Det spøker på Skaugum
Et nazi-gjenferd sprer frykt på Skaugum der kronprins Haakon og Mette-Marit bor.
( Man skulle tro det var en aprilspøk, men ikke denne gangen. Det er Se og Hør som bringer spøkelseshistorien frem i lyset igjen fredag.
De har snakket med flere gardister som vokter kronprinsparets bolig, og mange av dem forteller om opplevelser som ikke kan forklares.
- Vi hører merkelige lyder, ser rare spor, og det hender det ringer fra den ytterste posten selv om ingen er der ute, sier en gardist til Se og Hør.
En av teoriene deres er at det er rikskommissær Josef Heinrich Terboven som spøker på Skaugum. Han bodde under krigen i en bunker som ligger knappe 200 meter fra Skaugums hovedhus. I 1945 tok han sitt eget liv i denne bunkeren.
Slottet ønsker ikke å kommentere spøkelseshistorien.
:mozilla_smile:
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøker på Skaugum
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Hmmm, det skal jeg spørre søskebarnet mitt om, hun jobba der i mange år!
Antall ord: 16
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2007 19:29
- 17
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Spøker på Skaugum
Syns dette høres ut som typisk Se & Hør jeg, med frekke spekulasjoner som antakeligvis ikke har rot i hverken virkeligheten eller det paranormale. De mangler bare kjendiser å skrive om, så da gjelder det å tyne mest mulig crap ut av kongefamilien. Men dette var lavt.sosja skrev:Det spøker på Skaugum
Et nazi-gjenferd sprer frykt på Skaugum der kronprins Haakon og Mette-Marit bor.
( Man skulle tro det var en aprilspøk, men ikke denne gangen. Det er Se og Hør som bringer spøkelseshistorien frem i lyset igjen fredag.
De har snakket med flere gardister som vokter kronprinsparets bolig, og mange av dem forteller om opplevelser som ikke kan forklares.
- Vi hører merkelige lyder, ser rare spor, og det hender det ringer fra den ytterste posten selv om ingen er der ute, sier en gardist til Se og Hør.
En av teoriene deres er at det er rikskommissær Josef Heinrich Terboven som spøker på Skaugum. Han bodde under krigen i en bunker som ligger knappe 200 meter fra Skaugums hovedhus. I 1945 tok han sitt eget liv i denne bunkeren.
Slottet ønsker ikke å kommentere spøkelseshistorien.
:mozilla_smile:
Antall ord: 197
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2007 15:35
- 17
Detter er faktisk sant.
Er X gardist selv,
og det skjedde ting rundt de innerste postene (ikke bare grevling i skilderhuset) men andre uforklarlige ting.
skal ikke legge skjul på at hodet finner på ting når du står mutters alene i skogen 2 på natten og helt stille rundt deg.
men vet av erfaring at det er stemmer og skikkelser i skogen bak huset
Er X gardist selv,
og det skjedde ting rundt de innerste postene (ikke bare grevling i skilderhuset) men andre uforklarlige ting.
skal ikke legge skjul på at hodet finner på ting når du står mutters alene i skogen 2 på natten og helt stille rundt deg.
men vet av erfaring at det er stemmer og skikkelser i skogen bak huset
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
de som luskeri buskene er jo selfølgelig bare journalistene fra se og hør..
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2007 15:35
- 17
he he joda utenfor gjerdet ja. men ikke midt inne i skogen som r på tomta. gått mange patruljer der og de lydene og det man kan være vitne til er ikke noen reporter eller fotograf.
har mange historier ifra folk som har stått der som nektet å stå der senere. ike fordi de var mørkrede eller noe (for ting skjedde dagtid også) Personlig hadde jeg ingen problemer med å stå der. var litt facinert av alt sammen også he he
og denne bunkeren som det er snakk om er det den som er inne på omerådet eller er den utenfor.
var en bunker inngang bak ene posten husker jeg. creepy fordi den var rett bak og fikk jo beskjed om å patruljere ommerådet der flere ganger.
har mange historier ifra folk som har stått der som nektet å stå der senere. ike fordi de var mørkrede eller noe (for ting skjedde dagtid også) Personlig hadde jeg ingen problemer med å stå der. var litt facinert av alt sammen også he he
og denne bunkeren som det er snakk om er det den som er inne på omerådet eller er den utenfor.
var en bunker inngang bak ene posten husker jeg. creepy fordi den var rett bak og fikk jo beskjed om å patruljere ommerådet der flere ganger.
Antall ord: 130
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2006 00:12
- 18
Grunnen til at det spøker der er at når Mertha er der får hun alltid behn i halsen.det er det jeg har hørt.
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Ja, det må du spørre om Sol.Sol@ngelica skrev:Hmmm, det skal jeg spørre søskebarnet mitt om, hun jobba der i mange år!
Vi liker en god spøkelseshistorie uansett.
Når jeg først var inne i millitæret hørte vi en historie fra en annen forleggning. Jeg husker ikke lenger hvilken, der en vakt som gikk nattelig runder, vi kallte en slik brannvakt så ett spøkelse.
Han beskrev spøkelset som i Tysk offisersuniform. Det er greit og vite att mange av hærens forleggninger og rekruttskoler ble annlagt av Tyskerene under krigen.
Vakten ble så redd att han fyrte av ett skudd som gikk rett igjenom veggen.
Gjett om han fikk ett forklaringsproblem av det !
Antall ord: 124
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Mai 2007 21:10
- 17
- Lokalisering: Oslo
Har vært gardist og stått på post der hvor generalen tok livet av seg.. men jeg har ikke sett eller hørt noe der i fra.. lydene kommer sikkert fra alle grevlingene som går rundt i det omerådet...
Antall ord: 42
Hide post links |