Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhvit skapning

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

tOmma-
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 13 Mai 2007 16:00
17

Innlegg av tOmma- »

Dette høres ut som søvnparalyse - ikke noe å være redd for!

Offtopic: Jeg har opplevd en rekke underlige ting flere ganger, håper det er greit at jeg bruker denne tråden til å få svar (så slipper vi en unødvendig tråd). Det har hendt at jeg har vært i en dyp søvn, men blitt vekket brått av et ekstremt skarpt lys som blinker én gang. Når jeg så åpner øynene, kan jeg visse ganger se en slags lysende kule. Av og til er det to eller flere kuler.

Snakket med en jeg kjenner, som har greie på slikt, og han sier at engler kan innta flere former, som f.eks. en kule. Hva mener dere?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg kan bekrefte at det ikke bare høres ut som søvnparalyse, det er det.

Søk på søvnparalyse på f.eks. lommelegen.no, så kan du lese mer.
Antall ord: 31
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
jeglurer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 21 Jan 2007 23:32
17

ikke det samme

Innlegg av jeglurer »

jeg klarer ikke lengere å tro på legenes versjon på søvnparalyse.
Jeg har møtt skapningen i drøm, og når jeg kommer meg ut av søvnparalyse tilstanden må jeg konsentrer meg for å ikke bli dradd inn i samme tilstand.
Her en natt når jeg fikk søvnparalyse klarte jeg å røre på hånden og komme meg ut av det, helt til jeg på ny ble dradd ned og klarte ikke å gjøre noe.
Jeg føler den samme energien i rommet mitt og hele kjelleren for den slags skyld.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: hvit skapning

Innlegg av Kimbara »

jeglurer skrev:jeg har tidligere mange ganger våknet brått og plutelig ikke ha kjent kroppen min i det hele tatt..
Alltid med en tung følelse i brystet,sjokkpuls, og følelsen av at noen er der..
Natt til den 20.01.2007 hadde jeg lenge følt at det var noe på rommet mitt, men fikk endelig sove..
Plutselig så våkner jeg, men strever med å få opp øynene eller bevege på kroppen.. det kjennes akkurat som den følelsen jeg får når jeg leker med energien min, som om noe holdt meg nede..
Når jeg omsider får opp øynene så hører jeg en ubeskrivelig lyd, litt sånn "skinnende" og jeg ser en hvit skikkelige gå langs siden av sengen min, sakte bortover, men jeg klarer ikke å bevege hodet bak for å se opp, bare halveis at den går forbi.. HVA ER DETTE?
Beklager hvis jeg virker krass, men dette er rett og slett søvnparalyse. Alt du forklarer er vanlige symptomer på denne tilstanden. Det føles som om man har noe tungt på brystet, pulsen er høy, kroppen er lammet, en intens følelse av nærvær, og noen ganger hallusinasjoner i form av våkendrømming.

Neste gang du kommer ut av en søvnparalyse; stå opp og drikk et glass vann eller plask litt vann i ansiktet.
Antall ord: 232
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
jeglurer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 21 Jan 2007 23:32
17

k

Innlegg av jeglurer »

det er jo ikke vanlig med søvnparalyse at man etter å ha kommet seg ut av paralysen blir dratt tilbake til paralysen, og hvertfall ikke hver gang man lukker øynene.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: k

Innlegg av Kimbara »

jeglurer skrev:det er jo ikke vanlig med søvnparalyse at man etter å ha kommet seg ut av paralysen blir dratt tilbake til paralysen, og hvertfall ikke hver gang man lukker øynene.
Nei, det er ikke så vanlig, men det er heller ikke umulig. Prøv å stå opp og drikk et glass vann for å komme deg skikkelig ut av det før du legger deg igjen.
Antall ord: 66
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: k

Innlegg av Svartepus »

jeglurer skrev:det er jo ikke vanlig med søvnparalyse at man etter å ha kommet seg ut av paralysen blir dratt tilbake til paralysen, og hvertfall ikke hver gang man lukker øynene.
Da er jeg unormal isåfall... Jeg har opplevd noen ganger å føle at jeg kommer ut av paralysen, for så å bli dratt inn i paralyse på nytt. Da sklir jeg som oftest inn i en ny drøm.

Man kan også drømme under paralysen at man ser soverommet sitt eller glimt av det (klesskap o.l.), og dermed tro at man er våken...

Jeg tror på en del paranormale fenomener, men når det kommer til søvn har jeg opplevd nok til å vite at man kan oppleve mye rart utenom det paranormale...
Hjernen er en liten luring som finner på mye rart.

Og Schnugaf; The mothman er visstnok svart, ikke hvit. Det er bare et negativt bilde av han på filmcoveret... (ekkel film forresten...)
Antall ord: 160
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

chupacabra18 skrev:
Magic_rose skrev:Jeg opplevde noe av det samme, at noen holdt meg nede...litt skummelt, men jeg så ingen hvit skikkelse.. :mozilla_undecided:
hehe aner ikke om det kan være noe sånnt men skyggefolkeet har det å sitte oppå brystet ditt når du skal til å sove/eller sover
onde ting:P
kanskje de holdt deg nede
hjelp, skyggefolket? Hva er det for noe da? Hørtes veldig skummelt ut :mozilla_surprised:
Antall ord: 74
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

chupacabra18 skrev:
Magic_rose skrev:Jeg opplevde noe av det samme, at noen holdt meg nede...litt skummelt, men jeg så ingen hvit skikkelse.. :mozilla_undecided:
hehe aner ikke om det kan være noe sånnt men skyggefolkeet har det å sitte oppå brystet ditt når du skal til å sove/eller sover
onde ting:P
kanskje de holdt deg nede
hjelp, skyggefolket? Hva er det for noe da? Hørtes veldig skummelt ut :mozilla_surprised:
Antall ord: 74
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isabel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 30 Des 2004 04:43
19

Innlegg av Isabel »

Litt off-topic:
Jeg tror jeg hadde søvnparalyse en gang. Jeg våknet av at noe tungt lå oppå meg og jeg fikk ikke puste. Jeg var vettskremt, ville rope og skrike, men fikk det ikke til. Det var som om det lå en tung mann oppå meg, og jeg tok hendene for å skyve han vekk, og da tok jeg på to klamme skuldre, men fant aldri hodet... Så forsvant han plutselig. Da klarte jeg å sette meg fort opp i senga og jeg var bare helt vettskremt. Det er kjempeekkelt, men samtidig så skjedde det masse underlige ting i den leiligheten jeg bodde i (og det skjedde alltid noe når jeg sov på ryggen, ikke hvis jeg lå på siden eller magen) og en gang jeg sov på ryggen falt en lampe som hang i taket rett over senga på meg, og da våkna jeg like før den falt ned og så den falle rett ned på meg. Da gikk jeg omkring i leiligheten og det var ingen der. Ingen utenfor heller. Og den lampa var en kuppel-lampe som må skrues av. (Jeg så også en lyshåret blid og hyggelig mann flere ganger i den tiden jeg bodde der.) Dette ble veldig off-topic da, men søvnparalyse er kjempeekkelt iallefall! Føles som at man skal dø.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !