Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
-Pedersen- skrev:Du klarer det ihvertfall ikke viss du sier til deg selv at det ikke går..
Du må VITE at det går.. Eller ihvertfall tro på det!
Men jeg garanterer deg at det funker.
Så viss du vill tro på mitt ord, så klarer du det
Mvh Pedersen
Ok. Stoler på deg jeg da. :mozilla_smile:
Gjør det;) sendte deg en privat melding nå. Les igjennom det jeg har skrevet der
Greide å lage et sånt psi wheel.
Leste litt om det etter jeg hadde lagd det, før jeg prøvde det.
Er det sant at varmen fra hendene dine er nok til å få hjulet til å bevege seg?
Stigende varmluft fra hendene?
-Pedersen- skrev:Psi Wheel? hva er det?
Er det Psi-Ball du tenker på, eller det noe annet?
Nei det er en papir stjerne, som er plassert oppå et nålehode. En nål som står stukket ned i et fast materiale.
Man skal prøve å få den til å rotere ved hjelp av tankekraft.
Hvis man holder hendene i rundt den, så vil den bevege seg pga varmluften i fra hendene?
Ok.
Har ikke hørt om det før.. Er ny innenfor healing temaet selv!
Men må ikke se bort fra at det funker
Du kan prøve å finne det ut du? :mozilla_cool:
Ja, men helst uten hendene i rundt hjulet.
Du vet jo hvordan denne forbaskede vitenskapen fungerer.
Varme gjenstander, varmer opp lufta, som stiger oppover, osv?
Hjulet snurrer rundt pga tankekraft? Hjulet snurrer i rundt pga varmluft?
Det er mange hinder å forholde seg til i denne paranormale verden vettu. :mozilla_wink:
Kimbara skrev:La meg bare få tilføye til dette at man kan få seg til å føle, høre, se og kjenne hva man vil hvis man bare konsentrerer seg nok. Selv morer jeg meg noen ganger med å la hodet krympe til størrelsen av en knyttneve, la senga sveve og ta loop'en gjennom rommet, fremkalle lyder, og la kroppen kjennes som om den ligger i alle mulige merkelige vinkler.
Så det er det fremkalling av det dere kaller psi-ball går ut på. Tro at du har den, så har du den. Ingen av dere kan påstå å ha sett en psi-ball i deres egne hender, så det er kun en følelse dere fremkaller selv.
Men det er gøy.
Har bare en ting å si, Kimbara.. At nå er du ute å kjører. Du tar helt feil!!
Psi Ball er ekte.. Har selv øvd meg på mange ganger..
Ikke får å skryte, men har blitt ganske god, og flere har faktisk klart å se et svakt energi felt mellom hendene mine..
Skjønner ikke hva som får deg til å tro at dette er noe vi innbiller åss!? :s
Jaja, jeg gir nå faen i hva du tror.. Men jeg VET at dette er ekte!..
Mvh Pedersen
Det er sikkert spennende å tro at du klarer å produsere energikuler mellom hendene, men det er nok desverre bare et produkt av ønsketenkning og antakeligvis et optisk fenomen. Når man stirrer lenge nok på noe vil motivet "brenne" seg fast på netthinnen i øyet, og vil kunne sees i inverterte farger som et slags lysende felt i synet. Jeg vil tro det er noe sånt som har skjedd. Eller det kan bare være i hodet ditt. Det er utrolig hva man kan "få til" bare man vil det.
Så jeg tror deg når du sier du har fått til dette. Jeg tror at du tror det. Som sagt morer jeg meg med å innbille meg selv ting, og det virker veldig ekte, men jeg vet at det kun er triks og fanteri.
Man kan jo på sett og vis si at dette kommer av energier, men ikke slike energier som dere tenker på. Dere har sett for mye film med lysende kuler og vissvass. Energien som forårsaker dette er den elektrisiteten som styrer hele kroppen vår. Spenningene i hjernen som gjør at vi kan tenke og bruke fantasien. Tar man LSD, for eksempel, tukler stoffet med impulser i hjernen, og man får hallusinasjoner, som på det tidspunktet virker helt ekte. Man kan ved god konsentrasjon får til en svak liknende effekt uten dop i det hele tatt.
Og dette VET jeg, så det blir vel ord mot ord her.
Antall ord: 461
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
Forstår godt at det er en del skeptikere der ute.. Dama mi kjente også energien når jeg tok hånda mot henne i går, etter jeg hadde samlet energi.
Jeg vil gjerne lære meg å samle enda mer energi, samt å være sikker på at jeg ikke tapper noe av min egen, og senere da kunne programmere energi ballen osv.
Skal lese mer på psibog siden, den er utrolig innholdsrik.
-Pedersen- skrev:Du får tro hva du vil.. Det finnes sikkert dem som bare innbiller seg ting også.
Men jeg har fått bevist det:
Jeg har healet flere som har sett et svakt slør av energi rundt fingrene mine!
Og som i tillegg har kjent den.
Jeg har kjent kraften selv..
Men for å være helt sikker, så ba jeg ei i går ei venninne putte hånda si mellom hendene mine
etter jeg har fått samlet energien til meg..
Hun viste ikke hva jeg kunne, å viste ikke hvorfor jeg gjorde det..
Hun kjente kraften..
Det samme skjedde nå for 5 minutter siden med en kompis..
Hva er det du prøver på? Få andre til å miste troen?
Tro kommer nok folk til å ha uansett, det har bare med hvor mye man tillater å lure seg selv.
Jeg forsøker bare å lette litt på det naive eventyrsløret som ligger over mange.
Jeg har selv "healet" folk med de "varme fingrene mine". Jeg kan garantere deg at jeg ikke har noen slik "kraft", men allikevel; vips forsvant hodepinen.
Så jeg må gjenta meg selv; det er ønsketenkning. Sikkert gøy å tro på slikt, men folk vil nok sjelden ta deg seriøst hvis du rusler rundt og sier "jeg kjente kraften".
Beklager hvis jeg virker krass i skrivemåten, det er ikke slemt ment dette her.
Antall ord: 230
When did ignorance become a point of view? -Dilbert