Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerPåvise hjelpere: forslag til et eksperiment

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Påvise hjelpere: forslag til et eksperiment

Innlegg av Treo »

Jeg har lenge vært skeptisk til om hjelpere finnes, og kanskje enda mer skeptisk til folk som mener de kan telle hjelpere rundt folk. Det største problemet man har når det gjelder å påvise hjelperes eksistens, er at det ikke finnes noen fasit man kan sjekke opp etterpå hvis man skal bruke clairvoyance til å påvise de. Dermed kan hvem som helst smykke seg med at de kan påvise hjelpere, uten at de trenger noen bekreftelse på at det de sier faktisk er riktig.

Det jeg har lest om hjelpere her på siden, ser ut til å stort sett dreie seg om antagelser om at avdøde vil følge oss og veilede oss osv, samt en rekke antagelser om hvordan man kan påvise hjelpere og hvordan de vanligvis gir seg til kjenne. Jeg ser flere problemer med det jeg har lest, som jeg skal komme tilbake til.

Nå er ikke jeg skeptisk til alle paranormale fenomener. Jeg driver selv aktivt med psi/magi, og har drevet med det i noen år. Jeg har lenge brukt clairvoyance til å lese energifeltet til folk, energikonstruksjoner o.l, som har blitt bekreftet av andre. Ved å scanne det astrale har jeg også sett entiteter, som har blitt bekreftet som invokasjoner som en del av et rituale (uten at jeg visste om det på forhånd). Aldri har jeg sett hjelpere, og aldri har jeg hørt at andre i de samme miljøene har sett hjelpere rundt folk.

Likevel ser jeg en liten mulighet for at hjelpere kan finnes. Dersom det nå er sånn at det man ser påvirkes av det man tror på, så kan det kanskje tenkes at de som ikke tror på hjelpere ikke ser dem. Jeg stiller meg tvilende til at så er tilfelle, men om det er tilfelle så vil jeg komme med et forslag til hvordan man burde gå fram om man vil være sikker på at hjelpere finnes.

Jeg skal først ta for meg en bestemt "evne" innenfor psi som kalles energimanipulasjon, og sammenligne bruken av den med påvisning av hjelpere.

Det fine med denne "evnen" er at den enkelt kan bevises. Man kan f.eks få en til å lage noe tilfeldig, f.eks et energiskjold eller en konstruksjon av energi, og så få andre som er flinke til å lese energien til å beskrive hva de ser og hva slags hensikt energien har. Dette har jeg fått bekreftet utallige ganger, og på en veldig konsistent basis.

Greien er at folk som er lite trent i clairvoyance kan gi noe fantasifulle beskrivelser av det de ser som ikke helt stemmer, og til og med se ting som ikke er der, og det leder meg tilbake til det med hjelpere; jeg ser at enkelte har kurs hvor man går inn i en meditasjon for å prøve å "se" hjelperene sine. Problemet med dette er at dersom man ikke har hjelpere rundt seg, så vil man lett kunne skape et bilde av en hjelper slik en tror at den kan se ut, selv om den ikke er der.

Når man da først er overbevist om at hjelperen finnes, vil man lett kunne lure seg selv til å tro at visse følelser man får i kroppen er en måte hjelperen vil kontakte deg på, selv om disse kan forklares på mange andre måter.

Jeg vil nå komme med et forslag til et eksperiment som kan gjøres for å påvise om hjelpere finnes.

Ved å bruke to personer som mener de kan påvise hjelpere, kan man kunne bekrefte om det den ene sier stemmer med det den andre sier, og kan dermed anta at det stemmer.

Forsøket bør gjøres double-blind, ved at de det skal påvises hjelpere hos ikke vet noe om sine egne hjelpere på forhånd for å unngå eventuelle energimanifestasjoner basert på forventning. Når så de to klarsynte har påvist hjelpere, bør minst to andre energimanipulatorer scanne for å se om det er snakk om hjelpere og ikke energimanifestasjoner.

Dersom noen her driver med påvisning av hjelpere og kunne vært interessert i et slikt eksperiment, ta kontakt på PM. Dersom to som driver med påvisning av hjelpere tar kontakt, skal jeg kunne ordne resten. Resultatene vil bli publisert her på siden dersom det er ønskelig av de som deltar.

Mvh Treo
Antall ord: 736
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Dette burde være noe for "en og annen" som har dette som yrke, men samtidig har mye skepsis rundt seg.. Men om de gidder stiller jeg meg tvilende til. God ide i hvertfall. Jeg har tenkt det samme selv, i hvertfall det med to stk hjelperseere uavhengig av hverandre.
Antall ord: 50
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Jeg finner det svært intressant at Treo kan bevise energifelter (skjold) og lese energier med mer. Dersom du kunne utbroder mer hvordan dette bevises ville jeg være takknemmelig.

Når det kommer til dette med hjelpere.... Alle skal vi ha minst 7 er det ikke slik det sto skrevet et sted?

Det er ca 5.2 mrd mennesker nå. Det vil si at det er over 35 mrd hjelpere... Med mindre det er slik da at 1 hjelper har 7 personer eller mer han/hun hjelper.... Her er det i alle fall mye matematikk som ikke går opp.....

Jeg har ikke tatt noen stilling til hjelper eller ikke hjelpere, om de finnes eller ikke finnes. Men dersom noen hevder å se hjelpere, så kan de jo bare gi navn og og alder på disse, så kan dette sjekkes i etterkant.

Ellers synes jeg Treo bringer opp et svært godt poeng og en sakelig side som virker troverdighetsbyggende for et tynnslitt rykte tilhørende det vi definerer som paranormalt.

StormS;)
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Godt forslag, men tviler på om du finner noen som tør. ;-)
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Interresannt.
Jeg kan selv påvise energier ( hjelpere) ved hjelp av søkepinner, og vet at antall Hjelpere faktisk varierer fra situasjon til situasjon.
Hjelperene behøver nemlig ikke å være tilstede hele tiden.
Men normalt så er det minst en hjelper tilstede pr person.

Denne testen bør ikke bare taes med 2 som sier de kan påvise Hjelpere men helst 5-6 eller flere.
Dette fordi at da har man sjanse til å se om det er flere som har lignende påvisninger.
Tenker da ikke bare på antall, men også hvilket kjønn den/de aktuelle hjelpere viser seg som , om de er kledt på spesielle måter, osv.

Å lage en statistikk med 2 personer, og 5 forsøksobjekt, hvor man sier person A 3 Hjelpere person B 1 hjelper, person c ...osv , så vil man ved ren sjanse og statistikk sannsynligvis ha hvert 5 resultat rett.

Dersom man derimot, ender opp med lignende beskrivelser ;
Person 1 ; 3 Hjelpere
- 1 til høyre; lav person, dame, blomstret kjole,
- 1 tett opptil til venstre ca 2 m høy, mann, har mørk frakk av dyreskinn, sannsynligvis indianer,
- 1 , ca 2 meter bak , eldre mann, antagelig bestefar, eller oldefar...
-
og hvor 3 eller fler av de som skal "finne hjelpere" kommer til lignende resultater, så vil jeg tro det ikke bare er sjanse og tilfeldigheter, men at man faktisk kan påvise at det virkelig er Hjelpere der.

Jeg har selv en opplevelse ( da jeg var på tur til Skillingmark ) som medførte at både jeg og personen jeg søkte på fikk en reaksjon på ett eller annet - samtidig.
At det var et energifelt der, er jeg sikker på - og selv er jeg sikker på at dette ikke bare var en hjelper, men en som var der for å beskytte personen. Noe jeg fikk "bekreftelse" på , ved hjelp av søkepinnene mine.
NOE var det iallfall tilstede der, og det gjaldt ikke bare denne ene personen, men flere.
Jeg velger å tro det var Hjelpere, åndelige Guider, og voktere, men et bevis som en slik test vil kunne være interresann.

Nå bor jeg på vestlandet, og har ikke allverdens med penger, så jeg kan nok ikke være med på en slik test, men er veldi gintresert i å se resultater, hvor man har flere enn 2 personer som tester seg.
Videoopptak er en lur ting i slik setting !
Da kan man i ettertid sammenligne reaksjoner og så videre, på de forskjellige utøverene, og også "forsøks-personene".

mvh Asbjørn
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

storms skrev:Når det kommer til dette med hjelpere.... Alle skal vi ha minst 7 er det ikke slik det sto skrevet et sted?
At alle skal ha 7 hHjelpere tviler jeg på. Alle har minst 1 hjelper, noen har flere avhengig av behov, men siden behovene varierer, vil og antall Hjelpere også gjøre det.
Jeg tror antall Hjelpere varierer fra time til time / situsjon til situasjon.
Mao; man kan gå i månedsvis med 1 hjelper, så 3-4 Hjelpere i etpar timer, og så nye måneder med 1 hjelper...
storms skrev:Det er ca 5.2 mrd mennesker nå. Det vil si at det er over 35 mrd hjelpere... Med mindre det er slik da at 1 hjelper har 7 personer eller mer han/hun hjelper.... Her er det i alle fall mye matematikk som ikke går opp.....
Forutsatt at du definerer Hjelpere som bundet av tid og rom ; Ja.
Men tid og rom er annerledes "på andre siden", noe som gjør at en "hjelper" kan oppholde seg 1000 år på ett sted, og det fungerer som 1 sekund i den åndelige verden, og omvendt.
Noen av disse hjelperene, har som nevnt tidligere i tråden, flere personer de er hjelper / Guider for. Hvor mange de kan ha i sin "portefølge" vet jeg ikke.
Men uansett vår logikk og logiske sans; det paranormale følger ikke alltid logikken, rett og slett fordi vi vet for lite.

Ps; Jeg mener at den / de Hjelpere vi har med oss, kun er der for å hjelpe oss på rett vei igjennom livet, dvs den veien vi skal gå for å lære nødvendige ting.
Alt annet lar de oss skalte og valte med selv.
( som sjåførlæreren, som bare bremser dersom det holder på å gå galt...)

Asbjørn
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

storms skrev:Jeg finner det svært intressant at Treo kan bevise energifelter (skjold) og lese energier med mer. Dersom du kunne utbroder mer hvordan dette bevises ville jeg være takknemmelig.

Det man vanligvis gjør når man øver på dette med andre, er at man først velger om man skal lage hva som helst, eller f.eks bare skjold eller bare "energiballer" som er ment å gjøre noe. Etter tur lager man noe som har spesifikke funksjoner, og når man er ferdig vil da de(n) andre prøve å "se"/lese energien. Det kan f.eks foregå slik:

<person1>*lager noe*
<person1>ferdig
<person2>*scanner*
<person2><beskrivelse av energien>
<person1><tilbakemelding på det som ble sagt>

-> konklusjon om hvor nær man var

-> fortsetter etter tur ...

-> konklusjon om hvor bra man gjorde det tilsammen


Dersom man er flere kan man også sammenligne hva man får, og faktisk kunne påvise feil/svakheter i programmeringen av energien. Dette kan man også gjøre dersom det er kun en person, men man stoler på at resultatet er riktig basert på tidligere resultater eller hvor mye mening det gir i det aktuelle tilfellet.

Etter mine erfaringer er resultatene som regel langt bedre enn det sjanse skulle tilsi. Når man begynner å gjøre litt avanserte ting er det også flere muligheter for hva energien kan gjøre, og man kan også få bekreftelse ved å interaktere med den på andre måter.

F.eks er det noen som har "kamper" hvor de prøver å ta ned hverandres skjold eller påvirke hverandres energifelt etc. Da har man som regel en eller flere "dommere" som kan bekrefte hva som blir gjort. Så kan man også etterpå få andre til å lese energien til deltakerne etterpå, og bekrefte det som har blitt gjort. Dette blir da som regel gjort blindt, ved at de ikke vet hvorfor de skal scanne.
Sist redigert av Treo på 22 Apr 2007 04:50, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 318
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Asbjørn skrev: Nå bor jeg på vestlandet, og har ikke allverdens med penger, så jeg kan nok ikke være med på en slik test, men er veldi gintresert i å se resultater, hvor man har flere enn 2 personer som tester seg.
Videoopptak er en lur ting i slik setting !
Da kan man i ettertid sammenligne reaksjoner og så videre, på de forskjellige utøverene, og også "forsøks-personene".

mvh Asbjørn

Så at jeg glemte å nevne noe vesentlig: Jeg tenkte ikke å gjøre dette på et fysisk sted, men å gjøre det via internet, kanskje via msn eller et annet medium. Jeg tror det ville være vanskelig å få noen til å reise et sted for å delta på noe sånt, men via internet skulle det kanskje være mulig å finne noen.

Når det gjelder det du hadde opplevd med at to søkepinner ga utslag samtidig, så er jo det i beste fall kun et evidens på at noe var der. Hva som var der er ukjent, og kan være hva som helst. Dersom man skulle bevise hjelpere med søkepinner burde man uavhengig prøve å få utslag på de samme tingene, uten at man vet hva de andre får utslag på.

Ellers synes jeg du har noen gode poenger. Jeg tenkte selv å gå mer for en beskrivelse enn antall hjelpere, samt kanskje også posisjonen de er i i forhold til personen.
Antall ord: 238
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
saveme
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 21 Apr 2007 20:11
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: .....

Innlegg av saveme »

Dette ble litt for innvikla for meg :mozilla_sealed:
Antall ord: 7
I hope life after life,is better.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

[quote="saveme"]Dette ble litt for innvikla for meg :mozilla_sealed:[/quote]

Du er ikke den eneste :mozilla_tongue:
Antall ord: 15
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
saveme
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 21 Apr 2007 20:11
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: .....

Innlegg av saveme »

haha,bra :D
Antall ord: 2
I hope life after life,is better.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Asbjørn skrev:
storms skrev:Når det kommer til dette med hjelpere.... Alle skal vi ha minst 7 er det ikke slik det sto skrevet et sted?
At alle skal ha 7 hHjelpere tviler jeg på. Alle har minst 1 hjelper, noen har flere avhengig av behov, men siden behovene varierer, vil og antall Hjelpere også gjøre det.
Jeg tror antall Hjelpere varierer fra time til time / situsjon til situasjon.
Mao; man kan gå i månedsvis med 1 hjelper, så 3-4 Hjelpere i etpar timer, og så nye måneder med 1 hjelper...
storms skrev:Det er ca 5.2 mrd mennesker nå. Det vil si at det er over 35 mrd hjelpere... Med mindre det er slik da at 1 hjelper har 7 personer eller mer han/hun hjelper.... Her er det i alle fall mye matematikk som ikke går opp.....
Forutsatt at du definerer Hjelpere som bundet av tid og rom ; Ja.
Men tid og rom er annerledes "på andre siden", noe som gjør at en "hjelper" kan oppholde seg 1000 år på ett sted, og det fungerer som 1 sekund i den åndelige verden, og omvendt.
Noen av disse hjelperene, har som nevnt tidligere i tråden, flere personer de er hjelper / Guider for. Hvor mange de kan ha i sin "portefølge" vet jeg ikke.
Men uansett vår logikk og logiske sans; det paranormale følger ikke alltid logikken, rett og slett fordi vi vet for lite.

Ps; Jeg mener at den / de Hjelpere vi har med oss, kun er der for å hjelpe oss på rett vei igjennom livet, dvs den veien vi skal gå for å lære nødvendige ting.
Alt annet lar de oss skalte og valte med selv.
( som sjåførlæreren, som bare bremser dersom det holder på å gå galt...)

Asbjørn
Hej Asbjörn
Icke att förglömma !
Universums system med hjälpare är i första hand att skydda och hjälpa.
En hjälpares kraft kan också växa både i omfång och styrka. Det åstadkommes
när en person är i balans med omgivningen och har en innre harmoni.
Det händer varje gång när en person "strålar". Kron chakrat öppnar sig och
hjälparen får ökad styrka.
Omvänt gäller det också när en innre kris yppar sig. (när hela ditt innre ropar
på hjälp).

"energifältet är dock alltid störst när harmoni råder och när ett fulländat
samspel med omgivande krafter sker".

Det är vid sådana tillfällen som mirakel kan ske. :mozilla_smile:
Antall ord: 443
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Jeg kan godt være forsøkskanin jeg, altså stille hjelperne mine til disposisjon.. hmm, burde kanskje spørre dem om lov først? :mozilla_wink:

Så kan de som " ser dem " se om de blir enige liksom.
Antall ord: 38
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Bearchild skrev:Jeg kan godt være forsøkskanin jeg, altså stille hjelperne mine til disposisjon.. hmm, burde kanskje spørre dem om lov først? :mozilla_wink:

Så kan de som " ser dem " se om de blir enige liksom.

Av flere grunner tror jeg det ville det være best å bruke folk som ikke vet noe om sine egne hjelpere. Men takk for at du viser interesse. Jeg skal komme tilbake til det med "forsøkskaniner" dersom flere viser interesse.

Når det gjelder det Asbjørn sa om at man burde bruke 5-6 påvisere, så ville det jo selvfølgelig være ønskelig at flest mulig deltok. Det jeg skrev om å bruke to hjelpere var bare et eksempel for å poengtere at det ville være mye bedre enn å bruke en person. Hittil har jeg ikke fått noen PM'er fra noen som kunne tenke seg å delta, så hvis noen tror at dette kan være noe for dem, er det bare å ta kontakt.

Jeg vil igjen understreke at resultatene ikke trenger å bli publisert dersom det ikke er ønskelig eller resultatene ikke svarer til forventningene. Det forslaget jeg har lagt fram kan også diskuteres videre, sånn at vi kan komme frem til en best mulig måte å gjøre dette på. Jeg er ikke opptatt av å "teste" noen, men å prøve å finne ut av ting i fellesskap. Jeg ser på dette som en mulighet til et spennende eksperiment, og håper det er noen andre som ser på det på samme måten og kunne tenke seg å delta.

Mvh Treo
Antall ord: 265
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Innlegg av Tom_34 »

Treo skrev:
Bearchild skrev:Jeg kan godt være forsøkskanin jeg, altså stille hjelperne mine til disposisjon.. hmm, burde kanskje spørre dem om lov først? :mozilla_wink:

Så kan de som " ser dem " se om de blir enige liksom.

Av flere grunner tror jeg det ville det være best å bruke folk som ikke vet noe om sine egne hjelpere. Men takk for at du viser interesse. Jeg skal komme tilbake til det med "forsøkskaniner" dersom flere viser interesse.

Når det gjelder det Asbjørn sa om at man burde bruke 5-6 påvisere, så ville det jo selvfølgelig være ønskelig at flest mulig deltok. Det jeg skrev om å bruke to hjelpere var bare et eksempel for å poengtere at det ville være mye bedre enn å bruke en person. Hittil har jeg ikke fått noen PM'er fra noen som kunne tenke seg å delta, så hvis noen tror at dette kan være noe for dem, er det bare å ta kontakt.

Jeg vil igjen understreke at resultatene ikke trenger å bli publisert dersom det ikke er ønskelig eller resultatene ikke svarer til forventningene. Det forslaget jeg har lagt fram kan også diskuteres videre, sånn at vi kan komme frem til en best mulig måte å gjøre dette på. Jeg er ikke opptatt av å "teste" noen, men å prøve å finne ut av ting i fellesskap. Jeg ser på dette som en mulighet til et spennende eksperiment, og håper det er noen andre som ser på det på samme måten og kunne tenke seg å delta.

Mvh Treo
Det er vel derfor du ikke får noe særlig respons. :-)
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links