Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHøre stemmer

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mar 2007 20:06
17

Høre stemmer

Innlegg av dream_machine »

Hei, Jeg har hørt mange med psykiske plager har funnet sammenhenger med åndelige ting.. Men jeg lurer på om noen har en teori om det at folk hører stemmer?
Mange kan kanskje mene det er en psykisk syk person som hører stemmer pga, eventuelle lidelser og psykoser. Men kan det skje at folk blir forfulgt av stemmene til døde mennesker? Jeg kjenner en som hører stemmer ifra veggen, de er med han hvor enn han går, men når han er inne i et hus er det som om de slår seg til ro i veggen.
I går tok han foresten overdose fordi stemmene sa han skulle dø, han ombestemte seg i siste liten og dro til sykehuset.. Så det begynner å bli ganske alvorlig.
jeg har gjerne lyst til å hjelpe han, for han har prøvd det meste...Så jeg tengte jeg skulle finne ut litt, og blandt annet høre her..
Noen som har noen teorier?
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
17

foresten

I går tok han foresten overdose fordi stemmene sa han skulle dø, han ombestemte seg i siste liten og dro til sykehuset.. Så det begynner å bli ganske alvorlig.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BJ
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jun 2006 16:17
18

Innlegg av BJ »

høres ikke helt bra ut, han burde iallefall oppsøke hjelp før det er forsent. har selv hatt ei venninne og en kompis som har klikka helt pga stemmer, de har også vært innlagt til tider og det har hjelpt
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
17

sant

Nei det er ikke noe koslig. Og han snakker med psykolog ofte og har vert mye innlagt men det må jo være noe som ligger bak slike ting?
Han har prøvd alt utenom å undersøkt innenfor det paranormale,
Moren min har også hørt endel stemmer før i tiden, det var i den tiden hun var mer "følsom". Hun har forutsett død opptil flere ganger og har vert klarsynt..
det siste 2 årene har hun ikke sett noe, og da har også stemmene forsvunnet.:/
Trenger ikke nødvendigvis å ha noen sammenheng men jeg har også snakket med andre folk som har evner innen det paranormale og hører stemmer i ny og ne..
Synes det er litt forunderlig.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BJ
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av BJ »

for å være ærlig har jeg ikke peiling, men mye stemmer å sånn kan vel skyldes traumer osv, men kanskje det ligger i slekten, om man velger og tro på det paranormale, ånder og spøkelser:p kanskje det er en slekting som prøver og ta kontakt? eller en "klebeånd".. men om alt er prøvd så hvorfor ikke gi en healer en sjanse.. f.eks

(blei litt tull nå men går sikkert bra:p)
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
17

Hmm

Ja en healer hadde sikkert vært verdt et forsøk.
Men hvem skall man gå til om man vil finne ut om det er noe paranormalt med han/rundt han..Kan en healer merke slikt?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BJ
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av BJ »

en healer eller klarsynt eller noe kan utvil tvil merke det.. koster sikkert litt men uten tvil verdt det om det skulle fungere...
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
17

:

:mozilla_smile: takk for tipset ^^,
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BJ
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av BJ »

er nok det rareste tipset jeg har gitt men no problem girl;) lykke til da... :)
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Uten å skulle stille noen diagnoser eller leke doktor her,
vil jeg tørre å påstå at en person som velger å ta overdose fordi han hører noen si han skal dø, trenger annen behandling enn det en klarsynt eller healer kan gi...

Min mening...

Lykke til!

Mvh Lilja
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Lilja skrev:Uten å skulle stille noen diagnoser eller leke doktor her,
vil jeg tørre å påstå at en person som velger å ta overdose fordi han hører noen si han skal dø, trenger annen behandling enn det en klarsynt eller healer kan gi...

Min mening...

Lykke til!

Mvh Lilja
Det er jeg helt enig i. Og til trådstarter. For å gi det hele tvilen til gode og se det fra en side som sier at det faktisk er stemmen til døde mennesker han hører, hva kan klarsynte gjøre med det? De kan kun bekrefte at det evt er slik. Han vil likevel sitte igjen med det samme utrolig store problemet, nemlig at noen stemmer som ingen andre kan høre, får nesten total makt over livet hans. Og det er et massivt problem som ikke kan løses på lettvinte måter.

Nå kan healing nok gjøre mye bra. Men hvordan kan dere vite at dere finner rett healer? Hva om dere finner feil healer og han bare blir skadelidende av det? Jeg har selv drevet med healing i en årrekke, og jeg ville ALDRI påtatt meg en slik oppgave. Jeg mener også at en healer som gjør det, muligens går ganske langt utenfor sitt kunnskapsområde.

Vær forsiktig i hvert fall. Man skal ikke leke med slikt. Samtidig skal man selfølgelig ikke stille diagnoser på så tynt grunnlag. Men man skal heller ikke trekke andre konklusjoner på så tynt grunnlag. Derfor er det viktig å være forsiktig.

Det er nå også bare en kjennesgjerning at dersom han driver med rusmidler så er psykiske plager ofte et resultat av det. Men nå er det mulig jeg leser for mye mellom linjene og at du egentlig ikke mente overdose i slik henseende.'

Syns det beste er å la legene ta seg av dette. Og dersom han føler at behandlingen er dårlig, oppsøk en annen psykiater eller psykolog:) det finnes mange flinke der ute.
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
17

hmm

Tja..Kan så være, men han har hørt stemmene siden han var liten, og har ikke hatt noen traumatiske opplever som jeg vet og heller ikke drevet med rusmiddler.
Han har gått til mange forskjellige og tatt mye medisiner men finner ingen lindring i det..
Det er sikkert ikke så mye man kan gjøre men om en healer kunne bekreftet noe som helst ville det jo sannsynligvis hjelpe å vite en smule mer hva dette er. Man kan altids bli overasket..
Jeg synes egentlig ikke det var så rart at han gjorde det, han har jo vert plaget med dette i flere år og det blir bare værre, jeg var visst det eneste lyspungtet han hadde men stemmene "manipulerte" han til å tro at jeg var imot han..
Moren min har også hørt stemmer før, og hun hadde også prøvd å gjøre ende på segselv fordi stemmene sa det..Og innbiller meg jeg har hørt eller lest om flere som har opplevd det samme...Jeg synes det er litt spesiellt at mange av de som hører stemmer faktisk blir presset til å skulle ta sitt eget liv, og jeg vet ikke hvorfor, men knyttet det bare opp imot de nogenlunde uerfarne som har drevet med slik ouija-brett og fått en ond ånd inn i seg og ikke hatt kontroll over sine egne handlinger, nå er det bare historier jeg har hørt. men det er hvertfall noe som helst....hvor langt hadde man kommet uten å dra paraleller?
Jeg tror nokk at etter noen år, antageligvis veldig mange..at folk kommer til å finne ut hvorfor folk hører stemmer, men inntil da kan man ivertfall ikke gi opp på å hjelpe de som allerede gjør.
Jeg hadde ikke forventet meg noe "jaaa! det er sikkert det og det og du kan gjøre slik og slik" men jeg bryr meg og fyren og velger å tro at han hvertfall lider mindre om han føler at mennesker irundt han prøver å hjelpe og ikke tar det like for gidt som han gjør..
Psykologene har han gidt opp..
men tengte bare jeg måtte spørre om noen i det heletatt kunne tenke seg en fjern tanke innen temaet som kanskje kunne knytte seg opp imot det å høre stemmer.
Men neinei, bare vær lite kreative dere! =D>
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

La meg se hvor langt jeg kommer med å være kreativ...

Jeg kunne rådet deg til å be han om å prøve aurarensing, krystallterapi, healing, utdrivelse, aromaterapi, naturmedisin, besvergelser eller vievann, for å nevne noe.
Kreativt nok?

Jeg kunne også fortalt deg at jeg tror han sliter med frynsete karma, klebeånder eller demoner, og at du burde få det fjernet, koste hva det koste vil.

Grunnen til at jeg ikke gjør det?
Jeg tror ikke på onde ånder!
Der hvor andre roper "klebeånd" sier jeg
"manifestering av egne negative handlings- og følelsesmønstre".

Uansett hva som feiler en, er det kun en selv som kan rette opp i det.
Om man får hjelp av en psykolog eller en healer er etter min menig underordnet, fordi det er en selv som må gjøre jobben. Menneskene rundt en kan ikke gjøre annet enn å veilede og støtte opp om en underveis. (noe som selvsagt er kjempeviktig!)
Det viktigste er uansett at en ønsker å bli frisk!

Når du ber om andres meninger eller teorier om noe, vil det komme opp masse ulike svar. Noen vil du være enig i, andre vil du synes er helt på jordet.
Sånn er det bare!

Jeg personlig har vanskelig for å tro at ånder etter døde mennesker er ute etter å få flere over på den andre siden før tiden er naturlig inne for det.
Men igjen, det er min mening. Akkurat som du ba om.

Mvh Lilja
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Han verkar vara ganska illa däran.
Mitt råd i det här fallet går i flera steg.
1.Han måste lära sig att hitta sitt innre.
Börja med yoga och meditiation med harmonisk musik.
2.Vistas mycket ute i friska luften med långa och härliga promenader.
3.Gärna idka någon typ av idrott där han byter syre ordentligt.
4.Rikt socialt umgänge.

Sedan när han känner att han återfått ett lugn inombords kan han
uppsöka en healer eller välja att gå med i någon församling.

Han måste själv bli införstådd med allvaret i hans senaste handling.

Lycka till !
Antall ord: 121
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Re: hmm

Innlegg av Globeline »

dream_machine skrev:
Men neinei, bare vær lite kreative dere! =D>
Det der syns jeg faktisk er et utrolig uhøflig svar. Når folk - her meg - bruker tid og energi på å gi deg et saklig og etter beste evne, svar - da fortjener vi faktisk ikke¨å motta en så frekk respons som det.

Dersom du allerede vet hva du vil ha til svar - da bør du faktisk ikke stille spørsmålet. Og om du er forelska i typen og vil hjelpe ham og redde ham, sett i gang. Lykke til sier jeg bare. Men ikke kom å grin senere

Det har ikke med kreativitet å gjøre, det handler om noe helt annet. Noe stort, mørkt og tungt. Forsøk på å ta selvmord er ikke en utfoldelse av sin kreative evne, det er destruktivt, svart og tragisk.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links