Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderja, lier....igjen! ;P

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Snupzy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2007 19:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fet

Innlegg av Snupzy »

Viking-gutt skrev:Vil gjerne vite hva dem sa?
Han vi snakka med sa bare det at det ikke var noe der inne, og at hvis vi gikk inn ville politiet bli tilkalt osv... oxo sa han det at de som var innlagt på sykehuset der kunne finne på å ripe opp bilen å sånn.. så da tok vi bare noen bilder utenpå oxo dro vi!
Antall ord: 65
Du skal ikke være redd for mørket, du skal være redd for det som er I mørket!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Snupzy
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: ja, lier....igjen! ;P

Innlegg av Snupzy »

Frodo skrev:orber heter det på norsk takk
perfeksjonist :mozilla_wink:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snupzy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Snupzy »

RiffSki skrev:så dere føler det er rart og bli sendt bort fra en fortsatt aktiv psykriatrisk instutisjon midt på natta? Viser man folket rundt respekt er mange mye mer medgjørlige, og somsagt, det er teknisk sett innbrudd og gå inn der.
:-s jeg har aldri sagt noe om at det var rart, bare at det var kjipt etter å ha kjørt i 5 timer.. og hvis du tolker halv 12 som midt på natta så lurer jeg på hvordan døgnrytmen din er :mozilla_tongue: vise respekt ja.. han jeg snakka med var hvertfall medgjørlig han, snakka lenge vi, og han var ikke sur eller noe, men hvis jeg var halvparten så fordomsfull og respektløs som det du virker å være så hadde han nok blitt sur og lite medgjørlig ja... :-k
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

RiffSki skrev:Godt gjort og bli stoppa, sist jeg var der kom jeg med bil, parkerte på eiendommen dems, midt på lyse dagen, gikk opp, men akkurat den "har de ikke noe bedre og gjøre der" var ganske teit, spess siden lier ER AVSTENGT, DET ER ULOVLIG OG VÆRE DER, STEDET HOLDER PÅ OG RASE SAMMEN, så de gjør bare jobben sin for at små fjortissbarn ikke skal løpe rundt og rope spøkelse hele dagen og skade seg, samt ikke forstyrre pasientene
Fjortiss barn?
For det første er jeg 23 år, men samma faen.Og det er de som er eldre enn meg som drar dit. Og hvordan vet du at stedet raser sammen?
Stedet er solid og ja de har ikke noe bedre å gjøre på Lier enn å jage ut folk.
De skylder på at folk har gått igjennom gulvet, men det er bare piss.
Det er ingen som plager noen ved å gå opp i de avstengte bygga, de er jo langt unna de som er i bruk.
Vi hadde en gammel sint gubbe etter oss en gang vi var der, må passe på så ikke de oldisa pådrar seg hjerte infarkt. Det kan være farlig.
Sist redigert av Konto avsluttet på 10 Jun 2007 11:24, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det må være lov å kalle dette for fjortistakter, ingen voksne folk
med vett i huet flyr rundt på denne måten.
Det blir spurt om ikke unge også kan være åndelig intressert?
Klart de kan, men dette har ingen ting med åndelighet å gjøre.
Ånder og åndelighet er to vidt forskjellige ting.

Så prøver jeg meg med samme spørsmål som i den forrige tråden om dette
stedet siden ingen ville svare meg sist.

Hva er det som gjør at dere tror det er en masse hvileløse sjeler som flyr rundt
akkurat der?
Er det noen som har hatt kontakt med de og fått vite hvorfor det er så
intressant for disse sjelene å være der?

Er det kun for adrenalinkick? Eller gjør dere noe for å rense opp?
Antall ord: 137
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

kaja43 skrev:Det må være lov å kalle dette for fjortistakter, ingen voksne folk
med vett i huet flyr rundt på denne måten.
Det blir spurt om ikke unge også kan være åndelig intressert?
Klart de kan, men dette har ingen ting med åndelighet å gjøre.
Ånder og åndelighet er to vidt forskjellige ting.

Så prøver jeg meg med samme spørsmål som i den forrige tråden om dette
stedet siden ingen ville svare meg sist.

Hva er det som gjør at dere tror det er en masse hvileløse sjeler som flyr rundt
akkurat der?
Er det noen som har hatt kontakt med de og fått vite hvorfor det er så
intressant for disse sjelene å være der?

Er det kun for adrenalinkick? Eller gjør dere noe for å rense opp?
Jo det er godt voksene folk som er der ja.
Så kan du egentlig bare tro det du vil.Folk som helst sikkert er eldre enn deg.
Ja svarte deg ihvertfall i sist tråd og hadde du visst noe om Lier og lest om Lier utenom det som står her på forumet (for det meste som står her er jo så klart bare oppdikta)
så hadde du ikke vært i tvil om at det er hvileløse sjeler der.
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Snupzy skrev:
RiffSki skrev:så dere føler det er rart og bli sendt bort fra en fortsatt aktiv psykriatrisk instutisjon midt på natta? Viser man folket rundt respekt er mange mye mer medgjørlige, og somsagt, det er teknisk sett innbrudd og gå inn der.
:-s jeg har aldri sagt noe om at det var rart, bare at det var kjipt etter å ha kjørt i 5 timer.. og hvis du tolker halv 12 som midt på natta så lurer jeg på hvordan døgnrytmen din er :mozilla_tongue: vise respekt ja.. han jeg snakka med var hvertfall medgjørlig han, snakka lenge vi, og han var ikke sur eller noe, men hvis jeg var halvparten så fordomsfull og respektløs som det du virker å være så hadde han nok blitt sur og lite medgjørlig ja... :-k
Det går en sti dit på oversia, ta den neste gang.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snupzy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Snupzy »

jeg tror det er aktivitet der ja.. mest fordi folk ble lobotomert der, og jeg tror det har skjedd mye fælt i det bygget, og da er det ikke så undelig om det henger igjen ett og annet.

grunnen til at jeg for min del blir med til sånne steder er fordi jeg prøver å bli mer kjent med det åndelige. tror jeg er medium, men vil kunne mer om dette, oppleve litt mer for å vite hvordan jeg selv reagerer osv.. men skal innrømme at 2 av de 3 andre jeg var med var der kun pga adrenalinkick.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snupzy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Snupzy »

Sol@ngelica skrev:Det går en sti dit på oversia, ta den neste gang.
yes, oppdaga den etterpå, så skal nok det neste gang :mozilla_smile:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Sol@ngelica skrev:
Amfelia skrev:
Sol@ngelica skrev:Fælt mange som blir stoppa på Lier fortida, har de ikke noe annet å gjøre der eller??
Amfelia og Sol@angelica m.f. får snart ta turen igjen, vi lurer purken lett, vi...

Amfelia
He he he, ja.

Neste gang blir jeg med inn også..
Ja vi lurer oss inn bakveien :) Samle mot, Sol!
Antall ord: 64
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

livingdeaddoll skrev:hm.. er det i grunn egentlig blitt bevist paranormal aktivitet på Lier? hva går igjen? vet man navn? er det så mange altså? hva skjer? er det noe mer spesielt enn at Lier er et nedlagt sinnsykehuis egentlig?
Av sansynelig pasienter:
Arnstein johnsen/johansen, sofie(a) lars(o)en....navn....knne jo vært sjekka ut
Antall ord: 59
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RiffSki
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2007 23:04
17

Innlegg av RiffSki »

ånder finnes det overalt, hva med og heller dra et sted som ikke har vært besøkt tusenvis av ganger hvor man lurer segselv til og tro det er noe der fordi man har hørt historierosv, anbefaler btw og holde dere unna uteliggerne
Antall ord: 45
"Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live" - Adolf Hitler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

Sol@ngelica skrev:
RiffSki skrev:Godt gjort og bli stoppa, sist jeg var der kom jeg med bil, parkerte på eiendommen dems, midt på lyse dagen, gikk opp, men akkurat den "har de ikke noe bedre og gjøre der" var ganske teit, spess siden lier ER AVSTENGT, DET ER ULOVLIG OG VÆRE DER, STEDET HOLDER PÅ OG RASE SAMMEN, så de gjør bare jobben sin for at små fjortissbarn ikke skal løpe rundt og rope spøkelse hele dagen og skade seg, samt ikke forstyrre pasientene
Fjortiss barn?
For det første er jeg 23 år, men samma faen.Og det er de som er eldre enn meg som drar dit. Og hvordan vet du at stedet raser sammen?
Det er ingen som plager noen ved å gå opp i de avstengte bygga, de er jo langt unna de som er i bruk.
Vi hadde en gammel sint gubbe etter oss en gang vi var der, må passe på så ikke de oldisa pådrar seg hjerte infarkt. Det kan være farlig.
NETTOPP!!!!!
Antall ord: 210
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RiffSki
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2007 23:04
17

Innlegg av RiffSki »

Det kalles forebyggende arbeid, det er flere som har holdt helvete der oppe, og hvordan jeg vet bygget er dårlig? tenk litt, det er eldgammalt, har stått urørt i flere år, er masse råttent treverk der. og btw Fjortiss is a state of mind:)
Antall ord: 48
"Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live" - Adolf Hitler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maze
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jun 2006 15:27
18

Innlegg av Maze »

Fjortiss barn?
Det er vel litt viktig å vise respekt?Eller kan vi bare ta oss frem slik vi ønsker fordi vi haaaaar så lyst til å se om det er spøkelser der. Så da bare gir vi blanke i at det faktisk bor noen i nærheten der!!!!!!!!! Det er som å sammenligne det med et helt vanlig sykehus, hvor en avdeling er lukket. Gir det oss en gylden anledning til å bryte oss inn på dette sykehuset med lommelykter og kameraer for å bli skremte?? Mens det sitter pårørende i nærheten og tenker på hvilket sted deres kjære har kommet på?????????Nei veit du hva! Går ann å ta litt hensyn!!!!!!!!!!!!!!!!

Hadde dette vært et nedlagt sted hadde ikke folk brydd seg så mye. Men det er faktisk et psykiatrisk sykehus.... det er mennesker i alle aldre som bor der. Mesteparten av Lier er i bruk. Jeg synes selv det hadde vært utrolig spennende å dra opp dit å sjekke ut stedet, men da er det nok lurest og ta seg inn fra skogen og la bygningene nederst være i fred. De står strengt tatt bare noen meter fra de som er i drift!!
Antall ord: 315
Maze

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links