Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Feb 2007 20:52
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norge:P
Noen?
Har noen av dere hatt en skikkelig freaky skrekk opplevelse?
så bare fortell
så bare fortell
Antall ord: 13
Jeg er alltid et sted. Bare let etter meg:P
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Apr 2007 20:05
- 17
- Lokalisering: fantasia;)
- Blitt takket: 1 gang
Da vi flyttet hit, her vi bor nå fikk vi en pussig "velkomsthilsen" Bare for og kalle det det..
Første natten, våknet jeg ca klokken 3 av jeg hørte badekaret/badekranen skru seg på. Og at noen skled ned i badekaret. Jeg trodde det var min søster, så jeg gikk inn på rommet hennes or å spørre hvorfor hun legger seg i badekare midt på natten. Men der lå hun, og sov!
jeg gikk inn på badet. der var alle shampoer o.s.v dyttet i badekaret og vannet stod å rant!
Nå er det vell 6 år siden. Men dette glemmer jeg aldrig.
Enda kan jeg våkne av at noen løfter på dyna mi, men er faktisk blitt vant til dette og jeg er ganske åpen, så hver gang det skjer noe rart (daglig) banner jeg bare høyt å sier ett elr annet til.. (ja til hvem ) det er faktisk blitt en vane, slik at nå, hvis nøkler er blitt flyttet på sier jeg bare i luften: Du burde finne fram de nøklene ellers driver jeg deg ut av huset din kladd!
Vet ikke hvorfor jeg forteller dette.. Kanskje fordi jeg mener at mennesker kan leve "fredelig" med noe overnaturlig. Man må bare venne seg til å ha det rundt seg
Første natten, våknet jeg ca klokken 3 av jeg hørte badekaret/badekranen skru seg på. Og at noen skled ned i badekaret. Jeg trodde det var min søster, så jeg gikk inn på rommet hennes or å spørre hvorfor hun legger seg i badekare midt på natten. Men der lå hun, og sov!
jeg gikk inn på badet. der var alle shampoer o.s.v dyttet i badekaret og vannet stod å rant!
Enda kan jeg våkne av at noen løfter på dyna mi, men er faktisk blitt vant til dette og jeg er ganske åpen, så hver gang det skjer noe rart (daglig) banner jeg bare høyt å sier ett elr annet til.. (ja til hvem ) det er faktisk blitt en vane, slik at nå, hvis nøkler er blitt flyttet på sier jeg bare i luften: Du burde finne fram de nøklene ellers driver jeg deg ut av huset din kladd!
Vet ikke hvorfor jeg forteller dette.. Kanskje fordi jeg mener at mennesker kan leve "fredelig" med noe overnaturlig. Man må bare venne seg til å ha det rundt seg
Antall ord: 218
Æ e ækte finnmarking!!:D
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Her i huset skjer det også "rare" ting hele tida, men vi er blitt vant til det, så det skremmer bare gjestene våre
Men jeg ble skikkelig vettskremt en gang da eldste datteren min var rundt syv mnd.
Jeg våknet om natten av at hun pludret noe voldsomt, og da jeg gikk inn på rommet der hun lå, sto det en skygge bøyd over vogga.
Skyggen var antakelig ikke skummel i det hele tatt siden hun var så blid og fornøyd, men det skremte meg noe sinnsykt :mozilla_surprised:
Men jeg ble skikkelig vettskremt en gang da eldste datteren min var rundt syv mnd.
Jeg våknet om natten av at hun pludret noe voldsomt, og da jeg gikk inn på rommet der hun lå, sto det en skygge bøyd over vogga.
Skyggen var antakelig ikke skummel i det hele tatt siden hun var så blid og fornøyd, men det skremte meg noe sinnsykt :mozilla_surprised:
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvorfor gikk du inn på rommet hennes for å spør, hvis du trodde hun var i badekaret?freespirit skrev:Da vi flyttet hit, her vi bor nå fikk vi en pussig "velkomsthilsen" Bare for og kalle det det..
Ville det ikke være mer naturlig å gå til badet for å spør?
Antall ord: 250
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Jeg burde jo bare venne meg til det!
Ungene mine ser folk jeg ikke ser rett som det er,
men det skremmer meg like mye hver gang.
Prøver jo stadig å overbevise meg selv om at de bare har sine "fantasivenner", men det er noe med måten de ser på... *grøss*
Men når jeg derimot ser ting sjøl, blir jeg ikke det minste redd...
Hmmm, kanskje det bare er beskytterinstinktet som slår inn?
Ungene mine ser folk jeg ikke ser rett som det er,
men det skremmer meg like mye hver gang.
Prøver jo stadig å overbevise meg selv om at de bare har sine "fantasivenner", men det er noe med måten de ser på... *grøss*
Men når jeg derimot ser ting sjøl, blir jeg ikke det minste redd...
Hmmm, kanskje det bare er beskytterinstinktet som slår inn?
Antall ord: 78
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
sant.
men i underbevissheten vist jeg at det aldrig i livet kunne være henne!
Det kunne vært mamma for alt jeg visste! derfor gikk jeg inn på hennes rom får å se om det var henne!
men i underbevissheten vist jeg at det aldrig i livet kunne være henne!
Det kunne vært mamma for alt jeg visste! derfor gikk jeg inn på hennes rom får å se om det var henne!
Antall ord: 38
Æ e ækte finnmarking!!:D
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Okt 2006 21:52
- 18
- Lokalisering: Vestby
Jeg var alene hjemme en dag. Rundt 12 år var jeg vel. Var oppe og på vei inn på badet. Plutselig kom det et brak nedenfra. Bulder og brak og dunk. Jeg ble livredd! Gikk så stille som mulig inn på badet og låste meg inne der, med et hjerte som aldri har dunket så høyt. Ventet der til pappa kom hjem. Jeg fortalte hva jeg hadde hørt, og pappa gikk ned. Der var døra til "boden" vår oppe, og ALT som lå i hyllene (undertreker at det var masse masse rot!) hadde blitt slengt ned på gulvet og ut i gangen.
Det er eneste gang jeg har opplevd noe uforklarlig hjemme. Tror ikke det er noen gjenferd eller noe der. Så hvorfor det skjedde, aner jeg ikke. Hvertfall noe av det skumleste jeg noen gang har opplevd!!
Det er eneste gang jeg har opplevd noe uforklarlig hjemme. Tror ikke det er noen gjenferd eller noe der. Så hvorfor det skjedde, aner jeg ikke. Hvertfall noe av det skumleste jeg noen gang har opplevd!!
Antall ord: 143
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2006 22:43
- 18
- Lokalisering: kongsvinger
Jeg har en! Men den høres kanskje ikke så skummel ut, men for meg så var det ordentlig ekkelt.. For det første hadde det skjedd mange "småting" rundt omkring her i huset vårt, blandt annet dører som går sakte igjen for så å gå opp igjen, katter som reagerer, skygger osv... En dag satt vi i stua og så på tv, da plutselig lyset i gangen skrudde seg på helt av seg selv.. vi blei sittende helt stille og bare stirre på lampa, for det har seg slik at pæra på den lampa hadde gått for flere uker siden!! :mozilla_surprised: Etter ca fem minutter skrudde det seg av igjen helt av seg selv.. Da gikk jeg bort for å se om det gikk ann å skru den på, men den var like død som den hadde vært i flere uker...
Kanskje ikke så spennende for dere og lese men for meg var det kjempe ekkelt!
Antall ord: 163
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
hadde pæra gått for flere uker siden, og så har dere ikke fått skifta den??spøkefuglen skrev:Jeg har en! Men den høres kanskje ikke så skummel ut, men for meg så var det ordentlig ekkelt.. For det første hadde det skjedd mange "småting" rundt omkring her i huset vårt, blandt annet dører som går sakte igjen for så å gå opp igjen, katter som reagerer, skygger osv... En dag satt vi i stua og så på tv, da plutselig lyset i gangen skrudde seg på helt av seg selv.. vi blei sittende helt stille og bare stirre på lampa, for det har seg slik at pæra på den lampa hadde gått for flere uker siden!! :mozilla_surprised: Etter ca fem minutter skrudde det seg av igjen helt av seg selv.. Da gikk jeg bort for å se om det gikk ann å skru den på, men den var like død som den hadde vært i flere uker...
Antall ord: 184
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
hehe.. unnskyld bare måtte...spøkefuglen skrev:Nei jeg veit det.. vi er en anelse trege
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2006 12:59
- 18
Jeg var vel en 10-12 år og hadde forsovet meg og jeg skulle på skolen. Stresset og løp som en gal, da jeg kom inn på skoleområdet var det tomt for barn, alle hadde gått inn og det var ikke noen å se. Jeg løp mot inngangsdøra da "noe" grep tak i ankelen min og jeg holdt på å falle. Jeg så ingen men kjente godt grepet rundt ankelen. Det var en creepy opplevelse. Ellers så har jeg mye av det som Freespririt snakker om. Jeg kaller det bare for huldretussa Blir litt koseligere det synes jeg. Hvis nøkkelene er borte, eller en sokk, tvn slår seg på, eller at noe ramler ned så sier jeg at hun må oppføre seg osv. Bruker å si til datteren min at huff nå har huldretussa lånt sokken til sovepose igjen
Antall ord: 145
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Hide post links |