Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVikingen som går igjen her hjemme

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
line001
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Okt 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Vikingen som går igjen her hjemme

Innlegg av line001 »

Hei, nå er det fryktlig lenge siden jeg deltok i forumet her på para. så tenkte at jeg ville fortelle dere litt om hva som er siste nytt her hos meg.

Jeg har en en ånd som går igjen her hjemme, og det er som oftest jeg som legger merke til han også. derfor jeg sier han er fordi jeg har sett han både med øynene og som bilder dettende ned i hode på meg. Han ser ut til å være en viking og det passer vel egentlig ved tanken på hvor jeg bor.

I det siste har jeg sett auraen hans og han kommer gjevnlig inn på soveværelse mitt da jeg er der og drar opp rullgardinen min om den står nede. Det hender seg også at jeg hører han gå i gangen om natten. Og i går satt jeg i senga mi og gjorde meg klar til å bytte klær. Da plutselig det kom et bilde med ramme altså mot meg i en heldundre fart mot meg! Dette bilde sto oppe på tven rett foran senga mi der jeg satt. Så jeg tenkte at kanskje jeg hadde kommet borti tven med det samme, så jeg satte bilde på plass og prøvde å dytte den forsiktig mot den samme rettningen den hadde detti. men da fant jeg fort ut at dette kunne ikke være tilfelle at bildde hadde detti av seg selv, den trengte langt mer fart og kraft til å komme dit den hadde havna.

Så nå begynner jeg å lure på om denne ånden/vikingen vil meg noe godt eller ikke. han har vært stille i de siste ukene så jeg hadde en god følelse om at han haddde funnet fred. men nå er han tilbake med 100% mer enegi enn vanlig. (hjeeelo, når skal jeg få sove uten at jeg beskymrer meg om at jeg skal få et bilde på meg mens jeg sover søtt ..)
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

hehe, en viking faktisk. ja dem kan jo være ganske så viltre og dem :)

men får da ikkje håpa han vill deg noe vondt da, for det er jo ikkje gøy :/
Antall ord: 35
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Spennende å lese, men håper ikke han vil deg noe vondt, da :)
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Kom til å tenke på en annen viking-historie da jeg leste din linn001.
På en gård som ligger ca 3 mil herfra har de en stor svær bautastein som står midt på tunet. For ca 40 år siden, bestemte far i huset at nå skulle bautaen bort. Den var bare i veien og de tenkte de kunne plante et tuntre der i stedet. Paret på gården hadde prøvd lenge å få barn, men det gikk ikke. Kjerringas største ønske var at de skulle få barn. Natta etter det ble bestemt at steinen skulle bort, "drømte" kona at det kom en vikinghøvding til henne og ba henne om at de ikke måtte fjerne bautasteinen. Hun ville vite hvorfor, og han svarte at den betydde veldig mye for dem som bodde på gården før. Og at den hadde stor betydning. Han sa at hvis de lot steinen være, så skulle de få store og sterke sønner. Neste morgen gråt og ba hun mannen om å ikke røre steinen og til slutt ga han seg. Steinen ble ikke rørt og den står der den dag i dag. Og paret, ja de fikk barn. 4 staute sønner. 2 meter på strømpelesten alle mann, og ligner veldig på vikingene..
Kona fortalte til slutt om vikingen, og mannen hennes ble nyskjerrig og begynte å undersøke gården, da fant de vikingegraver der og det kom fram at det hadde vært et vikingesete der hvor gården ligger i dag.
Antall ord: 261
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mattao92

Innlegg av mattao92 »

viss han hadde villet deg noe vondt, hadde han gjort noe for lenge siden.
han vill sikkert bare skremme deg vekk...
bare si ut i lufta at han skal komme seg vekk, for det er jo du som bor der nå, og det må han bare finne seg i.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av line001 »

Tjohei skrev:Kom til å tenke på en annen viking-historie da jeg leste din linn001.
På en gård som ligger ca 3 mil herfra har de en stor svær bautastein som står midt på tunet. For ca 40 år siden, bestemte far i huset at nå skulle bautaen bort. Den var bare i veien og de tenkte de kunne plante et tuntre der i stedet. Paret på gården hadde prøvd lenge å få barn, men det gikk ikke. Kjerringas største ønske var at de skulle få barn. Natta etter det ble bestemt at steinen skulle bort, "drømte" kona at det kom en vikinghøvding til henne og ba henne om at de ikke måtte fjerne bautasteinen. Hun ville vite hvorfor, og han svarte at den betydde veldig mye for dem som bodde på gården før. Og at den hadde stor betydning. Han sa at hvis de lot steinen være, så skulle de få store og sterke sønner. Neste morgen gråt og ba hun mannen om å ikke røre steinen og til slutt ga han seg. Steinen ble ikke rørt og den står der den dag i dag. Og paret, ja de fikk barn. 4 staute sønner. 2 meter på strømpelesten alle mann, og ligner veldig på vikingene..
Kona fortalte til slutt om vikingen, og mannen hennes ble nyskjerrig og begynte å undersøke gården, da fant de vikingegraver der og det kom fram at det hadde vært et vikingesete der hvor gården ligger i dag.
Spennede historie!
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19

Re: Vikingen som går igjen her hjemme

Innlegg av Toadii »

line001 skrev:Hei, nå er det fryktlig lenge siden jeg deltok i forumet her på para. så tenkte at jeg ville fortelle dere litt om hva som er siste nytt her hos meg.

Jeg har en en ånd som går igjen her hjemme, og det er som oftest jeg som legger merke til han også. derfor jeg sier han er fordi jeg har sett han både med øynene og som bilder dettende ned i hode på meg. Han ser ut til å være en viking og det passer vel egentlig ved tanken på hvor jeg bor.

I det siste har jeg sett auraen hans og han kommer gjevnlig inn på soveværelse mitt da jeg er der og drar opp rullgardinen min om den står nede. Det hender seg også at jeg hører han gå i gangen om natten. Og i går satt jeg i senga mi og gjorde meg klar til å bytte klær. Da plutselig det kom et bilde med ramme altså mot meg i en heldundre fart mot meg! Dette bilde sto oppe på tven rett foran senga mi der jeg satt. Så jeg tenkte at kanskje jeg hadde kommet borti tven med det samme, så jeg satte bilde på plass og prøvde å dytte den forsiktig mot den samme rettningen den hadde detti. men da fant jeg fort ut at dette kunne ikke være tilfelle at bildde hadde detti av seg selv, den trengte langt mer fart og kraft til å komme dit den hadde havna.

Så nå begynner jeg å lure på om denne ånden/vikingen vil meg noe godt eller ikke. han har vært stille i de siste ukene så jeg hadde en god følelse om at han haddde funnet fred. men nå er han tilbake med 100% mer enegi enn vanlig. (hjeeelo, når skal jeg få sove uten at jeg beskymrer meg om at jeg skal få et bilde på meg mens jeg sover søtt ..)
Hva var det bilde av på bildet han kastet?
Antall ord: 339
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av line001 »

Det var et bilde av meg da jeg var ett år gammel ..

sier det deg noe?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjau
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2005 23:00
19
Lokalisering: i skogen,oppe i et tre

Innlegg av mjau »

kanksje jeg høres litt gal ut nå men skulle ønske det var meg dette skjedde med^^
Vikingtiden,vikinger osv har jeg ekstremt stor interesse for. Kunne jeg møtt en personlig hadde det nok vært en drøm som kom i oppfyllesle:P
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjau
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av mjau »

Tjohei skrev:Kom til å tenke på en annen viking-historie da jeg leste din linn001.
Dette er interresang lesning!
http://levanger.historielag.org/nws/Epu ... Ctzu.shtml
her står det mye om bautasteiner, du og andre burde lese dette også "sammenligne" med det du har skrevet her, jeg garanterer at det vil gi overasskende og gledelig infromasjon.
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Princess*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jun 2007 10:53
17

Innlegg av *Princess* »

Det beste ville vel være å hjelpe han over? Så får dere det godt begge to!
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av line001 »

enklere sagt en gjort da men ;P
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

line001 skrev:enklere sagt en gjort da men ;P
Vurdert og kontakte ett godt medium sånn at du kansje kan få litt info om denne karen fra en hedensk tid ?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjau
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av mjau »

Har denne vikingen "snakket" til deg? Eller driver han som regel bare å kødder med rullegardinen din og kaster bilder? Det med rullegardinen tror jeg bare han synes er morsomt, men jeg lurer litt mer på det med bildet.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjau
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av mjau »

ja et medium hadde vært en god ide. Hadde jeg vært et medium skulle jeg hjulped deg gratis, jeg mener..en viking da gitt. Jeg vil gjerne snakke med en viking, jeg kunne gjort mye for å få den sjansen, men jeg er så og si ikke mottakelig for overnaturlige ting i det hele tatt :/ damn it. hehe
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links