Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBilder fra nes kirkeruiner

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2006 22:43
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kongsvinger

Innlegg av spøkefuglen »

bente skrev:Hei.

Ville bare si at det nederste bilde var det masse energi på, men å tolke det klarer jeg ikke. Men fikk ikke noen gode følelser av det bilde.
Håper at dette var ett mer positivt svar en noen av de andre useriøse her.
tusen takk. Det var det nederste bildet jeg opplevde noe ekkelt da jeg tok også. Det var derfor jeg tok det med her. har masse slike bilder, men veit at det dukker opp slike "orbs" overalt. men jeg tokk kjempe masse bilder, og akkurat da jeg tok dette bildet så fikk jeg skikkelig følelsen av at noe kom mot meg. Det var ikke bare jeg som følte det. venninna mi var med meg og ho sa ingenting, ho begynte bare og løpe.
Det andre bildet og synes jeg er litt merkelig. jeg tok som sagt mange bilder, også mange rett etter hverandre, men det var bare dette det kom opp slik "røyk" på..
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av spøkefuglen »

Dj_Devil skrev:
bente skrev:Hei.

Ville bare si at det nederste bilde var det masse energi på, men å tolke det klarer jeg ikke. Men fikk ikke noen gode følelser av det bilde.
Håper at dette var ett mer positivt svar en noen av de andre useriøse her.
berre la meg understreke at eg trur på orb og det paranormale. så eg har eit seriøst motsvar og ikke noe tull.

selv om du føler det er noe på bilde. så er det ikke dermed at det er noe der fysiskt på bilde.
det er trotsalt bilde av ein kirkegård. at det er mange energier der burde ikke komme som eit sjok at du føler.
men at det er fysiskt noe på bilde. nei det vil eg ikke si at det er. utenom det eg alerede har utrykket meg usikker på.
Jeg trur på orber og det paranoemale jeg også, og jeg har vært her lenge nok til å vite at slike "orbs" som regel er støv. jeg la det ut for å se hva dere har og si om det, og angående min opplevelse rundt bildet.
Om det er noe fysisk på bildet er jeg ikke sikker på...
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vamp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2005 20:49
19
Lokalisering: Bergen

Innlegg av vamp »

Men hvorfor mener ofte folk at det spøker på kirkegården der(eller ¨på kirkegårder generelt)? en kirkegård burde jo vært det fredeligste stedet på jord. Har det vært noe annet der før kanskje?
Antall ord: 40
*Everytime have a good time*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

vamp skrev:Men hvorfor mener ofte folk at det spøker på kirkegården der(eller ¨på kirkegårder generelt)? en kirkegård burde jo vært det fredeligste stedet på jord. Har det vært noe annet der før kanskje?
er sant det... men ytterst sjeldent så er det noen sjeler som ikke får roen ford.
å på en kirkegård er det enklere å finne noen få enn på vanlige plasser.
så om du ser for deg kanskje 2-3 sm går igjen i en kirkeplass som 20++++ er begravd så er ikke det så mange.
Antall ord: 99
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Det kan også vise seg å være prester som har jobbet i kirken som går igjen, en person med stor tilknyttning til stedet mens de levde..
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Sol@ngelica skrev:Det kan også vise seg å være prester som har jobbet i kirken som går igjen, en person med stor tilknyttning til stedet mens de levde..
eit godt eksempel
Antall ord: 33
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av spøkefuglen »

Det at det spøker på kirker er jo i seg selv ganske overdrevet. Men jeg trur ikke du kan bare gå inn i enhver kirke og forvente og oppleve noe. Jeg trur det har noe med stedets fortid og gjøre. Som nes for eksempel. Historien om det som før skjedde der er ikke akkurat en solskinnshistorie..
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linno
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2007 13:45
17
Lokalisering: åndalsnes

Innlegg av linno »

jeg tror det er regn jeg!!!!!!!
Antall ord: 6
heaven doesn't need me, hell is scared i'll take over< O
< O D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Jeg har vært på Nes Kirkeruiner mange ganger, og har tatt masse bilder der, har aldri fått "noe unaturlig" fram på noen av bildene, men sist tirsdag kveld var jeg der igjen, og da jeg i går overførte bildene til pc`n var det mye rart på enkelte av bildene.

Det ser ut som røyk, og på et par av bildene ser det nesten ut som det er "en vind" som farer over bilde. Dette kan jo komme av mange ting, men det var helt vindstille, +7, og klart fint vær her tirsdag kveld, så det nok ikke støv eller fuktighet som har satt sine spor.

Det er også første gangen at kamera har fusket, hvis det er det som har skjedd, det er temmelig nytt, kjøpt i januar. 07, oe er av merket Advent ADV1070.

Jeg var ikke der så lenge, fra kl. ca.20.15 til 20.50, men trivdes ikke der alene denne gangen, for de som er kjent der, så er baksiden, der hvor bølgeblikk plata er, et skikkelig guffent sted synes jeg..... Men ellers er stedet helt nydelig, og et sted hvor man finner fred, i allefall hvis man rusler litt ved vannet...

Klarer ikke å legge ut bilder, :mozilla_oops: så om noen vil studere dem, så send meg en pm med mail adr., så kan jeg sende de over. Bare for moro, tror neppe det er uforklarlig, men man vet jo aldri.. :mozilla_wink:

Amfelia
Antall ord: 249
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av spøkefuglen »

Amfelia skrev:Jeg har vært på Nes Kirkeruiner mange ganger, og har tatt masse bilder der, har aldri fått "noe unaturlig" fram på noen av bildene, men sist tirsdag kveld var jeg der igjen, og da jeg i går overførte bildene til pc`n var det mye rart på enkelte av bildene.

Det ser ut som røyk, og på et par av bildene ser det nesten ut som det er "en vind" som farer over bilde. Dette kan jo komme av mange ting, men det var helt vindstille, +7, og klart fint vær her tirsdag kveld, så det nok ikke støv eller fuktighet som har satt sine spor.

Det er også første gangen at kamera har fusket, hvis det er det som har skjedd, det er temmelig nytt, kjøpt i januar. 07, oe er av merket Advent ADV1070.

Jeg var ikke der så lenge, fra kl. ca.20.15 til 20.50, men trivdes ikke der alene denne gangen, for de som er kjent der, så er baksiden, der hvor bølgeblikk plata er, et skikkelig guffent sted synes jeg..... Men ellers er stedet helt nydelig, og et sted hvor man finner fred, i allefall hvis man rusler litt ved vannet...

Klarer ikke å legge ut bilder, :mozilla_oops: så om noen vil studere dem, så send meg en pm med mail adr., så kan jeg sende de over. Bare for moro, tror neppe det er uforklarlig, men man vet jo aldri.. :mozilla_wink:

Amfelia
Det er alltid like vanskelig og forklare en følelse du har! Jeg oxo hadde skikkelig ekkel følelse da jeg var der nå, noe jeg aldri har hatt før. Fikk liksom følelsen av at jeg ikke skulle ha vært der. Jeg hadde med meg ei venninne som er følsom for slike ting. Ho kan ikke "se" noe, men hun føler ting lettere enn andre, og hun fikk hysterisk anfall der.. Ho sa at her fikk vi ikke lov til å være og slikt. Skikkelig ekkelt. På mange av de bildenen jeg tok var det en slags røyk.. Noe jeg ikke har noen forklaring på i det hele tatt, siden det var vindstille, plussgrader, ikke regn eller noen ting..
Antall ord: 376

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...

Innlegg av Amfelia »

spøkefuglen skrev:Det at det spøker på kirker er jo i seg selv ganske overdrevet. Men jeg trur ikke du kan bare gå inn i enhver kirke og forvente og oppleve noe. Jeg trur det har noe med stedets fortid og gjøre. Som nes for eksempel. Historien om det som før skjedde der er ikke akkurat en solskinnshistorie..

Jeg kjenner ikke historien bak..., vet du om jeg finner noe her inne om dette, slik at vi ikke begynner å skrive gammelt nytt, har veldig lyst til å lese om det.
Du kan jo kanskje sende meg en pm, og fortelle litt av historien, hvis du gidder :)

Ha en fin søndag!

Amfelia
Antall ord: 114
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Noem som vil forklare meg hva som er spesielt med kirkeruinene på Nes?
Antall ord: 13
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)

Re: ....

Innlegg av freespirit »

[quote="green eyes"]Noem som vil forklare meg hva som er spesielt med kirkeruinene på Nes?[/quote]

Vil jeg også vite :mozilla_wink:
Antall ord: 23
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av spøkefuglen »

Jeg skal se om jeg finner det som har blitt skrevet her fra før.. Veldig spennende histori egentlig
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spøkefuglen
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av spøkefuglen »

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... irkeruiner

Her er en tråd der det ble skrevet veldig mye..
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links