Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Tom_34 skrev:Finnskogen...skog...finner...og så?? Hvorfor skulle det være så mye mer aktivitet der??
Se litt på det som Tone G. har lagt inn av info her, her finner du ganske mange spennende historier. Jeg har, helt fra jeg var barn, hørt masse spennende fra Finnskogen, så stedet fenger meg. Det er guidet tur dit og, og et populært utfartssted, ser det ut som.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
noen som vet hvor dette korset ligger i finnskogen? å kan prøve forklare meg? har hytte der å har en bror som er lysengel å en far som er healer så hadde vært morsomt å tatt de med meg dit ;D
freespirit skrev:Er det det korset som margit sandemo skriver om i en av sine bøker?
Jepp, det er det.
Ingen som har vært å sett bjørka da??
Korset? Hvilket kors har hun skrevet om? og Bjørka hva er det med den?
Korset som er på finnskogen vel..
Hun har vel ikke akkurat skrevet om det, men hun nevnte det i bok nr.29 (mener jeg) i sagaen om isfolket.
Bjørka finnes også på finnskogen, det er en finne somm har manet sykodommer i den,det sies at hvis du tar på bjørka så får du sykdomene som er manet inn i den.
Det blir ikke arrangert guidet tur til den.
Men den skal visst være der..
Kan ikke huske noe om noe kors på Finnskogene, må lese isfolket på nytt. Hva er det korset da? Har hørt om flere sånne trær ja, men visste ikke at det fantes her i norge. Jeg spør jeg også, noen som har sett Bjørka da?
Husker ikke hva som sto der nå klarer ikke å finne "lucifers kjærlighet", men den blir bare nevnt.
Det står at Margit har vært og sett den bjørka også.
Korset er jo den "flekken" på finnskogen det ikke gror noe i.
Sol@ngelica skrev:Husker ikke hva som sto der nå klarer ikke å finne "lucifers kjærlighet", men den blir bare nevnt.
Det står at Margit har vært og sett den bjørka også.
Korset er jo den "flekken" på finnskogen det ikke gror noe i.
Jaa det var det ja, nå så jeg for meg et stort kors som skulle stå et sted. Men da vet jeg hva du mener. Har sett bilder av det korset.
Var på Finnskog Safari for 3 uker siden. Liker og ta en tur dit fra tid til annen, ettersom hele slekta mi kommer derfra. Vi tok også turen til Röjden og så på korset. Må si jeg reagerte på noen av buskene rundt der. Merkelig og skummel fasong på dem. Reagerte også litt på haugene av sten som var rundt der, minnet litt om en indianer-gravplass.
Har hørt mange skumle sagn og historier fra Finnskogen av mine besteforeldre. Har prøvd og få tak i boka om finnskogen, men uten hell.
Så at det var noen som lurte på hvorfor man måtte ringe svensk nr for og leie hytta fra 1600 tallet. Fall og Röjden ligger akkurat på andre siden av grensa.
Er det forresten noen som har hørt om hu som går igjen mellom Velta og Raaberget?
Ganske pussig, men torsdag hadde vi besøk av noen tidligere jobbkompiser av min mann, de er fra Finnslogen, og det viser seg at den gården du må passere for å komme til korset,er bebodd av den enes far!! Så nå har jeg fått privat guide til en tur dit :mozilla_smile:
OG det beste av alt er at min kjære mann har lyst til å bli med, selv om han synes allt "sånn" er ekkelt :mozilla_wink:
TMK skrev:Så at det var noen som lurte på hvorfor man måtte ringe svensk nr for og leie hytta fra 1600 tallet. Fall og Röjden ligger akkurat på andre siden av grensa.
Er det forresten noen som har hørt om hu som går igjen mellom Velta og Raaberget?
Hvis du tar veien om Flisa for å komme til korset vil du kjøre på denne veien som den nevnte dama befinner seg,
Jeg har hørte mye om dette i min barndom, og prøvde for noen år siden å finne litt informasjon om denne dama. I følge en eldre mann som er oppvokst i nærheten av dette stedet som dama viser seg, så var det ei dødsulykke der for mange år siden.
Jeg nevnte ikke noe om dama som går igjen når jeg spurte mannen om dette,
Dama ble overkjørt av en lastebil en gang på høsten rundt 1960.
Man kan virkelig føle henne hvis man går langs veien.