Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier sykehus!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

dannys skrev: Orbene ER ånder. Basta. Når det er sagt,tror jeg også at plasseringen av ungdomsskolen er nøye gjennomtenkt (for å tidlig kunne luke ut farer).
bare fordi du mener og tror at regn og støv er orber av åndelig art, gjør dem ikke til orber av åndelig art. jeg tror de fleste her er enige med meg. hvis du tar bilder når det REGNER får man orber av vanndråpene..
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

dannys skrev:
livingdeaddoll skrev: du må ikke tror på alle slike historier.. urban legends er skapt for å skremme, underholde og holde unger borte fra gamle hus man ikke skal leke i..
Du har helt rett,mye av det er lite troverdig,men likevel...det spøker i de bygningene, og den eneste måten å få det bekreftet på er å sjekke det ut selv...ta med deg noen venner og dra dit på kvelden, begynn med å gå inn kjellerinngangen, jeg tror dere stopper der.
Et spørsmål: hvorfor skal det alltid være på kvelden?
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Lille Du skrev:
Et spørsmål: hvorfor skal det alltid være på kvelden?
det er egentlig ikke på kvelden man må dra på slikt, men på natta.det er visst mest paranormal aktivitet mellom 23 og 04, de mørkeste timene i døgnet..
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Hvis det på bildene dine er orber, så foregår det noe rundt meg hver gang jeg tar bilder. Jeg får slike sirkler på nesten alle bildene mine, uansett vær og lysforhold, inne som ute. De er aldri på samme plass, og jeg har renset linsen. Synes det er fryktelig irriterende, og det har ødelagt mange bra bilder for meg. Så kanskje det er tid for en orbekur. Noen som har en å anbefale?
Antall ord: 75
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

når er det folk skal skjønne det at orber er støv, skitt, vann partikler (regn, damp, tåke...), eller kamerafeil? :(

det er kun en sjelden, sjelden gang det er noe åndelig ved en orb, og da ser du/skjønner du det med en gang, fordi de er spesielle og dette var da motivet for bildet, fordi du så det med dine egne øyne..
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Lille Du skrev: Et spørsmål: hvorfor skal det alltid være på kvelden?
Åndelig aktivitet skjer hele døgnet..men vi merker kanskje mest når det er mørkt.En grunn til dette er at ektoplasma - som er det stoffet åndene bruker til å vise seg frem med - for hverandre og oss - ikke tåler skarpt lys. Derfor føler åndene seg mer komfortable i mørket. (Eks: Når vi ser bilder som er tatt med blits og vi ser kun en hvit tåke,er det sannsynligvis ektoplasmaen vi ser, som har løst seg opp pga. det skarpe blitslyset). Onde ånder, - demoner - holder seg gjerne unna lys av symbolske grunner (lys=kjærlighet) og stikker seg derfor mer frem om natten.... Det avhenger nok litt av oss også, vi føler oss automatisk litt utrygge når det blir mørkt og reagerer derfor fortere på åndelig aktivitet enn ellers...
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

hm.. tåler ikke ektoplasma lys? jeg trodde det heller var sånn fordi at en trenger å bruke mindre energi for å vise seg frem i mørket enn i lyset. leste et sted at man kunne sammeligne dette med en lyspære. en lyspære som står på når det er lyst merker man ikke noe til, men en lyspære som lyser i mørket derimot...
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

livingdeaddoll skrev:hm.. tåler ikke ektoplasma lys? jeg trodde det heller var sånn fordi at en trenger å bruke mindre energi for å vise seg frem i mørket enn i lyset. leste et sted at man kunne sammeligne dette med en lyspære. en lyspære som står på når det er lyst merker man ikke noe til, men en lyspære som lyser i mørket derimot...
Såvidt jeg vet er ektoplasma veldig lyssensitivt..
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

livingdeaddoll skrev:hm.. tåler ikke ektoplasma lys? jeg trodde det heller var sånn fordi at en trenger å bruke mindre energi for å vise seg frem i mørket enn i lyset. leste et sted at man kunne sammeligne dette med en lyspære. en lyspære som står på når det er lyst merker man ikke noe til, men en lyspære som lyser i mørket derimot...
Såvidt jeg vet er ektoplasma veldig lyssensitivt..
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

dannys skrev: Såvidt jeg vet er ektoplasma veldig lyssensitivt..
da lurer jeg på hvor du har det fra, har lest mange steder nå, men fant ingenting om det..

ah, fant litt nå (på en side om mediumer og svindel), men tror nok dette er bare noe mediumene fant på, for å få holde seansene sine i mørket, slik at de fikk jukset mest mulig..

Ectoplasm was also reported to disappear when exposed to light and would snap back violently. Touching the ectoplasm, or exposing it to light, was said to be able to cause injury to the medium. This was one of the reasons that mediums insisted that séances should take place in near darkness and that sitters should not approach the mediums or the emanations that had formed.
Sist redigert av livingdeaddoll på 24 Jun 2007 02:02, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

livingdeaddoll skrev: da lurer jeg på hvor du har det fra, har lest mange steder nå, men fant ingenting om det..
Jeg kjenner et medium som vet alt om sånt....hun sier de må ha veldig svakt lys, gjerne rødt, når de skal fremkalle ånder og få dem til å materialisere seg...for ektoplasmaen trekker seg bare tilbake i vanlig lys...
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Uansett passer det jo inn i teorien siden vi aldri ser hvit tåke/ektoplasma på bilder i dagslys, kun i kveld/skumring/mørke, og at den ikke danner noen figur men snarere heller bare en løs tåke, det må jo være fordi den løser seg opp i blitslyset
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

dannys skrev: Jeg kjenner et medium som vet alt om sånt....hun sier de må ha veldig svakt lys, gjerne rødt, når de skal fremkalle ånder og få dem til å materialisere seg...for ektoplasmaen trekker seg bare tilbake i vanlig lys...
haha.. rødt lys.. så dramatisk..!! rart jeg ikke har funnet noe slikt i kjelleren min da, mye rødt lys der..

men dette er bare noe som er funnet opp for at det skal bli lettere å lure og svindle.. leste et annet sted at det er 50 år siden det er blitt rapportert funn av ektoplasma..
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

dannys skrev:Uansett passer det jo inn i teorien siden vi aldri ser hvit tåke/ektoplasma på bilder i dagslys, kun i kveld/skumring/mørke, og at den ikke danner noen figur men snarere heller bare en løs tåke, det må jo være fordi den løser seg opp i blitslyset
selvfølgelig vil tåke vise seg bedre når det ikke er fullt dagslys...
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Du er vanskelig å overbevise...tror du på noe som helst?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links