Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVil bare ha noen andres mening om klippet mitt...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Homunculus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Des 2006 22:48
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Vil bare ha noen andres mening om klippet mitt...

Innlegg av Homunculus »

Ja, for å gjøre en lang historie kort ...så skal det være ett gjennferd som går igjen inni/ved ett skur/hus oppi skogen her jeg bor, jeg ville lage ett lite mini eventyr der jeg skulle på jakt etter det spøkelset, siden det er sagt at det også går rundt ved huset. Men ja, var ikke mye som skjedde på den turen..før helt på slutten da jeg fikk en liten opplevelse ved huset/skuret. Jeg skulle sette kamera sånn så det filma inn inn i huset, å da skjedde det at det kom 3 bank fra ruta/veggen inne der. Greia var at jeg ikke hadde forventa noe egentli, så jeg skvatt litt når det skjedde hehe.
Jeg kutta videon ned til kun der lyden kom da, siden resten av opptaket jeg filma var mer eller mindre vill vandring rundt omkring. Så ja, hvis dere lurer på hvorfår jeg snakker engelsk, er fordi den skulle være for alle å se..om jeg fant noe ;P. Men siden det bare ble 1 ting..så ja. ok nok om det, her er klippet!

http://www.youtube.com/watch?v=3m79RsX7Fr4

Det som var synd var at kamera ikke tok opp lyden helt som jeg hørte den, fordi i virkeligheten var det som..eks du hører ett bank på døra di, bare litt lavere kanskje. Var ikke vind ute så den var det ikke :P..så ja..vet ikke jeg, hva mener dere?
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Facke...

1.. om du skvatt så vet du jaggu meg å skvette kontrolert.. for en raus OMG uten noen form for endring i stemen din sier at du var forberett på at det skulle skje...
2.. selv om det skjedde lite så hadde du fått støre seriøsitets bilde av filmen om den hadde vert lenger..
3.. etter du sier omg så snakker du også engelsk helt kotrolert... om du skvetter så prater du auto norsk fordi du tenker ikke du berre handler.

godt forsøk
Antall ord: 87
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Enig med DJ.

Og jeg mener lite troverdig når du skvetter å snakker på engelsk.
Tror nok folk hadde skjønt at du hadde skvetti hadde du feks snakka hebraisk.
Blir litt for dumt ass.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Homunculus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Des 2006 22:48
17

Innlegg av Homunculus »

Jaja whatever, jeg vet hva jeg hørte. Grunnen til at det virker kontrollert er sikkert fordi jeg ikke klarte å reagere før sekundet etterpå siden jeg faktisk ikke var klar over hva som hadde skjedd + jeg hadde gått rundt 40-50 min å snakket engelsk. Så engelsken kom faktisk nokså automatisk da.
Antall ord: 53
~ The darkness isnt always evil, its what you make it ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Homunculus skrev:Jaja whatever, jeg vet hva jeg hørte. Grunnen til at det virker kontrollert er sikkert fordi jeg ikke klarte å reagere før sekundet etterpå siden jeg faktisk ikke var klar over hva som hadde skjedd + jeg hadde gått rundt 40-50 min å snakket engelsk. Så engelsken kom faktisk nokså automatisk da.
Det var nok uansett ikke noe spøkelse. Du kan jo spørre deg selv; hvorfor skulle et gjenferd banke på vinduet? For å skremme deg vekk? Hvorfor banket det i såfall så løst?
Det kan ha vært så mye annet, og det er ikke sikkert det var banking på vinduet engang.
En humle som fløy på vinduet? Ei mus? Kanskje lyden kom fra et helt annet sted?

Som sagt; dette er nok ikke noe rart eller overnaturlig. Dessuten er det så lett å lage slike filmer. Det skal ikke mye fantasi eller kunnskaper til for å la en mørkkledd medhjelper stå i kjelleren der og banke på vinduet.
Antall ord: 166
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Kanskje du skulle ønske du spilte en amerikansk film
Antall ord: 9
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiritual

Innlegg av Spiritual »

Hvorfor skulle du filme inn det vinduet?

DJ_Devil har sagt det meste ;)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Kimbara skrev:
Homunculus skrev:Jaja whatever, jeg vet hva jeg hørte. Grunnen til at det virker kontrollert er sikkert fordi jeg ikke klarte å reagere før sekundet etterpå siden jeg faktisk ikke var klar over hva som hadde skjedd + jeg hadde gått rundt 40-50 min å snakket engelsk. Så engelsken kom faktisk nokså automatisk da.
Det var nok uansett ikke noe spøkelse. Du kan jo spørre deg selv; hvorfor skulle et gjenferd banke på vinduet? For å skremme deg vekk? Hvorfor banket det i såfall så løst?
Det finnes noe som heter bankeånder...

Spiritual skrev:Hvorfor skulle du filme inn det vinduet?
Homunculus sa jo at h*n bare hadde klippet ned filmen til akkurat der det skjedde... så h*n har vel egentlig filmet mer også, men siden det var ved vinduet at ting skjedde, ble klippet kortet ned til bare dette.

DJ_Devil skrev:1.. om du skvatt så vet du jaggu meg å skvette kontrolert.. for en raus OMG uten noen form for endring i stemen din sier at du var forberett på at det skulle skje...
2.. selv om det skjedde lite så hadde du fått støre seriøsitets bilde av filmen om den hadde vert lenger..
3.. etter du sier omg så snakker du også engelsk helt kotrolert... om du skvetter så prater du auto norsk fordi du tenker ikke du berre handler.
1.. Som vedkomne selv har nevnt, rakk h*n ikke reagere noe større, nettopp fordi h*n egentlig ikke hadde ventet noen ting. Slikt skjer med meg også, og jeg tør gjette på at de fleste har opplevd en del ganger å ikke rekke å skvette, på grunn av at det som skjer, kommer så uventet.

2.. Jeg syns det var ganske seriøst av Homunculus å korte ned klippet for oss, så vi slapp å sitte og glo på en halvtimes enda mere useriøst tull, men heller bare kunne komme rett til saken.

3.. Jeg og vennene mine går noen ganger rundt og snakker engelsk uten noen særlig grunn, bare fordi det er så festlig. Og når en da skal slå over til norsk igjen, så er det faktisk lettere å komme med noe engelsk, for siden du allerede har gått rundt og snakket engelsk hele tiden, er det bare naturlig å skrike ut det som er enklest akkurat da. Hvis jeg har snakket engelsk en stund, er det ofte jeg reagerer på ting eller besvarer spørsmål på engelsk også, så akkurat det finner ikke jeg det minste rart.

4.. (Ordet "facke" skrives uten C: "fake.) =P
Antall ord: 436

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

Diablesse skrev:
DJ_Devil skrev:1.. om du skvatt så vet du jaggu meg å skvette kontrolert.. for en raus OMG uten noen form for endring i stemen din sier at du var forberett på at det skulle skje...
1.. Som vedkomne selv har nevnt, rakk h*n ikke reagere noe større, nettopp fordi h*n egentlig ikke hadde ventet noen ting. Slikt skjer med meg også, og jeg tør gjette på at de fleste har opplevd en del ganger å ikke rekke å skvette, på grunn av at det som skjer, kommer så uventet.

2.. Jeg syns det var ganske seriøst av Homunculus å korte ned klippet for oss, så vi slapp å sitte og glo på en halvtimes enda mere useriøst tull, men heller bare kunne komme rett til saken.

3.. Jeg og vennene mine går noen ganger rundt og snakker engelsk uten noen særlig grunn, bare fordi det er så festlig. Og når en da skal slå over til norsk igjen, så er det faktisk lettere å komme med noe engelsk, for siden du allerede har gått rundt og snakket engelsk hele tiden, er det bare naturlig å skrike ut det som er enklest akkurat da. Hvis jeg har snakket engelsk en stund, er det ofte jeg reagerer på ting eller besvarer spørsmål på engelsk også, så akkurat det finner ikke jeg det minste rart.

1. det er når man ikke venter at noe skal skje man skvetter mest på en mer ukontrolert måte enn når hele systemet er klar for at noe skal skje

2. eg snakker ikke om 1time med tull.. men 1 min før alt skjedde...

3. eg snakker om når du skvetter.. da handler du berre.. å når du ser på di aller fleste filmane som også er fake så er di flinkere skuespillere fordi di reagerer vertfall. sett en tysk vidio som di også prater engelsk på. men når di skvetter så prater di tysk... du har også mange spanske menesker i usa foreksempel som prater engelsk dag ut å dag inn. men når di skvetter så legger di over til spansk fordi at det er morsmålet å det er det di prater uten at hjernen må tenke oversettelse.

4. slutt å rett en så liten skrive feil. vi er INGEN FORFATTERE PÅ DETTE FORUMET
Antall ord: 449
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Jeg er ikke så opptatt av om du faket eller ikke. Men har hørt flere ganger, og jeg hører ikke bankelyder jeg - før etter at du har satt kameraet tilbake. Så kanskje det ikke var noen lyder?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

Diablesse skrev:

1. det er når man ikke venter at noe skal skje man skvetter mest på en mer ukontrolert måte enn når hele systemet er klar for at noe skal skje

2. eg snakker ikke om 1time med tull.. men 1 min før alt skjedde...

3. eg snakker om når du skvetter.. da handler du berre.. å når du ser på di aller fleste filmane som også er fake så er di flinkere skuespillere fordi di reagerer vertfall. sett en tysk vidio som di også prater engelsk på. men når di skvetter så prater di tysk... du har også mange spanske menesker i usa foreksempel som prater engelsk dag ut å dag inn. men når di skvetter så legger di over til spansk fordi at det er morsmålet å det er det di prater uten at hjernen må tenke oversettelse.

4. slutt å rett en så liten skrive feil. vi er INGEN FORFATTERE PÅ DETTE FORUMET
Antall ord: 449
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

DJ_Devil skrev:

Jo, det finnes forfattere på dette forumet. Og det skader ikke å lese igjennom innleggene sine før man poster, på den måten unngår man at det flommer over av irriterende skrivefeil som gjør det slitsomt å lese, og setter ned kvaliteten, seriøsiteten og eventuelt alvor i innlegget.
Antall ord: 68
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cilie+2
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Sep 2005 20:28
19
Lokalisering: nordvestlandet

Innlegg av Cilie+2 »

Hmmm,hørte absolutt ingenting. Dessverre..
Antall ord: 6
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.

O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mattao92

Innlegg av mattao92 »

DJ busta deg!

viss du har tråkket rundt der i 40 minutt, er du ganske desperat etter å finne noe paranormalt. til slutt har du tenkt: nei dette her var kjedelig...kanskje viss jeg stiller meg foran vinduet, ifilmer der og later som om jeg så noe?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Dj_Devil skrev: 1. det er når man ikke venter at noe skal skje man skvetter mest på en mer ukontrolert måte enn når hele systemet er klar for at noe skal skje

(...)

1. Å jaså? med meg kan det gå begge veier! Hvis jeg sitter og ser på at noen holder en nål foran en ballong, gjør jeg meg klar på at "nå kommer det noe ekkelt", så skvetter jeg mer enn hvis noen skulle kommet med en ballong opp til øret mitt og sprukket den (akkurat det eksemplet var faktisk ganske bra, for jeg har erfart begge deler, og vet hva jeg skvatt mest av!). Mens andre ganger er det som du sier, DJ, at man skvetter mer når man ikke er klar over det som skjer.

3. Ja, selv reflekser blir på engelsk, i hvertfall for min del, når jeg har gått og snakket språket en stund. Etter bare et par timer med engelsk tale, begynner jeg faktisk å tenke på språket også. Og tro du meg, jeg har blitt skremt mens jeg har hatt engelske samtaler i bakhodet, og da slipper jeg gjerne ut et "OH MY GOD" eller "PLEASE, you scared me" osv. Så det er faktisk ikke så unormalt.

Med disse punktene prøver jeg å argumentere for at vi ikke skal være for skeptiske. Nå er det plutselig VELDIG mange ting hvos jeg har sett folk svare at "Vi må ikke tro på ALT vi ser og hører..." og sånn, men det er snart på tide å snu litt på det også, syns jeg. Og ikke bare sitte og være sær på ALT.
Antall ord: 378

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links