikke knuste i det hele tatt. Den dag i dag vandrer dukken rundt i de norske skoger, og venter på å få en grusom hevn over menneskene. Og akkurat nå er dukken....
HER!
Noen andre som forresten husker den derre svenske Mørkredd-versjonen? Den med hun jenta som tror hun er regnspøkelset og sånn...
Men skal vi se om jeg finner noe snadder, da...
PORSELENSDUKKEN
Ole var i utlandet, og skulle kjøpe med seg suvenirer til sine tre døtre hjemme i Norge. Han gikk forbi en gammel antikvitetsbutikk, og utstilt i vinduet stod det en fager porselensdukke, med grønn fløyelskjole og silkehatt, og ansikt som en levende, liten pike. "Den", tenkte Ole, "den hadde vært perfekt til min eldste datter!" Dermed gikk han inn i butikken og kjøpte den. Mannen bak disken var skjeggete, og så ut som om han hadde overlevd flere århundrer. Han virket først skeptisk til å selge dukken i vinduet, og begynte å anbefale andre ting, men så snart Ole kom med en pris som var litt over det fornuftige, slo gamlingen til. Da han pakket inn dukken, skulte han på Ole bak de runde, sprukne brillene sine, og sa, med lys gammelmannsrøst: "Men vær du forsiktig, unge mann, ta aldri denne dukken med deg ut av landet!" "Men den er til datteren min hjemme i Norge!" sa Ole. "Hvordan skal hun kunne få den da, hvis jeg ikke kan ta den med hjem?" Han så på den gamle, som bare tviholdt på den innpakkede dukken, og gjentok "Ta aldri denne dukken med deg ut av landet!" Ole stirret på ham et øyeblikk. Hva var dette for slags humbug...? Men da han så at den gamle mannen ikke ville slippe dukken, gav han etter. "Nei, greit, så skal jeg vel ikke det, da." Tvilsom var gamlingen fortsatt, men han rakte den innpakkede porselensdukken sakte mot Ole igjen. Da Ole var på vei ut av butikken, sa den gamle lavt til ham: "Jeg vil nødig bli tiltalt for drap, forstår du.." Ole ble ikke rent lite skremt av denne replikken, men mannen var gammel og innbildte seg sikkert en hel masse.
Så tok nå Ole dukken med seg ut av landet, likevel. Da han kom hjem, ble alle glade for å se ham igjen, og han overrakte suvenirer til døtrene sine. Den yngste fikk en gyngehest, den mellomste fikk en spilledåse, og den eldste fikk porselensdukken. Alle døtrene ble svært glade for gavene, og de satte tingene på hvert sitt værelse med en gang. Da de gikk for å legge seg, la den eldste datteren dukken rett ved sengen. Hun ville så gjerne se på den mens hun sovnet. Hun var ikke den mest populære jenta på skolen, grunnet sitt noe spesielle utseende. Briller og regulering hjalp ikke så mye på den kvisete, henslete jenta, som var så spinkel at alle klær hang som filler på henne. Derfor ble hun fort glad i den pene dukken, og lå og fantaserte til langt på natt hvor prektig hun hadde følt seg hvis hun hadde sett slik ut. Til slutt smøg søvnen seg på henne, og hun sovnet med ansiktet vendt mot dukken.
Neste morgen skulle Ole vekke sine tre døtre. Da han skulle vekke den eldste, så han noe forferdelig: datteren lå i sengen, iskald og blåblek i huden, med ansiktet vendt mot porselensdukken han hadde gitt henne. I ansiktet til datteren var det fem ganske ferske striper med blod, dype kutt som om noen med usedvanlig lange klør eller negler hade boret dem inn i ansiktet hennes. Over hjertet hennes var det fem dype kutt, der også, og blodet piplet frem fremdeles. Datteren var død.
Ole gav porselensdukken til den mellomste datteren isteden. Hun ble fort glad i den, men gjorde samme tabbe som storesøsteren. Da Ole fant henne neste dag, var også hun blitt dødsblek og hadde fem dype kutt i ansiktet, og fem tvers over hjertet. Oles mellomste datter var også død.
Da gav Ole dukken til sin yngste datter, som nå var den eneste av de tre jentene hans som var igjen. Han gav datteren sin beskjed om å heller sette dukken i bokhyllen mens hun sov. Da det var natt og Ole hadde gått og lagt seg, hørte han et lite skrik. Han tenkte på det som hadde skjedd med de to eldste døtrene, og ble helt kald innvendig. Han styrtet til jentas rom, og så at dukken, som nå ikke lenger stod i hyllen, men på nattbordet, bøyde seg over datteren hans med negler så lange som grener og så skarpe som rovfuglklør. Før han rakk å tenke noe mer, sprang han frem og tok tak i dukken, åpnet vinduet og heiv den langt ut i skogen. Han hadde ventet å høre et knas fra dukken da den landet, lyden av knust porselen, men han hørte bare en dump lyd.
Det var fordi dukken ikke knuste i det hele tatt. Den dag i dag vandrer dukken rundt i de norske skoger, og venter på å få en grusom hevn over menneskene. Og akkurat nå er dukken....
HER!
Antall ord: 1012
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
^Passer best rundt bålet om kvelden på en telttur.
Antall ord: 10
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2005 12:02
- 19
- Lokalisering: Storsteinnes, Troms
iiiiiik, men bra jeg bor i nord, her er det ikke mørkt om natta i sommerhalvåret.
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hehe, nei, da blir du vel litt imunn, da:P "Er du lysredd"... høres ikke like bra ut, liksom... xDwaize skrev:iiiiiik, men bra jeg bor i nord, her er det ikke mørkt om natta i sommerhalvåret.
Antall ord: 41
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2007 15:14
- 17
- Lokalisering: i dean's Impala '67 ^^,
husker serien ja...men jeg var mindre så jeg fikk ikke lov til å se på =(
Antall ord: 15
Catwoman... *rawr*
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Noen som leste "Grøsserne" av R.L Stine? Jeg slukte de bøkene rått, lol. Synes de var kjempeskumle!
Antall ord: 21
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Ja ja, seff! Leste de "barnegrøsserbøkene" da jeg var mindre, lånte de på biblioteket i smug og sånn xD Og så har jeg da sett noen episoder på TV:PVilma skrev:Noen som leste "Grøsserne" av R.L Stine? Jeg slukte de bøkene rått, lol. Synes de var kjempeskumle!
R.L. Stine har en serie med ungdomskrim-/grøsserbøker; Fear Street, lesestoff av sånn passe kvalitet. Har lest en av de bøkene: All night party, om et mord og no greier. Litt mere avanserte saker enn gelémonsteret nede i kjelleren som bare ble større og større.
Antall ord: 110
☮
Hide post links |