Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLier sykehus!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
dannys

Lier sykehus!

Innlegg av dannys »

Jeg snublet innom Lier nedlagte, sammen med noen andre, og uten å ha vært inne i bygningene kan vi bekrefte at her finns høy paranormal aktivitet. Som bildene nedenfor viser: masse orbs - noen tydelige - andre mindre tydelige.

Nå vet jeg mange vil forsøke å bortforklare dette med regndråper,støvkorn...etc. men før dere går løs på bildene mine, her er noen tanker på veien:
- orbsene dukker opp i all slags vær, både ute -selv i tørt vær, og innendørs
- det har ofte sammenheng med hjemsøkte steder. Forekommer sjelden ellers .
- hvis det hadde vært regndråper/støv på linsa ville det naturligvis dukket opp på flere bilder, helt til vi hadde tørket av linsa/blåst vekk støv e.l.
- noen orbs er kjempestore,altfor store til å kunne være støvkorn
- støvkorn finns overalt i lufta og ville derfor dukka opp oftere hvis de var synlige
- Jeg har også tatt mange bilder i støvete rom samt ute i regnvær- uten å få orbs i bildet

Bilder jeg tok:
Bilde
Dette bildet ble tatt gjennom dørsprekken ca 21.45 på kvelden, og jeg tok bilde av trappen flere ganger etterpå, uten å få noe lignende .

Bilde
Her har jeg øket kontrasten. Ser du en tåkelignende figur (2 bein ? ) i trappa til høyre ?

Bilde
Bilde
Bilde

Vi holdt oss ute, da vi ikke ville bryte oss inn gjennom de stengte dørene, MEN det var en kjellerdør som stod halvveis oppe, og jeg gikk ned trappen og dyttet døra forsiktig opp for å ta et bilde - akkurat idet jeg dyttet opp døra var det noe som dyttet den tilbake med større kraft, dermed var det mindre fristende å gå inn så vi trakk oss tilbake..hvis noen drar dit, så merk at dette er eneste vei inn som ikke er spikret igjen.

For de som ikke vet noe om dette stedet: det er gamle Lier sykehus, et mentalsykehus som ble nedlagt på 80-tallet.Både før og etter krigen ble pasientene ved sykehuset behandlet som dyr, de ble slått,innestengt, torturert og de ble lobotomerte med tvang - uten bedøvelse. Slikt var vanlig før i tiden, og fullt lovlig også. Mange tok også selvmord i dette området, og som du sikkert skjønner, er det uten tvil masse negativ energi i form av sinnsforvirrede ånder som går igjen, demoner som herjer etter at satanister har praktisert og drevet spiritisme osv. og det er svært få som tør bevege seg innenfor avsperringene (det er forøvrig forbudt også pga. fare for takras, bakterier/dårlig luft i bygningene o.l. ). Så vi kan trygt si at det spøker på disse 36.000 kvadratmeterne med forlatte bygninger...
Sist redigert av dannys på 24 Jun 2007 11:28, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 469

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*JUNE*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Apr 2007 21:50
17

Innlegg av *JUNE* »

ble ikke lier nedlagt i 1965 da? ikke på 80 tallet...
Antall ord: 11
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

støv finnes over alt! og det du har fotografert er regn og støv ikke noe overnaturlig..
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

livingdeaddoll skrev:støv finnes over alt! og det du har fotografert er regn og støv ikke noe overnaturlig..
Ja, den orbe- diskusjonen har vi hatt mange ganger før...regn og støv...:-)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Så fine bilder av støv og regn!
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
18

Re: Lier sykehus! (22.06)

Innlegg av fridabæret »

dannys skrev: - det har ofte sammenheng med hjemsøkte steder. Forekommer sjelden ellers .
Da spøker det i så fall i den nye aulaen på barneskolen jeg gikk på. For det er orber på bilder fra skoleavsluttninga i 6. eller 7. klasse.
dannys skrev: - noen orbs er kjempestore,altfor store til å kunne være støvkorn
Hva med flere støvkorn?
dannys skrev: - støvkorn finns overalt i lufta og ville derfor dukka opp oftere hvis de var synlige
Det gjør de vel også...
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Til dere skeptikere; jeg gikk en runde i huset mitt nå (ingen spøkelser her såvidt jeg vet) - slo av lyset og tok bilder med blitz.....masse bilder. Resultat: ingen støvkorn på noen av bildene. Ingenting unormalt. Ingen "orber". Jeg gikk også ut i regnværet og tok bilder. Ingen orber. Kun bittesmå prikker i bildet, som altså er regndråpene. Hvordan forklarer dere det da? At jeg bor i et støvfritt hus?

D
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Det var forresten med det samme kameraet jeg brukte i Lier sykehus
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av fridabæret »

dannys skrev:Til dere skeptikere; jeg gikk en runde i huset mitt nå (ingen spøkelser her såvidt jeg vet) - slo av lyset og tok bilder med blitz.....masse bilder. Resultat: ingen støvkorn på noen av bildene. Ingenting unormalt. Ingen "orber". Jeg gikk også ut i regnværet og tok bilder. Ingen orber. Kun bittesmå prikker i bildet, som altså er regndråpene. Hvordan forklarer dere det da? At jeg bor i et støvfritt hus?

D

Det er da vel ikke alltid at orber dukker opp. Og når de gjør det behøver det vel ikke være paranormalt. Tok noen orbebilder da jeg var på skogstur med ei venninne for en stund siden. Det betyr ikke at plassen jeg tok bildene på er hjemmsøkt. Og aulaen på barneskolen er nok alt annet en hjemmsøkt. I alle fall når det gjelder "spøkelser".
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Nå er det vel delte meninger om hva orber egentlig er forno, - de som forholder seg til vitenskapen mener bestemt at det er støv- eller vannpartikler i lufta, fordi noe annet ikke er bevist. Men jeg tror selv at dette er åndelig energi..ingen ting kan bevises,men det finns heller ikke motbevis.....en får tro hva en vil, men fascinerende er det hvertfall og jeg er ganske sikker på at vi er omgitt av ånder overalt,de oppholder seg ikke bare på skumle steder!
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Det øverste bildet har hvertfall ingen naturlig forklaring ;-) Det er ektoplasma og jeg har ALDRI fått noe lignende på kamera før.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

dannys skrev:Til dere skeptikere; jeg gikk en runde i huset mitt nå (ingen spøkelser her såvidt jeg vet) - slo av lyset og tok bilder med blitz.....masse bilder. Resultat: ingen støvkorn på noen av bildene. Ingenting unormalt. Ingen "orber". Jeg gikk også ut i regnværet og tok bilder. Ingen orber. Kun bittesmå prikker i bildet, som altså er regndråpene. Hvordan forklarer dere det da? At jeg bor i et støvfritt hus?

D
Æhh...de bildene viser du ikke her...så hvorfor argumentere med noe du ikke kan vise til?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

dannys skrev:Det øverste bildet har hvertfall ingen naturlig forklaring ;-) Det er ektoplasma og jeg har ALDRI fått noe lignende på kamera før.
Jah, hva med sigarettrøyk? Røyk fra pusten din, eller andres?
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av fridabæret »

Lille Du skrev:
dannys skrev:Det øverste bildet har hvertfall ingen naturlig forklaring ;-) Det er ektoplasma og jeg har ALDRI fått noe lignende på kamera før.
Jah, hva med sigarettrøyk? Røyk fra pusten din, eller andres?

Nettopp.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

dannys skrev:Nå er det vel delte meninger om hva orber egentlig er forno, - de som forholder seg til vitenskapen mener bestemt at det er støv- eller vannpartikler i lufta, fordi noe annet ikke er bevist. Men jeg tror selv at dette er åndelig energi..ingen ting kan bevises,men det finns heller ikke motbevis.....en får tro hva en vil, men fascinerende er det hvertfall og jeg er ganske sikker på at vi er omgitt av ånder overalt,de oppholder seg ikke bare på skumle steder!
mener du seriøst at det ikke kan bevises at orber er støv eller vannpartikler? jeg kan finne frem en gammel pute, riste den og så knipse bilde, eller så kan jeg gå ut når det regner å ta bilder av regnet, beviser ikke dette at de ikke er av åndelig art mener du?

jeg tror det finnes orber av åndelig art, men ser ikke noe spesielt med de på bildene dine. når du har sett mange bilder av orber, ser du fort hva som er regn og hva som er støv, og begge disse har du på bildene dine. og hvis seriøst mener at det du har tatt bilder av, disse orbene dine, er av åndelig art.. jaja da tror du feil..! det er IKKE noe paranormalt ved orbene du har tatt bilder av..
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links