Det er ikke sånn at alt handler om deg BA. Men min formening om det du sier. Og å ikke være religiøs er også et fundament. Dessuten så vil jeg hevde at din viste oppfatning antyder et dypt, religiøst fundament. Jeg er ikke så opptatt av om det er gud eller ikke, og hva som er såkalt rette religioner. Jeg syns at en sterk tro på kryss-av-skjema og andre undersøkelser er absolutt tilsvarende et ellers religiøst fundament.BA. skrev:Hva fundamenterer du den oppfatningen på da? Hva vet du om meg, som jeg ikke har gitt uttrykk for her?Globeline skrev:Jeg er nok dypt uenig med deg i det.BA. skrev:Hva er så mitt religiøse fundament?
Jeg har ikke noe religiøst fundament. Jeg viser at andres fundament ikke er særlig holdbare, men behøver ikke være vinglete eller være fundamentert selv.
Fakta, teori & skepsis ⇒ Definisjon på en kristen
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Antall ord: 156
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- 18
Ja jammenMikkelRev skrev:Nå tror jeg du gjør BA nervøs her! :mozilla_laughing:
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Hehehe. Å ikke samle på frimerker er også en hobby da?Globeline skrev:Det er ikke sånn at alt handler om deg BA. Men min formening om det du sier. Og å ikke være religiøs er også et fundament. Dessuten så vil jeg hevde at din viste oppfatning antyder et dypt, religiøst fundament. Jeg er ikke så opptatt av om det er gud eller ikke, og hva som er såkalt rette religioner. Jeg syns at en sterk tro på kryss-av-skjema og andre undersøkelser er absolutt tilsvarende et ellers religiøst fundament.BA. skrev:Hva fundamenterer du den oppfatningen på da? Hva vet du om meg, som jeg ikke har gitt uttrykk for her?Globeline skrev:Jeg er nok dypt uenig med deg i det.BA. skrev:Hva er så mitt religiøse fundament?
Jeg har ikke noe religiøst fundament. Jeg viser at andres fundament ikke er særlig holdbare, men behøver ikke være vinglete eller være fundamentert selv.
Du repeterer dette kryss-av-skjemaet. Hvor har jeg kommentert dette? Det er din egen fantasi du kommenterer her.
For å vite noe om samfunnet må vi gjøre undersøkelser. Vår egen oppfatning dekker ikke hele samfunnet, så derfor må det større vitenskapelige undersøkelser til. At du ikke aksepterer deres empiriske verdi sier mer om deg enn både undersøkelsene og meg. Dine anekdotiske bevis sier ingenting om noe annet enn akkurat disse eksemplene du tenker på, ingenting om samfunnet som helhet.
Men ja, jeg vet inderlig godt at ikke alt handler om meg, men når du eller andre har personifisert diskusjonen til å handle om meg og mitt fundament, så handler diskusjonen om meg.
Og forresten, ikke behag deg selv ved å tro at du gjør meg nervøs her. Det var et rett fram spørsmål om hva du tror du vet om om meg, som jeg ikke har gitt uttrykk for.
Antall ord: 327
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Ikke enig denne gan hellerBA. skrev:Hehehe. Å ikke samle på frimerker er også en hobby da?Globeline skrev:Det er ikke sånn at alt handler om deg BA. Men min formening om det du sier. Og å ikke være religiøs er også et fundament. Dessuten så vil jeg hevde at din viste oppfatning antyder et dypt, religiøst fundament. Jeg er ikke så opptatt av om det er gud eller ikke, og hva som er såkalt rette religioner. Jeg syns at en sterk tro på kryss-av-skjema og andre undersøkelser er absolutt tilsvarende et ellers religiøst fundament.BA. skrev:Hva fundamenterer du den oppfatningen på da? Hva vet du om meg, som jeg ikke har gitt uttrykk for her?Globeline skrev:Jeg er nok dypt uenig med deg i det.BA. skrev:Hva er så mitt religiøse fundament?
Du repeterer dette kryss-av-skjemaet. Hvor har jeg kommentert dette? Det er din egen fantasi du kommenterer her.
For å vite noe om samfunnet må vi gjøre undersøkelser. Vår egen oppfatning dekker ikke hele samfunnet, så derfor må det større vitenskapelige undersøkelser til. At du ikke aksepterer deres empiriske verdi sier mer om deg enn både undersøkelsene og meg. Dine anekdotiske bevis sier ingenting om noe annet enn akkurat disse eksemplene du tenker på, ingenting om samfunnet som helhet.
Men ja, jeg vet inderlig godt at ikke alt handler om meg, men når du eller andre har personifisert diskusjonen til å handle om meg og mitt fundament, så handler diskusjonen om meg.
Og forresten, ikke behag deg selv ved å tro at du gjør meg nervøs her. Det var et rett fram spørsmål om hva du tror du vet om om meg, som jeg ikke har gitt uttrykk for.
Antall ord: 334
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hehe, det er utrolig at du kan sitere så mye, for så å komme med en liten intetsigende setning fra ditt eget hode på slutten.Globeline skrev:Ikke enig denne gan heller
Er du uenig i at å ikke samle på frimerker ikke er en hobby? Er du uenig i at du repeterer dette kryss-av-skjemaet?
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Selvfølgelig må jeg sitere mye når det er mye jeg ikke er enig i. Syns du jeg bare skulle sagt, "ikke enig" - uten å henvise til noe?BA. skrev:Hehe, det er utrolig at du kan sitere så mye, for så å komme med en liten intetsigende setning fra ditt eget hode på slutten.Globeline skrev:Ikke enig denne gan heller
Er du uenig i at å ikke samle på frimerker ikke er en hobby? Er du uenig i at du repeterer dette kryss-av-skjemaet?
Prøver du å få til en krangel her eller?
Ang hobby - ja, hvis noen bruker sin fritid på å ikke samle frimerker vil jeg absolutt si at det er en hobby. Akkurat som du bruker stort engasjement på å ikke være religiøs - så legger du så mye i det at det blir din religion.
Antall ord: 138
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja, hvis du ikke henviser til hva du er uenig i, så hadde det holdt.Globeline skrev:Selvfølgelig må jeg sitere mye når det er mye jeg ikke er enig i. Syns du jeg bare skulle sagt, "ikke enig" - uten å henvise til noe?BA. skrev:Hehe, det er utrolig at du kan sitere så mye, for så å komme med en liten intetsigende setning fra ditt eget hode på slutten.Globeline skrev:Ikke enig denne gan heller
Nei, jeg prøver ikke å få til en krangel, men jeg forsøker å vise deg at dine argumenter er håpløse.Prøver du å få til en krangel her eller?
Ang hobby - ja, hvis noen bruker sin fritid på å ikke samle frimerker vil jeg absolutt si at det er en hobby. Akkurat som du bruker stort engasjement på å ikke være religiøs - så legger du så mye i det at det blir din religion.
Unnskyld meg hvis jeg misforstår deg nå, men mener du virkelig at en som overhodet ikke bryr seg om frimerker, og ikke skjenker det en tanke har det som hobby å ikke samle på frimerker?
Jeg legger overhodet ikke noe engasjement i å ikke være religiøs. Det er direkte latterlig.
Antall ord: 228
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja, hvis du ikke henviser til hva du er uenig i, så hadde det holdt.Globeline skrev:Selvfølgelig må jeg sitere mye når det er mye jeg ikke er enig i. Syns du jeg bare skulle sagt, "ikke enig" - uten å henvise til noe?BA. skrev:Hehe, det er utrolig at du kan sitere så mye, for så å komme med en liten intetsigende setning fra ditt eget hode på slutten.Globeline skrev:Ikke enig denne gan heller
Nei, jeg prøver ikke å få til en krangel, men jeg forsøker å vise deg at dine argumenter er håpløse.Prøver du å få til en krangel her eller?
Unnskyld meg hvis jeg misforstår deg nå, men mener du virkelig at en som overhodet ikke bryr seg om frimerker, og ikke skjenker det en tanke har det som hobby å ikke samle på frimerker?
Jeg legger overhodet ikke noe engasjement i å ikke være religiøs. Det er direkte latterlig.
Antall ord: 228
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2006 18:20
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: det kalde nord
det å være kristen er å tro på jesus hestus,(deb enbårende sønn)
det å være kirsten er egentlig en iullsjon. men hva vet vell jeg..
det er ikke et MUST å tro på den endende dom(vi dør jo alle en dag, det å dø er det samme som å råtne)
det å være kirsten er egentlig en iullsjon. men hva vet vell jeg..
det er ikke et MUST å tro på den endende dom(vi dør jo alle en dag, det å dø er det samme som å råtne)
Antall ord: 52
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Ja du har nok lest hele tråden forstår jegRedFox skrev:det å være kristen er å tro på jesus hestus,(deb enbårende sønn)
Demoner og onde ånder tror også, er de og kristen da?
Antall ord: 38
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Med Jesus hestus antar jeg det er snakk om en misforståelse/trykkfeil for Jesus Kristus.MikkelRev skrev:Ja du har nok lest hele tråden forstår jegRedFox skrev:det å være kristen er å tro på jesus hestus,(deb enbårende sønn)
Demoner og onde ånder tror også, er de og kristen da?
Tror virkelig demoner og onde ånder på Jesus Kristus? Kan du vise noen dokumentasjon på det? Og hvis de skulle gjøre det, så er de vel kristne da? Den eneste faste definisjonen jeg kjenner på kristendom er nettopp troen på Jesus som Jesus Kristus.
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
http://bibelen.no/chapter.aspx?book=JAS&chapter=2
Å definere en kristen til en som tror på Jesus, blir for meg altfor upresist. Derfor forholder jeg meg ikke til den. Hva er forresten "å tro på" Jesus ?
Å definere en kristen til en som tror på Jesus, blir for meg altfor upresist. Derfor forholder jeg meg ikke til den. Hva er forresten "å tro på" Jesus ?
Antall ord: 36
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Ja, det er akkurat det samme.Bixz skrev:Metodisten skrev:Hva er byggesteinene du er bygget opp av Bixt ?
Aminosyrer ? Proteiner, kalium, kalk og hva det er for`no allt sammen.
Det er de samme byggesteinene som er det du eter. Grønnsaker, vekster, andre dyr ( som igjen eter grønnsaker,vekster).
Det er alltså de samme byggesteinene som finnes i jorden...
Så blåser Gud en sjel inn i kroppen din. Kult ?
Det var jo ikke det det sto.
Det sto at han Formet menneske av jord og blåste liv i dem.
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Feb 2007 02:58
- 17
- Lokalisering: Nes
- Blitt takket: 1 gang
"Christianity started out in Palestine as a fellowship; it moved to Greece and became a philosophy; it moved to Italy and became an institution; it moved to Europe and became a culture; it came to America and became an enterprise."
Sam Pascoe
Sam Pascoe
Antall ord: 42
The common error of ordinary religious
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort
rather than follow it.
http://www.robtex.com/ipinfo.gif
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort