Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLatterlig...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Atlas<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 21:52
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestby

Innlegg av Atlas<3 »

Hvis dette stedet bare hadde vært for voksne, burde jeg ha pellet meg vekk herfra for lenge siden.. :roll:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Tom_34 skrev:Kanskje ikke 99%...men 99,8%?? Unnskyld, men jeg tror det er det beste for både forum og brukere å ta både selvkritikk og selvsensur. Kan noen vise til en eneste seriøs tråd som omhandler noe annet enn "fenomener" som ikke noen kan bevitne eller bevise?? Hvorfor ikke legge fram de opplevelsene man har hatt sammen med et forsøk på å forklare/forstå enten meningen bak eller årsaken til dem? Hvais man virkelig opplever noe paranormalt bure jo hensikten være å lære og på en måte utvikle seg selv istedet for å søke andres forklaring på opplevelsen?
Jeg skjønner poenget ditt, men problemet er å definere hva som er seriøst. Jeg mener at det som er ærlige spørsmål, historier fra folks ekte opplevelser (det som er ekte for akkurat dem) og ekte forsøk på å få få hjelp i sin egen søken, er å anse som seriøst nok. For andre er "seriøst" det samme som innlegg som kan måles og bevises, og da er vi nok kanskje nede på 1%...

Det finnes alltids noen som liker å svindle andre, enten de legger inn falske historier/bilder på forumet eller påberoper seg store evner innen klarsynthet de ikke kan stå for, men da må heller hver enkelt av oss vurdere hva vi gidder å engasjere oss i av det som blir skrevet her. Å skjære alle på forumet over en kam og kritisere 99% eller 99,8% av medlemmene her virker bare unyansert og lite gjennomtenkt.

Mange som er søkende har også et stort behov for å dele ting med andre og kunne få hjelp til å forstå mystiske og ofte skremmende opplevelser. Siden dette forumet er så populært, må det jo bety at dette gjelder mange av oss.
Med så mange forskjellige mennesker i et forum må man tåle at det blir en salig blanding av seriøst/useriøst, paranormale temaer og mer hverdagslige samtaler, og til og med uendelig mange støvorb-bilder. Skal man ha strammere rammer må man nok finne et annet forum.

Og så husker jeg at noen andre har skrevet her en gang at nettopp fordi paranormal.no er litt løsere i snippen enn andre forum, er det så fint å være her. Jeg har ingen store evner og har ikke kommet spesielt lang i min åndelige utvikling, derfor ville jeg følt meg litt utenfor i et mer "seriøst" forum for dem som er healere, medier, sjamaner osv.

Jeg vet både jeg og andre har sagt det før, men jeg gjentar så gjerne: vi må alle ta ansvar for å holde det så hyggelig som mulig her på forumet. Konstruktiv kritikk er bra (og da helst rettet mot konkrete innlegg og temaer), men surmaget klaging på alt og alle virker mot sin hensikt og bidrar bare til dårlig stemning.
Antall ord: 484
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Jeg prøver å ikke klage på alt og alle, og personlig synes jeg svarene mange gir de "unge og håpefulle" er laaaaangt mer håpløse, svevende og misledende enn de fortjener. Derfor er vel kririkken mer rettet mot akkurat de som hevder å ha evner og er mer som "veteraner" å regne. Hvis man ikke har noe godt svar så enten si det eller hold kjeft istedet for å slenge ut noe man håper vil falle i smak og bli godtatt hos den som spør og derigjennom gi en selv en aldri så liten ekstra stjerne i margen hos de ferske. Det er greit å si "jada, JEG TROR at hesten din kan kommunisere med deg fra den andre siden", det er IKKE grit å svare "selvfølgelig kan hesten det". Det er å gi filk feil forhåpninger på feil grunnlag og gi dem en ovebevisning om at ens eget syn er det riktige i en kanskje veldig tung fase i deres liv. Jeg synes det er uetisk, umoralsk og usmakelig.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Tom_34 skrev:Jeg prøver å ikke klage på alt og alle, og personlig synes jeg svarene mange gir de "unge og håpefulle" er laaaaangt mer håpløse, svevende og misledende enn de fortjener. Derfor er vel kririkken mer rettet mot akkurat de som hevder å ha evner og er mer som "veteraner" å regne. Hvis man ikke har noe godt svar så enten si det eller hold kjeft istedet for å slenge ut noe man håper vil falle i smak og bli godtatt hos den som spør og derigjennom gi en selv en aldri så liten ekstra stjerne i margen hos de ferske. Det er greit å si "jada, JEG TROR at hesten din kan kommunisere med deg fra den andre siden", det er IKKE grit å svare "selvfølgelig kan hesten det". Det er å gi filk feil forhåpninger på feil grunnlag og gi dem en ovebevisning om at ens eget syn er det riktige i en kanskje veldig tung fase i deres liv. Jeg synes det er uetisk, umoralsk og usmakelig.
Ok, da skjønner jeg mer hva du mener. :)
Jeg har jo lest nok av dine innlegg til å se at du ikke er en av dem som klager på alt og alle... Det du sier i innlegget her er et eksempel på konstruktiv kritikk som går på en spesiell ting du ikke er fornøyd med, og det trenger forumet. Det jeg reagerte på med Kaosets og Otis' innlegg var at hele forumet med alt dets innhold ble nærmest slaktet og faktisk talt alle medlemmene kalt useriøse.

Jeg er enig i at det er feil å presentere sin personlige tro og overbevisning som en sannhet til andre på forumet. Vi må vel bare være ærlige med både oss selv og andre her på forumet. Hvis man har en tro på noe, uansett hvor sterk den er, må man kunne si at man tror og ikke at man vet. Det er jo uansett ikke noen her som sitter med alle svarene, uansett hvor langt man har kommet i sin åndelige søken og utvikling...
Antall ord: 350
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wtfbbq

Innlegg av wtfbbq »

Svartepus skrev:
Otis skrev:
ikke bare på denne siden,men generellt.. youtube og andre forums osv.. og hvis du hadde lest nøye så er altså den siste prosent delen det "virkelige(?)" og ja har med et spørsmålstegn i parantes for det er jo ikke 100% at det er ekte det heller..

og nå skal du ikke ta prosent tallene bokstavligtalt heller,det var bare for å peke ut hvor mye som er tull og hvor mye som er ekte(?).

du skjønner ikke helt hva jeg er ute etter? vel det samme som deg og alle andre vel..
no seriøst og ikke "orb"(støv) bilder...

er jeg plutselig en oppmerksomhetssyk fjortis nå fordi jeg kalte noen andre for det? du kan vel kanskje sjekke hvor mange poster jeg har skrevet.

og det å følge førsteklasses reglen "den som kaller en annen dust er dust selv"
sier jo litt om hvor seriøs du er. du er vel kanskje en av de "orb på bildet mitt:O" folka.
sikkert derfor du føler deg truffet og bæder helt.

Ja, du kan gjerne tro jeg er useriøs og liker å legge ut artige orb-bilder. Hva du tror om meg bryr meg egentlig svært lite.

Mitt poeng var at å overdrive med uttrykk som at 99% her er bare tull ikke virker særlig seriøst. Jeg sa at du fremstår som en oppmerksomhetssyk fjortis når du kommer med sånne uttalelser, ikke at du er en oppmerksomhetssyk fjortis...

Når det gjelder å føle seg truffet; Det er noe som heter å ta andre i forsvar, og det gjør jeg ofte. Urettferdighet er etter min mening like galt uansett hvem det rammer. Hvis noen hadde kalt deg for fjortis på grunnlag av et innlegg du hadde sendt inn, hadde jeg sikkert tatt deg i forsvar også. Ingen fortjener dritt for å komme med et ærlig spørsmål.
Hvis jeg "bæder helt" her, er det på vegne av mine med-paranormalere, og ikke fordi jeg bare føler meg truffet personlig.

Hvis noen sender inn useriøse støvorber og falske spøkelser lurer de bare seg selv, så det gidder jeg rett og slett ikke bry meg om. Jeg kan ikke med sikkerhet bedømme hvem som er useriøse her på forumet, men jeg vet at det ikke gjelder 99%...
(Og ja, jeg skjønner jo at du ville statuere et eksempel med disse 99% dine, men uansett hvordan du vrir og vender på det, virker det useriøst å overdrive så mye...)
kan du være så snill å lese linje 5 og 6 igjen?

og hvorfor skal du forsvare noen som ikke bryr seg i det heletatt? tror du folk tar ting over nettet personlig? uansett.. dette er et forum ikke en barnehage. her må du tåle snille og slemme kommentarer tilbake når du legger ut noe. sånn er det bare.du kan ikke forvente at alle skal rope bravo!

dette er web 2.0 og her flame'er vi hardt(spess på forums) deal with it.
carebear land er den veien --------------->

det med at 99% er tull hadde ikke forundret meg tbh.
ta også post noen bilder/filmer du mener er "ekte" da? jeg er sikker på at jeg eller noen andre greier å bevise at det er tull.

og bare så det er sagt, jeg mener ikke å være "the bad guy" her, men dette er jo et flott forum så hadde vært greit om det var litt seriøst og.

og unnskyld hvis jeg har såret deg eller noen andre her, var ikke personlig ment.
men tror ikke vi burde krangle mer nå så dette blir siste post fra meg på denne tråden.
Antall ord: 630

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Otis skrev: kan du være så snill å lese linje 5 og 6 igjen?

og hvorfor skal du forsvare noen som ikke bryr seg i det heletatt? tror du folk tar ting over nettet personlig? uansett.. dette er et forum ikke en barnehage. her må du tåle snille og slemme kommentarer tilbake når du legger ut noe. sånn er det bare.du kan ikke forvente at alle skal rope bravo!

ta også post noen bilder/filmer du mener er "ekte" da? jeg er sikker på at jeg eller noen andre greier å bevise at det er tull.

og bare så det er sagt, jeg mener ikke å være "the bad guy" her, men dette er jo et flott forum så hadde vært greit om det var litt seriøst og.

og unnskyld hvis jeg har såret deg eller noen andre her, var ikke personlig ment.
men tror ikke vi burde krangle mer nå så dette blir siste post fra meg på denne tråden.
Hvis du anså dette som krangling, er det kanskje like greit.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wtfbbq

Innlegg av wtfbbq »

Svartepus skrev:
Otis skrev: kan du være så snill å lese linje 5 og 6 igjen?

Hvis du anså dette som krangling, er det kanskje like greit.
vet ikke jeg,men så ikke no hyggelig ut værtfall.(dette blir siste post lol:b)
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links