Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFelles Bokprosjekt, vil du delta?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Wargolm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jun 2007 21:40
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Arendal

Felles Bokprosjekt, vil du delta?

Innlegg av Wargolm »

Undertegnede har tidligere skrevet bok om gjenferd som er utgitt ved forlag, og videre 5 øvrige bøker innen andre emner. Tanken er nå å sette sammen en ny bok i ny form som tar for seg paranormale fenomener. Prosjektet er tenkt som et fellesprosjekt, der man lanserer rundt 15 ulike historier, fra ulike deler av landet som beretter om folks egne opplevelser, eller steder hvor paranormale fenomener finner sted. Disse skal fordeles over vel 300 sider, som også illustreres med bilder.

Boken er tenkt trykt ved forlag, og distribueres nasjonalt, der samtlige deltakere går inn på ordinære Royality avtaler, som gir 15 - 25 % inntekt av hvert solgte eksemplar, den inntjente sum, fordeles så likt mellom de skribenter som bidrar.

Har du noe oppsiktsvekkende å fortelle om? Ta kontakt, så diskuterer vi videre på prosjektet.

Følgende punkter bør imøtekommes:

1) Skribenter må ha en god ordflyt og kunne leveres via internett, eller CD-rom.

2) Stedet som skrives om, bør være alment kjent i lokalsamfunnet som et sted hvor paranormale fenomener finner sted.

3) Vedkommende må kunne levere et eller flere bilder av stedet, gjerne også gamle bilder.

4) Stedet bør være av en slik type, at man trass forsøk, ikka kan spore naturlige forklaringer.

5) Kunnskap i en viss mengde om stedets eldre historie må skaffes, eller kunnes.

6) Historien må være sann, og ikke oppdiktede fortellinger.

7) De som leverer historier, må vite at man kan bli forkastet av forlaget om manuskripet er for dårlig. Det er derfor på egen kappe man benytter tiden til dette.

8) Man må levere noe som tilsvarer vel 12 skrevne sider i A-5 format, mens øvrig sideoppsett vil bli ved bilder, og faktagrunnlag. Altså totalt ferdig 20 sider i A-5 format.

Vi håper å høre nettopp fra deg! Boken vil bryte med vanlig vinkling av gjenferd, ettersom man her kjører tre paraleller likt, nemlig; Tradisjonen og historien om stedet, vitenskapens mulige forklaring eller søken etter svar, og til sist, de konkrete paranormale hendelser.

Nå ser vi frem til å høre nettopp fra deg!:))
Antall ord: 355
Evig er ens sjel, om dens minne ikke glemmes blant de levende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Jun 2007 15:33
17
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av shadowgirl »

dette virka veldig spennende da.... synd jeg er dårlig til å skrive
Antall ord: 12
Et Kyss Om Dagen, Er Bra For Magen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Wargolm
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Wargolm »

shadowgirl skrev:dette virka veldig spennende da.... synd jeg er dårlig til å skrive

Si ikke det, kjernen i hva som fortelles er det viktigste. Vi har folk som kan legge om ordflyten om språket ikke er godt, så ikke forkast tanken om du vet om noe som kan være av en unik karakter:)
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av shadowgirl »

kan jeg si at jeg aldri klarer å skrive langt nok da...
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Wargolm
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Wargolm »

shadowgirl skrev:kan jeg si at jeg aldri klarer å skrive langt nok da...
hehe:) Joda, her kan du si hva du vil. Uansett...veldig hyggelig med en hyggelig tilbakemelding fra deg. Så får vi se om prosjektet lykkes. Ville vært moro det, ofte ensporende å kun fortelle alt i ens egen ordlyd. Lærerikt og interessant med innspill fra andre mennesker, og hvordan de oppfatter det hele:)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shadowgirl
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av shadowgirl »

jg er helt enig med deg...
jeg synes det er veldig spennende å lese om andres opplevelser med det paranormale
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Wargolm
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Wargolm »

shadowgirl skrev:jg er helt enig med deg...
jeg synes det er veldig spennende å lese om andres opplevelser med det paranormale
Ja, enig med deg der. Er et spennende og fascinerende emne. Mye ligger nok i kvantekorrelasjonen, ettersom de minste elemenpartiklene utenfor de minste substanser som nøytroner, protoner og lignende, har så lite spindel i gravitasjonskraften at de faktisk kan bryte med ordinær fysisk lov, og derved passere lysets hastighet. Da faller det sammen med Einsteins teori om at fortid, nåtid og fremtid er paralelle, og kan oppfattes om hverandre til gitte forhold. Men hva jeg ikke skjønner, er når disse fenomener selv sanser noe?......skulle vært artig å lært mer om det...for da må man vel tale om en vedvarende bevisst sjel?....vel...spennende er det....får vel jobbe og slite litt til her i varmen...men koselig av deg å svare:) Så må du ha en topp dag!
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Høres spennende ut. Du skal ha lykke til med boken :)
Antall ord: 11
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Wargolm
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Wargolm »

Medi skrev:Høres spennende ut. Du skal ha lykke til med boken :)
Tusen takk....Det er virkelig positive folk her inne, og er veldig hyggelig med slik ord på veien. Håper da bare noe har noe i bidra med:)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Dette virker spennende.

Stå på, hilsen
viking-gutt
Antall ord: 8
Bilde

For hver dag, og på alle måter, blir man bedre,bedre og bedre. Det gjelder alle!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sugarland
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mai 2007 20:39
17
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Sugarland »

Har du noen aldersgrense på dette? Jeg har muligens noe, men har ingen bilder da. Og en ting til; dersom man legger seg virkelig i selen, finner man alltid en naturlig forklaring på noe.
Antall ord: 34
Life's a bitch, and so am I

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Spennende med slike prosjekter!

Her er foresten bildet av "mitt" gjenferd. Vi så ikke gjenferdet da vi var på åstedet, men det dukket altså frem på dette bildet.

Bilde
Antall ord: 28
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

De som vil tjene penger på slikt som dette, er neppe de ærligste.
Det må jeg bare få si. For utifra det første innlegget ditt, virker det som et av "lokketilbudene" for å være med på å skrive bok.

Det er forsåvidt bare min mening.
Jeg ønsker ihvertfall lykke til med bokskriving og forslagene som kommer.
Måtte den bli basert på sanne historier....... ;)
Antall ord: 65
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

ludoburgero skrev:De som vil tjene penger på slikt som dette, er neppe de ærligste.
Det må jeg bare få si. For utifra det første innlegget ditt, virker det som et av "lokketilbudene" for å være med på å skrive bok.

Det er forsåvidt bare min mening.
Jeg ønsker ihvertfall lykke til med bokskriving og forslagene som kommer.
Måtte den bli basert på sanne historier....... ;)
Nei, ludo, jeg har ikke tenkt, og skal ikke være med på dette bokprosjektet. (blæhh) Men jeg håper at dette prosjektet blir realisert og at boken blir å få kjøpt på bokmarkede. Som sagt slikt no er spennende, men det er nå forsåvidt bare min mening da.

Foresten, tror du at det kommer mange ærlige forslag inn da? Er ikke penger et sterkt lokkemiddel mener du, eller? :mozilla_wink:

PS. Hvis det var meg og ikke trådstarter du siktet til. (kom ikke helt klart frem)
Antall ord: 157
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Wargolm
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Wargolm »

Viking-gutt skrev:Dette virker spennende.

Stå på, hilsen
viking-gutt
Tusen takk for gode ord!:)) Altid moro når folk er så positive!
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links