Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Meyergården Hotell \ huset til min datter
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Feb 2007 13:35
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Stella, jeg har ikke fått tenkt så veldig på det... bare noen kjappe glimt...
- Vi snakker ikke 1900 tallet
- Huset er påbygg minst 2 ganger
- Noe sier meg at vi snakker midtre seksjon, første etasje. Kanskje også deler av kjelleren.
- Glimtvis ser jeg en kvinne som bærer vannbøtter i forbindelse med en fødsel. Hun går flere ganger fra ildstedet og bort til sengen hvor den gravide kvinnen ligger. Jeg tror kanskje ikke det er fruen i huset, men mor dør etter fødsel. Dette plager kvinnen som bærer vannet, så jeg tror de er i slekt. Kanskje søstre.
Det aner meg at hun fortsatt går mellom ildsted og seng. Nå er det kommet en vegg mellom, og kanskje kan henger bildene skjevt av og til.
Det går også en mann i 50 årene med hatt (tidlig 1750 - 1800 tallet). Han virker myndig, men arbeidskar. Enten er han formann på gården, eller så er han en lensmann som mest vil jobbe med gård.
Han er bare på utkikk. Går inn hoveddøren og tar seg en runde.
Det lukter også brent, men jeg vet ikke om det har med huset å gjøre.
Jeg skal tenke mer på det utover kvelden og se om jeg kan gi deg noen skikkelige svar. Dette var bare noen kjappe tanker
StormS;)
- Vi snakker ikke 1900 tallet
- Huset er påbygg minst 2 ganger
- Noe sier meg at vi snakker midtre seksjon, første etasje. Kanskje også deler av kjelleren.
- Glimtvis ser jeg en kvinne som bærer vannbøtter i forbindelse med en fødsel. Hun går flere ganger fra ildstedet og bort til sengen hvor den gravide kvinnen ligger. Jeg tror kanskje ikke det er fruen i huset, men mor dør etter fødsel. Dette plager kvinnen som bærer vannet, så jeg tror de er i slekt. Kanskje søstre.
Det aner meg at hun fortsatt går mellom ildsted og seng. Nå er det kommet en vegg mellom, og kanskje kan henger bildene skjevt av og til.
Det går også en mann i 50 årene med hatt (tidlig 1750 - 1800 tallet). Han virker myndig, men arbeidskar. Enten er han formann på gården, eller så er han en lensmann som mest vil jobbe med gård.
Han er bare på utkikk. Går inn hoveddøren og tar seg en runde.
Det lukter også brent, men jeg vet ikke om det har med huset å gjøre.
Jeg skal tenke mer på det utover kvelden og se om jeg kan gi deg noen skikkelige svar. Dette var bare noen kjappe tanker
StormS;)
Antall ord: 231
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Hei igjen;-)
Mye interessant....
Huset er satt sammen av to hus, og bygd på....
Vi bor i 1 etage.....
Jeg har også hele tiden hatt en fornemmelse av en fødsel som går veldig galt...har til og med fått opp et navn på moren i mitt hode....
De som bodde her før sier at det hver kveld kom inn en mann opp trappen fra gangen og tok seg en runde i 2 etage og bare kikket....han var bestemt og myndig, men snill....
Både hus og låve har vært utsatt for voldsomme og traumatiske branner....
Dette var imponerende.....kan du gjette mer?
Stella;-)
Mye interessant....
Huset er satt sammen av to hus, og bygd på....
Vi bor i 1 etage.....
Jeg har også hele tiden hatt en fornemmelse av en fødsel som går veldig galt...har til og med fått opp et navn på moren i mitt hode....
De som bodde her før sier at det hver kveld kom inn en mann opp trappen fra gangen og tok seg en runde i 2 etage og bare kikket....han var bestemt og myndig, men snill....
Både hus og låve har vært utsatt for voldsomme og traumatiske branner....
Dette var imponerende.....kan du gjette mer?
Stella;-)
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hei igjen Stella,
Hyggelig å høre at ting stemmer.
Jeg er litt trøtt i kveld, men noen navn falt inn.
Karin og Else...
Jeg synes også det er noe datter-av... som i Karin GudmansonsDottir, men dette henger enda ikke helt på greip.
Mannen kan gjerne være Martin eller noe slik. Eller Martinius....
Jeg skal tenke på det når jeg legger meg og se om jeg kan komme med tall og bedre navn.
1836-1837
Jeg kjenner ikke noe sinne, bare vemod...
Men jeg føler at barnet overlevde, men altså ikke moren.
Jeg kan se en inskripsjon med 2 navn på en av de orginale tømmerstokkene. Virker som disse befinner seg midt i huset.
Når jeg tenker på det kan jeg se masse bilder, fest og glede. Jeg kan se noen flasker som er veldig veldig gamle. Disse befinner seg enda i huset og har noen helt utrolige historier.
Hest og kjerre.... Et av vognhjulene eksisterer enda.
Vilde.... eller Vildemar.... Nei... det er en jente... Wilhelmine? Noe med Vill eller Wilh...
I natt kan det hende dere hører et lite dunk, men ikke være bekymret. Noe sier meg at et lite tegn vil bli gitt.
Kvinnen fødte barnet utenfor ekteskap, og hun ligger ikke i vigslet jord.
"Takknemmelig er den som forstår....."
Noen takker meg fordi jeg puster liv i historien. Jeg kan se et ønske, men jeg tror det er litt tidlig enda. Dersom mer stemmer og fantasien ikke løper helt løpsk, så skal jeg fortelle deg det.
Husk at dette er for morro. Ok?
StormS;)
Hyggelig å høre at ting stemmer.
Jeg er litt trøtt i kveld, men noen navn falt inn.
Karin og Else...
Jeg synes også det er noe datter-av... som i Karin GudmansonsDottir, men dette henger enda ikke helt på greip.
Jeg skal tenke på det når jeg legger meg og se om jeg kan komme med tall og bedre navn.
1836-1837
Jeg kjenner ikke noe sinne, bare vemod...
Men jeg føler at barnet overlevde, men altså ikke moren.
Jeg kan se en inskripsjon med 2 navn på en av de orginale tømmerstokkene. Virker som disse befinner seg midt i huset.
Når jeg tenker på det kan jeg se masse bilder, fest og glede. Jeg kan se noen flasker som er veldig veldig gamle. Disse befinner seg enda i huset og har noen helt utrolige historier.
Hest og kjerre.... Et av vognhjulene eksisterer enda.
Vilde.... eller Vildemar.... Nei... det er en jente... Wilhelmine? Noe med Vill eller Wilh...
I natt kan det hende dere hører et lite dunk, men ikke være bekymret. Noe sier meg at et lite tegn vil bli gitt.
Kvinnen fødte barnet utenfor ekteskap, og hun ligger ikke i vigslet jord.
"Takknemmelig er den som forstår....."
Noen takker meg fordi jeg puster liv i historien. Jeg kan se et ønske, men jeg tror det er litt tidlig enda. Dersom mer stemmer og fantasien ikke løper helt løpsk, så skal jeg fortelle deg det.
Husk at dette er for morro. Ok?
StormS;)
Antall ord: 269
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Takk for flere spennende detaljer;-)
Skal lese litt historie fra gården for å se om jeg kan finne igjen noen navn du nevnte!
Om du kan kommunisere med de fra den andre siden, kan du godt be de gi seg til kjenne med mer enn bare et dunk på natten...det er nemlig veldig lytt her, og hører dunk fra naboen i 2 etage i tide og utide :mozilla_wink:
Hun er i tillegg kunstner og har døgnrytme der etter*s*
Hadde vært synd om jeg overså et lite tegn fra åndeverdenen pga henne
Igjen..takk takk for at du tar deg tid...kommer tilbake når jeg har lest min historie!
Stella;-)
Skal lese litt historie fra gården for å se om jeg kan finne igjen noen navn du nevnte!
Om du kan kommunisere med de fra den andre siden, kan du godt be de gi seg til kjenne med mer enn bare et dunk på natten...det er nemlig veldig lytt her, og hører dunk fra naboen i 2 etage i tide og utide :mozilla_wink:
Hun er i tillegg kunstner og har døgnrytme der etter*s*
Hadde vært synd om jeg overså et lite tegn fra åndeverdenen pga henne
Igjen..takk takk for at du tar deg tid...kommer tilbake når jeg har lest min historie!
Stella;-)
Antall ord: 116
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Morn Stella,
Jeg vil minne deg om at dette er for morro.. det er veldig viktig.
Jeg har tenkt litt mer, og jeg tror kanskje barnet ikke ble værende på gården.
Vemod og skyldfølelse.
Blir uansett spennende å se hva du kan finne og ikke minst om det var noe merkelig i stua eller på kjøkkenet i morges.
StormS;)
Jeg vil minne deg om at dette er for morro.. det er veldig viktig.
Jeg har tenkt litt mer, og jeg tror kanskje barnet ikke ble værende på gården.
Vemod og skyldfølelse.
Blir uansett spennende å se hva du kan finne og ikke minst om det var noe merkelig i stua eller på kjøkkenet i morges.
StormS;)
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Hei hei;-)
Nå har jeg prøvd å finne ut litt mer her, men det har ikke vært så lett da flere områder har tilhørt gården i flere hundre år.
Listen over navn er lang, men vet da altså ikke om personene har bodd i huset vårt, eller på et område som har tilhørt oss...
Fant ingen Else eller Karin, men fant faktisk en Vilhelmine Martinsdottir fra 1874 !
Kan de andre navnene jeg ikke fant være knyttet til personer som bor i huset nå, og ikke til husets historie?
Ellers var kjøkken og stue som vanlig da jeg stod opp, og hørte ikke noe dunk i natt :mozilla_wink:
Kommet på noe mer?
Stella;-)
Nå har jeg prøvd å finne ut litt mer her, men det har ikke vært så lett da flere områder har tilhørt gården i flere hundre år.
Listen over navn er lang, men vet da altså ikke om personene har bodd i huset vårt, eller på et område som har tilhørt oss...
Fant ingen Else eller Karin, men fant faktisk en Vilhelmine Martinsdottir fra 1874 !
Kan de andre navnene jeg ikke fant være knyttet til personer som bor i huset nå, og ikke til husets historie?
Ellers var kjøkken og stue som vanlig da jeg stod opp, og hørte ikke noe dunk i natt :mozilla_wink:
Kommet på noe mer?
Stella;-)
Sist redigert av Stella på 18 Apr 2007 18:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Apr 2007 16:55
- 17
Meyergården Hotell.
Vel, jeg dro dit med mye store forventninger om å se forskjellig.Jeg har hørt alle historiene, men hadde jo selvfølgelig mine tvil. Jeg lå der hele natten, fikk ikke sove og lå og kadsvettet hele tiden. Men meg så aldri noe,hørte ingen merkelige lyder osv. Det var en guffen opplevelse,bare å være i rommet. Skulle gjærne prøvd å sove der igjen.
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
storms skrev: ......Jeg synes også det er noe datter-av... som i Karin GudmansonsDottir, men dette henger enda ikke helt på greip.
Så det var dette dottir styret.Stella skrev: Vilhelmine Marie Martinsdottir
Det er veldig kjekt å se at stadig flere detaljer stemmer og Vilhelmine er jo et utrolig pent navn. Kan faktisk ikke huske å ha hørt det før.
Jeg har en bestemt følelse av at det er gitt dere et lite tegn. Og gjør meg den tjeneste og se om et bilde henger spesielt skjevt på veggen. Om det gjør det. Kan du snu det og fortelle hva som står på baksiden?
Jeg har fått mange nye bilder og mye mer informasjon, men jeg skal spise middag nå.
Jeg har sterkt på følelsen at noen smiler, og det er et godt tegn
Vilhelmine er naturlignok datter av Martin...
StormS;)
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Har gått rundt i huset nå og sett etter skjeve bilder...ingen som henger skjevere enn vanlig...hmm...
Spent på hva mere du har fått inn:-)
Spent på hva mere du har fått inn:-)
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
hm...
Jeg har utrolig mye å gjøre akkurat nå, men jeg er på en merkelig måte overbevist om det er gitt dere et tegn.
Jeg kan kjenne duften av roser. Jeg ser et rødt skatthol muligens rosemalt, noe blått i en av hyllene.
Hm, så vanskelig... barna bråker litt her og jeg klarer ikke forsvinne helt inn i materien... Men noe sier meg... at det henger et sort/hvit bilde over huset på veggen. Bak står et navn og et årstall. Det kan være noe som Hagen, 1937. eller noe slikt.
Når jeg tenker så blir jeg isende kald, helt underlig. Det er sterk tilstedeværelse.
"Spre en duft av roser, knirkende bord, hun går sin rute".... Hører dere henne virkelig ikke?
StormS;)
Jeg har utrolig mye å gjøre akkurat nå, men jeg er på en merkelig måte overbevist om det er gitt dere et tegn.
Jeg kan kjenne duften av roser. Jeg ser et rødt skatthol muligens rosemalt, noe blått i en av hyllene.
Hm, så vanskelig... barna bråker litt her og jeg klarer ikke forsvinne helt inn i materien... Men noe sier meg... at det henger et sort/hvit bilde over huset på veggen. Bak står et navn og et årstall. Det kan være noe som Hagen, 1937. eller noe slikt.
Når jeg tenker så blir jeg isende kald, helt underlig. Det er sterk tilstedeværelse.
"Spre en duft av roser, knirkende bord, hun går sin rute".... Hører dere henne virkelig ikke?
StormS;)
Antall ord: 132
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Hmm..vi har et bilde av huset fra tildig 1900 tall i sort/hvitt hengende ute i gangen,-men det er det jeg som har rammet inn etter å ha kjøpt en kopi fra Folkemuseet.Så det står ingenting bak...
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hei igjen Stella,
Dette ble vanskelig. Noe sier meg fortsatt at det er noe helt spesielt vi skal se etter. K+M. Jeg føler at dette har med at vi skal tro på dette. Et slags bevis.
Jeg vet det er dumt, å be om det... Men kan du snu bilde for sikkerhetsskyld?
Har dere eller noen av de andre leilighetene et rødt skatthol, kanskje rosemalt?
Det er som om "Hun" er redd vi skal miste troen. Jeg har en ide om hva det hele dreier seg om, men samtidig er jeg redd jeg ror meg ut på seiegrunnen, om du skjønner. Og egentlig er jeg uhorvelig skeptisk av meg, fordi jeg ikke vet selv om det bare er ideer og bilder fra en fantasifull hjerne.
Tror du på meg Stella?
1836 er av betydning, for det tallet kommer om og om igjen.
"sort er lyststaken i vridd metal, 3 kroner stykker en gul lighter."
Nei, nå må jeg ha meg noe kaffe...
StormS;)
Dette ble vanskelig. Noe sier meg fortsatt at det er noe helt spesielt vi skal se etter. K+M. Jeg føler at dette har med at vi skal tro på dette. Et slags bevis.
Jeg vet det er dumt, å be om det... Men kan du snu bilde for sikkerhetsskyld?
Har dere eller noen av de andre leilighetene et rødt skatthol, kanskje rosemalt?
Det er som om "Hun" er redd vi skal miste troen. Jeg har en ide om hva det hele dreier seg om, men samtidig er jeg redd jeg ror meg ut på seiegrunnen, om du skjønner. Og egentlig er jeg uhorvelig skeptisk av meg, fordi jeg ikke vet selv om det bare er ideer og bilder fra en fantasifull hjerne.
Tror du på meg Stella?
1836 er av betydning, for det tallet kommer om og om igjen.
"sort er lyststaken i vridd metal, 3 kroner stykker en gul lighter."
Nei, nå må jeg ha meg noe kaffe...
StormS;)
Antall ord: 166
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Naboen har et rødbrunt gammelt skatthol i stuen...
Gikk ut i gangen nå og snudde bildet..ingenting dessverre...
Jeg er også blitt veldig skeptisk ...var mye mere "åpen" før jeg flyttet hit til "spøkelseshuset" hvor så mange hadde sett og hørt ting.
Det at jeg ikke har opplevd noe, har gjort at jeg har begynt å tvile for jeg har alltid sett på meg selv som en åndelig og mottakelig person...
Vil så gjerne tro....
Men jeg tror på deg;-)
Gikk ut i gangen nå og snudde bildet..ingenting dessverre...
Jeg er også blitt veldig skeptisk ...var mye mere "åpen" før jeg flyttet hit til "spøkelseshuset" hvor så mange hadde sett og hørt ting.
Det at jeg ikke har opplevd noe, har gjort at jeg har begynt å tvile for jeg har alltid sett på meg selv som en åndelig og mottakelig person...
Vil så gjerne tro....
Men jeg tror på deg;-)
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg kunne tenke meg å prøve noe, som jeg tviler på vil virke, men la meg prøve det allikevel.
Når jeg tenker på Vilhelmina så blir jeg isende kald, så jeg tror det er et riktig spor. Skulle vært artig å hatt noe å måle temperaturen med for å se om det bare er i psyken eller om det faktisk er like kaldt som det føles.
Uansett. Jeg kunne tenke meg å prøve å fremprovosere en hendelse. Bruke litt av min energi, tenke på at bilde i gangen skal falle ned. Be om å få bilde til å falle ned. I beste fall kan dere kanskje merke noe, men jeg ville ikke lagt håpet for mye.
Det er en langskudd....
Klokka er nå 20.23. Kl 20.25 skal jeg begynne å konse litt. Jeg skal gi det 5 minutter.
Kanskje er vi heldig. Det går an å håpe.
StormS;)
Når jeg tenker på Vilhelmina så blir jeg isende kald, så jeg tror det er et riktig spor. Skulle vært artig å hatt noe å måle temperaturen med for å se om det bare er i psyken eller om det faktisk er like kaldt som det føles.
Uansett. Jeg kunne tenke meg å prøve å fremprovosere en hendelse. Bruke litt av min energi, tenke på at bilde i gangen skal falle ned. Be om å få bilde til å falle ned. I beste fall kan dere kanskje merke noe, men jeg ville ikke lagt håpet for mye.
Det er en langskudd....
Klokka er nå 20.23. Kl 20.25 skal jeg begynne å konse litt. Jeg skal gi det 5 minutter.
Kanskje er vi heldig. Det går an å håpe.
StormS;)
Antall ord: 150
Hide post links |