Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Hecate skrev:Fantomet har laget det korset der! Han er jo ånden som går.
Hvem/hva er Fantomet? Er det han i tegneserien(som jeg btw ikke har lest), han i Phantom of the Opera (som jeg btw ikke har sett), Fantonald eller hvem/hva?? Nå vil jeg vite absolutt ALT om det Fantomet som du snakker om her, til punkt og prikke.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
storms skrev:Spennende og flott at dere kommer med bilder med mer. Jeg ble voldsomt fasinert da tråden startet, og ting som at ingenting grodde i korset osv....
Kjente faktisk en enorm lyst å dra ned dit!
Men som med så mye annet så handler det om å markedsføre og overdrive, men "BEAEARE - GHOSTBUSTERS ARE HERE....."
Er det noen som har vært der og virkelig følt og opplevd noe?
Hecate skrev:Fantomet har laget det korset der! Han er jo ånden som går.
Hvem/hva er Fantomet? Er det han i tegneserien(som jeg btw ikke har lest), han i Phantom of the Opera (som jeg btw ikke har sett), Fantonald eller hvem/hva?? Nå vil jeg vite absolutt ALT om det Fantomet som du snakker om her, til punkt og prikke.
Mhv Den paranormale amatøren.
....lol
Det er tegneserien, ja. Har du ikke lest krønikene? :mozilla_surprised: Shame on U!
Fantomet har to ringer; en på hver hånd. På den høyre (høyre hooken) har han ringen med hodeskallen som kalles "det onde merket". På venstre hånd har han dette korset som kalles "det gode merket". De som merkes av det gode merket er under Fantomets beskyttelse. Så denne plassen er beskyttet av Fantomet
Antall ord: 144
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
hei hei! Jeg er fra kongsvinger så jeg kan litt om dette korset.. Det første bildet dere har tatt opp er det som har vært der i alle år. Det har blitt tatt prøver av jorda der og slikt men ingen kan gi noen ordentlige svar på hvorfor det ikke gror der. Det skal være sagt at det er begravd en morder der som ikke fikk bli begravd på hellig jord eller noe. De andre korsene er ikke så gammle forresten. De har dukket opp litt etter litt for hvert år. De ringene på korset kommer for hvert år. De er ikke inngjerdet så de kan man ta på. Det er blitt sagt at det har heelinde kraft, og mange reiser langt for å oppleve denne kraften..
Det er også et stykke unna finnskogen som er litt spesiell. Det er ett lite berg ved en grusvei. I det berget er det skikkelig dype harespor, hundespor, og menneskespor. Det er blitt sagt at haren løp denne vegen og at jegeren og hunden kom etter.. men ingen veit hvorfor det har blitt skikkelige dype spor i steinen av noe så lett som en hare.. har sett det selv.. er virkelig spesielt...
spøkefuglen skrev:hei hei! Jeg er fra kongsvinger så jeg kan litt om dette korset.. Det første bildet dere har tatt opp er det som har vært der i alle år. Det har blitt tatt prøver av jorda der og slikt men ingen kan gi noen ordentlige svar på hvorfor det ikke gror der. Det skal være sagt at det er begravd en morder der som ikke fikk bli begravd på hellig jord eller noe. De andre korsene er ikke så gammle forresten. De har dukket opp litt etter litt for hvert år. De ringene på korset kommer for hvert år. De er ikke inngjerdet så de kan man ta på. Det er blitt sagt at det har heelinde kraft, og mange reiser langt for å oppleve denne kraften..
Det er også et stykke unna finnskogen som er litt spesiell. Det er ett lite berg ved en grusvei. I det berget er det skikkelig dype harespor, hundespor, og menneskespor. Det er blitt sagt at haren løp denne vegen og at jegeren og hunden kom etter.. men ingen veit hvorfor det har blitt skikkelige dype spor i steinen av noe så lett som en hare.. har sett det selv.. er virkelig spesielt...
SPENNENDE!!!
Har du planer om å dra dit igjen? Og i så fall, kanskje du kunne gi meg et lite hint....
Jeg skal dit i løpet av våren\sommeren, men har ikke lyst til å dra helt alene..... Eier ikke orienteringssans, så drar jeg alene, blir det med tiden garantert en ekstra gjenganger der...
spøkefuglen skrev:hei hei! Jeg er fra kongsvinger så jeg kan litt om dette korset.. Det første bildet dere har tatt opp er det som har vært der i alle år. Det har blitt tatt prøver av jorda der og slikt men ingen kan gi noen ordentlige svar på hvorfor det ikke gror der. Det skal være sagt at det er begravd en morder der som ikke fikk bli begravd på hellig jord eller noe. De andre korsene er ikke så gammle forresten. De har dukket opp litt etter litt for hvert år. De ringene på korset kommer for hvert år. De er ikke inngjerdet så de kan man ta på. Det er blitt sagt at det har heelinde kraft, og mange reiser langt for å oppleve denne kraften..
SPENNENDE!!!
Har du planer om å dra dit igjen? Og i så fall, kanskje du kunne gi meg et lite hint....
Jeg skal dit i løpet av våren\sommeren, men har ikke lyst til å dra helt alene..... Eier ikke orienteringssans, så drar jeg alene, blir det med tiden garantert en ekstra gjenganger der...
Amfelia
Jeg har ikke vært på det korset, men har veldig lyst til å reise dit!! Jeg har tenkt meg en tur litt seinere på våren, for snøen pleier og henge litt lenger i oppi skogen der
Jeg er oppvokst ikke langt fra korset. Har vært der noen ganger, og merker en form for bestemt energi. Vanskelig å få tak i energien, men den oppleves ikke som direkte ond.
Tror jeg har bilder og video fra korset hvis noen er intr.
En annen plass man virkelig bør oppleve er ei kjempe stor stein som ligger mellom Rundmyra og Velta på Finnskogen. Steinen ble tidligere brukt som kirke.
Her fornemmer jeg sterke energier og syn. Her er det helt klart en mer ond energi.
jeg har ikke hørt om dette før, men alltid forbundet finnskogen som noe skummelt, mørkt og farlig. vet ikke hvorfor. har aldri vært der, men bare jeg hører ordet finnskogen får jeg frysninger på ryggen! rart! kanskje jeg har vært der i et tidligere liv eller noe. eller at jeg vet noe om stedet i underbevisstheten? har ikke særlig lyst å reise dit!!!!!!! og jeg er ikke redd fog gjenferd eller noe. de er hjertlig velkommen til å vise seg for meg. noen som har forklaring på dette? :mozilla_surprised:
[quote="murmel"]jeg har ikke hørt om dette før, men alltid forbundet finnskogen som noe skummelt, mørkt og farlig. vet ikke hvorfor. har aldri vært der, men bare jeg hører ordet finnskogen får jeg frysninger på ryggen! rart! kanskje jeg har vært der i et tidligere liv eller noe. eller at jeg vet noe om stedet i underbevisstheten? har ikke særlig lyst å reise dit!!!!!!! og jeg er ikke redd fog gjenferd eller noe. de er hjertlig velkommen til å vise seg for meg. noen som har forklaring på dette? :mozilla_surprised:[/quote]
Kanskje det er hjelperne dine som sier til deg at du ikke burde dra dit. en hjelper som fungerer som din magefølelse?
ja helt sikkert masse flott natur der. jeg elsker både fjellet og sjøen. særlir rørostraktene, bodø og vesterålen. og den svenske skjærgården. i tillegg til den flotte naturen her som jeg bor..men et eller annet som ikke vil ha meg akkurat dit.