Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVettskremt men alikevell intresert?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
monahei
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2007 17:11
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-trøndelag

Vettskremt men alikevell intresert?

Innlegg av monahei »

Jeg har et spørsmål.. Jeg er vettskremt spøkelser, men hvorfor er jeg blitt så intresert i dette? Jeg driver jo å skremmer meg selv, men kan ikke la være å lese om dette.

Har også opplevd å sett skikkelser i rommet mitt. Kan frykten min påvirke meg til å fantasere slik at jeg "ser" en skikkelse? Har opplevd flere ganger å blitt "vekt" av noen og ser de. Eller han. Jeg føler det er en gutt.

Har noen svar? Er jeg bare sprø?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LeeLoo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mar 2007 00:02
17
Lokalisering: Bodø

Innlegg av LeeLoo »

Samme prinsippet som med basehoppere f.eks det

Om du er redd og allikevel gjør noe så får man et adrealinkick, og adrenalin er ganske lett å bli hekta på. ;)

Og fantasien har spillt mange puss for oss alle den.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Re: Vettskremt men alikevell intresert?

Innlegg av Mysticool »

monahei skrev:Jeg har et spørsmål.. Jeg er vettskremt spøkelser, men hvorfor er jeg blitt så intresert i dette? Jeg driver jo å skremmer meg selv, men kan ikke la være å lese om dette.

Har også opplevd å sett skikkelser i rommet mitt. Kan frykten min påvirke meg til å fantasere slik at jeg "ser" en skikkelse? Har opplevd flere ganger å blitt "vekt" av noen og ser de. Eller han. Jeg føler det er en gutt.

Motsetninger tiltrekker hverandre ;) Det som er skremmende fenger
Antall ord: 94
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

kanskje det å lese mye om dette vil gjøre deg kurert fra skrekken din. var mørkredd når jeg var yngre, men MÅTTE alltid få med meg "are you afraid of the dark?". og nå er jeg ikke mørkredd lengre, men interessen er der enda:)
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Det ligger i naturen vår, at vi liker å skremme oss selv.

Tenk hvor lite grøsserfilmer/ bøker, som hadde blitt solgt, hvis det ikke var for akkurat det.

:mozilla_smile:
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

monahei skrev:Jeg har et spørsmål.. Jeg er vettskremt spøkelser, men hvorfor er jeg blitt så intresert i dette? Jeg driver jo å skremmer meg selv, men kan ikke la være å lese om dette.

Hehe! Det var akkurat som å lese om meg selv. Selv har jeg sett i hele mitt liv, men av og til er det sterkere enn andre ganger. Og etter at jeg har begynt å lese om de tingene jeg ser blir jeg vett skremt, uansett om jeg vet at det ikke er farlig eller ikke! Jeg drømmer om det også!
I natt drømte jeg forresten at jeg ble bitt av en svart hund som ikke fantes... Det er helt sykt hvordan hjernen fungerer! Vi skremmer oss selv :mozilla_wink:
Antall ord: 176
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CottonEyeJoe.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mai 2005 21:21
19
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av CottonEyeJoe. »

Har det på samma måten. Skremmende men fascinerende tror jeg er stikkord. ;) Skrekkblandet fryd kansje oxo??
Antall ord: 17
Let the good spirits follow your way. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
monahei
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2007 17:11
17
Lokalisering: Sør-trøndelag

Innlegg av monahei »

Ja, må være noe sånt:s

Har alltid vært fasinert av dette. Sett mange program om spøkelser osv. Men etter at jeg selv "så" skikkelser selv har jeg vært skrekkslagen og livredd. Skulle ønske jeg ikke hadde vært så redd for dette, for alt det uforklarlige er så spennede.

Jeg lurer på, hva slags person eller hvilken personlighet har en åpen person?(en som kan se/snakke med spøkelser) Hvorfor har ikke alle mennesker evne til å se?

Også lurte jeg på en ting til. Det sies at vi alle er sjeler som er i menneske og har valgt å leve livet, men hvorfor husker vi ikke noen ting fra tidligere liv? Eller livet før livet?

Bah, jeg har mange spm:P Men kan ikke snakke med venner om dette, de blir bare sure å redde;P
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shiznit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Mar 2007 01:27
17
Lokalisering: Tja... Buskerud

Innlegg av shiznit »

Er joh sånn at man oppsøker det man er redd... bare at til slutt stopper man og frykte det... merkelig det der azz : /
Antall ord: 111
Det er ikke alltid ting har en logisk forklaring;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martinea93
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2007 22:45
17
Lokalisering: bodø

Innlegg av martinea93 »

Skjønner nøyaktig hva du mener!
har det åsså sånn..
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Altså; tar du utgangspunkt i at ånder eller entiter fra "andre dimensjoner" kan påkalles mentalt, så vil du kunne tiltrekke deg det du tenker på eller vier din oppmerksomhet til. Dette går under det som kalles "å tune inn" på andres frekvenser.
Dersom du er redd, så vil jeg fraråde deg å tenke på det er redd for, fordi frykt har veldig lave frekvenser og det er lavfrekvente energier som tiltrekkes av det.
Jeg skjønner at det kan være vanskelig å la være å fasineres av det ukjente, men prøv i stedet å tenke på en entitet som vil deg vel. Kanskje en avdød slektning, en erkeengel, "hjelper", for disse ville aldri finne på å skremme deg, men heller gi deg gode opplevelser som å roe ned tankeaktiviteten din, gi deg en følelse av trygghet og kjærlighet og kanskje attpåtil påfyll av god energi.
Antall ord: 149
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hvorfor tror du folk liker å se på grøssere? Det er vanligvis ikke fordi det er bra filmarbeid ihvertfall. "The Grudge"-filmene har jo hatt ganske stor popularitet f.eks.

Det er vanskelig å forklare denne fascinasjonen for skumle og skremmende ting fra et naturlig ståsted egentlig. Ren nysgjerrighet vil jeg tro.
Antall ord: 138
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sigrid
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2007 19:53
17
Lokalisering: Hjemme, 14 år

Innlegg av Sigrid »

Sånn har jeg det også. Pisse redd, men gjør det likevel:p Etter at jeg begynte her har jeg gjort en astralreise, og ALDRI mer! Ble jo mørkredd og husredd og hele pakka.. :(
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cloud Strife

Innlegg av Cloud Strife »

Jeg har det også slik, sitter her og leser, men bare vil egentlig ikke, men en liten stemme inni meg sier liksom at jeg skal, forstår dere? litt vanskelig og forklare :?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links