Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ venninnen min
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Apr 2007 13:45
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: åndalsnes
venninnen min
Hei jeg skal nå fortelle noe min venninne har sagt til meg.
Det har vel alltid vært overnaturlige ting hjemme hos henne fordi den ene delen er ca.200 år gammel og den andre er ca.500 år gammel. Hun har opplevd mitt på natten at det er en jente eller en gutt som stirrer på henne med store øyne og sur munn. Dette er det første rommet hun hadde. Det andre rommet er mye verre fordi hun ser en unge og en dame som står og kikker ut på jordet(de bor på en gård), men det virker ikke ut som om de merker henne. Hun hører at det er noen som går , men det er ingen der. Hun har sett en skikkelse gå fort forbi henne i speilet når hun ordner seg.
Det er ikke så ille, men det hun så bak seg engang var at det var en mann med jå og hadde på seg en kappe etter at hun hadde prøvd å kontakte djevelen. Jeg sier at hun ikke skal gjøre det, hun sier bare at hun synes det er artig, men det er jo ikke så lurt å kødde med sånne ting..
Hun har også opplevd at det står noen rett foran henne og hun ser noen føtter.
Engang når hun snakket med meg på msn så skrev hun at hun kjente noe som tok å bet henne i fingern og hele kroppen gjorde vondt, etter det så ringte hun meg og vi snakket om det og da hørte hun plutselig noen som gikk på golvet lenger bort og hun stakk av fra rommet, men hun kan ikke si noe til foreldrene sine fordi tror sikkert ikke på henne i det hele tatt...
plis gi svar, er det noen som kan gi meg noen råd?? (ikke noen teite svar takk!)
Det har vel alltid vært overnaturlige ting hjemme hos henne fordi den ene delen er ca.200 år gammel og den andre er ca.500 år gammel. Hun har opplevd mitt på natten at det er en jente eller en gutt som stirrer på henne med store øyne og sur munn. Dette er det første rommet hun hadde. Det andre rommet er mye verre fordi hun ser en unge og en dame som står og kikker ut på jordet(de bor på en gård), men det virker ikke ut som om de merker henne. Hun hører at det er noen som går , men det er ingen der. Hun har sett en skikkelse gå fort forbi henne i speilet når hun ordner seg.
Det er ikke så ille, men det hun så bak seg engang var at det var en mann med jå og hadde på seg en kappe etter at hun hadde prøvd å kontakte djevelen. Jeg sier at hun ikke skal gjøre det, hun sier bare at hun synes det er artig, men det er jo ikke så lurt å kødde med sånne ting..
Hun har også opplevd at det står noen rett foran henne og hun ser noen føtter.
Engang når hun snakket med meg på msn så skrev hun at hun kjente noe som tok å bet henne i fingern og hele kroppen gjorde vondt, etter det så ringte hun meg og vi snakket om det og da hørte hun plutselig noen som gikk på golvet lenger bort og hun stakk av fra rommet, men hun kan ikke si noe til foreldrene sine fordi tror sikkert ikke på henne i det hele tatt...
plis gi svar, er det noen som kan gi meg noen råd?? (ikke noen teite svar takk!)
Antall ord: 318
heaven doesn't need me, hell is scared i'll take over< O
< O D
< O D
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Dere har ihvertfall fantasi. Eller kanskje ikke, for det er ganske klassiske spøkelseshistorier du kommer med her.
Antakelig er det rein innbilning rundt et spennende tema, og det eneste rådet jeg kan gi er å tenke litt logisk.
A) Ting som skjer midt på natten er mest sannsynelig drømmer. Det kan også være at man tror man kan skjelne en skikkelse i mørket, men siden øynene våre ikke er fryktelig gode å se i mørket med blir formene rimelig diffuse og vanskelig å tolke.
B) Hvorfor skulle gjenferd belemre seg med å løpe kjapt forbi folk bak ryggen deres mens de ser i speilet?
C) Hvorfor skulle det ha noe å si at huset er 500 år gammel? Tiltar spøkelsenes aktivitet etter flere hundre år?
D) Hvorfor skulle Djevelen se ut som den gamle stereotypien "mann med kappe og ljå"?
E) Hvorfor skulle hun bare se et par føtter når noen står rett foran henne? Var det bare føttene som 'gikk' igjen (den var tørr)
F) Hvorfor løp hun ut av rommet når hun hørte skritt på gulvet, og ikke etter å ha sett djevelen og blitt bitt i fingeren?
Sorry for å være så festbrems her, men disse historiene er nok bare resultater av ønsketenkning blandet med en dose levende fantasi. Kanskje dere har lest for mange historier og sett for mange filmer?
Antakelig er det rein innbilning rundt et spennende tema, og det eneste rådet jeg kan gi er å tenke litt logisk.
A) Ting som skjer midt på natten er mest sannsynelig drømmer. Det kan også være at man tror man kan skjelne en skikkelse i mørket, men siden øynene våre ikke er fryktelig gode å se i mørket med blir formene rimelig diffuse og vanskelig å tolke.
B) Hvorfor skulle gjenferd belemre seg med å løpe kjapt forbi folk bak ryggen deres mens de ser i speilet?
C) Hvorfor skulle det ha noe å si at huset er 500 år gammel? Tiltar spøkelsenes aktivitet etter flere hundre år?
D) Hvorfor skulle Djevelen se ut som den gamle stereotypien "mann med kappe og ljå"?
E) Hvorfor skulle hun bare se et par føtter når noen står rett foran henne? Var det bare føttene som 'gikk' igjen (den var tørr)
F) Hvorfor løp hun ut av rommet når hun hørte skritt på gulvet, og ikke etter å ha sett djevelen og blitt bitt i fingeren?
Sorry for å være så festbrems her, men disse historiene er nok bare resultater av ønsketenkning blandet med en dose levende fantasi. Kanskje dere har lest for mange historier og sett for mange filmer?
Antall ord: 235
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Kimbara skrev:Dere har ihvertfall fantasi. Eller kanskje ikke, for det er ganske klassiske spøkelseshistorier du kommer med her.
D) jeg vet egentlig ikke sammenhengen mellom de to, men hun har iværtfall sagt at hun så en mann med jå etter å ha kontaktet djevelen...men det er jo folk som tyder på at det er deg selv du ser når du er sint, husker ikke hva som gjorde det, men noe er det iværtfall
A) Hun så det på lyse dagen..
F) Hun gjorde det, glemte å skrive det
Antall ord: 309
< O D
< O D
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Feb 2007 20:52
- 17
- Lokalisering: Norge:P
hun burde virkelig ikke kontakte djevelen!
jeg har hørt at hvis man gjør det mange nokk ganger så blir man fanget av døden.
men er dette sant det du sier er jeg glad jeg ikke bor der
jeg har hørt at hvis man gjør det mange nokk ganger så blir man fanget av døden.
men er dette sant det du sier er jeg glad jeg ikke bor der
Antall ord: 40
Jeg er alltid et sted. Bare let etter meg:P
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Mar 2007 01:27
- 17
- Lokalisering: Tja... Buskerud
Er det bare meg eller er det litt merkelig at en del av huset var hele 500 år gammelt? såvidt jeg veit er de eldste husene her i landet rundt 350 år. uansett er jeg enig med de over... det virker som det er en fin liten dose fantasi og vrangforestillinger med her....
Antall ord: 54
Det er ikke alltid ting har en logisk forklaring;)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hehe, jeg tror jeg må snakke litt med venninnen min om det jashiznit skrev:Er det bare meg eller er det litt merkelig at en del av huset var hele 500 år gammelt? såvidt jeg veit er de eldste husene her i landet rundt 350 år. uansett er jeg enig med de over... det virker som det er en fin liten dose fantasi og vrangforestillinger med her....
Antall ord: 69
< O D
< O D
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
tror ikke på djevelen jeg. men hvis han fantes ville han ikke hatt sort kappe osv. da hadde han vært veldig vakker og sjarmerende m hensikt å lokke oss i synden.....
Antall ord: 31
Hide post links |
alder på husshiznit skrev:Er det bare meg eller er det litt merkelig at en del av huset var hele 500 år gammelt? såvidt jeg veit er de eldste husene her i landet rundt 350 år. uansett er jeg enig med de over... det virker som det er en fin liten dose fantasi og vrangforestillinger med her....
er du vil da mann det finnes bygninger i norge som er datert med c14 til fra før svartedauen kom dvs i allefall fra 1300.
Huset jeg er vokst opp i er den eldste delen fra 1600. Naboens som desverre brant ned var eldre... Lafta bygg blei også tatt ned og satt opp igjen andre steder. Som stabbur, buret heime kom til gården som del av brudens medgift, og slik har det seg goså t på 1800 så tok de ned og slytta det andre buret.. For dattera gifta seg og da var det natuligste ting av verden at det skulle med...
og av kjente bygg har en nidarosdomen, påbegynt runt 1100-....
måtte bare
mvh
puma/f
Antall ord: 180
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
puma/f skrev:alder på husshiznit skrev:Er det bare meg eller er det litt merkelig at en del av huset var hele 500 år gammelt? såvidt jeg veit er de eldste husene her i landet rundt 350 år. uansett er jeg enig med de over... det virker som det er en fin liten dose fantasi og vrangforestillinger med her....
er du vil da mann det finnes bygninger i norge som er datert med c14 til fra før svartedauen kom dvs i allefall fra 1300.
Huset jeg er vokst opp i er den eldste delen fra 1600. Naboens som desverre brant ned var eldre... Lafta bygg blei også tatt ned og satt opp igjen andre steder. Som stabbur, buret heime kom til gården som del av brudens medgift, og slik har det seg goså t på 1800 så tok de ned og slytta det andre buret.. For dattera gifta seg og da var det natuligste ting av verden at det skulle med...
måtte bare
mvh
puma/f
Dette var spennende du :mozilla_wink:
Takk for svarene jeg har fått og forhåpentligvis de jeg kommer til å få folkens :mozilla_smile:
Antall ord: 207
< O D
< O D
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
murmel skrev:tror ikke på djevelen jeg. men hvis han fantes ville han ikke hatt sort kappe osv. da hadde han vært veldig vakker og sjarmerende m hensikt å lokke oss i synden.....
jeg skrev litt feil her, hun så bare ljåen ikke noen mann eller noe bare en ljå...
men jeg kan ikke si noe mer om hva hun opplevde når hun kontaktet djevelen, må spørre henne først..
Antall ord: 73
< O D
< O D
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 21:00
- 17
- Lokalisering: grimstad
men bor venninna di ennå i huset eller overnatter ho hos venner?hvis det er så ille må jo ho si ifra uansett hva foreldrene sier. mvh smilygirl :mozilla_wink:
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Hun bor der enda, det er ingen venninner rundt der hun bor, det er ca.100 der hun bor og det er bare gamle folk...smileygirl skrev:men bor venninna di ennå i huset eller overnatter ho hos venner?hvis det er så ille må jo ho si ifra uansett hva foreldrene sier. mvh smilygirl :mozilla_wink:
Hun sa det for lenge siden, men de trodde jo ikke på henne så...
Antall ord: 71
< O D
< O D
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2007 19:29
- 17
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Og Urnes Stavkirke er visstnok fra 1130, men er bygd av eldre kirkedeler fra helt tilbake til 800-tallet... Fiine stavkirken med drageutskjæringer...puma/f skrev:alder på husshiznit skrev:Er det bare meg eller er det litt merkelig at en del av huset var hele 500 år gammelt? såvidt jeg veit er de eldste husene her i landet rundt 350 år. uansett er jeg enig med de over... det virker som det er en fin liten dose fantasi og vrangforestillinger med her....
måtte bare
mvh
puma/f
linno:
Jeg må nok si meg enig med mange her at det høres ut som mye fantasi og spøkelseshistorier. Du virker også veldig usikker på detaljene, og det taler ikke til din fordel...
Antall ord: 242
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2007 21:04
- 17
- Lokalisering: Hamar
Jeg har hørt om mannen med jåen
Antall ord: 9
det finnes mer mellom himmel og jord, enn det vi vet !
Hide post links |