dette har skjedd meg mange ganger..og skjer ofte.. men det jeg syntes var mest mekelig var da jeg og søsteren min bodde sammen i i våre besteforeldres hus. vi bodde i hver vår etasje.. jeg visste hun skulle jobbe sent.. plutselig hører jeg utgangsdøra smelle igjen, jeg hører skritt opp trappa til andre etasje og jeg hører skritt oppe. jeg tenkte jeg skulle gå opp å hilse på henne.. men der var ingen hjemme..ca 15 min etterpå kom hun hjem...
merker det også på jobb. sitt tilfeldig og tenker på en person, og plutselig kommer de inn døra..
det er mye rare lyder i huset her til tider.. og jeg merker at jeg ikke alltid er alene.. men er ingen negativ energi her.. har aldri "sett" noen her men føler det.. og enkelte ganger lukter det her akkurat som da farmor og farfar bodde her..
er det noen som kan forklare meg dette?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ hva er dette?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2007 11:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: slemmestad
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: hva er dette?
to forskjellige saker ;Delia Velvet Sweetheart skrev:dette har skjedd meg mange ganger..og skjer ofte.. men det jeg syntes var mest mekelig var da jeg og søsteren min bodde sammen i i våre besteforeldres hus. vi bodde i hver vår etasje.. jeg visste hun skulle jobbe sent.. plutselig hører jeg utgangsdøra smelle igjen, jeg hører skritt opp trappa til andre etasje og jeg hører skritt oppe. jeg tenkte jeg skulle gå opp å hilse på henne.. men der var ingen hjemme..ca 15 min etterpå kom hun hjem...
merker det også på jobb. sitt tilfeldig og tenker på en person, og plutselig kommer de inn døra..
det er mye rare lyder i huset her til tider.. og jeg merker at jeg ikke alltid er alene.. men er ingen negativ energi her.. har aldri "sett" noen her men føler det.. og enkelte ganger lukter det her akkurat som da farmor og farfar bodde her..
er det noen som kan forklare meg dette?
dette med at du hører din søster før hun kommer, kalles VARDØGER.
Søk på Vardøger, så får du mange historier om det. Et velkjent fenomen.
Det at du kjenner lukt fra dengang dine besteforeldre bodde der, kan komme av flere ting ;
Lukt kan sitte igjen som små luftlommer innimellom bygningsmaterialer, og kan ved gitte situasjoner unnslippe litt til omgivelsene.
Det skal ikke så mange "luktmolekyler" til før du drar kjensel på det, og dermed...
Det kan og være minner som dukker opp pågrunn andre og lignende lukter.
3 og det mest omdiskuterte punktet her , er at du faktisk HAR besøk av den ene, eller begge av dine besteforeldre.
At de "stikker innom" for å se hvordan det går med dere. Og bruker lukten til å tilkjennegi at de er der.
Rare lyder i seg selv er vanlig i gamle hus; jo eldre jo flere lyder. De behøver altså IKKE å bety noe som helst annet enn at luftfuktighet endrer seg, temperatur endrer seg, eller vindretning endrer seg.
Det medfører at gamle materialer beveger seg bittelitt og forårsaker lyder.
"En mørk og stormfull natt" er typisk et slikt tidspunkt ; temeraturer, luftfuktighet OG vind varierer hele tiden, noe som medfører at "alt" rører på seg, og lager lyd...
Det at man tenker på en person, og denne så kommer er og et fenomen som er kjent, vi ser det samme med forlk som vet hvem som ringer, allerede før de har tatt telefonen ( og uten å ha kikket på displayet først ).. .
Dette kan kansje ha sammenheng med vardøger-fenomenet, men det er bare en tanke.
håper du ikke ble enda mer forvirret av dette ! ;-)
mvh Asbjørn
Antall ord: 463
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |