Jepp, her å!Mysticool skrev:JEPP!chupacabra18 skrev:enig! og de av oss som har vært å besøkt stedet, har vært der på seriøst besøk, ikke noe ødeleggelser eller krenkelser av stedet.
jeg har vært der med grupper fra paranormal før og hver gang har det gått riktig for seg, nå sist prøvde vi også å hjelpe noen over til den andre siden.
vel mente besøk med adre ord:)
men også enig at de som bruker stedet kun som tilholdssted eller et sted å kødde rundt på, kan holde seg langt unna...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ [b]Veldig, veldig synd[/b]
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Antall ord: 99
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Tror du det hadde vært så jævlig kult om noen hadde kommet til ditt hjem og hjulpet deg "over til den andre siden?"chupacabra18 skrev:enig! og de av oss som har vært å besøkt stedet, har vært der på seriøst besøk, ikke noe ødeleggelser eller krenkelser av stedet.
jeg har vært der med grupper fra paranormal før og hver gang har det gått riktig for seg, nå sist prøvde vi også å hjelpe noen over til den andre siden.
men også enig at de som bruker stedet kun som tilholdssted eller et sted å kødde rundt på, kan holde seg langt unna...
Har du noen gang tenkt på det?
Antall ord: 126
Hide post links |
Hjem ja, ville vel ikke akkurat kalt Lier et hjem.Dr. Doktor skrev:Tror du det hadde vært så jævlig kult om noen hadde kommet til ditt hjem og hjulpet deg "over til den andre siden?"chupacabra18 skrev:enig! og de av oss som har vært å besøkt stedet, har vært der på seriøst besøk, ikke noe ødeleggelser eller krenkelser av stedet.
Ville nok gjerne ha blitt hjulpet over på den andre siden hvis jeg hadde vært der.
Antall ord: 156
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Hvem har vel ikke det??Dr. Doktor skrev:Har du vært der?
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Helt enig med deg Tindra. Og skal folk dra til Lier, så vær voksen. Jeg har veldig lyst til å dra dit, men får aldri tid til det. Men som Tindra sier-vis respekt.
Antall ord: 35
sosja
Hide post links |
ja, du skal vere forsiktig med sånt!
du kan få ubudne gjester/slepeånder!
kjempebra innlegg Tindra!
det skulle ha vert flere folk som tenkte som deg!
du kan få ubudne gjester/slepeånder!
kjempebra innlegg Tindra!
det skulle ha vert flere folk som tenkte som deg!
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mai 2007 17:15
- 17
- Lokalisering: Nordre Land
Utrolig godt skrevet!
Antall ord: 3
Trying to forget someone you love is like trying remember someone you never knew..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Des 2006 17:39
- 17
- Kjønn (valgfri): Mr.man
- Lokalisering: Akershus
for det første, det er et nedlagt sted, mitt hjem er et sted hvor min famile enda borDr. Doktor skrev:Tror du det hadde vært så jævlig kult om noen hadde kommet til ditt hjem og hjulpet deg "over til den andre siden?"chupacabra18 skrev:enig! og de av oss som har vært å besøkt stedet, har vært der på seriøst besøk, ikke noe ødeleggelser eller krenkelser av stedet.
(litt merkelig med ukjente folk i huset mitt som ville rense stedet ja..:S )
og hvis et sted hadde vært hjemsøkt av meg og jeg laget uro i huset, er det fordi jeg ikke hadde funnet roen, og JA SELVFØLGELIG VILLE JEG VÆRT GLA FOR HJELP TIL Å FINNE ROEN:P dumt spørsmål....
Antall ord: 206
-Lars-
*Hominus Nocturna*
*Hominus Nocturna*
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 06 Jan 2007 21:47
- 17
- Lokalisering: i fantasiverdenen min
Haha, hvem ville vel ikke bli hjulpet over til den andre siden. Det er jo ikke noe negativt med det, det er jo bare snilt gjort synes nå jeg
Antall ord: 29
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Hvorfor er det alltid snilt gjort å hjelpe over?
Vet dere grunnen til at de dere "hjelper" ikke dro når
de kunne, og hvorfor de fortsatt er igjen?
Det Er snilt om det er noen som plager andre i deres
hjem, men det er mest snilt overfor de som blir plaget.
Og jeg har sikker sagt det før, men hva er det som får dere
til å tro at det er så mye ånder svevende akkurat på Lier?
Hva er som gjør at en masse mennesker hadde sånn tilknytning
til det stedet et de ikke klarer slippe det?
Personlig tror jeg dette dere føler der er fortettet energi fra en masse
tragiske skjebner og hendelser og har lite med sjeler å gjøre.
Jeg har enda ikke sett noe sted at noen som jeg vet kan dette har vært
der og snakket med en eneste sjel.
Det er kun snakk om redsel, skummelt, tåkete energier ol.
Så til alle dere som er der og vandrer, hva sier sjelene dere har kontakt med
om hvorfor de går der??
Vet dere grunnen til at de dere "hjelper" ikke dro når
de kunne, og hvorfor de fortsatt er igjen?
Det Er snilt om det er noen som plager andre i deres
hjem, men det er mest snilt overfor de som blir plaget.
Og jeg har sikker sagt det før, men hva er det som får dere
til å tro at det er så mye ånder svevende akkurat på Lier?
Hva er som gjør at en masse mennesker hadde sånn tilknytning
til det stedet et de ikke klarer slippe det?
Personlig tror jeg dette dere føler der er fortettet energi fra en masse
tragiske skjebner og hendelser og har lite med sjeler å gjøre.
Jeg har enda ikke sett noe sted at noen som jeg vet kan dette har vært
der og snakket med en eneste sjel.
Det er kun snakk om redsel, skummelt, tåkete energier ol.
Så til alle dere som er der og vandrer, hva sier sjelene dere har kontakt med
om hvorfor de går der??
Antall ord: 183
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
Nå vet ikke jeg helt hva som skjedde og hva de gjorde der inni, jeg orket ikke være med inn pga. dårlige opplevelser jeg hadde der gangen før.
Men de tente ihvertfall et lys for ihvertfall og prøve å hjelpe til.
Jeg ser ihvertfall ingen feil på det.
Håper noen av de som var med inn kan forklare bedre.
Men de tente ihvertfall et lys for ihvertfall og prøve å hjelpe til.
Jeg ser ihvertfall ingen feil på det.
Håper noen av de som var med inn kan forklare bedre.
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: [b]Veldig, veldig synd[/b]
Men nå er forskjellen at hvis noen hadde brutt seg inn hos meg har de A) Loven å forholde seg til, B) Jeg er noe håndfast som bor der, ergo VET de at jeg eksisterer.Katja skrev:Har du likt at ungdommer har kommet til ditt hus og filmet rundt og kødda med deg og ditt liv? Jeg tror ikke sjeler liker det mer enn det du hadde kommet til å gjort hvis du hadde fått besøk av en gjeng dumme folk som filmer og kødder med ditt hjem!Kimbara skrev:Åh, la dem nå få leke seg litt. Det er tross alt bare gamle hus det er snakk om her. Gamle Lier sykehus blir jo brukt til alt fra filminnspilling og laiv til rede for narkiser. Litt romstering av spøkelseskåte ungdom skader ikke fra eller til.Tindra skrev:Jeg har sittet en stund nå å lest historier og innlegg på paranormal.no, og jeg blir både nedbrutt og sjokkert.
Hva skjer med respekten?!
Har f.eks lest masse innlegg om Lier Asyl/Lier Psykriatiske, hvor det er tydelig at barn/ungdom tar seg inn for å få seg en støkk i livet, og siden forteller om blodflekker, "elektrosjokk-badekar", og hva annet de har funnet. Flere har skrevet at de har slått inn dører o.l som har vært sperret av og funnet saker og ting de har tatt med seg hjem osv.
For det første, de avdelingene som er sperret, er sperret av en grunn. De er ikke trygge. Men det er en sak for seg selv. Det verste er: Har dere som drar til Lier Asyl i helgene sammen med masse "kompiser" bare fordi det er "dritekkelt azz!" tenkt på at de sørgelige sjelene som måtte være igjen på dette grusomme stedet, fortjener respekt de også? De gangene jeg drar til hjemsøkte steder, for å se og føle, er jeg alltid forsiktig med hva jeg gjør. Med en gang jeg kommer inn på område hvor jeg føler at jeg er i selskap med andre sjeler, roer jeg ned og kjenner på følelsen. Føler jeg meg ikke velkommen, drar jeg. Hvis jeg er usikker, eller føler at de som evt. er rundt meg ikke har noe imot meg, lar jeg dem få litt tid på å bli vant med at jeg/vi er der. Har jeg med kamera, er det viktig at man spør, før man tar bilder. Ja, det kan virke dumt. Men om et sted faktisk er hjemsøkt, bør man behandle sjelen med respekt. Rop og skrål er tabu for våre utflukter, og vi verdsetter det å behandle "de døde" med repekt!
Jeg har vært ved kirkeruiner, og truffet på gjenger med folk som konkurrerer om hvem som tørr å banne mest og høyest inne i runinene. Spøkelser eller ikke, dette er respektløst. Snakker vi om at det spøker en plass, er det ikke nødvendigvis noe VI kan spøke med.
Så vær så snill, ikke dra til kirkeruiner, og steder som Lier Asyl bare for så å lage kvalm og uvel for både levende og døde. Vær så snill.
Kirkeruiner er litt annerledes, siden det ofte er snakk om kulturhistoriske verneverdige steder, men i seg selv så er det jo bare ruiner, så personlig har jeg ikke noe problem med det.
Helt enig med deg Tindra, synd at folk går til Lier for å få adrenalin - det finnes faktisk andre muligheter til å skaffe seg adrenalin - f.eks ved å spille paintball eller andre "skumle" aktiviteter.
Ikke kødd med det som er så uskyldig som sjeler som henger igjen. La de være..
Lier er kun gammel bygningsmasse, og det bor ingen ånder der. For det første vet du rett og slett ikke noe om ånder, bortsett fra det du tror, og for det andre betviler jeg at jeg som ånd ville fortsatt å holde meg til ruinene av et psykiatrisk sykehus.
La de unge få leke seg. De skader ingen andre enn seg selv.
Antall ord: 692
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Aug 2007 03:25
- 17
- Lokalisering: jeg aner ikke?
sier
Ja! enig! hvem har ikke det?Sol@ngelica skrev:Hvem har vel ikke det??Dr. Doktor skrev:Har du vært der?
Antall ord: 22
La oss si at du dør, hva skjer med krone-isen da?
Hide post links |