Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkyggefolk?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Kathy89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mai 2007 17:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordre Land

Skyggefolk?

Innlegg av Kathy89 »

Hvem er de?
Sist redigert av Kathy89 på 26 Mai 2007 17:38, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 3
Trying to forget someone you love is like trying remember someone you never knew..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

*SLETTET*
Sist redigert av Gjest på 29 Mai 2007 16:13, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Kathy89
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kathy89 »

Jeg tenkte ikke så mye, jeg var helt tom, energiløs.. nesten lammet.. iskald, redd faktisk..
De jeg ser til daglig er tydelige vanlige gjenferd..
Jeg vet ikke så mye om skyggefolk, men jeg hadde kvele merker, hvitt ansikt og blå lepper.. man får som regel det ved kraftig kulde..
Jeg følte ren skjær ondskap, noe som ville skade meg..
Antall ord: 63
Trying to forget someone you love is like trying remember someone you never knew..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

For det første høres det ut som en drøm i halvvåken tilstand.

For det andre så er historien for uoriginal til å høres sann ut. En sort skygge med røde øyne? Jeg tror ikke eventuelle "skyggefolk" ser ut som et dårlig B-film-monster.

Men det er meg.

Når det gjelder hva du så i speilet er det to mulige årsaker;

A) Du var fremdeles trøtt og halvveis i drømme etter søvnen, så du så et litt forvrengt bilde av deg selv. Det hender.

B) Du har på en eller annen måte klart å lage merker på deg selv i søvne. Jeg har opplevd det. Hadde en drøm en gang hvor jeg satte fast fingeren i noe, og når jeg våknet opp var den hoven og jævlig vond, i flere dager.
Antall ord: 146
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

du har jo bare hatt besøk av en slik krabat

Bilde
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Å den krabbaten var jo søt da...hehe
men det trenger ikke komme til meg...da skaln få juling....med mindre han har noe stort å still opp med da;-)

Uff neida...over til det du spurte om:
Det kan ha vert en drøm, en virkelig levende drøm..men utifra det jeg har lest om skyggefolk(veldig lite) så kan det jo ha vert en sånn en.
men jeg ville ha bedt mine hjelper om å danne ring rundt meg og beskytte meg om natten når du sover.
Men du ikke la deg skremme for mye av det...jeg personlig ser mye rart.....på høylys dag...men har aldri sett ett sånt vesen.
kommer vel til meg og nå da, da jeg skriver dette...hehe

Skal på kurs ki helga med Olav Moldestad....kan jo spørre om dette fenomenet...har aldri hørt om dem før jeg var her inne på Paranormal.
Skal spørre mine venner i PPV også.
Hvis du skulle møte en igjen...så ikke vis redsel...har lest noe om at det kan hjelpe å si til dem at du ikke er redd og at de ikke kan ta deg.......
Hvet ikke helt jeg...kan jo komme tilbake til det når jeg har lest mere om dem.
For min del så sier jeg bare...de eksiterer ikke;-)
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Jeg og samboer har opplevd akkurat det samme...
Har en følelse av at de får næring av frykt :)

Første møtet mitt med en slik som du ser på det bilde var da jeg var 12.. trodde da at det kun var mareritt.. IDag vet jeg bedre fordi jeg opplevde det igjen for 1 år siden.. det var en intens opplevelse.. ble paralysert,, men klarte å svinge med knyttneven.. mista all min kraft etter det og ga opp.. fikk følelsen av å bli tatt livet av.. før det plutserlig bare var borte og jeg hoppa opp av senga og gispa etter luft... samboeren min sov rett ved siden av meg og merka ikke noe... jeg var sint og fustrer fordi jeg hadde prøvd så lege å signalisere og rope etter hjelp.. roa meg ned og var våken en stund etter det... noen dager etterpå opplevde min samboer det samme.. og herrgud for et blikk Hun hadde.. aldri i hele mitt liv sett et så redd fjes som hun hadde da.. jeg rista i henne og ga henne en god og kjærlig klem og sa at det bare var en vond drøm.. hun sovna tvert av da :)
Første gangen jeg opplevde det trodde jeg det var et skummelt troll i en drøm.. det som skjedde for 1 år siden(ca) var en skygge med armer som var godt festa rundt nakken min...
Har også opplevd søvnparalyse en del ganger, og det er ikke samme greia... opplever du søvnparalyse, så er mitt råd å slappe helt av og tenke deg vekk... hvor du vil :)
Antall ord: 273
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Men alvorlig talt...spør deg selv følgende: Hvorfor skjer dette kun mens du ligger i senga og sover?

Svaret er ganske enkelt at det er fordi du drømmer. Det er ikke søvnparalyse, det har du nok rett i, men drømmer kan være veldig livaktige i våken tilstand.
Jeg beklager å være en festbrems, men det er altså kun drømmer dette her.
Antall ord: 69
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

så det er kun tilfeldig at alle "drømmer" om akkurat det samme.. Og hvordan kan jeg ha sett "trollet" på maleriet uten å ha sett maleriet og dette i en alder av 12... man glemmer ikke et slikt møte..

man kan spekulere seg blå på dette.. men jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig.. dette er et utbrett fenomen.. søk og du vil finne....
Antall ord: 67
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Jeg tror på at du tror du så akkurat det trollet, men nå har det trollet en slående likhet med blant annet helt vanlige aper.
Dessuten er det rart hva en følelse av kollektiv drømming kan gjøre. Det er mange som har drømt om insekter, men jeg legger ikke noe videre mening i dette selv om jeg har drømt om gigantiske edderkopper i våken tilstand.

Dessuten er de følelsene dere beskriver i drømmene et vanlig fenomen, uten at jeg vet hvorfor. Det kan komme av en brå oppvåkning alla falle-drømmer, hvor man rykker til og er helt våt av svette. Da kan man nok samtidig syns at man ser skygger som angriper. Husk også på at man vanligvis sover i et mørkt rom, og at ting i rommet, for eksempel en kleshaug, kan se ut som de verste monstre for en som ikke har kommet helt ut av REM-søvnen ennå.

Veldig mye "overnaturlig" skjer med folk som sover, blant annet UFO-bortføringer. Mon tro hvorfor? De "bortførte" har ingen synlige merker på kroppen, og de kommer tilbake i omtrent samme sekund som de ble tatt. Det er også veldig utbredt.

Det er drømmer alt sammen, beklager. Noe annet er bare ulogisk. Hvorfor sier jeg dette? Fordi jeg har opplevd det selv.
Antall ord: 230
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kathy89
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kathy89 »

Man må være enige om å være uenige, eller så blir det bare for dumt. Påståelig. Man kan ikke dra alle over en kam og si det samme til alle fordi at det er akkurat sånn det er som du sier. Andre har litt andre synspunkter. Og det du har opplevd kan være 50/50 fra oss andre.
Saken er at jeg var fullstendig våken. Jeg har opplevd dette før og har kjent en utmattelse. Ingen motstandskraft. Jeg hadde heller ikke drømt.
Jeg vet/husker hva jeg har drømt i ettertid, og når jeg våkner så har det jeg har sett ingenting overhodet med det jeg har drømt.
Trur jeg har drømt om et stygt troll en gang, da jeg var 6 år og hadde sett en forferdelig episode av Mumidalen.
Jeg har alltid hatt kontakt med min avdøde bestefar, han døde når jeg var noen mnd gammel. Nå blir jeg 19. Jeg har han her i huset, og har god kontakt med han, og kan snakkes med. En ting jeg ofte får høre fra han: Det er det du tror det er.
Jeg spurte han i senere tid, hva var dette? Det var et fenomen jeg ville komme til å møte før eller senere.

Ikke vær så påståelig, det er sjelden man "gidder" å svare til sånne kommentarer. Greit at du har din mening, og det er helt greit for meg, men ikke kom å fortell meg og andre at det var en drøm når vi sier at vi har en annen oppfatning av saken. Dette skjedde i våken tilstand. Beklager å ikke ha fått det med i inlegget.
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

H. skrev:du har jo bare hatt besøk av en slik krabat

Bilde
Åhh...
Jeg må virkelig unnskylde, han har det med å rømme.
Fra og med nå skal jeg passe bedre på han. Lover.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Kathy89 skrev:Man må være enige om å være uenige, eller så blir det bare for dumt. Påståelig. Man kan ikke dra alle over en kam og si det samme til alle fordi at det er akkurat sånn det er som du sier. Andre har litt andre synspunkter. Og det du har opplevd kan være 50/50 fra oss andre.
Saken er at jeg var fullstendig våken. Jeg har opplevd dette før og har kjent en utmattelse. Ingen motstandskraft. Jeg hadde heller ikke drømt.
Jeg vet/husker hva jeg har drømt i ettertid, og når jeg våkner så har det jeg har sett ingenting overhodet med det jeg har drømt.
Trur jeg har drømt om et stygt troll en gang, da jeg var 6 år og hadde sett en forferdelig episode av Mumidalen.
Jeg har alltid hatt kontakt med min avdøde bestefar, han døde når jeg var noen mnd gammel. Nå blir jeg 19. Jeg har han her i huset, og har god kontakt med han, og kan snakkes med. En ting jeg ofte får høre fra han: Det er det du tror det er.
Jeg spurte han i senere tid, hva var dette? Det var et fenomen jeg ville komme til å møte før eller senere.

Ikke vær så påståelig, det er sjelden man "gidder" å svare til sånne kommentarer. Greit at du har din mening, og det er helt greit for meg, men ikke kom å fortell meg og andre at det var en drøm når vi sier at vi har en annen oppfatning av saken. Dette skjedde i våken tilstand. Beklager å ikke ha fått det med i inlegget.
Greit nok, men da spør du ikke neste gang du lurer på noe.

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at man ofte husker ting feilaktig i ettertid, særlig etter drømming i våken tillstand. Jeg gir deg kun en pekepinn i retning av hva dette mest sannsynlig er. Om du velger å feste din lit til egne teorier er det greit nok, men det er bare frekt å komme å spørre om svar for så å klage på svaret i etterkant.
Antall ord: 378
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dr.phil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2007 22:19
17

Innlegg av Dr.phil »

har lest så mye her på forumet, at jeg har skjønt det om noen har hatt en opplevelse som dem mener er paranormal, så er den det.....Da skal ikke en skeptiker komme her å nevne en naturlig forklaring nemlig....

Hva lærer vi av det da? ingenting...Det er så mange opplevelser som har flere forlklaringer egentlig. Hvis vi avfeier alt, men kun holder oss til de forklaringene som er paranormale, lærer vi ingen verdens ting..
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Hvorfor spør du oss når du allerede "vet" svaret selv...?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links