Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin oldefar

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Mai 2007 15:44
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Min oldefar

Innlegg av The_Spirit »

Det var for en stund siden at jeg og familien min skulle flytte fra en liten leilighet til et hus i Fana i Bergen. I flytteprossesen lånte vi leiligheten til min oldemor og min oldefar som er død.

Det var i denne leiligheten til min oldemor at jeg hadde en ekkel opplevelse. En gang jeg satt alene hjemme og holdt på med noe arbeid føler jeg plutselig et nærvær. Jeg blir nysgjerrig for jeg vet at det er ingen andre i leiligheten sammen med meg. Etter noen minutter vender jeg tilbake til arbeidet mitt. Men gradvis øker dette nærværet, og til slutt blir det så enormt at jeg må gå ut av leiligheten og et stykke vekk fra blokken før denne følelsen gir seg.

Jeg for min del tror at det kan ha vært min oldefar som venter på at min oldemor skal dø.
Hva tror dere andre?

PS. Jeg blir glad for svar ;)
Antall ord: 164
Det er enkelt å være modig på avstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
malocchio
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mai 2007 21:16
17
Lokalisering: Italia

Innlegg av malocchio »

Mye kan være grunnen. Folk sier at om man virkelig vil noe, så kan det skje.
Ånder kan være knyttet til to forskjellige ting:

1) Sted
2) Personer

Mange ånder er også sterkt tiltrukket av folk med sterk personlighet, så om du har en sterk personlighet, så kan det hende at en har "holdt øye" med deg.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Mai 2007 15:44
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av The_Spirit »

Hvis ånden holdt øye med meg, så synes jeg at det var merkelig at jeg følte meg så presset og redd at jeg måtte forlate leiligheten. Men jeg bare antar.
Antall ord: 32
Det er enkelt å være modig på avstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

er nok ganske sannsynlig at det var han som ville ha kontakt m dere. men bare positivt det da :mozilla_innocent:
Antall ord: 19
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Dessuten kan det hende at dette var nytt for deg at du aldri har kjent dette før, at du ble redd og ville forsvare deg..
Antall ord: 26
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links