Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan døde føre gjenbundene sjeler over på den andre siden?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Kan døde føre gjenbundene sjeler over på den andre siden?

Innlegg av hallinka »

En jeg jobber sammen med som forøverig deler min interesse om det paranormalet stilte meg dette spørsmålet... Hun har en hytte hvor hun mener det har vært mye aktivitet frem til moren hennes døde. Når moren levde tok dette opp med henne og fortalte også at sønnen hadde sett en gammel dame etc., men moren mente at dette bare var tull. Men da moren hennes døde så ble det mye roligere på hytta og nå lurer hun altså på om det kan være moren som da har "ryddet" opp litt...

Er det mulig? Det høres jo ikke helt bak mål ut, men allikevel jeg har aldri hørt eller lest noe om det...
Antall ord: 124
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Har ikke hørt om det før, men det kan jo godt hende at det går an
Antall ord: 19
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Det blir vel litt spekkulative svar kansje men.Det får det vel bli på ett forum som dette.

Jeg har faktisk hørt om de som påstår noe som ligner på din antagelse.
F.eks Tvnorges åndenes makt hadde eksempler der medium lot en ånd bli på ett sted der det hadde vært flere. Det var for att denne "gode ånden" hadde sagt selv att hun var der for og passe på og holde andre krefter i tømmene.

Litt løst svar, men det kan vel være.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

ja, det stemmer - var ikke det på vertshuset i Trondheim?
Antall ord: 10
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Det jeg har lurt på en stund er: Hva er "den andre siden". Og hva i h.... gjør at mediumene mener de vet bedre hvor og hva de evnt leder disse sjelene til en sjelene selv?? Skulle vel tro at en avdød visste bedre enn en av "oss" hvor eller hva den skulle til??
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

hallinka skrev:ja, det stemmer - var ikke det på vertshuset i Trondheim?
Den jeg husker var fra den Danske serien.

Men det kan godt ha vert flere steder om det faktisk er på det viset att slikt er reelt.
Da blir jo den historien din ganske rimelig også.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Ja ikke sant!
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Godt spørsmål Tom 34. Tror ikke noen av "oss" kan svare på det helt. Det handler vel om hva man velger å tro selv, men at det er noe mellom himmel og jord er vi vel alle enige om i mer eller mindre grad...
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

hallinka skrev:Godt spørsmål Tom 34. Tror ikke noen av "oss" kan svare på det helt. Det handler vel om hva man velger å tro selv, men at det er noe mellom himmel og jord er vi vel alle enige om i mer eller mindre grad...
Jo...men poenget mitt er; hvis vi ikke vet hva vi sender "sjelene" til, hvordan kan vi da vite at vi sender dem over til noe bedre. Ingen medier jeg har spurt har kunnet svart på hva å "sende over" egentlig vil si. Hvis dette er virkelig, er ikke det i såfall en smuuuule uforsvarlig??
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tom_34 skrev:
hallinka skrev:Godt spørsmål Tom 34. Tror ikke noen av "oss" kan svare på det helt. Det handler vel om hva man velger å tro selv, men at det er noe mellom himmel og jord er vi vel alle enige om i mer eller mindre grad...
Jo...men poenget mitt er; hvis vi ikke vet hva vi sender "sjelene" til, hvordan kan vi da vite at vi sender dem over til noe bedre. Ingen medier jeg har spurt har kunnet svart på hva å "sende over" egentlig vil si. Hvis dette er virkelig, er ikke det i såfall en smuuuule uforsvarlig??
Jeg skjønner tankegangen. Og forstår sannsynligvis hva du sikter til ;-)

Dette at sjeler "blir igjen i tåkeheimen" - en plass mellom livet og lyset ( himmelen iflg noen),
er jo noe som bare skjer med noen avdøde. De aller fleste reiser "over" uten hjelp fra medium eller andre.
Hadde de ikke det, ville medium hatt heldagsjobb 24/7 med å sende sjeler over... Og det hele være mye mer utbredt . .

Vi kjenner til at folk som har hatt NDO ( Nær Døden opplevelser ) som oftest snakker om en form for tunell som leder inn til et skarpt og følelsesmessig godt og hjertevarmt lys.
Folk som har passert NDO vil jo ikke kunne gi tilbakemeldinger, uten igjennom et medium, da de jo har passert grensa for godt.

Det jeg tror er at de som blir igjen ikke har kommet seg over i lyset - via denne lystunnellen, - fordi de av en eller annen grunn "ikke var klar" selv.
Kansje de hadde ting de skulle gjøre først, eller noe de skulle ha med, eller....
Iallfall vil de snart oppdage at det de skulle gjøre først ikke lenger er så lett å gjennomføre - fordi de er ute av vår verdens fysiske kropp.
Og istedet har havnet i "tåkeheimen".

Svaret på ditt spørsmål er at "vi vet" vi sender disse sjelene over til lyset, og at de blir tatt i mot av avdøde slektninger og venner.

Noen av de som jobber med eldre - har merket dette, at de gamle " fantaserer" om at den og den tidligere døde person er tilstede kort før de gamle dør - for å hjelpe dem over...

Men det blir med dette som med alt annet paranormalt / religiøst ;
hver enkelt må selv bestemme hva vedkommende vil tro på .

mvh Asbjørn
Antall ord: 410

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Men i såfall dreier det seg om mye mer enn som så, dere sender menneskers sjeler til en "evighet" av noe dere ikke har den ringeste formening om hva er??
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Tom_34 skrev:Men i såfall dreier det seg om mye mer enn som så, dere sender menneskers sjeler til en "evighet" av noe dere ikke har den ringeste formening om hva er??
Hva som helst må jo være bedre en her :mozilla_wink:
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tom_34 skrev:Men i såfall dreier det seg om mye mer enn som så, dere sender menneskers sjeler til en "evighet" av noe dere ikke har den ringeste formening om hva er??
Det er jeg ikke helt enig i ; fordi medium , sjamaner, med flere som har evner, ( også blandt urbefolkninger rundt om i verden ), i tillegg til de fleste religioner er enige om en ting ;
Det finnes en "himmel", hvor alle har det bra.

At vi IKKE kjenner detaljene, er en annen sak. Personlig tror jeg det er fordi vi er blitt "blindet" mer eller mindre, for å få erfaringer fra det livet vi lever her på jorden.
Jeg tror nemlig at det er derfor vi er HER ; for å få erfaringer fra alle mulige og umulige situasjoner. Og at "himmelen" / "Lyset" er vårt egentlige hjem.
At vi på en måte er her som i etslags rollespill, hvor hver og en har visse "roller" som skal "spilles".
Og for å unngå at vi vet vi spiller, så blindes deler av vår kunnskap, slik at vi "lever" den rollen vi skal spille.
Dermed kommer vi opp i de situasjoner som vi skal erfare, for ; hadde vi visst at dersom vi går til høyre, vil vi møte vår elskede, og går vi til venstre, vil vi møte vår "fiende"...
Klart vi da uansett hadde gått til høyre ?
Og hvis vi da skulle erfare den konflikt det er å møte vår "fiende", og ikke går den veien, fordi vi vet hva vi vil møte, så... så vil vi ikke erfare det vi skal.

Siden vi er blindet, så er det tro på hva som gjelder, eller ikke tro i det heletatt.
Jeg tror, og jeg tror at i ett liv, kan man være muslim i trosretning, i et annet kristen, og i et tredje liv tror man ikke på noe ( ateist).
Trosretningen avhenger av hva du skal erfare i dette livet.

Så; når et menneske kommer til dødsterskelen, skal det mennesket tilbake "hjem".
Men pågrunn av at man er blindet, ser man ikke at man skal hjem, men derimot alt man "legger igjen"... ting som skulle vært ordnet opp i, penger, man skulle bare si til en eller annen at... osv.
Og dermed blir hjemreisen forhindret.
DA er det et medium, eller andre som kan dette kan hjelpe.

Somsagt ; de aller fleste kommer hjem når de skal, derfor er det bare et mindretall som trenger hjelp.
Derfor har vi og mennesker som har disse evnene, fordi deres oppgave her i "rollespillet" er å være en som kan hjelpe.

En som ikke har slike evner, og ikke "ser" / "føler", eller hvilken måte det virker på for disse menneskene som har evner, kan heller ikke forstå dette, fordi "rollespillet" krever at man er "blindet".

Akkurat som en snekker ikke nødvendigvis forstår hva som skjer inne i en PC.
( men han kan kansje bruke PC'en... avhengig av om han har det behovet . . )

stadig like forvirret ? ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 517

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg stiller meg bak det Asbjørn sier i denne tråden.

Men trådstarter lurer på om ikke "den andre siden" kan ordne opp selv.
Og min erfaring er at det kan de helt fint.
Og hovedgrunnen til at mennesker
blir brukt i å hjelpe de vilsegåtte over er at en del blir til plage for mennesker
forde de vil ha kontakt og dermed skremmer. Det liker vi jo ikke :D

Det som skjer når de blir hjulpet over av andre energier er at de blir der i mellomlivet,
eller tåkeheimen om dere vil til de rett og slett er lei det eller forstår at de vil få det bedre
ved å gå videre, eller rett og slett forstår at det er noe videre. Dette tar noen ganger laaang tid og andre ganger kort. Antagelig etter hvor hardt grunnen til at de ble der sitter.

Jeg tror rett og slett at noe av grunnen til at vi får lov å hjelpe er forde flere da vil forstå at det finnes mer og at dette "mer" er mye tettere på enn vi tenker oss.
Det at vi gjør gode gjerninger og hjelper åndene tror jeg er oppskrytt. De vi hjelper er
menneskene som plages.

At din mor tok noem med seg er sikkert mulig. Kanskje sjelen var knyttet til henne på ett eller annet vis og ikke lenger følte for å være her når hun dro og derfor valgte å bli med.
Antall ord: 246
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Hvis vi sender dem over til den andre siden, så er resten deres problem. Da er iallefall vi kvitt dem. :mozilla_tongue:

Det var en fleip:P
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links