Drømmer, NDO & ut av kroppenMerkelig drøm.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Gjest

Merkelig drøm.

Innlegg av Gjest »

Vet ike om det er riktig sted å poste dette innleget, men prøver, så det var noen "drømme" innlegg her så :mozilla_laughing: Noen som kan hjelpe?

Dette er en drøm jeg har drømt lenge, eller fler år, ikke konstant, men plutselig etter noen år drømmer jeg akkurat den samme drømmen. Her er den:
Jeg er på klasse tur, tror jeg går på barneskolen, er ikke helt sikker på hva vi skal, men vi er i skogen, tror kanskje vi skal lete tter forskjellige ting som man plier på klasseturer på barneskolen. Skogen er veldig fin og åpen, først møtes alle sammen for så å "lete" etter noe som er inne i skogen,så alle går en og en. Jeg går på en smal sti, rundt meg er det ganske pent, ikke tjukt med trær, de er liskom litt lenger unna. Jeg går forbi tre hvite hus, tror det er det første huset det er noe merkelig med, når jeg går forbi får jeg en ekkel følelse, samtidig som jeg føler meg alene, og at noe kommer til å skje, men alikevel går jeg videre som om ingen ting hadde skjedd, jeg går forbi huset og ser inn i et stort vindu, der er det et svevende, lilla hode, utrolig skummelt, men høres idiotisk ut. Jeg går inn i skogen, der er jeg bare, akkurat som om jeg blir borte litt, så kommer jeg ut fra skogen og skal gå forbi husene igjen og ser inn i det samme, skummle huset, der er fortsatt det svevende hodet.
Det høres bare så dumt ut med et stort, svevende, lilla hode, men den er ekkel, stemmningen er skummel og ensom,åssen drøm er dette?
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Når jeg var liten så fulgte mamma sitt grønne slemme hode med meg i enkelte drømmer, det var ekkelt :P Svevde rundt på rommet mitt...
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Svevende hoder

Innlegg av Gjest »

Så det er ikke bare meg som drømmer om svevende hoder;) Men jeg skulle gjerne visst betydningen av denne drømmen.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Jeg tror igrunn den beste drømmetydningen en får er den en klarer å tyde selv. Drømmer er fra underbevisstheten, og det er egentlig bare en selv som kan finne ut hva dem betyr... Ikke det at jeg har noen logisk forklaring på alle de absurde drømmene jeg har :P
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Men hva tror du denne drømmen med svevende hode sier da? jeg skjønner bare ikke hva betydningen er. Og når jeg tenker på den er den ekkel, får liksom en ekkel følelse inne i meg, som om jeg ikke får ro av noe, eller bare en "ekkel" følelse av en grunn. Huff, at livet må være så komplisert. Håper jeg skjønner det en gang da :mozilla_foot:
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Du kan se på denne siden for eksempel.
Finner ikke noen mer innholdrike sider om temaet på nettet akkurat nå:)
Så kan du se i "ordboka" etter betydningen av de forskjellige elementene i drømmen din, ifølge denne internett sida...

http://www.dreammoods.com/dreaminformat ... dreams.htm

kanskje her også...
http://www.freakydreams.com/freaky.htm

:)
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Hmm, denne fikk jeg opp...

Head
To see a head in your dream, signifies wisdom, intellect, understanding and rationality. It may also represent your accomplishments, self-image, and perception of the world.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yuna Braska
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Aug 2007 21:50
17
Lokalisering: Oslo

svevende hode...

Innlegg av Yuna Braska »

Jeg har også drømt om et svevende hode.....
Jeg drømte det flere ganger da jeg var liten...
Mamma stod på kjøkkenet, plutselig kom denne lysende kula/annsikt og drepte henne, samt alle jeg var glad i untatt min stefar....
I denne drømmen var det en evig kamp mellom meg og min stefar, og tilslutt klarte jeg og tyde den.....
Stefaren min gjorde slik at mamma ble lei seg og havnet på overbelastnings hjem....
Da han forsvant ut av vårt liv ble drømmen borte....
Og mamma ble lykkelig igjen^^
I min underbevisthet visste jeg sikkert at det var han som gjorde mamma syk....
Vel,vel... det er jo bare min tydning...kansje du har ett problem i likhet med mitt...

Verdt ett forsøk i allefall^^
Antall ord: 131
The people and the friends we have lost,
or the memories that have faded....
Never forget them...
Yuna<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Prøv Dream Yoga!

Gå inn på www.dreamyoga.com og videre inn på "sample session". Der kan du lære en enkel tekninkk for å intervjue hodet direkte. Hvorfor lure og tvile på symboler når du kan spøre hva Hodet selv mener om saken? Med symboltolkning vil man alltid bare halvveis vite hva drømmen går ut på, men med dream yoga går du rett til kilden og spør. Det er et helt nytt nivå av drømmearbeid som bare må oppleves. Prøv ut Dream Yoga på det svevende hodet og jeg er sikker på at du blir overrasket. Du vil garantert få mye mer ut av drømmen enn om du bare fikk vite hva symbolet betyr.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links