Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Mørkeredd?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mai 2007 19:53
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Hjemme, 14 år
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
husker ikke akkurat hvordan den var, men en som gjentatte ganger får telefon; blodet drypper, blodet drypper o.s.v og ettet masse skumle greier ringer det på døra. der står det en som har skjært seg i fingeren og vil ha plaster og så var det en annen om et brudepar som fikk motorstopp midt i skogen, men husker ikke den heller! beg jeg å bli gammel? noen som husker den? ..............og så skumle disse historiene var, da vi var 10 år
Antall ord: 86
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sånn var det jeg hørte en historie når jeg var liten.
Det var ei lita jente da, som skulle være hjemme alene.
Etter at foreldrene dro ringte telefonen, jenta tok telefonen og den i den andre enden sa: blodet drypper blodet drypper, jeg er 1 km unna.
Jenta ble litt skremt men tenkte at det bare var noen som ville skremme henne og som visste at hun var hjemme alene.
Etter en stund ringte telefonen igjen.
Og igjen sa stemmen i den andre enden: Blodet drypper, blodet drypper, jeg er 500 meter unna.
Da begynte jenta og bli litt redd og da telefonen ringer for 3 gang er hun litt skeptisk til å ta den, og igjen hører hun: blodet drypper blodet drypper, jeg står utenfor døra di.
Og like etter ringer det på, og da er jenta vettskremt, hun vet ikke hvor hun skal gjøre av seg mens det ringer intenst på døra, men hun lukker den opp til slutt og der står det en gutt og han spørr: Har du et plaster??
Det var ei lita jente da, som skulle være hjemme alene.
Etter at foreldrene dro ringte telefonen, jenta tok telefonen og den i den andre enden sa: blodet drypper blodet drypper, jeg er 1 km unna.
Jenta ble litt skremt men tenkte at det bare var noen som ville skremme henne og som visste at hun var hjemme alene.
Etter en stund ringte telefonen igjen.
Og igjen sa stemmen i den andre enden: Blodet drypper, blodet drypper, jeg er 500 meter unna.
Da begynte jenta og bli litt redd og da telefonen ringer for 3 gang er hun litt skeptisk til å ta den, og igjen hører hun: blodet drypper blodet drypper, jeg står utenfor døra di.
Og like etter ringer det på, og da er jenta vettskremt, hun vet ikke hvor hun skal gjøre av seg mens det ringer intenst på døra, men hun lukker den opp til slutt og der står det en gutt og han spørr: Har du et plaster??
Antall ord: 184
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Apr 2005 14:58
- 19
- Lokalisering: Sørlandet
Artig:P Er jo og den klassikeren med hunden som slikker ei jente på hånda under senga, og så henger hunden død i dusjen... husker den ikke helt...
Antall ord: 30
Hide post links |
Og så har du den hvor det vokser en eller annen plante i kjelleren som vokser seg så stor at den tar over hele huset. Huset lever i plantens liv på en måte...og hele huset blir levende...
Tenk på alle rar greier vi var redd for da vi var mindre
Lille Du
Tenk på alle rar greier vi var redd for da vi var mindre
Lille Du
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
^Idril^ skrev:Jeg får komme med et bidrag jeg og da, sann historie i følge mamma men
En mann er ute å kjører bil en regnværsnatt, han er på foretningsreise og er forholdsvis lite kjent i byen. Etter å ha kjørt et lite stykke ser han en ung jente i en hvit kjole stå å haike ved veien. Det regner som bare det ute, og han føler at den stakkers jenta ikke kan stå der ute å fryse. Han plukker henne opp, og gir henne skinnjakken sin så hun skal få varmen igjen. Hun forteller at hun har vært på skoleball, men at hun ikke rakk siste bussen hjem. Han kjører henne hjem, og ser at hun kommer seg trygt inn før han kjører tilbake til byen og hotellet. På veien kommer han plutselig på at han glemte å få igjen skinnjakka si, men det er sent, og han bestemmer seg for å dra tilbake neste morgen og hente den.
Da han neste morgen ringer på huset han så jenta forsvinne inn i kvelden i forveien, er det en middelaldrene kvinne som åpner, og han antar det er moren. "Hei, datteren din lånte en jakke av meg igår, og jeg hadde håpet jeg kunne få den igjen!" Moren ser rart på han, og svarer: "Jeg har ingen datter." Han rynker litt på nesa og sier: "Men jeg kjørte din datter hjem etter at hun hadde vært på skoleball i gårkveld". Moren får et trist uttrykk, og sier så: "Jeg hadde en datter, hun døde for et år siden, hun ble påkjørt av bussen når hun skulle hjem fra skoleballet." Han tror ikke helt det han hører, og spør om han kan få se et bilde av datteren hennes. Hun ber han kommer inn, og han ser straks at det var den jenta han kjørte hjem kvelden i forveien. Han nekter å tro at hun er død, for han så henne jo. Foreldrene til jenta tar han med til kirkegården for å bevise det, og der på gravsteinen hennes, der henger skinnjakka hans.....
Jeg har hørt en annev versjon av denne. Mannen skulle besøke bestemora si, og han kjørte moped og ikke bil. Skoleball ble heller ikke nevnt. Ellers var det omtrent det samme.
Antall ord: 394
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
^Idril^ skrev:Artig:P Er jo og den klassikeren med hunden som slikker ei jente på hånda under senga, og så henger hunden død i dusjen... husker den ikke helt...
Det var en gang ei jente som skulle være alene hjemme en kveld, fordi foreldrene skulle bort. Hun var litt redd, men heldigvis hadde hun hunden sin, så hun slapp å være <i>helt</i> alene. Hunden lå alltid under senga hennes, og når hun stakk hånda ned pleide den å slikke henne.
Da hun hadde lakt seg hørte hun en skummel lyd, men hun stakk hånda ned og hunden slikket. Litt etter hørte hun enda en lyd, men ble beroliget da hunden slikket henne på hånda. Men da hun for tredje gang hørte en lyd, bestemte hun seg for å gå å se etter, selv om hunden nok en gang slikket hånden hennes.
Først gikk hun inn på foreldrenes soverom. Ingen ting der. Så gikk hun til kjøkkenet, og deretter stua. Fortsatt ingenting uvanlig. Til slutt gikk hun inn på badet. Der hang hunden hennes død inni dusjen ommgitt av masse blod. På veggen ved siden av hang en lapp.
"Jeg ligger under senga di"
Slik er det jeg husker den, i alle fall
Antall ord: 216
Hide post links |
ååhh jaaaa "Are you afraid of the dark" husker jeg godt.. (ingen historier, men husker jeg gleda meg hver gang)
Husker vi brukte å fortelle en historie om en grønn hånd på badet eller no jeg.. husker ikke hva historien er om, men husker godt hvor jeg fortalte den da jeg var mindre og til hvem..
Husker vi brukte å fortelle en historie om en grønn hånd på badet eller no jeg.. husker ikke hva historien er om, men husker godt hvor jeg fortalte den da jeg var mindre og til hvem..
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Vi har jo denne å, da:
Det var en gang en gutt som skulle overnatte hos bestemoren og bestefaren sin, sammen med storebroren og storesøsteren. Hos besteforeldrene hadde alle hvert sitt skap. Den første natten våknet gutten av et skrik. Han stod opp og gikk en runde rundt i huset, men alt var mørkt og stille. Så han gikk og la seg igjen, og tenkte ikke noe mer på det.
Neste natt våknet han igjen av et skrik, mørkere, denne gangen. Han stod opp, men heller ikke denne natta så han noe uvanlig. Så han gikk og la seg og glemte hele greia.
Men neste natt hørte han enda ett skrik. Det hørtes ut som en kvinne. Men etter å ha godt en runde i huset uten å oppdage noe, gikk gutten igjen og la seg, i den troen at det hele bare hadde vert innbilning.
Neste natt hørte gutten en merkelig lyd. Han gikk rundt i huset enda en gang, men så ingenting. Da han kom opp i andre etasje, så han at døra inn til besteforeldrenes soverom stod på gløtt. Gutten gikk inn i rommet. Det var i dette rommet at skapene deres stod. Han bestemte seg for å ta en kikk inni, for sikker hets skyld.
Først åpnet han søsterens skap. Der hang søsteren død, med en kniv gjennom hodet.
Så åpnet han brorens skap. Der hang broren død, med en knuv gjennom magen.
I bestemorens skap, hang bestemoren. Også hun var død, og hun hadde en kniv gjennom halsen.
Akkurat da ropte bestefaren på han...
Det var en gang en gutt som skulle overnatte hos bestemoren og bestefaren sin, sammen med storebroren og storesøsteren. Hos besteforeldrene hadde alle hvert sitt skap. Den første natten våknet gutten av et skrik. Han stod opp og gikk en runde rundt i huset, men alt var mørkt og stille. Så han gikk og la seg igjen, og tenkte ikke noe mer på det.
Neste natt våknet han igjen av et skrik, mørkere, denne gangen. Han stod opp, men heller ikke denne natta så han noe uvanlig. Så han gikk og la seg og glemte hele greia.
Men neste natt hørte han enda ett skrik. Det hørtes ut som en kvinne. Men etter å ha godt en runde i huset uten å oppdage noe, gikk gutten igjen og la seg, i den troen at det hele bare hadde vert innbilning.
Neste natt hørte gutten en merkelig lyd. Han gikk rundt i huset enda en gang, men så ingenting. Da han kom opp i andre etasje, så han at døra inn til besteforeldrenes soverom stod på gløtt. Gutten gikk inn i rommet. Det var i dette rommet at skapene deres stod. Han bestemte seg for å ta en kikk inni, for sikker hets skyld.
Først åpnet han søsterens skap. Der hang søsteren død, med en kniv gjennom hodet.
Så åpnet han brorens skap. Der hang broren død, med en knuv gjennom magen.
I bestemorens skap, hang bestemoren. Også hun var død, og hun hadde en kniv gjennom halsen.
Akkurat da ropte bestefaren på han...
Antall ord: 272
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2006 12:59
- 18
Jaaa hva var det der med den grønne hånda? Vet jeg har hørt og fortalt den før heheanniren skrev:ååhh jaaaa "Are you afraid of the dark" husker jeg godt.. (ingen historier, men husker jeg gleda meg hver gang)
men husker ikke hva den handlet om..
Artig tråd det her, har fått frisket opp i mange gamle spøkelseshistorier, så takk til dere alle sammen Men er det noen som vet om den grønne hånda, så vær så snill og skriv den her
Antall ord: 130
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Nov 2006 13:44
- 18
- Lokalisering: Elverum
- Blitt takket: 1 gang
Jeg har en annen versjon av den, litt lang, men verdt å lese:Det var en gang ei jente som skulle være alene hjemme en kveld, fordi foreldrene skulle bort. Hun var litt redd, men heldigvis hadde hun hunden sin, så hun slapp å være <i>helt</i> alene. Hunden lå alltid under senga hennes, og når hun stakk hånda ned pleide den å slikke henne.
Da hun hadde lakt seg hørte hun en skummel lyd, men hun stakk hånda ned og hunden slikket. Litt etter hørte hun enda en lyd, men ble beroliget da hunden slikket henne på hånda. Men da hun for tredje gang hørte en lyd, bestemte hun seg for å gå å se etter, selv om hunden nok en gang slikket hånden hennes.
Først gikk hun inn på foreldrenes soverom. Ingen ting der. Så gikk hun til kjøkkenet, og deretter stua. Fortsatt ingenting uvanlig. Til slutt gikk hun inn på badet. Der hang hunden hennes død inni dusjen ommgitt av masse blod. På veggen ved siden av hang en lapp.
"Jeg ligger under senga di"
Slik er det jeg husker den, i alle fall
Etter hvert som mørket falt på, var det som om lydene kokm nærmere. Vinden ulte. Det knaket i huset. Pæretreet utenfor slo de stive greinene sine mot veggen. Som om noen skraper med neglene, tenkte Gunnhild og grøsset. Hun strakte hånden ned mot den lille valpen som lå på gulvet ved siden av sofaen. Bamse slikket henne med den varme tungen sin. Den lille, fuktige berøringen fikk henne til å slappe. Gunnhild var alene hjemme for første gang. Foreldrene hadde kjøpt inn godteri og brus, og de hadde leid en video som hun egentlig syntes var litt barnslig. Hun trengte ikke tegnefilmer for å holde humøret oppe. Så lenge hun hadde Bamse, følte hun at hun ikke var alene.
Foreldrene hadde sagt av Gunnhild måtte legge seg klokka ti, men hun visste at de ville komme hjem mye senere. Hun kunne like hjerne sitte oppe en stund. Hvis hun gikk å la seg uten å være trøtt, ville hun i hvertfall ikke sove.
Filmen var faktisk ganske morsom. Hun hadde tenkt at hun var for gammel for tegnefilmer. Nå var det deilig å kunne slappe av med å glane på en katt som jaget to mus rundt i et hus. Men etter at filmen hadde spolt tilbake, kom lydene krypene igjen. Vinden som pep, en stadig plystring, greinene mot husveggen, hjerteslagene i brystet.
Hun skvatt. Var det et ansikt hun så utenfor vinduet? Nei, det var bare bildet fra TV-en som speilte seg i glasset. Hun strakte hånden ned mot Bamse. Da hun kjente den varme hundetungen mot håndbaken, ble hun straks rolig.
Klokka var over tolv da Gunnhild gikk og la seg. Foreldrene var ennå ikke kommet hjem. Hun lå og leste litt på senga før hun slukket lyset. Bamse sov på gulvet ved siden av. Han var ikke akkurat noen vakthun, men det kjentes likevel trygt med litt selskap. Hun klødde Bamse bak øret og slukket lyset. Snart kom søvnen smygende.
Hun skvatt til og satte seg opp i senga. Hadde hun hørt en lyd? Eller hadde hun drømt? Det måtte være foreldrene som kom hjem. Tallene på vekkerklokka lyste 0:35.
- Hallo! ropte hun.
Det kom ikke noe svar. Huset var helt stille, før lydene vokste langsomt. Duringen fra kjøleskapet. Kranen på kjøkkenet som dryppet, enda så godt som hun hadde skrudd den igjen. Ute hadde det blåst opp enda mer. Det knirket i hageporten, knaket i huset. Pæretreet nedenfor soveromsvinduet raslet som et skjelett. Langt hørte hun en bil tute.
- Hallo?
Fortsatt ikke noe svar. Det var sikkert bare en ekkel drøm, tenkte hun og strakte seg ned mot Bamse. Han må ha vært våken han også for han slikket henne på hånden med en gang. Gunnhild kjente at hun ble rolig. Kunne Bamse være redd? Hun visste ikke. Uansett var det bra at de var to. Hun gled inn i søvnen. Brått våknet hun igjen. Nå var hun sikker på at hun hadde hørt noe rart. 1:42, sto det på vekkerklokka. Var ikke foreldrene hjemme ennå? Eller var det de som kom? Hun rakte hånden ned mot gulvet. Sov Bamse? Det kom ingen varm og beroligene tunge. Hun holdt pusten, famlet med hånden under senga. Hjertet sto stille et øyeblikk. Jo, der kom tungen. Bamse våkner når jeg våkner, tenkte Gunnhild. Han er den beste vakthunden, enda så liten som han er.
Så lenge hun hadde Bamse, kunne hun klare hva som helst. Selv lydene føltes trygge nå. Pæretreet hadde hun jo sett mange ganger, det sto bare litt tett inntil huset, hun visste at det var greinene som skrapte mot veggen. Og alle hus knirker litt når det blåser.
Hun var stor nå. For stor til å være mørkredd. Men hun måtte tisse. Hun satte seg opp i sengen og gned seg i øynene. Det skulle bli godt å få sove ordentlig. Hun tasset ut i gangen.
Hadde hun glemt å slukke lyset på badet? Det stemte ikke, hun husket tydelig at hun hadde pusset tenner, satt tannbørsten på plass og slukket lyset. Eller?
- Bamse? sa hun lavt.
- Bamse?
Hun strakte ut hånden og skjøv opp badedøra. Alt var som det pleide. Til høyre var doen og vaskemaskinen, til venstre vasken. Lenger inn var badekaret, rundt hjørnet. Så hørte hun lyden. Var det en kran som dryppet her også? Hun skrittet over terskelen.
Idet hun snudde seg mot badekaret fant hun Bamse. Kjære Bamse! Hva er det som har skjedd? Hun fikk ikke puste, måtte sette seg på huk, klarte ikke se, men hun måtte. Måtte se hvordan Bamse hang etter halen på dusjgardinstangen. Halsen var skåret over. Blodet hadde sprutet overalt, på kranen, på veggen, på gulvet. Det hang en dråpe på snuten. Den dryppet ned i badekaret med et lite plopp. På veggen sto det skrevet med blodige bokstaver:
MENNESKER KAN OGSÅ SLIKKE
Antall ord: 1052
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mar 2007 16:45
- 17
"Are you afraid of the dark" -->http://www7.alluc.org/alluc/tv-shows.ht ... y_uid=1167
Antall ord: 17
Hide post links |