Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier sykehus!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

dannys skrev:Du er vanskelig å overbevise...tror du på noe som helst?
hehe.. tror på ganske mye jeg så (alt for mye kanskje, tror på demoner t.o.m). men er ikke så blåøyd at jeg tror på alt av vandrer historier og dårlige "bevis" på paranormal aktivitet.. er skeptisk til "bevis"..
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
dannys

Innlegg av dannys »

livingdeaddoll skrev: hehe.. tror på ganske mye jeg så (alt for mye kanskje, tror på demoner t.o.m). men er ikke så blåøyd at jeg tror på alt av vandrer historier og dårlige "bevis" på paranormal aktivitet.. er skeptisk til "bevis"..
Man får aldri håndfaste bevis på åndelig aktivitet...alt blir hypoteser uansett,så det er ingen som er blåøyde i denne sammenhengen.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvga
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2006 13:27
17
Lokalisering: Ringerike
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av mvga »

Jeg bor ikke langt fra Lier! ^^
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

dannys skrev:og dårlige "bevis" på paranormal aktivitet.. er skeptisk til "bevis"..
Man får aldri håndfaste bevis på åndelig aktivitet...alt blir hypoteser uansett,så det er ingen som er blåøyde i denne sammenhengen.
men altså det å ta bilder i regnet, og så tro at orbene på bildene er av åndeligart, det blir jo egentlig litt dumt. du må jo skjønne det at de rundingene er regn og ikke noe annet. du skjønner det ikke nå (virker det som..), men når du blir litt eldre, så kanskje skjønner du at du ikke kan tro på alt du hører og alt du ser.

men det finnes beviser som er bedre enn andre. du burde begynne å se på "ghosthunters" de kommer opp med endel gode bevis; EVP, spøkelser fanget på kamera o.l. Taps er flinke og vurderer hver sak veldig skeptisk.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

livingdeaddoll skrev:
men altså det å ta bilder i regnet, og så tro at orbene på bildene er av åndeligart, det blir jo egentlig litt dumt. du må jo skjønne det at de rundingene er regn og ikke noe annet. du skjønner det ikke nå (virker det som..), men når du blir litt eldre, så kanskje skjønner du at du ikke kan tro på alt du hører og alt du ser.

men det finnes beviser som er bedre enn andre. du burde begynne å se på "ghosthunters" de kommer opp med endel gode bevis; EVP, spøkelser fanget på kamera o.l. Taps er flinke og vurderer hver sak veldig skeptisk.
Nei vent nå litt... hvis det hadde vært REGN ville det dukka opp på flere bilder,det gjorde det ikke. Jeg tok mange bilder utendørs,mens "regndråpene" bare kom på bilder tatt på dette stedet. Du ser også regndråpene som bittesmå prikker,ikke store runde gjennomsiktige bobler, merk forskjellen! Jeg har sett orber på bilder tatt innendørs også,og de er helt like - det kan umulig stemme hvis det er støv - da ville orbsene sett annerledes ut.Dermed rydder vi all tvil om at det er åndelige orber i dette bildet - det skiller seg ut fra vanlige regndråper, ikke noe mer å si om det!
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

En annen spesiell ting jeg har oppdaget,er en skikkelse øverst til venstre i et av vinduene i bakgrunnen...jeg tok flere bilder i samme retning og skikkelsen var stadig i vinduet.....men bare på bildet- jeg kunne ikke se noe med det blotte øye.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

dannys skrev: Nei vent nå litt... hvis det hadde vært REGN ville det dukka opp på flere bilder,det gjorde det ikke. Jeg tok mange bilder utendørs,mens "regndråpene" bare kom på bilder tatt på dette stedet. Du ser også regndråpene som bittesmå prikker,ikke store runde gjennomsiktige bobler, merk forskjellen! Jeg har sett orber på bilder tatt innendørs også,og de er helt like - det kan umulig stemme hvis det er støv - da ville orbsene sett annerledes ut.Dermed rydder vi all tvil om at det er åndelige orber i dette bildet - det skiller seg ut fra vanlige regndråper, ikke noe mer å si om det!
det kommer ann på lyset, det er ikke alltid alle regndråper dukker opp. hadde det regnet her nå skulle jeg ha tatt en tur og vist deg at det du har på bildene er bare regndråper og støv. hvem har sagt at regn ser ut som bobler? og igjen, orbene på bildene dine er av IKKE-åndelig art. du kan nesten ikke sammenlikne støv orber og regnorber, det er ikke samme tingen.

har du lest om orber av åndelig art forresten? nei, det har du nok ikke, fordi det som ofte karakteriserer en orb av åndelig art er at man kan se tydlige ansikter i orbene, og de er ofte flerfargede (ingen av orbene dine passer denne beskrivelsen, de skiller seg ikke ut på noen som helst måte!), og jeg er av den tro at orber av åndelig art kan ses med øyet.. det regnet den dagen du tok bildene, og du tok bilder i et gammelt støvete hus, STØV og REGN!!!!
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

dannys skrev: Nei vent nå litt... hvis det hadde vært REGN ville det dukka opp på flere bilder,det gjorde det ikke. Jeg tok mange bilder utendørs,mens "regndråpene" bare kom på bilder tatt på dette stedet. Du ser også regndråpene som bittesmå prikker,ikke store runde gjennomsiktige bobler, merk forskjellen! Jeg har sett orber på bilder tatt innendørs også,og de er helt like - det kan umulig stemme hvis det er støv - da ville orbsene sett annerledes ut.Dermed rydder vi all tvil om at det er åndelige orber i dette bildet - det skiller seg ut fra vanlige regndråper, ikke noe mer å si om det!
det kommer ann på lyset, det er ikke alltid alle regndråper dukker opp. hadde det regnet her nå skulle jeg ha tatt en tur og vist deg at det du har på bildene er bare regndråper og støv. hvem har sagt at regn ser ut som bobler? og igjen, orbene på bildene dine er av IKKE-åndelig art. du kan nesten ikke sammenlikne støv orber og regnorber, det er ikke samme tingen.

har du lest om orber av åndelig art forresten? nei, det har du nok ikke, fordi det som ofte karakteriserer en orb av åndelig art er at man kan se tydlige ansikter i orbene, og de er ofte flerfargede (ingen av orbene dine passer denne beskrivelsen, de skiller seg ikke ut på noen som helst måte!), og jeg er av den tro at orber av åndelig art kan ses med øyet.. det regnet den dagen du tok bildene, og du tok bilder i et gammelt støvete hus, STØV og REGN!!!!
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nysgjerrig sjel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jun 2007 12:50
17

Innlegg av nysgjerrig sjel »

Til alle dere som tviler på at det skjer ting på nedlagte Lier Sykehus:

Jeg var der for 4 år siden i forbindelse med en fotoshoot. Jeg ante ikke hvor fotografen tok meg med eller hva slags sted det var. Hadde aldri vært på Lier før og heller ikke hørt om sykehuset.

Med en gang jeg satte mine bein innenfor den bygningen, frika jeg helt ut! Følte meg rett og slett helt jævlig og ubekvem.

Det er først i ettertid (flere år etterpå) at jeg har hørt det går rykter om at det spøker der. Og det er også derfor jeg den siste tiden er blitt interessert i stedet...

Så jeg følte ikke det jeg følte fordi jeg hadde forventninger til stedet. Jeg følte det jeg gjorde av den enkle grunn at det går igjen mennesker der...
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

nysgjerrig sjel skrev:Til alle dere som tviler på at det skjer ting på nedlagte Lier Sykehus:

Jeg var der for 4 år siden i forbindelse med en fotoshoot. Jeg ante ikke hvor fotografen tok meg med eller hva slags sted det var. Hadde aldri vært på Lier før og heller ikke hørt om sykehuset.

Med en gang jeg satte mine bein innenfor den bygningen, frika jeg helt ut! Følte meg rett og slett helt jævlig og ubekvem.

Det er først i ettertid (flere år etterpå) at jeg har hørt det går rykter om at det spøker der. Og det er også derfor jeg den siste tiden er blitt interessert i stedet...

Så jeg følte ikke det jeg følte fordi jeg hadde forventninger til stedet. Jeg følte det jeg gjorde av den enkle grunn at det går igjen mennesker der...
Det er ihvertfall hva du tror. Det er rett og slett ikke noe bevis at du fikk en ekkel følelse når du var der. Det vitner mer om en psykisk reaksjon på stedets utseende. Lier Sykehus er et forfallent psykiatrisk sykehus, og slike steder har en tendens til å gi et negativt inntrykk på folk.

Dessuten kan du ikke ha vært helt uvitende om at det var et psykiatrisk sykehus, med mindre du hadde bind for øynene på vei inn dit.

Jeg er ganske sikker på at Lier Sykehus har fått et så sterkt stempel på seg på grunn av stedets noe skyggefulle historie, samt det dystre, degenererte utseendet det har. Det er i det hele tatt et perfekt sted å gå på spøkelsesjakt, fordi selve utseendet gir folk grøssninger. Klassisk "haunted house".
Antall ord: 290
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

nysgjerrig sjel skrev:Til alle dere som tviler på at det skjer ting på nedlagte Lier Sykehus:

er litt nyskjerrig på hvem som var oppdragsgiveren din den dagen. fotoshoot på et nedlagt mentalsykehus i Lier..?
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ingen tvil om at det fåregår ting og tang på Lier.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Seraphim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Nov 2005 22:36
19
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Seraphim »

livingdeaddoll skrev:men dette er bare noe som er funnet opp for at det skal bli lettere å lure og svindle.. leste et annet sted at det er 50 år siden det er blitt rapportert funn av ektoplasma..
Seriøst? :o Ektoplasma=bare svindel, med andre ord?

Hvis det går igjen så mange ulykkelige sjeler på stedet, hvorfor er det ingen som prøver å få de over til den andre siden? Ville ikke det vært bedre enn å bare la de vandre hvileløst for all framtid? :?
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Seraphim skrev: Seriøst? :o Ektoplasma=bare svindel, med andre ord?

Hvis det går igjen så mange ulykkelige sjeler på stedet, hvorfor er det ingen som prøver å få de over til den andre siden? Ville ikke det vært bedre enn å bare la de vandre hvileløst for all framtid? :?
nei, det jeg mente bare var tull at ektoplasma er sensitivt for lys. at det er bare en ting klarsynte fant opp for at seansene deres måtte bli holdt i mørket, slik at det skulle bli letterst mulig for dem å jukse.

klarsynte her har tidligere påstått det at det hadde tatt for mye energi for å prøve å hjelpe alle på Lier, og at det finnes mørke energier der..
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

[/quote]klarsynte her har tidligere påstått det at det hadde tatt for mye energi for å prøve å hjelpe alle på Lier, og at det finnes mørke energier der..[/quote]

Dårlig unnskyldning for at det ikke er noe der i det hele tatt, tipper jeg. :D
Antall ord: 48
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links