Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVar det en hjelper, et spøkelse, eller hva?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Isabel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Des 2004 04:43
19

Var det en hjelper, et spøkelse, eller hva?

Innlegg av Isabel »

En kveld lå samboeren min og jeg på sofaen og så på tv. En rolig, koselig kveld. I stua sto tørkestativet med klær, og det hadde stått helt urørt med masse klær på i over to døgn. Mens vi ser på tv, ser jeg i øyekroken noe som rører seg så snur jeg hodet og ser, og da ser jeg et erme på en hettegenser løfter seg opp i lufta og slenger ned så henger ermet og slenger. (hettegenseren lå oppå tørkestativet og ermene også) Jeg bare peker dit, og samboeren min blir kjempeskremt når han ser det ermet som henger og slenger frem og tilbake, og er redd resten av kvelden. Han syntes det var veldig ekkelt.

Jeg blir ikke redd av sånt, har opplevd mange slike ting, og dette var ikke noe stort, men jeg er veldig nysgjerrig på hva det kan være. Kan det være noe/noen som vil fortelle meg noe?

Noen her som "vet" noe?
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AninE
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2007 13:41
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nei si det du.

Innlegg av AninE »

skjer sånne ting ofte oss dere eller?
Antall ord: 8
www.climatecrises.net !!!detta er jorda det handler om!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isabel
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Isabel »

I denne leiligheten har det skjedd et par ting, men ikke som jeg har brydd meg så mye om, men som jeg husker ja. Som f eks at jeg har vært lenge på stua så faller f eks ting som visper og lignende som står støtt oppi en bolle på kjøkkenet ned på gulvet. Da jeg hadde hund, begynte han plutselig å se på et punkt i leiligheten og bjeffe skikkelig (og han bjeffer kun når det kommer uvedkommende eller uventede på døra) og han bjeffa i nesten en halvtime og stirra på det samme punktet og så nesten ut til å angripe det punktet. Jeg så ingenting der han så. Og så ei natt her, hørte jeg en mannsstemme si en setning i stua. Men det var ingen her.

I en annen leilighet jeg bodde i, skjedde det helt utrolige ting, slik som at det kom en mann og la seg oppå meg mens jeg sov, ei natt falt en lyskuppel rett ned på meg mens jeg sov - og den måtte skrus på for at den skulle løsne og det var bare meg i leiligheten. Men så så jeg også en mann der, vet ikke om det var spøkelse eller hjelper, men jeg husker en gang at han satt og røyka i godstolen min (jeg satte meg aldri i den stolen, hele tida jeg bodde der for jeg følte ikke for å sitte i den da) og han spurte meg om det forstyrret meg om han satt og røkte, så jeg svarte at det gjør ingenting for det er bare i hans verden det. Så han mange ganger. Han var blid og smilte hele tiden til meg. Og når jeg la meg, hadde jeg døra oppe, og da gikk han forbi døra frem og tilbake og titta og smilte til meg. Men det var veldig rart da, og jeg vet enda ikke om jeg drømTe eller om det var virkelig. Må nesten legge til at nei, jeg bruker ingen medisiner eller noe sånt som kan gi hallusinasjoner.

I et annet hus, hørte jeg trasking på kjøkkenet og skapdører som ble åpnet og da jeg ropte (for jeg trodde det var dengangen min kjæreste som hadde kommet hjem fra jobb) på kjæresten (som jeg trodde det var), hørte jeg skrittene gikk til stua og så ble det stille. Det var alltid så kaldt i det huset der. Jeg trodde det var kjæresten som hadde kommet hjem fra jobb tidligere, men gikk omkring i huset og lette men fant ingen. Ringte han, og han var på jobb og sa vi skulle snakke da han kom hjem. Da han kom hjem, fortalte han at det spøkte en gammel mann i huset.
Antall ord: 473

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Har også en gossli eldre kar som sitter i stuen og røyker. kjenner lukten av og til....syns det er kos jeg...
Når røyklukten kommer pleier jeg å si no sånt som; jaja, du sitter der og røyker i dag, da tar jeg meg en kaffe."

Lille Du
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Isabel
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Isabel »

:mozilla_smile:
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Isabel
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Isabel »

Lille Du skrev:Har også en gossli eldre kar som sitter i stuen og røyker. kjenner lukten av og til....syns det er kos jeg...
Når røyklukten kommer pleier jeg å si no sånt som; jaja, du sitter der og røyker i dag, da tar jeg meg en kaffe."

Lille Du
Har du sett han da? Ingen som kan fortelle meg hva det kan være da?
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Har du dratt med deg en klebeånd Isabel ?
Tuller, skal ikke skremme deg heller.
Sikker på det ermet du snakker om ikke lå opp på stativet egentlig, så skle det ned og dinglet ?

Er du sikker på det du sier ordrett så er det ingen fornuftig forklaring på det. Reiste ermet seg og trosset tyngdekraften før det datt ned, ja da...er det litt skummelt.Men nok ikke farlig. Som om noen sier titt tei, jeg er her jeg og.

Fin liten historie det der.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Isabel
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Isabel »

Ja, jeg vet ikke helt jeg. Han har ikke vist seg mer for meg, han som jeg så tidligere. Men ja det ble løftet opp, ermet, derfor jeg la merke til det, og så falt det ned og dinglet. Litt rart. Hva gjør man med klebeånder da?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links