Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGammle lier psykehus

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Simenx

Gammle lier psykehus

Innlegg av Simenx »

Vi er en gruppe som har vært en del ganger inne på lier psykehus med karma utstyr, temp måler osv.Kamraet både mitt og andres nektet og ta bilde i noen av rommene og video karmarer skrusr seg av etter noen minutter, da er nye baterier oppbrukt. Sist gang vi var der inne midten av april var som tidligere. Kvalme følelse, prikking i bena, hodeverk. Jeg glemte etter endt natt tur og rense meg etter besøket denne gangen. Fikk de samme drømmene gang på gang. Jeg kunne bevege meg fritt rundt i 2 etg i drømmen. Veggene var alle gulmalte med grålige farge toninger. Foran meg gikk det bestandig en høy skapning med et blått helse tppe lingnende sak over seg, fikk aldri sett ansiktet hans. Etter noen dager kvernet dette rundt i hode mitt også på dag tid og vær gang jeg lukket øynene eller blunket så jeg det de gule/grå veggene og mannen i kappe. Det ble værre og værre. Til slutt brøt jeg sammen og har nå vært innlagt på psyk avd i Tønsberg et par uker.
Ei god venninde av meg (oxo medlem her på paranormal) kom ut til meg for og prøve og heale meg. Hun klarte og fjerne alle bildene jeg hadde i hode og etter dette har jeg ikke hatt drømmer eller noe derfra mer. Men en ting er sikkert jeg drar aldri mer inn der. Det er krefter der inne vi menesker ikke fatter tror nå jeg. Jeg har lagt ut noen av bildene på hjemme siden min: www.stigx.com
Noen som aner hva som skjedde med meg?? Hvorfor drømmene forfulgte meg, hvorfor jeg så et nyoppuset lier. Tenk deg om to ganger før du drar ditt igjen, hvis du appsolutt må.
Sist redigert av Simenx på 06 Mai 2007 13:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Plu2
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Apr 2007 23:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby

Re: Gammle lier psykehus

Innlegg av Plu2 »

Det var rare greier, håper det går bra med deg. Jeg bor i lier, ikke så langt ifra psykiatisk huset. Har tenkt til å ta meg en tur ned dit med noen kamerater. Har lest en del om det, så ser fram til å dra dit og se hva som egentlig er der. Men kan du gi meg noen tips på hva slags utstyr jeg burde ha med? Skal dit når det er natt :mozilla_innocent:
Plu2
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Jeg har et tips til dem som skal til Lier.
Siden så mange hevder at fullt oppladede batterier blir tappet tomme i løpet av så kort tid, så foreslår jeg å ta med noen fulle batterier, som det er montert en måler på.

Jeg ville tatt dette med inn, og hatt et kamera på måleren hele tiden, hvis batteriene i kamera ikke hadde gått tomme først da.

Hvis noen hadde greid å få det på film at batteriene plutselig begynnte å bli tappet, så måtte det ha vært en kjempebra dokumentasjon på paranormale hendelser.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Krull - sluttet

Det kan være så enkelt som å teipe målepinnene på et multimeter fast på batteripolene.
Det finns spinndyre multimeter, men det finns også multimeter til et par hundre kr.
Et billig multimeter er godt nok til å måle drastiske variasjoner på et batteri.
Disse selges over allt. Nesten alle bilforetninger har dem.
Biltema, europris osv.
De kan stilles inn til å måle de fleste verdiene når det gjelder elektrisk strøm.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Må man dra til LIer?.. det er et ubehagelig sted.. unødvendig.. men spenning er en drivkraft :mozilla_undecided:
Antall ord: 17
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
*JUNE*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Apr 2007 21:50
17

Innlegg av *JUNE* »

Måtte le litt her. Finnes det virkelig SPYKavdeling i Tønsberg??
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Rødhette92
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mar 2007 20:40
17
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av Rødhette92 »

Jeg personlig har kjempelyst til å dra der! men det kan jo også være skremmende med tanke på alt det som skjedde der...ville ikke gått alene :mozilla_sealed:
Antall ord: 28
Art is everywhere, but you have to see it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Simenx

Innlegg av Simenx »

sloggi skrev:Måtte le litt her. Finnes det virkelig SPYKavdeling i Tønsberg??
Erm. ja. Det finnes Psykiatriske avdelinger i alle fylker lille venn. Det er slike steder man kan legges inn på i vansklige perioder i livet sitt. Der man har et tryggt sted og være og får samtaler med psykologer, leger osv.
I Tønsberg er det 4 avdelinger. Pluss et eget bygg for barn og ungdoms psyikiatri.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Aron

Innlegg av Aron »

Jeg har tenkt litt på det faktum at mange av pasientene som ble innlagt på Lier Sykehus jo kom dit fordi de hadde sterke psykiske problemer. Om noen døde der vet jeg ikke, men en må bare anta at de energier som nå finnes der ble skapt av mennesker som ikke ble friske igjen, og som helt inn i døden ikke visste hva som skjedde med dem, eller hvor de befant seg..... og hvorfor.
Så; hva skjer egentlig med sjelene til sterkt sinnsforvirrede personer? Finnes det noen måte å hjelpe dem på? Eller skal de for alltid kun være underholdningsobjekter for mennesker som er på leting etter et "kick" som de kan skryte av senere? Og vil man ta sjansen på å bli påvirket av energier etter sinnslidende mennesker?
Jeg tror også at de som vil besøke Lier Sykehus på forhånd bør ha bestemt seg for hvorfor de vil dit, hva de ønsker vite eller finne ut av, og om det kan komme noe godt utav det.

Kunne de ikke heller gjøre en innsats for de mange av våre sinnslidende mennesker som idag er innestengt på slike institusjoner?
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Nå er det faktisk forbudt å gå inn der.

Og ved å oppfordre andre til det, oppfordrer man faktisk andre til å begå lovbrudd også.

Mvh Dan
Antall ord: 24
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Rødhette92
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mar 2007 20:40
17
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av Rødhette92 »

Simenx skrev:
sloggi skrev:Måtte le litt her. Finnes det virkelig SPYKavdeling i Tønsberg??
Erm. ja. Det finnes Psykiatriske avdelinger i alle fylker lille venn. Det er slike steder man kan legges inn på i vansklige perioder i livet sitt. Der man har et tryggt sted og være og får samtaler med psykologer, leger osv.
I Tønsberg er det 4 avdelinger. Pluss et eget bygg for barn og ungdoms psyikiatri.[/quote
Antall ord: 76
Art is everywhere, but you have to see it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Dersom noen klarer skrape sammen et brukbart team med litt utstyr i tillegg, så tar jeg gjerne turen fra Sunnmøre for å se nærmere på stedet.

Personlig er jeg av den oppfatning at det er mye større sjanser for at det "kan" finnes energier ved slike steder en f.eks ved hoteller som bare er ren gimmick.

Tenk bare tanken på en sinnslidende som banker dag ut og dag inn i veggen i årevis. Tenk på all den energi som forblir der, mellom hånd og vegg. Vi andre legger igjen energien vår over alt. I butikken, i bilen, på kjøkkenet, på tur, på skolen osv osv osv... Faktum er at energi aldri kan forsvinne, den vill bare endre form, og i tilfellet hvor mannen banker i veggen så vil jo veggen bli påført store mengder energi, og kanskje ligger det energispor igjen.

En annen intr. faktor er også stedets tilstand og historikk, noe som helt sikkert påvirker en lenge før en går inn. Og i en slik sammenheng kan en jo både se og høre hva en vil fordi en "forventer" det. Derfor blir det så viktig å ha div. utstyr slik at en kan få fysiske tall å forholde seg til.

Så et godt team, og voila, jeg er mer en gjerne godt med;)

Hører du Egon!

StormS;)
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Stedet skal rives snart.. tror det er best.... :mozilla_cool:
Antall ord: 10
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Krull - sluttet

storms skrev:Dersom noen klarer skrape sammen et brukbart team med litt utstyr i tillegg, så tar jeg gjerne turen fra Sunnmøre for å se nærmere på stedet.

Personlig er jeg av den oppfatning at det er mye større sjanser for at det "kan" finnes energier ved slike steder en f.eks ved hoteller som bare er ren gimmick.

Tenk bare tanken på en sinnslidende som banker dag ut og dag inn i veggen i årevis. Tenk på all den energi som forblir der, mellom hånd og vegg. Vi andre legger igjen energien vår over alt. I butikken, i bilen, på kjøkkenet, på tur, på skolen osv osv osv... Faktum er at energi aldri kan forsvinne, den vill bare endre form, og i tilfellet hvor mannen banker i veggen så vil jo veggen bli påført store mengder energi, og kanskje ligger det energispor igjen.

En annen intr. faktor er også stedets tilstand og historikk, noe som helt sikkert påvirker en lenge før en går inn. Og i en slik sammenheng kan en jo både se og høre hva en vil fordi en "forventer" det. Derfor blir det så viktig å ha div. utstyr slik at en kan få fysiske tall å forholde seg til.

Så et godt team, og voila, jeg er mer en gjerne godt med;)

Hører du Egon!

StormS;)

Tror ikke det skal så mye til for å skrape i sammen noe skikkelig utstyr.
De fleste bilder jeg har sett der ifra, er støv på linsa bilder.
Mange hevder derimot at batterier tappes fort der inne.
Det er jo en ting i seg selv, og dokumentere synes jeg.
Jeg hadde blitt mye mer imponert av en dokumentasjon på at batteriene tappes, enn alle disse støv bildene.

Som nevnt tidligere i denne tråden, så står det hvordan man kan måle batteriene på en lett måte.

Det burde vært en aktuell ting å gkøre, siden så mange hevder at batteriene svekkes av å være der inne.
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Nettopp Krull,

Derfor må en sette opp en rekke påstander og fysisk måle disse. Eksempelvis tegne et kart over bygningen og mål temperatur i alle rom for å se etter spesielle avvik. Dernest bør en måle elektromagnetiske felt, for å utelukke forhold som gamle strømbokser, magnetiske felt i vegger osv.... Ditt forslag om utladningstid er også bra.

Alt burde dokumenteres på video.

Derfor mener jeg at det bør være et team som

- 1 eller 2 personer med video og båndopptager ( emi )
- 1 eller 2 personer med tekniske utstyr og ansvar for å måle/dokumentere
- 1 eller 2 personer med "åndelig kontakt/klarsyn etc"... helst personer med forskjellig utgangspunkt
- 1 referanseperson (en som blir med helt i siste liten uten referanser til hverken paranormalt eller lier... f.eks en venn/venninne av noen, helst over 20 år)

Som jeg nevnte bør alt dokumenteres på video og redigeres til et endelig opptak som vi bør legge fritt-tilgjengelig for intresserte.

Jeg har leste alle trådene om Lier og gjengangeren er ofte 16 åringer ute en kveldsstund. Det skulle være synd om en "skikkelig undersøkelse" ikke ble gjort før de river stedet. Det hadde også vært intressant å se om en kunne få historier fra narko/uteliggermiljøet, fordi så vidt meg bekjent gjennom disse trådene har enkelte rom blir brukt av disse.

StormS;)
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links