Vad jag mensarBA skrev:Svarene er gjennomtenkt, men du svarte ikke på hvorfor man bør besvare disse spøsmålene før man vurderer om Gud er verdt å tro på eller ikke. Du må gjerne kommentere svarene framfor å bare stille nye spørsmål. Hva mener du med U?Dimension skrev:Hej BABA skrev:-varför vet vi inte om högre dimensioners existens.Dimension skrev:Bör man inte istället tänka :
- Kanskje fordi de ikke finnes?
-finns det en avsikt
- Ja, for mye, men neppe for alt.
-varför är vi endast skapta med det seende som vi har.
- Fordi det er det mest hensiktsmessige for oss.
-varför gör man formationer av tefat, korncirkel, sjöodjur, flyttar på saker och djur etc.
- For moro skyld? Og for å se hvor mange som tror de er laget av romvesener.
-varför får en del hjälp vid healing
- Pga placeboeffekten.
-varför finns tro
- Fordi det er hensiktsmessig for menneskene å kunne forestille seg ting de ikke kan se.
-varför kan vissa känna fysisk beröring
- Fordi de er lett påvirkelige?
-varför känner vissa obehag
- Samme årsak?
-varför fanns Jesus och andra starka historiska händelser.
- Kanskje de ikke gjorde det?
-finns cykler i U.
- Vil du forklare litt mer?
Det här är väl frågor man först bör ställa sig själv innan man börjar göra en analys av Guds existens......
- Hvorfor det?
Du verkar vara snabb med ditt svar även om det inte är genomtänkt. ?
Fråga: hur ser "dina romsvesener ut och vilken funktion har dom i ditt tilltänkta U." ?
Fråga: i vilken dimension lever de. Är dom skapta i vårt solsystem eller är dom inflyttade ?
Fråga: har de kopplingar till andra solsystem, galaxer eller universum. ?
Fråga: vid vilka tillfällen kan du känna en tilltagande innre harmoni. ?
Om du mener universet, så finnes det sykluser der, f.eks. ved at jorden har en syklus rundt solen, og månen har en syklus rundt jorden. Vi har mange objekter som går i bane, og det er jo forsåvidt sykluser.
Romevesen har jeg ikke vurdert utseende på, annet enn de hensiktsmessige tingene som minst to hender med minst 3 fingre på hver for å kunne behandle utstyr, minst to ben for å stå og gå støtt, hodet øverst for å redusere rystelsene under transport mest mulig og for at evt syns-, høre-, lukte- og pusteorganer skal forstyrres minst mulig av det som er på bakken. Dette er slik jeg oppfatter det som mest praktisk, og sannsynligvis har evolusjonen hos romvesnene også ført tila t det mest praktiske har blitt videreført.
Det kan jo være noe liv på mars, men slikt liv er neppe det du tenker på som romvesener, så slike tror jeg ikke finnes i vårt solsystem. Det finnes nom intelligent liv andre steder i universet men de har neppe kommet til vårt solsystem.
Som sagt, har jeg ikke spekulert i hva andre solsystemers innbyggere kan, men det er veldig langt fra en galakse til en annen, og vi har ingen grunn til å tro at det finnes flere univers heller, så dette har jeg heller ingen grunn til å tro.
Jeg kjenner en dyp indre harmoni når jeg hører god rock, eller annen fin musikk som passer nøyaktig med min sinnstemning i øyeblikket. Sammen med familien når vi har satt av tid til et godt måltid mat i fellesskap. Eller bare sammen med ektefellen når vi er helt alene, gjerne på fremmede steder, og ikke blir forstyrret av hverdagen.
U=universum
Jag tycker det är bättre att sammanställa/spalta upp kända fakta och olika upplevelser som männikor har haft. Även större historiska händelser bör medtagas och hittills kända fakta.
Därefter gör man en ammanställning och med det som grund, får man en uppfattning om andra livsformer och eventuella dimensioner.
Vi har alla nu en unik chans att delge olika upplevelser via internet och samtidigt känna oss hedrade, för vi är den första generationen som får uppleva det.
Att duskutera Guds existens utan en sammanställning blir till slut bara en rundgång och vi får två olika läger av olika uppfattning.
Det kan dock vara svårt att få fram bevittnade händelser från myndigheter och religioner.
Fortfarande i våra dagar är det som bekant en maktkamp, där man i många religioner har ett fördömande och tillåter ingen insyn i de högre leden.
Vi får väl dock hoppas på att läckor uppstår. :mozilla_wink:
"Matkbegär inom religion är färfärligt och strider mot en harmonisk uppbyggnad i det fraktala och mentala systemet". (förresten det gäller väl överallt)
Jag har en bok som är baserad på vittnes berättelser om oförklarliga händelser i modern tid. Från 1800-talet och framåt. (eftersom det finns vittnen får man väl utgå från att sanningshalten är mycket hög).
Läs även gärna min sida där människor från sverige berättar.
Ps ha en fortsatt revlig påsk Ds