Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
dannys
Innleggav dannys »
livingdeaddoll skrev:
mener du seriøst at det ikke kan bevises at orber er støv eller vannpartikler? jeg kan finne frem en gammel pute, riste den og så knipse bilde, eller så kan jeg gå ut når det regner å ta bilder av regnet, beviser ikke dette at de ikke er av åndelig art mener du?
jeg tror det finnes orber av åndelig art, men ser ikke noe spesielt med de på bildene dine. når du har sett mange bilder av orber, ser du fort hva som er regn og hva som er støv, og begge disse har du på bildene dine. og hvis seriøst mener at det du har tatt bilder av, disse orbene dine, er av åndelig art.. jaja da tror du feil..! det er IKKE noe paranormalt ved orbene du har tatt bilder av..
Hallo....jeg tar bilder i bakgården av et nedlagt mentalsykehus hvor hundrevis har dødd av lidelser og smerte...er det så vanskelig å tro at det skjer paranormale ting der da?
dannys skrev:
Hallo....jeg tar bilder i bakgården av et nedlagt mentalsykehus hvor hundrevis har dødd av lidelser og smerte...er det så vanskelig å tro at det skjer paranormale ting der da?
dannys skrev:
hehe.. det var ikke det jeg sa.. jeg sa bare at orbene på bildene dine ikke er av åndelig art..
mulighetene for at det spøker de er der. god bakgrunn/fortid har disse gamle husene, for at de skal være hjemsøkt.
men altså når du tar bilder i regnet, og i et gammelt hus fullt av støv, må du regne med at det dukker opp mange orber på bildene du tar, orber av regn og støv...!
er det hundrevis som har dødd der altså? sikker på det?
Vi følte også sterkt nærvær når det spesielle bildet ble tatt..så jeg er bombesikker på at det var noe. Jeg tror åndene i bygningen hørte at vi kom, og at de kom ut for å sjekke...det er vel den nærmeste forklaringen som kan være realistisk ift.åndeverden
dannys skrev:Vi følte også sterkt nærvær når det spesielle bildet ble tatt..så jeg er bombesikker på at det var noe. Jeg tror åndene i bygningen hørte at vi kom, og at de kom ut for å sjekke...det er vel den nærmeste forklaringen som kan være realistisk ift.åndeverden
ok.. nå har det seg at jeg har vært endel oppe ved sykehuset det ble brukt som et røykehjørne, for oss på ungdomsskolen. og ALDRI mens vi har stått der, har vi følt et nærvær. man opplever det man ØNSKER å oppleve. man har forventninger, fordi man har hørt om dette hjemsøkte ekle nedlagte sykehuset, og når disse forventningene ikke innfrir, hjelper hjerne med å innfri disse forventningene, alt bare fantasi.. og igjen bildene du har tatt med orber, de er av IKKE-åndelig art. det er ikke bare noe jeg tror, det er FAKTA..
dannys skrev:Vi følte også sterkt nærvær når det spesielle bildet ble tatt..så jeg er bombesikker på at det var noe. Jeg tror åndene i bygningen hørte at vi kom, og at de kom ut for å sjekke...det er vel den nærmeste forklaringen som kan være realistisk ift.åndeverden
Er du sensitiv for ånder selv? Merker du nærværet? eller er det bare bildene som gjør deg sikrere enn andre?
Kan sterke nærværet dere følte...kan det ha vært deres egen følelse av frykt eller lignende?
Bygningene bærer hvertfall preg av negativ energi, det er forferdelig mye vondt som har skjedd der -mye av denne negative energien kan jo også skyldes satanistene som har praktisert og hatt spiritisme der,og dels at området har vært brukt av narkolangere i den senere tid, og mange har tatt overdose der... men det er ganske uhyggelig bare å kjenne på stemningen, og jeg leser stadig om noen som har vært der og nekter å dra inn igjen,pga alt de har sett og opplevd der inne..en som tippa over og ble innlagt fordi hun hørte satan som ropte navnet hennes og det rare er at alle skrekkhistoriene handler om 3.etasje,så det må være noe spesielt der..... Uansett verdt å undersøke hvis du er interessert og har trua på den type aktivitet...
Er du sensitiv for ånder selv? Merker du nærværet? eller er det bare bildene som gjør deg sikrere enn andre?
Kan sterke nærværet dere følte...kan det ha vært deres egen følelse av frykt eller lignende?
Leste ditt siste innlegg...men det var dette jeg spurte om
Bygningene bærer hvertfall preg av negativ energi, det er forferdelig mye vondt som har skjedd der -mye av denne negative energien kan jo også skyldes satanistene som har praktisert og hatt spiritisme der,og dels at området har vært brukt av narkolangere i den senere tid, og mange har tatt overdose der... men det er ganske uhyggelig bare å kjenne på stemningen, og jeg leser stadig om noen som har vært der og nekter å dra inn igjen,pga alt de har sett og opplevd der inne..en som tippa over og ble innlagt fordi hun hørte satan som ropte navnet hennes og det rare er at alle skrekkhistoriene handler om 3.etasje,så det må være noe spesielt der..... Uansett verdt å undersøke hvis du er interessert og har trua på den type aktivitet...
dannys skrev:Bygningene bærer hvertfall preg av negativ energi, det er forferdelig mye vondt som har skjedd der -mye av denne negative energien kan jo også skyldes satanistene som har praktisert og hatt spiritisme der,og dels at området har vært brukt av narkolangere i den senere tid, og mange har tatt overdose der... men det er ganske uhyggelig bare å kjenne på stemningen, og jeg leser stadig om noen som har vært der og nekter å dra inn igjen,pga alt de har sett og opplevd der inne..en som tippa over og ble innlagt fordi hun hørte satan som ropte navnet hennes og det rare er at alle skrekkhistoriene handler om 3.etasje,så det må være noe spesielt der..... Uansett verdt å undersøke hvis du er interessert og har trua på den type aktivitet...
du må ikke tror på alle slike historier.. urban legends er skapt for å skremme, underholde og holde unger borte fra gamle hus man ikke skal leke i..
Jeg har evner, men har ikke utviklet dem fullt enda..skal på et kurs nå i sommer.når vi var utenfor sykehuset kjente jeg nærvær akkurat som om noen stirret på oss, fulgte med på bevegelsene vi gjorde, ganske ekkel følelse. Jeg tror ikke det er innbilning eller fremkalt av frykt eller noe sånt....jeg og noen venner har en spesiell interesse for åndelig aktivitet, vi har oppsøkt flere hjemsøkte hus og overnattet i dem ,for å oppleve ting..
livingdeaddoll skrev:
du må ikke tror på alle slike historier.. urban legends er skapt for å skremme, underholde og holde unger borte fra gamle hus man ikke skal leke i..
Du har helt rett,mye av det er lite troverdig,men likevel...det spøker i de bygningene, og den eneste måten å få det bekreftet på er å sjekke det ut selv...ta med deg noen venner og dra dit på kvelden, begynn med å gå inn kjellerinngangen, jeg tror dere stopper der.
livingdeaddoll skrev:
ok.. nå har det seg at jeg har vært endel oppe ved sykehuset det ble brukt som et røykehjørne, for oss på ungdomsskolen. og ALDRI mens vi har stått der, har vi følt et nærvær. man opplever det man ØNSKER å oppleve. man har forventninger, fordi man har hørt om dette hjemsøkte ekle nedlagte sykehuset, og når disse forventningene ikke innfrir, hjelper hjerne med å innfri disse forventningene, alt bare fantasi.. og igjen bildene du har tatt med orber, de er av IKKE-åndelig art. det er ikke bare noe jeg tror, det er FAKTA..
Orbene ER ånder. Basta. Når det er sagt,tror jeg også at plasseringen av ungdomsskolen er nøye gjennomtenkt (for å tidlig kunne luke ut farer).
dannys skrev:
Du har helt rett,mye av det er lite troverdig,men likevel...det spøker i de bygningene, og den eneste måten å få det bekreftet på er å sjekke det ut selv...ta med deg noen venner og dra dit på kvelden, begynn med å gå inn kjellerinngangen, jeg tror dere stopper der.
altså.. nå er jeg så gammel at jeg ikke tror på vandrerhistorier.. så hadde jeg fått ordnet en tur til sykehuset, hadde jeg ikke stoppet opp ved døra pga. redsel. er vel andre ting slik som låser og vakthold som hadde stoppet.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her