Drømmer, NDO & ut av kroppenLIVREDD!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Charlen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2007 09:03
17

LIVREDD!

Innlegg av Charlen »

Hei alle dere som leser dette!
Etter at jeg kom inn på https://www.paran.no har jeg sett at mange av dere har opplevd UKO og sånt. Da har jeg ofte etter å ha sett denne siden tenk på "Kommer jeg til å oppleve UKO i natt?" Det er skikkelig skremmende! For jeg har på ingen måte lyst til å forlate kroppen min! (for å si det sånn) Men jeg holdt meg våken helt til jeg sovnet av meg selv. (spilte på mobilen) men jeg vet at det ikke er sunt å holde seg våken.
Finnes det noen måte jeg kan ungå UKO? Eller? SVAR ER DESPERAT!
Antall ord: 109
Paranormalhet er den eneste veien til sannhet!
//:Charlen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Krull - sluttet

Re: LIVREDD!

Innlegg av Krull - sluttet »

Charlen skrev:Hei alle dere som leser dette!
Etter at jeg kom inn på https://www.paran.no har jeg sett at mange av dere har opplevd UKO og sånt. Da har jeg ofte etter å ha sett denne siden tenk på "Kommer jeg til å oppleve UKO i natt?" Det er skikkelig skremmende! For jeg har på ingen måte lyst til å forlate kroppen min! (for å si det sånn) Men jeg holdt meg våken helt til jeg sovnet av meg selv. (spilte på mobilen) men jeg vet at det ikke er sunt å holde seg våken.
Finnes det noen måte jeg kan ungå UKO? Eller? SVAR ER DESPERAT!

Slapp av, du kommer ikke automatisk opp i Ut av Kroppen Opplevelser, bare fordi du har lest om det her inne. :mozilla_smile:
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Charlen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2007 09:03
17

Innlegg av Charlen »

Neida, men når jeg vet hvordan det gjøres så kan jeg ikke slutte å tenke på det :o
Men en ting lurer jeg på. Når man er u Utav-Kroppen-Oplevelse, er det fysisk eller physisk?
Antall ord: 37
Paranormalhet er den eneste veien til sannhet!
//:Charlen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
aliens
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mai 2007 00:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av aliens »

hvis jeg var deg hadde jeg bare slappet av jeg tror på ingen måte du kommer til og oppleve uko bare fordi du har lest om det på paranormal bare slapp av og ikke tenk så mye på det tenk på noe annet isteden for :mozilla_wink:
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

UAKO har en sammenheng med søvnparalyse. Slapp helt av, er bare 18-20% av befolkningen som opplever det, og bare noen få prosent av disse igjen som opplever UAK. Og om det skulle skje så er det akkurat som å drømme at man flyr, det er behagelig. Og når du våkner er man tilbake i senga. Hvis det skulle skje er det bare å konsentrere seg å bevege kroppen din så er man tilbake. Mange andre ting man heller burde bekymre seg for en UAKO :mozilla_smile:
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Men hvis jeg vil oppleve noe slik.. Er det ingen ting jeg kan gjøre?
Antall ord: 15
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Tja.....holde seg våken og prøve å nekte å sove....SP pleier iallefall å skje meg når jeg er veldig sliten...
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

suss24 skrev:Tja.....holde seg våken og prøve å nekte å sove....SP pleier iallefall å skje meg når jeg er veldig sliten...
Da er det rart at det aldrig har skjedd meg før.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Tror det er lite sansynlig for at du kommer til å oppleve det nå, det skjer somregel bare når man er klar for det. Virker jo som du har på en måte "lukket" deg for det. Så ingen fare spør du meg.
Antall ord: 44
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hvordan kan man lukke seg for det når det er hjernen din som lager denne våkendrømmen? De første gangene jeg hadde SP ville jeg virkelig ikke ha det igjen, men det skjedde gang på gang. Det viser seg at det er sterke omveltninger fysisk eller psykisk som gjør at dette fenomenet intreffer.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
18

Innlegg av Vilma »

suss24 skrev:Hvordan kan man lukke seg for det når det er hjernen din som lager denne våkendrømmen? De første gangene jeg hadde SP ville jeg virkelig ikke ha det igjen, men det skjedde gang på gang. Det viser seg at det er sterke omveltninger fysisk eller psykisk som gjør at dette fenomenet intreffer.
Jeg er ikke sikker. Snakker bare for meg nå egentlig, det skjedde veldig ofte med meg i en periode, og jeg lot det skje. Men så ble det ubehagelig, jeg ble redd, og ville ikke at det skulle skje igjen. Og nå har det ikke skjedd på lenge. Det skjedde ikke noe spesielt fysisk eller psykisk i den tiden heller. Men som sagt, snakker for meg selv nå, "lukking" fungerer fint for meg. Og underbevisstheten kan utrette mye.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

Kan noen nå forklare meg fort hva dette er og hvordan det føles? ver så sniiiil? :D
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
18

Innlegg av Vilma »

Ganske ekkelt egentlig, som å være fanget i sin egen kropp. Jeg har vært så redd at jeg har skreket høyt, så hele huset våknet. Trodde jeg. Men så gikk det opp for meg at skriket var inni meg. Man kjenner at kroppen sover, men du er våken, altså bevisstheten. Veldig merkelig opplevelse.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

Vilma skrev:Ganske ekkelt egentlig, som å være fanget i sin egen kropp. Jeg har vært så redd at jeg har skreket høyt, så hele huset våknet. Trodde jeg. Men så gikk det opp for meg at skriket var inni meg. Man kjenner at kroppen sover, men du er våken, altså bevisstheten. Veldig merkelig opplevelse.
Takker..
Men, er det bare det som skjer? eller kan man "bruke" det til noe? :mozilla_undecided:
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe....Du drømmer mens du er våken og ligger i sengen din. Når du sover blir alle bevisste muskel bevegelser slått av (tenk deg hvordan det ellers ville vært å sove ved siden av en som sloss i søvne) , derfor er du lammet i kroppen siden du teknisk sett sover. Og du kan anstrenge deg til du blir blå uten å klare å bevege deg. Det kan gå så langt at du er overbevist om at du beveger deg uten at du gjør det. Problemet er da også at du drømmer i våken tilstand. Du VET at du er våken. Du ligger i sengen din uten å kunne bevege en muskel, totalt lammet. Så halusinerer du drømmene dine, av en eller merkverdig grunn så er drømmene sjeldent koselige. Du hører og ser drømmene dine når du er våken.Dette er naturlig nok meget skremmende før man skjønner hva det er. Det viser seg at besøk fra aliens påstander har en stor sammenheng med søvnparalyse. Søk på det på nettet, vitenskapen har gjort forsøk på det og finne ut at når de stimulerer en del av hjernen så er det en sammenheng mellom SP,UAKO og NDO. Veldig spennende :mozilla_smile:

For å våkne kan du "bare" bevege deg. Før eller siden så klarer du det, og da er du våken. Det blir lettere og lettere å våkne hver gang du opplever det, man lærer også å kjene igjen tegnene slik at du kan averge det.
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links