Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHøre stemmer

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det finnes healere som også er terapeuter og har utdannet seg
over tid til å takle tilfeller som dette.
Det er godt mulig å gjøre ett forsøk, særlig værre får det vel ikke blitt?

På generelt grunnlag vil jeg si at han er psykisk syk.
De som hører stemmer som manipulerer og får personen til å
gjøre destruktive handlinger er som oftest syke.
Rett og slett forde det er veldig få entiter fra den andre siden som
oprerer på denne måten.

Det finnes noen som opptrer negativt, men for at de skal komme igjennom
må du ha ett veldig svakt astrallegeme slik at de kan få kontakt og trykke
på de riktige negative følelsene du selv har.
Altså du sliter psykisk.
Antall ord: 128
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xzax
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Aug 2006 15:32
18
Lokalisering: bergen

hei

Innlegg av xzax »

det er nokk å se på deg enn historien din. grønn sminke. spokyy
Antall ord: 13
eg e gutt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Jeg ville gått til en healer type person, det har i hvert fall hjulpet meg. Har opplevd endel syke ting siden jeg var liten og det har blitt mer ekstremt med årene inntil det gikk fullstendig på helsen løs. Så jeg oppsøkte en healer som har hjulpet meg til å bli sterkere og i stand til å takle hele dette åndelivet bedre
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg ville tatt lang fart og driti i alle idiotiske tips om å oppsøke klarsynte og healere og "finne seg sjæl". Det vennen din trenger er å behandles for psykosen sin. Antakelig dreier det seg om en form for schizofreni, og er ikke noe å spøke med i det hele tatt. Aller helst burde han fått seg frivillig lagt inn for instendig behandling.

Det er fint lite som gjør meg mer irritert enn mennesker som tror de kan avskrive såpass alvorlige sinnslidelser med spøkelser og skrømt. Denslags hører middelalderen til.
Antall ord: 96
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

ja, vennen din må ha proffesjonell hjelp!!! men hva slags overdose tok han? hvis han bruker dop er d kanskje annen hjelp han trenger... håper uansett at d skal gå bra m han :mozilla_smile:
Antall ord: 36
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski

Innlegg av kaja43 »

Kimbara skrev:Jeg ville tatt lang fart og driti i alle idiotiske tips om å oppsøke klarsynte og healere og "finne seg sjæl". Det vennen din trenger er å behandles for psykosen sin. Antakelig dreier det seg om en form for schizofreni, og er ikke noe å spøke med i det hele tatt. Aller helst burde han fått seg frivillig lagt inn for instendig behandling.

Det er fint lite som gjør meg mer irritert enn mennesker som tror de kan avskrive såpass alvorlige sinnslidelser med spøkelser og skrømt. Denslags hører middelalderen til.
Jeg leser at du er både sint og frustrert over svarene. Mener du at det beste når en er syk er å gå til lege eller psykolog, og kuin det. Ta i mot piller og la legen/psykologen ta
ansvaret for livet ditt?
Har du sett alle de syke som blir innlagt i psykiatrien og hvor friske og pillefrie de er når
de kommer ut igjen?
Hvorfor er det farlig med "ja takk begge deler"?

Hva er galt med å finne sitt indre og ta ansvar for egen helse?
Antall ord: 188
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det er helt ok å prøve å komme i harmoni med sin egen kropp, men det meste av disse behandlingsformene går stort sett ut på flyktige teorier og noen ganger ikke det en gang. Hvis det feiler deg noe alvorlig; søk hjelp der du vet du kan få det. Selv om vitenskapen ikke er like romantisk og pent pakket inn som new age, spiritister, åndelige seanser, og bla bla bla, så har den mer for seg i form av beinhard fakta og resultater.

Jeg tror du har et litt skakt bilde av psykiatrien fra film og media. Det er ikke sånn at alle blir sløvet ned på piller og går rundt og sikler, og blir de det er det en midlertidig greie av hensyn til egen sikkerhet vil jeg tro. Behandling skjer ikke utelukkende i form av medisinering. Det er snakk om terapi på mange områder, der samtaleterapi er det viktigste. Jeg skal ikke påberope meg å være noen allviter innenfor dette feltet, men vet nok til at jeg kan si dette.
Grunnen til at jeg sier vennen hennes burde legge seg inn er fordi schizofreni er en sykdom som må behandles. Det hjelper faktisk ikke å "finne seg selv" i åndelige seanser. Det er en psykisk sykdom med rot i det fysiske.

Og ja, jeg blir irritert på svarene folk gir her. Hadde det enda vært snakk om en siste utvei, når de skikkelige metodene alt var prøvd; ja da hadde det gått an. For all del. Bare ikke gjør deg slike tanker før alt annet i situasjoner det er snakk om et såpass alvorlig problem som det som er beskrevet her.
Antall ord: 285
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Det er helt uproblematisk å forstå at mange ønsker å søke alternativ behandling - av flere grunner. Man slipper å bruke medisiner, man slipper diagnosen, kan legge det på noe spennende i stede for noe sykt. Og.. ja, det er nå slik at alt er spennende og koselig med en åndelig grunn, men dumt og trist med en psykiatrisk grunn. Og om det hjelper så ville det jo hjulpet i stor utstrekning, healing, større forståelse av meningen med livet osv. Mye å hente.

MEN når vi har folk innenfor det alternative som er av holdning "jeg sier det jeg ser fordi jeg vet det er slik. Og om andre ikke opplever at det stemmer så er ikke det mitt problem. Folk får velge selv om de vil tro det eller ikke. og om det ikke skjer dette året så kanskje det bare var fordi tiden ikke stemte" - da er det for risikabelt å ta sjansen. Det er rett og slett farlig, dessverre. For hvordan skal du vite at du kontakter en som ikke har psykiatri selv?
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Lilja skrev:La meg se hvor langt jeg kommer med å være kreativ...

Jeg kunne rådet deg til å be han om å prøve aurarensing, krystallterapi, healing, utdrivelse, aromaterapi, naturmedisin, besvergelser eller vievann, for å nevne noe.
Kreativt nok?

Jeg kunne også fortalt deg at jeg tror han sliter med frynsete karma, klebeånder eller demoner, og at du burde få det fjernet, koste hva det koste vil.

Grunnen til at jeg ikke gjør det?
Jeg tror ikke på onde ånder!
Der hvor andre roper "klebeånd" sier jeg
"manifestering av egne negative handlings- og følelsesmønstre".

Uansett hva som feiler en, er det kun en selv som kan rette opp i det.
Om man får hjelp av en psykolog eller en healer er etter min menig underordnet, fordi det er en selv som må gjøre jobben. Menneskene rundt en kan ikke gjøre annet enn å veilede og støtte opp om en underveis. (noe som selvsagt er kjempeviktig!)
Det viktigste er uansett at en ønsker å bli frisk!

Når du ber om andres meninger eller teorier om noe, vil det komme opp masse ulike svar. Noen vil du være enig i, andre vil du synes er helt på jordet.
Sånn er det bare!

Jeg personlig har vanskelig for å tro at ånder etter døde mennesker er ute etter å få flere over på den andre siden før tiden er naturlig inne for det.
Men igjen, det er min mening. Akkurat som du ba om.

Mvh Lilja
Veldig sjelden jeg har vært så enig i et postet innlegg!!!!
Antall ord: 264
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linerle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2007 00:47
17

Innlegg av linerle »

Kimbara skrev:Jeg ville tatt lang fart og driti i alle idiotiske tips om å oppsøke klarsynte og healere og "finne seg sjæl". Det vennen din trenger er å behandles for psykosen sin. Antakelig dreier det seg om en form for schizofreni, og er ikke noe å spøke med i det hele tatt. Aller helst burde han fått seg frivillig lagt inn for instendig behandling.

Er HELT med den som skrev dette innlegget. !
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sarkar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 17:57
18

Innlegg av sarkar »

mener at det kan være schizofren.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Jeg syns symptomene minner om benbrudd. Krykker er tingen
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus

Innlegg av snuppedilla »

Psykiske lidelser som bla innebefatter å høre stemmer trenger ikke komme av traumer, dette er en medfødt kobling i hjernen som gir utslag i psyken.

noen lidelser kan endre seg og bli lettere, andre kan forverres, jeg syns det er altfor skummelt å anbefale kun en healer her... hvis han er heldig og treffer en vettug healer, så vil denne anbefale allmennmedisin og metoder og heller be klienten om å komme tilbake når ting er kartlagt og satt i orden.

Fordi...som Kaja 43 også sier.. vi kan trenge begge deler.

en healer er ikke , om det er mulig, en psykolog/psykiater og har da ikke så mye kunnskap om psyken som er en viktig faktor i helbredelsen.. sjel=sinn=psyke...

Vi kan ikke avfeie psykolog, tradisjonell terapi med gjennomgående mistillit.. vi hører jo ikke om de som har hatt vellyket hjelp... de blir jo drukna i kun de dårlige historiene... kjære non... det fins også dyktige mennesker innen helsevesent.. du får idet minste litt mer hjelp også enn om du hadde bodd i Sudan...

have som faith og litt sunn fornuft også... En liten bønn tar man heller ikke skade av ;)
Antall ord: 198
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links