Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerPåvise hjelpere: forslag til et eksperiment

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Siden man teoretisk sett skal kunne påvise saker og ting med søkepinner, også på avstand, som er blitt nevnt tidligere i tråden, kunne jeg gjordt forsøk på å se om det kunne gitt resultater.
Har aldri forsøkt en slik variant tidligere, men pinnene har gitt svar til folk som har vært andre steder i landet, når vi har snakket pr telefon...
Og har stemt farlig bra i noen av de tilfellene... Men ikke alltid...
Det kan av og til virke som om de ikke vil svare i gitte situasjoner.

Uansett ; husk at det svaret man får fra søkepinner gjelder i øyeblikket.
Dersom man skal ha en slik test, må den foregå med flere andre som og tester med pinner samtidig. For bare minutter senere kan en endring ha oppstått...

Hjelpere kommer og går som familiemedlemmer, noen ganger er du kansje helt alene, andre ganger er hele gjengen der. Derfor MÅ en slik test skje innenfor et kort tidsintervall...

Ex; For en time siden va både gutten og jenta hjemme, gutten tiok en tur i kiosken, for å kjøpe siste donald, og kom igjen for et kvarter siden. Jenta skulle på trening, så hun gikk for 5 minutter sida....

Hvor mange barn var det der ?
Var de der hele tiden ?

Samme problemstilling kan man få ved påvisning av Hjelpere og Guider

Derfor er timing viktig.... ellers vil feil oppstå - fordi den ene eller den andre er et annet sted akkurat da...

mvh Asbjørn
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Asbjørn skrev:Siden man teoretisk sett skal kunne påvise saker og ting med søkepinner, også på avstand, som er blitt nevnt tidligere i tråden, kunne jeg gjordt forsøk på å se om det kunne gitt resultater.
Har aldri forsøkt en slik variant tidligere, men pinnene har gitt svar til folk som har vært andre steder i landet, når vi har snakket pr telefon...
Og har stemt farlig bra i noen av de tilfellene... Men ikke alltid...
Det kan av og til virke som om de ikke vil svare i gitte situasjoner.
Kjenner til at det ofte er sånn med slike ting, at det ikke alltid virker som det skal. Jeg har funnet ut at man kan unngå at det ikke virker til en viss grad fordi det er visse faktorer som ser ut til å hjelpe eller være mer eller mindre essensielle.

Jeg har funnet ut at man bør være i riktig sinnstilstand; man bør være avslappet og ikke opptatt av andre ting, hverken i tankene eller følelsesmessig. En transetilstand kan f.eks være bra. En annen faktor som ser ut til å være viktig er at man bør forvente å lykkes. Hvis man tenker for mye at "denne gangen virker det kanskje ikke", så kan det bli en selvoppfyllende profeti. Det er som når man spiller biljard og tenker at "dette skuddet går sikkert ikke", og man bommer på kulen.
Uansett ; husk at det svaret man får fra søkepinner gjelder i øyeblikket.
Dersom man skal ha en slik test, må den foregå med flere andre som og tester med pinner samtidig. For bare minutter senere kan en endring ha oppstått...

Hjelpere kommer og går som familiemedlemmer, noen ganger er du kansje helt alene, andre ganger er hele gjengen der. Derfor MÅ en slik test skje innenfor et kort tidsintervall...

Ex; For en time siden va både gutten og jenta hjemme, gutten tiok en tur i kiosken, for å kjøpe siste donald, og kom igjen for et kvarter siden. Jenta skulle på trening, så hun gikk for 5 minutter sida....

Hvor mange barn var det der ?
Var de der hele tiden ?

Samme problemstilling kan man få ved påvisning av Hjelpere og Guider

Derfor er timing viktig.... ellers vil feil oppstå - fordi den ene eller den andre er et annet sted akkurat da...

mvh Asbjørn
Nettopp slike antagelser ønsker jeg å finne ut av. Hvordan kan du vite sikkert at det er sånn at hjelperene ikke er der på en måte hele tiden? Og selv om de ikke er der hele tiden, så skulle det vel være mulig å beskrive hjelperene selv når de ikke er i nærheten - også med søkepinner, spesielt siden du sier at du kan bruke dem via telefonen. Hvis man likevel skulle gjøre det samtidig, burde man gjøre det uavhengig av hverandre og ikke vite hva slags svar den andre får.
Antall ord: 504
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Treo skrev: Hvordan kan du vite sikkert at det er sånn at hjelperene ikke er der på en måte hele tiden?
Rett og slett fordi jeg ved minst en anledning har opplevet at det "plutselig" var en der som ikke var der for en liten stund siden...
Treo skrev:Og selv om de ikke er der hele tiden, så skulle det vel være mulig å beskrive hjelperene selv når de ikke er i nærheten - også med søkepinner, spesielt siden du sier at du kan bruke dem via telefonen.
Der skal du huske på at det som skjer via telefon skjer i "nåtid" , dvs at det er den status som gjelder idet man bruker pinnene.
En hjelper som ikke er tilstede når man bruker pinnene er i nåtid ikke tilstede, og vil derfor ikke gi info... ( mitt synspunkt - dog ikke testet. . ).
Treo skrev:Hvis man likevel skulle gjøre det samtidig, burde man gjøre det uavhengig av hverandre og ikke vite hva slags svar den andre får.
Det er helt klart, med en gang man vet hva andre svarer, er muligheten stor for at man kopierer resultatet, selv om det er utilsiktet. Problemet er ofte at underbevisstheten forsøker å få "riktig" resultat, spesielt i de tilfeller hvor man ikke oppfatter noe.
Derfor er det viktig å være selvkritisk på hva man driver med.

mvh Asbjørn
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Asbjørn skrev:
Treo skrev: Hvordan kan du vite sikkert at det er sånn at hjelperene ikke er der på en måte hele tiden?
Rett og slett fordi jeg ved minst en anledning har opplevet at det "plutselig" var en der som ikke var der for en liten stund siden...
Når det bare har skjedd ved noen få anledninger kan det jo tenkes at du tok feil første gangen, eller at du tok feil andre gangen. Hvis derimot flere opplever det samme, så kan det nok kanskje tyde på at det er riktig. Jeg ser ikke bortifra at du kan ha rett, men jeg tror kanskje du skulle prøvd litt mer før du er sikker.
Treo skrev:Og selv om de ikke er der hele tiden, så skulle det vel være mulig å beskrive hjelperene selv når de ikke er i nærheten - også med søkepinner, spesielt siden du sier at du kan bruke dem via telefonen.
Der skal du huske på at det som skjer via telefon skjer i "nåtid" , dvs at det er den status som gjelder idet man bruker pinnene.
En hjelper som ikke er tilstede når man bruker pinnene er i nåtid ikke tilstede, og vil derfor ikke gi info... ( mitt synspunkt - dog ikke testet. . ).
Selv om hjelperen ikke vil gi info, skulle det vel være mulig å beskrive hjelperen. Etter mitt synspunkt skulle det være mulig å beskrive en hjelper selv om den ikke er tilstede for øyeblikket, fordi psi ifølge parapsykologien fungerer uavhengig av tid og rom. Det eneste man trenger å gjøre slik jeg ser det er å finne ut hvor mange hjelpere som kan være der på et gitt tidspunkt, og så beskrive dem. Dette kan selvfølgelig virke vanskelig dersom det er noe du ikke er vant med, men jeg tror nok det skulle være fullt mulig dersom du tror du kan gjøre det.
Treo skrev:Hvis man likevel skulle gjøre det samtidig, burde man gjøre det uavhengig av hverandre og ikke vite hva slags svar den andre får.
Det er helt klart, med en gang man vet hva andre svarer, er muligheten stor for at man kopierer resultatet, selv om det er utilsiktet. Problemet er ofte at underbevisstheten forsøker å få "riktig" resultat, spesielt i de tilfeller hvor man ikke oppfatter noe.
Derfor er det viktig å være selvkritisk på hva man driver med.

mvh Asbjørn
Ja, er enig i at underbevisstheten til tider kan være litt vanskelig å ha med å gjøre. Dette er jo en treningssak, og man er kanskje aldri helt utlært. Er helt enig i at det er viktig å være selvkritisk på hva man driver med, og det er også en del av det jeg prøver å fremme med denne tråden.
Antall ord: 476
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links