Drømmer, NDO & ut av kroppenvåken drøM?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

jon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2006 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

våken drøM?

Innlegg av jon »

her en natt lå jeg i sengen og tekte på ei jente jeg liker.. blei litt søvnig ettervært og fikk den oplevelsen der man er helt våken og tenkter klart men ikke klarer og bevege på kroppen. varte i ca 30 secunder elns.

fikk på en måte "sloss" meg ut av det og lå forsatt og dørma i senga mi... litt etter skjdde det igjenn., bare fortere..

dette hendte:

noen kom bort til sengen min, de snudde meg rundt så jeg lå motsatt vei, de tok armene under meg og løftet meg.. da du snudde seg med meg i armene(på magen) så skrapa hue mitt mot veggen, er planke vegg så jeg følte det dunk dunk dunk følesen.
de bærte meg ut av rommet mitt og begytne og gå ned trappa mi med meg i armene... jeg kalrte ikke bevege meg i dete hele tatt og ble redd så derfor begytne jeg og slåss i mot.. prøvde det hareste jeg kunne og bevge på armer og bein, til slutt hørte jeg noen si: NÅ ER DET NOKK!

så POFF lå jeg i senga mi igjenn.. og kikka jenta jeg liker rett inn i øynene..

det hele var veldig virklighets tro og jeg var drit redd da jeg kom i senga mi igjenn.(så var litt betryggende og se henne da jeg fikk kontroll igjen)

har vært innom tanken hjelperne mine.. men så hard hendt?

foresten.. ikke noe kan måle seg med og være forelska når man har chakraer åpne og virklig kan føle :D
Antall ord: 271
Root: open (38%)
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Spennende :D Jeg skulle ønske jeg visste hva det var.. :mozilla_foot:
Antall ord: 9
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Det minner meg mye om søvnparalyse, uten at jeg vet sikkert det da. :mozilla_smile:

Det er i såfall ikke farlig, men det kan være temmelig ekkelt og skremmende.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

[quote="Krull"]Det minner meg mye om søvnparalyse, uten at jeg vet sikkert det da. :mozilla_smile:

Det er i såfall ikke farlig, men det kan være temmelig ekkelt og skremmende.[/quote]

Hva er egentlig søvnparalyse?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

freespirit skrev:
Krull skrev:Det minner meg mye om søvnparalyse, uten at jeg vet sikkert det da. :mozilla_smile:

Det er i såfall ikke farlig, men det kan være temmelig ekkelt og skremmende.
Hva er egentlig søvnparalyse?
Det er en tilstand i mellom å være våken og sovende.
Man er bevisst på en måte, men greier ikke å bevege på seg.
Det er ganske vanlig, men de fleste vet ikke at de har søvnparalyse når det skjer.
Jeg har opplevd det selv flere ganger, og kan skrive under på at det er ekkelt.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2006 01:25
18
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av jon »

jeg lå vpåken når det skjedde og fikk med meg at kroppen slo seg av :S
har skjedd noen ganger før og.. men det var når jeg akkuratt hadde våkna..

men det som var mest skremmende var det som skjedde andre gangen den kvelden.. for jeg kjente tydlig armene under kroppen min.. og at hode sskrapte mot veggen.. husker ikke om jeg viste jeg lå i senge eller ikke da.. emn sloss for og komme tilbake i senge igjenn...
Antall ord: 84
Root: open (38%)
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

jon skrev:jeg lå vpåken når det skjedde og fikk med meg at kroppen slo seg av :S

men det som var mest skremmende var det som skjedde andre gangen den kvelden.. for jeg kjente tydlig armene under kroppen min.. og at hode sskrapte mot veggen.. husker ikke om jeg viste jeg lå i senge eller ikke da.. emn sloss for og komme tilbake i senge igjenn...
Det var nok ikke en flott opplevelse nei..
Huffda.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

jon skrev:jeg lå vpåken når det skjedde og fikk med meg at kroppen slo seg av :S

Jeg synes det høres ut som en drøm og et tilfelle av søvnparalyse. Begge deler kan jo være både skremmende og ekkelt...
Antall ord: 113
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: våken drøM?

Innlegg av Kimbara »

jon skrev:her en natt lå jeg i sengen og tekte på ei jente jeg liker.. blei litt søvnig ettervært og fikk den oplevelsen der man er helt våken og tenkter klart men ikke klarer og bevege på kroppen. varte i ca 30 secunder elns.

fikk på en måte "sloss" meg ut av det og lå forsatt og dørma i senga mi... litt etter skjdde det igjenn., bare fortere..

dette hendte:

noen kom bort til sengen min, de snudde meg rundt så jeg lå motsatt vei, de tok armene under meg og løftet meg.. da du snudde seg med meg i armene(på magen) så skrapa hue mitt mot veggen, er planke vegg så jeg følte det dunk dunk dunk følesen.
de bærte meg ut av rommet mitt og begytne og gå ned trappa mi med meg i armene... jeg kalrte ikke bevege meg i dete hele tatt og ble redd så derfor begytne jeg og slåss i mot.. prøvde det hareste jeg kunne og bevge på armer og bein, til slutt hørte jeg noen si: NÅ ER DET NOKK!

så POFF lå jeg i senga mi igjenn.. og kikka jenta jeg liker rett inn i øynene..

det hele var veldig virklighets tro og jeg var drit redd da jeg kom i senga mi igjenn.(så var litt betryggende og se henne da jeg fikk kontroll igjen)

har vært innom tanken hjelperne mine.. men så hard hendt?

foresten.. ikke noe kan måle seg med og være forelska når man har chakraer åpne og virklig kan føle :D
Det du beskriver er søvnparalyse med tilhørende hypnagoge hallusinasjoner. Man tror dette fenomenet kommer av at de muskulære lammelsene som oppstår under REM-søvn, plutselig oppstår i våken tilstand, eller henger igjen under oppvåkningen. Hallusinasjonene kan komme av det samme, at bruddstykker av REM-søvnen (som er den søvnfasen som inneholder mest drømming) henger igjen i våken tilstand.

Dette er noe mange opplever, og de fleste "ser" eller "føler" at noen er i rommet, sitter på sengekanten, eller liknende.

Dette skjer hyppigere hvis man har uregelmessig døgnrytme, er stresset, eller får for lite søvn. Det er også observert at personer med depresjon oftere opplever dette enn folk som ikke har det.
Har selv ved flere anledninger vært bombesikker på at noen har ligget i senga mi ved siden av meg, samt blitt snakket til av gardiner, og selv snakket med ikke-eksisterende skikkelser. Jeg syns det er gøy, men andre blir vel kanskje skremt.

Dette er ikke farlig, men kan hvis det skjer hyppig, og ved siden av andre symptomer, være et tegn på narkolepsi.
Antall ord: 467
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links