Hei!
Leste netopp en tråd om astralreiser. Men jeg forstod ikke hva det var for noe. Kan noen forklare hva en astralreise er for noe?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hva er astralreise?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mai 2007 15:44
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Hva er astralreise?
Antall ord: 26
Det er enkelt å være modig på avstand.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- 17
hadde vært hyggelig med svar
Antall ord: 6
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Apr 2006 16:27
- 18
- Lokalisering: Østfold
- Har takket: 1 gang
Vel siden du har ventet lenge på svar skal jeg være såpass behjelpelig og svare deg
En astral reise, er en ut av kroppen opplevelse, dvs. at din astrale kropp går ut av din jordiske kropp, og inn i en astral verden. Den astrale verdenen kan være lik som den jordiske verdenen, bare litt forandret, eller du kan komme til en helt annen verden. Den astrale verdenen er en verden som koeksisterer med den jordiske (materielle) verdenen.
Vet ikke helt hva mer jeg skal si, men det finnes forskjelige forum på nettet som handler om den astrale verden. Bare kjør et søk på nettet med ordene "astral travel". For jeg kan ikke nevne nettstedenes navn her på forumet, men jeg kan sende deg på PM
En astral reise, er en ut av kroppen opplevelse, dvs. at din astrale kropp går ut av din jordiske kropp, og inn i en astral verden. Den astrale verdenen kan være lik som den jordiske verdenen, bare litt forandret, eller du kan komme til en helt annen verden. Den astrale verdenen er en verden som koeksisterer med den jordiske (materielle) verdenen.
Vet ikke helt hva mer jeg skal si, men det finnes forskjelige forum på nettet som handler om den astrale verden. Bare kjør et søk på nettet med ordene "astral travel". For jeg kan ikke nevne nettstedenes navn her på forumet, men jeg kan sende deg på PM
Antall ord: 131
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
arg.. jeg skjønner fortsatt ikke det med astral reiser. hva er det som er så spesielt med de? er det ikke bare vanlige drømmer?
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Apr 2006 16:27
- 18
- Lokalisering: Østfold
- Har takket: 1 gang
En drøm er ikke det samme som en astral reise. I drømmene er du ikke ved bevissthet og kan ikke dra hvor du vil.. Når du er på astral reise er du ved full bevissthet og kan dra hvor du vil i verden, bare at det er astral gjengivelse av vår materielle verden. Søk på nettet f eks. på astral travel
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Hvorfor kan du ikke nevne dem med navn Tor86?
Antall ord: 9
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
men igjen hvis du er ved bevissthet i en drøm har du en lucid drøm..tor86 skrev:En drøm er ikke det samme som en astral reise. I drømmene er du ikke ved bevissthet og kan ikke dra hvor du vil.. Når du er på astral reise er du ved full bevissthet og kan dra hvor du vil i verden, bare at det er astral gjengivelse av vår materielle verden. Søk på nettet f eks. på astral travel
Antall ord: 85
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 21:35
- 18
Det er ulike syn på hva astralreiser er, og hvor du kommer. Noen mener at vi har 7 ulike kropper som eksisterer samtidig på ulike frekvenser. Det som gjør at du ikke ser alle tingene samtidig, er at du bare kan være bevisst på et av dem om gangen. Teorien er sånn at astralplanet er et av disse stedene, og at det er mulig å forflytte bevisstheten med egen vilje.
På astralplanet er ikke ting solide på den måten vi tenker på dem. De forandrer seg fort, og det som former alt er våre egne tanker. Sånn som drømmene våre, som det sies er astralreiser (så vi gjør det naturlig hver natt).
Når vi dør, løsner visstnok båndet til denne fysiske kroppen, og vi bruker den astrale på fulltid.
Nå må jeg bare si at jeg ikke snakker av personlig erfaring, så dette er bare meninger jeg har plukket opp om temaet. Noen mener at alt foregår inni hodet vårt. Noen mener at det er "åndeverdenen". Det er vel en ting man ikke kan snakke helt sikkert om enda, da det er så mye igjen å lære.
På astralplanet er ikke ting solide på den måten vi tenker på dem. De forandrer seg fort, og det som former alt er våre egne tanker. Sånn som drømmene våre, som det sies er astralreiser (så vi gjør det naturlig hver natt).
Når vi dør, løsner visstnok båndet til denne fysiske kroppen, og vi bruker den astrale på fulltid.
Nå må jeg bare si at jeg ikke snakker av personlig erfaring, så dette er bare meninger jeg har plukket opp om temaet. Noen mener at alt foregår inni hodet vårt. Noen mener at det er "åndeverdenen". Det er vel en ting man ikke kan snakke helt sikkert om enda, da det er så mye igjen å lære.
Antall ord: 201
Do what thou wilt shall be the whole of the law.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Så astralreise er på en måte en reise med sjelen for å si det på den måten?GrandSummon skrev:Når vi dør, løsner visstnok båndet til denne fysiske kroppen, og vi bruker den astrale på fulltid.
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 21:35
- 18
Jeg vil ikke kalle en astralreise gjort under normale forhold en reise med sjelen, for du skifter bare bevissthet fra den fysiske kroppen til den astrale. Du reiser ikke noe sted - du ser med "andre øyne".The_Spirit skrev:Så astralreise er på en måte en reise med sjelen for å si det på den måten?GrandSummon skrev:Når vi dør, løsner visstnok båndet til denne fysiske kroppen, og vi bruker den astrale på fulltid.
Jeg er overbevist om at når vi dør, er det noe som gir slipp på kroppen. Om man klarer å lure kroppen til å tro at den er døende, kan man faktisk oppleve en astralreise. Selv om man er borte fysisk, så vil man astralt være tilstedet. Her kommer kommunisering med døde slekninger inn i bildet osv. Jeg mener at de fleste medium er bedragere, at noen av dem tror de er synske og at noen fåtall har løsere bånd med det fysiske enn gjennomsnittsmennesket.
21 gram teorien (som ikke er bevist under nøyaktige vitenskaplige forhold) faller meg ikke nær, for det er ikke noe fysisk som forlater deg, og det er det fysiske som veier.
Det er en del snakk om "mørk usynlig energi" som opptar over 90% av universet. Kunne dette være andre vibrasjoner og frekvenser?
En liten ting til (som ikke har noe med dette å gjøre): Jeg ble litt irritert da jeg leste et blogginnlegg om hvorfor Gud eksisterer her om dagen. Han/Hun hevdet at det er altfor små sjanser til alt dette skjedde ved en tilfeldighet. Verden er for nøyaktig skapt. Hvor mange andre steder tror du at det kunne skjedd - men ikke skjedde? Hundrevis. Tusenvis. Millioner. Milliarder. Sjansene for at noen i Amerika skal vinne i lotto 2 ganger er sinnsykt små, men det skjer. Det er så langt fra et bevis man kommer. Meh, jeg er ferdig.
Antall ord: 326
Do what thou wilt shall be the whole of the law.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Feb 2007 20:42
- 17