Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFinnes det demoner..?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Benny519
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2007 10:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Benny519 »

De demonene deres har dere sett dem?? Jeg har sett skikkelser på rommet mitt om kvelden hva er det??? eller inbiller jeg meg det??? :mozilla_sealed:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Finnes det demoner..?

Innlegg av Diablesse »

Kimbara skrev:
Magic_rose skrev:Heihei alle sammen, en stund siden jeg har vært her inne på paranormal, hatt så mye å gjøre. Uansett, jeg har et spørsmål(det er kanskje helt korka å spørre om, men jeg har gått å tenkt en del på det i det siste) Finnes det demoner? Jeg har liksom hørt så mye fra forskjellige steder, får ikke helt konkret svar( jeg forventer jo ikke et HELT konkret svar, men så konkret så mulig:P)
Det spørs hvordan man velger å tolke ordet "demoner".
Tenker du på de klassiske smådjevlene med horn og hale, eller andre mytiske skapninger, er nok svaret et klart nei.

Men så kan demoner brukes i metaforisk betydning. "Den indre demonen i meg...". I dette eksempelet refereres det til kanskje et dårlig valg eller en dum handling, eventuelt subjektets motvilje til å la seg friste av noe han/hun egentlig ser på som "syndig".

Men generelt kan man si at nei, demoner finnes ikke, ihvertfall ikke i ordets rette forstand.
Ikke Buffy-demonene heller...? :mozilla_innocent:
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

hva gjør man som demonolog (heh.. nå er jeg ikke sikker på om det heter det engang.. menneh..)?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

livingdeaddoll skrev:hva gjør man som demonolog (heh.. nå er jeg ikke sikker på om det heter det engang.. menneh..)?
Tror nok ikke det er ekstremt stor pågang av oppdrag for dem. :-)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Benny519 skrev:De demonene deres har dere sett dem?? Jeg har sett skikkelser på rommet mitt om kvelden hva er det??? eller inbiller jeg meg det??? :mozilla_sealed:
Du innbiller deg det. Grunnen til at du har sett "skikkelser" om kveldern er fordi det er om kvelden, og ikke dagen. Om kvelden er det mørkere, og i mørket er det lettere å se ting som ikke egentlig er der. Hjernen tolker skygger og andre former som noe annet enn det det er.

Demoner finnes ikke, bortsett fra i lyrisk eller psykologisk form, for å si det sånn.
Antall ord: 96
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Tom_34 skrev:Vel...tror man på hjelpere så hvorfor ikke tro på deres motvekt?? :-)
enig med du..!!:)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Hva vil dere sette under betegnelsen demoner da?
Skyggefolket? kan det være en form for demoner? :mozilla_undecided:

Hva vil dere si er demoner?
Antall ord: 23
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Tom_34 skrev:
livingdeaddoll skrev:hva gjør man som demonolog (heh.. nå er jeg ikke sikker på om det heter det engang.. menneh..)?
men dem finnes jo, det samme med eksorsister. hm.. lurer på hvem som betaler demonologer...
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

livingdeaddoll skrev:
Tom_34 skrev:
men dem finnes jo, det samme med eksorsister. hm.. lurer på hvem som betaler demonologer...
Stort sett de samme som betaler alle fake healere, medier osv. Mennesker som søker svar på feil sted.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fergestad

Re: Finnes det demoner..?

Innlegg av Fergestad »

Magic_rose skrev:Heihei alle sammen, en stund siden jeg har vært her inne på paranormal, hatt så mye å gjøre. Uansett, jeg har et spørsmål(det er kanskje helt korka å spørre om, men jeg har gått å tenkt en del på det i det siste) Finnes det demoner? Jeg har liksom hørt så mye fra forskjellige steder, får ikke helt konkret svar( jeg forventer jo ikke et HELT konkret svar, men så konkret så mulig:P)

Nei, de demonene du har hørt om i historier og lignende finnes nokk ikke ;)
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

hm.. det er vanskelig å si om de finnes eller ikke. folk hevder å ha møtt på dem, folk hevder at de har vært besatt av demoner, folk har blitt terrorisert av demoner, og så har du jo Son of Sam som mente nabohunden sa han skulle drepe, han som drepte hele familien sin og hevder en demon fikk ham til å gjøre så (Amityville), og så finnes det demonologer. så det er jo ikke bare bare å affeie alle disse menneskers utsagn og si at NEI demoner finnes IKKE.. men på en annen side finnes det ikke konkrete gode bevis på at de finnes. og hvis de finnes er de en type negativ energi og kan derfor ikke fanges og sperres inne og vist frem til verdens befolkning...
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

livingdeaddoll skrev:hm.. det er vanskelig å si om de finnes eller ikke. folk hevder å ha møtt på dem, folk hevder at de har vært besatt av demoner, folk har blitt terrorisert av demoner, og så har du jo Son of Sam som mente nabohunden sa han skulle drepe, han som drepte hele familien sin og hevder en demon fikk ham til å gjøre så (Amityville), og så finnes det demonologer. så det er jo ikke bare bare å affeie alle disse menneskers utsagn og si at NEI demoner finnes IKKE.. men på en annen side finnes det ikke konkrete gode bevis på at de finnes. og hvis de finnes er de en type negativ energi og kan derfor ikke fanges og sperres inne og vist frem til verdens befolkning...
Det er like lett å avfeie utsagn om demoner som det er å avfeie utsagn om at Elvis lever. Jeg er overbevist om at demoner er som med de fleste andre overnaturlige fenomener; blåst opp i historier av mennesker som har opplevd ting de ikke har noen annen forklaring på. Det betyr ikke at forklaringen ikke finnes. Dessuten er dette for det meste snakk om muntlige historier som tilsier at man bare må feste sin litt til at det er sant og ikke fordreid på noen måte.

Mennesker som sier en demon har bedt dem om å drepe familien sin lider av noe vi kaller psykose, og er ikke å ta for å være beregnelige.
Antall ord: 243
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Kimbara skrev:
Det er like lett å avfeie utsagn om demoner som det er å avfeie utsagn om at Elvis lever. Jeg er overbevist om at demoner er som med de fleste andre overnaturlige fenomener; blåst opp i historier av mennesker som har opplevd ting de ikke har noen annen forklaring på. Det betyr ikke at forklaringen ikke finnes. Dessuten er dette for det meste snakk om muntlige historier som tilsier at man bare må feste sin litt til at det er sant og ikke fordreid på noen måte.

Mennesker som sier en demon har bedt dem om å drepe familien sin lider av noe vi kaller psykose, og er ikke å ta for å være beregnelige.
men altså Elvis lever ikke, han er død det er fakta! det går ann å bevise. mn om demoner finnes eller ei? det er like lett å bevise noe som ikke finnes som det er å motbevise det...
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17