Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMørkeredd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Mørkeredd?

Innlegg av ^Idril^ »

Alle dere her på forumet på rundt min alder eller eldre husker vel alle den artige serien som gikk etter midt i smørøyet på lørdager, mørkeredd! Hva er vel mer gøyalt enn en god spøkelseshistorie/vandrehistorie? Så har du en på lur, så del den gjerne med oss andre. Da snakker jeg ikke om spøkelset du så i dusjen i forgårs, eller den dagen da huset rista, men en vandrehistorie som du har hørt fra noen andre.

Bring it on!
Antall ord: 89
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

(Å digga den serien)
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Jaa den husker jeg, ungdommene som satt rundt bålet og fortalte spøkelseshistorier. Artig at du startet denne tråden Idril, får håpe det kommer mange skumle historier. Skal prøve å komme på noen
Antall ord: 37
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Bestemor-leveren

Det var en gang en familie som bodde i et stort hus. Familien bestod av far, mor og to døtre, samt bestemor. Så hadde det seg slik en dag at bestemor døde, men i stedet for å gravlegge henne la de henne på loftet (ikke spør hvorfor, det er en vandrehistorie).

Etter noen dager kjente far at han fikk så lyst på lever, og spurte den yngste jenta om hun ikke ville gå i butikken å kjøpe det. Det kunne hun, men da hun kom til butikken fant hun ut at det var utsolgt. Naturligvis ville hun ikke skuffe far, så hun snek seg isteden opp på loftet og skar et fint stykke av bestemorens lever.

Middagen ble en suksess, og det samme gjentok seg derfor neste dag. Jenta snek seg opp på loftet, skar av et fint stykke, spiste middag med familien og lot som ingenting. Også tredje dag skjedde det samme.

Samme natt våknet den yngste jenta med ett rykk. Hun syntes så tydelig hun kunne høre noen hviske navnet hennes. Nysgjerrig som hun var, stod hun opp, for så å finne ut at hviskingen kom fra loftet. Sakte klatret hun opp stigen, åpnet lemmen og steg inn i rommet.

Stadig hørte hun hviskingen: "Marie... Marie...", men nå hørte hun også mer, den hese stemmen sa tydelig "Hvem har tatt leveren min?? HVEM HAR TATT LEVEREN MIN?"

Jenta ville skrike, men fikk ikke frem et ord. Ufrivillig bevegte beina hennes seg mot kisten, til tross for at hun strevde i mot. Det skrapte fra innsiden av lokket. Jenta var stiv og skrekk mens hendene som av seg selv løftet opp lokket.

Da kjente hun en brå, isende smerte av en skarp klo. Det var bestemor som dro ut jentas lever med en ond latter. Uante krefter løfta jenta i lufta, opp i kisten og smekket igjen lokket. "Endelig har jeg fått tilbake leveren min!" skrattet bestemor utenfra kista. Jenta kavet og sparket, men kom seg ikke ut.

Dagen etter satt familien igjen ved middagsbordet. "Lurer på hvor Marie er", sa far. Bestemor ved ovnen snudde seg og smilte. "Jeg vet ikke jeg", smilte hun, og satte rykende fersk levergryte på bordet.

Dette var den skumleste historien jeg visste om som liten, til tross for utallige logiske brister. Det finnes alternative slutter og, tror jeg.
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Hei;
Husker at jeg elsket å se den serien om ungdommene rundt bålet ja....

Denne er jo en klassiker;

4 ungdommer samles hos den ene som er alene hjemme for å prøve ouijabrett. De vet allerede at de ikke skal stille spørsmål som de ikke vil vite svaret på, og absolutt ikke spørsmål om døden. Uansett; etter å ha fått kontakt med en ånd, stiller de til slutt det uunngåelige spørsmålet; Vil noen av dem dø snart? og hvem?

Svaret er ja...glasset beveger seg mot en bokstav....et par av ungdommene blir så redde og hysteriske at de løper ut av huset...i mørket. BOOOOMMM! En bil kjører på den ene av dem da de i panikk krysser veien utenfor huset....

Husker dere den?

Lille Du
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Jeg får komme med et bidrag jeg og da, sann historie i følge mamma men :P

En mann er ute å kjører bil en regnværsnatt, han er på foretningsreise og er forholdsvis lite kjent i byen. Etter å ha kjørt et lite stykke ser han en ung jente i en hvit kjole stå å haike ved veien. Det regner som bare det ute, og han føler at den stakkers jenta ikke kan stå der ute å fryse. Han plukker henne opp, og gir henne skinnjakken sin så hun skal få varmen igjen. Hun forteller at hun har vært på skoleball, men at hun ikke rakk siste bussen hjem. Han kjører henne hjem, og ser at hun kommer seg trygt inn før han kjører tilbake til byen og hotellet. På veien kommer han plutselig på at han glemte å få igjen skinnjakka si, men det er sent, og han bestemmer seg for å dra tilbake neste morgen og hente den.
Da han neste morgen ringer på huset han så jenta forsvinne inn i kvelden i forveien, er det en middelaldrene kvinne som åpner, og han antar det er moren. "Hei, datteren din lånte en jakke av meg igår, og jeg hadde håpet jeg kunne få den igjen!" Moren ser rart på han, og svarer: "Jeg har ingen datter." Han rynker litt på nesa og sier: "Men jeg kjørte din datter hjem etter at hun hadde vært på skoleball i gårkveld". Moren får et trist uttrykk, og sier så: "Jeg hadde en datter, hun døde for et år siden, hun ble påkjørt av bussen når hun skulle hjem fra skoleballet." Han tror ikke helt det han hører, og spør om han kan få se et bilde av datteren hennes. Hun ber han kommer inn, og han ser straks at det var den jenta han kjørte hjem kvelden i forveien. Han nekter å tro at hun er død, for han så henne jo. Foreldrene til jenta tar han med til kirkegården for å bevise det, og der på gravsteinen hennes, der henger skinnjakka hans.....
Antall ord: 358
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Satsuki »

^Idril^ skrev:Jeg får komme med et bidrag jeg og da, sann historie i følge mamma men :P

En mann er ute å kjører bil en regnværsnatt, han er på foretningsreise og er forholdsvis lite kjent i byen. Etter å ha kjørt et lite stykke ser han en ung jente i en hvit kjole stå å haike ved veien. Det regner som bare det ute, og han føler at den stakkers jenta ikke kan stå der ute å fryse. Han plukker henne opp, og gir henne skinnjakken sin så hun skal få varmen igjen. Hun forteller at hun har vært på skoleball, men at hun ikke rakk siste bussen hjem. Han kjører henne hjem, og ser at hun kommer seg trygt inn før han kjører tilbake til byen og hotellet. På veien kommer han plutselig på at han glemte å få igjen skinnjakka si, men det er sent, og han bestemmer seg for å dra tilbake neste morgen og hente den.
Da han neste morgen ringer på huset han så jenta forsvinne inn i kvelden i forveien, er det en middelaldrene kvinne som åpner, og han antar det er moren. "Hei, datteren din lånte en jakke av meg igår, og jeg hadde håpet jeg kunne få den igjen!" Moren ser rart på han, og svarer: "Jeg har ingen datter." Han rynker litt på nesa og sier: "Men jeg kjørte din datter hjem etter at hun hadde vært på skoleball i gårkveld". Moren får et trist uttrykk, og sier så: "Jeg hadde en datter, hun døde for et år siden, hun ble påkjørt av bussen når hun skulle hjem fra skoleballet." Han tror ikke helt det han hører, og spør om han kan få se et bilde av datteren hennes. Hun ber han kommer inn, og han ser straks at det var den jenta han kjørte hjem kvelden i forveien. Han nekter å tro at hun er død, for han så henne jo. Foreldrene til jenta tar han med til kirkegården for å bevise det, og der på gravsteinen hennes, der henger skinnjakka hans.....
Åja, den fikk jeg også fortalt som sann. Jenta gikk visstnok bortover Sotra-broen i Bergen.. hehe.
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Satsuki skrev:Bestemor-leveren

Det var en gang en familie som bodde i et stort hus. Familien bestod av far, mor og to døtre, samt bestemor. Så hadde det seg slik en dag at bestemor døde, men i stedet for å gravlegge henne la de henne på loftet (ikke spør hvorfor, det er en vandrehistorie).

Etter noen dager kjente far at han fikk så lyst på lever, og spurte den yngste jenta om hun ikke ville gå i butikken å kjøpe det. Det kunne hun, men da hun kom til butikken fant hun ut at det var utsolgt. Naturligvis ville hun ikke skuffe far, så hun snek seg isteden opp på loftet og skar et fint stykke av bestemorens lever.

Middagen ble en suksess, og det samme gjentok seg derfor neste dag. Jenta snek seg opp på loftet, skar av et fint stykke, spiste middag med familien og lot som ingenting. Også tredje dag skjedde det samme.

Samme natt våknet den yngste jenta med ett rykk. Hun syntes så tydelig hun kunne høre noen hviske navnet hennes. Nysgjerrig som hun var, stod hun opp, for så å finne ut at hviskingen kom fra loftet. Sakte klatret hun opp stigen, åpnet lemmen og steg inn i rommet.

Stadig hørte hun hviskingen: "Marie... Marie...", men nå hørte hun også mer, den hese stemmen sa tydelig "Hvem har tatt leveren min?? HVEM HAR TATT LEVEREN MIN?"

Jenta ville skrike, men fikk ikke frem et ord. Ufrivillig bevegte beina hennes seg mot kisten, til tross for at hun strevde i mot. Det skrapte fra innsiden av lokket. Jenta var stiv og skrekk mens hendene som av seg selv løftet opp lokket.

Da kjente hun en brå, isende smerte av en skarp klo. Det var bestemor som dro ut jentas lever med en ond latter. Uante krefter løfta jenta i lufta, opp i kisten og smekket igjen lokket. "Endelig har jeg fått tilbake leveren min!" skrattet bestemor utenfra kista. Jenta kavet og sparket, men kom seg ikke ut.

Dagen etter satt familien igjen ved middagsbordet. "Lurer på hvor Marie er", sa far. Bestemor ved ovnen snudde seg og smilte. "Jeg vet ikke jeg", smilte hun, og satte rykende fersk levergryte på bordet.

Dette var den skumleste historien jeg visste om som liten, til tross for utallige logiske brister. Det finnes alternative slutter og, tror jeg.
Var det bestemoren som snudde seg ved ovnen?
Antall ord: 406
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Satsuki skrev: Åja, den fikk jeg også fortalt som sann. Jenta gikk visstnok bortover Sotra-broen i Bergen.. hehe.
Neei, hun var jo på proom! Den må jo være amerikansk :P Eller... en historie blir alltid forandra på, ikke sikkert hun var på ball en gang :P
Antall ord: 46
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Var ikke bestemoren død??
Antall ord: 5
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

<<<<<<<<opps feil tråd.
Sist redigert av Konto avsluttet på 21 Mai 2007 23:44, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Satsuki »

Tjohei skrev:
Ja?

Ikke spør meg om logiske brister, som sagt er det mange av dem.

At hun står der er litt sånn "ooooo", om dere skjønner. Man skal tenke sitt.

Idril, jepp, det er det som er så genialt med sånne historier.. "Jo, men seriøst, det skjedde med vennen til fetteren min" :P
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Satsuki skrev:
Tjohei skrev:
Ja?

Ikke spør meg om logiske brister, som sagt er det mange av dem.

At hun står der er litt sånn "ooooo", om dere skjønner. Man skal tenke sitt.

Idril, jepp, det er det som er så genialt med sånne historier.. "Jo, men seriøst, det skjedde med vennen til fetteren min" :P
Som igjen hørte den fra kusina til tanta til onkel.....
Antall ord: 80
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Diabo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mai 2007 23:00
17
Lokalisering: Råde

Innlegg av Diabo »

Husker Mørkredd ja, på engelsk så heter det jo "Are You Afraid Of The Dark?"

http://en.wikipedia.org/wiki/Are_You_Af ... TV_series)

står tilogmed at det er utgitt DVD'er med sesongen som du kan få kjøpt ;)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Diabo skrev:Husker Mørkredd ja, på engelsk så heter det jo "Are You Afraid Of The Dark?"

http://en.wikipedia.org/wiki/Are_You_Af ... TV_series)

står tilogmed at det er utgitt DVD'er med sesongen som du kan få kjøpt ;)
Niiiice, det må jeg få tak i!!
Antall ord: 52
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links