Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderER det mer mellom himmel og jord?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
KineCathrine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Apr 2007 18:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland

ER det mer mellom himmel og jord?

Innlegg av KineCathrine »

Jeg lurer bare på om dere her inne har noen innblikk på hva DERE tror på... :mozilla_undecided:

Dette med overnaturlige ting og gjenferd osv er nesten umulig å bevise (er derfor dem kaller det OVERNATURLIG- fordi det er noe utenom det vanlige som vi ikke egentlig vet hva er)
Jeg har i det siste begynt å tro at jeg kanskje tror :mozilla_tongue:
Pga en rekke rare hendelser so er skjedd nettopp meg...
Men der igjen.. kan det bare være innbillning ettersom vi ser så mange slike programmer på tv og hører så mange skrøner om spøkelser...

Noen som har noen kommentarer?? :o
Antall ord: 101
Carpe` Diem! - grip dagen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Hei du! Joda, jeg tror og nærmest VET at det er noe mellom himmel og jord. Selv har jeg sett ånder mange ganger, til og med en person med skuddskader fra krigen. Og da vet jeg at han ikke lever på en måte, og at det er sjelen som henger igjen. Hjemme hos faren min går det igjen hele tre personer, en ut og to inne, og de ser jeg regelmessig. Så ja, jeg tror det er noe mellom himmel og jord. Men husk - hjernen lurer hvert et menneske når de innerst inne tror så hardt.
Antall ord: 100
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Ja jeg mener der er mer mellom himmel og jord:) eg vet det også for jeg har sett ånder og følt dem
Antall ord: 23
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

Fint lite. ;)

Helt seriøst tror jeg ikke dette nettstedet hadde fantes hvis det ikke var "noe mer". Jeg tror ikke tusenvis av folk hadde rapportert om lignende, uforklarlige fenomener, og jeg tror ikke det hadde fantes såpass mange f.eks i psionics-miljøer som opplever det samme og faktisk har det veldig gøy med ting de ikke helt vet hvordan er mulig.

Det som overbeviste meg i begynnelsen, var å se hvordan folk brukte masse tid på å diskutere ting de hadde opplevd som jeg først var skeptisk til, f.eks psykokinese og energimanipulasjon. Selve ideen om at folk bruker tid og penger på å drive slike nettsteder som er basert på løgn, for å promotere en løgn som alle er med på, uten at noen overhodet står fram og sier at "nå gidder jeg ikke mer, ikke hør på de, alt er bare tull" virker på meg veldig urealistisk.

Jeg er selv del av et sånt miljø, og har ved å gå fram så vitenskapelig som mulig kommet fram til at ja, det er definitivt "noe mer", og sannsynligvis ikke bare noe, men en hel del. Det skal sies at jeg fremdeles er skeptisk til mye, og jeg synes ikke det er noe galt i å være skeptisk til noe man ikke har tilstrekkelig grunnlag til å tro på. Jeg tror på at UFO'er finnes, for jeg har selv sett en midt på lyse dagen, men at de er romskip fra det ytre rom har jeg ikke tilstrekkelig grunnlag til å tro, selv om jeg er åpen for muligheten. Sånn er det kanskje også med trådstarter sine opplevelser?
Antall ord: 275
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Jg tror "det er mer mellom himmel og jord enn vi kan se". Hva det kan være, det vet jeg ikke. At det finnes spøkelser, er jeg overbevist om, fordi jeg selv kjenner mange som "ser" og opplever spøkelser. I følge en undersøkelse somn ble foretatt for noen år siden her i Norge, så hadde ca 10% av de spurte hatt opplevelser med spøkelser. Jeg klarer ikke å se for meg at de aller fleste mennesker som forteller om spøkelser, skal være løgnere, det er så mange av dem. Det som likevel får meg til å tro, er egne uforklarlige opplevelser, og historier fra kjenninger av meg. Vet også om flere personer med uforklarlige evner, så som "varme hender", klarsynthet og evne til å kjenne energier. Når det finnes slike mennesker, kan det også finnes mye annet paranormalt.
Antall ord: 146
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Dumt spørsmål

her er en mulig logg av døden, (jeg diktet den opp nå)

1. Hei, i dag døde jeg, det var min bursdag. Du lurer sikkert på hva som skjer etter døden. Det er ingenting. Man er bare i himmelen.

2. Hei, i dag døde jeg, det var min bursdag. Du lurer sikkert på hva som skjer etter døden. Det er mye, noen kommer ikke over til den andre siden mens andre greier det. De som ikke kommer over må være igjen. (Etter alle bilder så tyder det på at denne passer bedre)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

TheTech skrev:Dumt spørsmål
TheTeck: Det er vel ærlig talt fler dumme svar enn dumme spørsmål her inne...

KineCathrine: Jo, jeg tror! Ja, jeg er faktisk overbevist :mozilla_wink:

Jeg har, som mange andre, rett og slett opplevd for mye til å la være å tro.
Samtidig er det mye jeg ikke forstår, mye jeg er skeptisk til,
og endel jeg tar avstand fra.

Syns forøvrig at Treo har et par gode poenger!

Mvh Lilja
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Det samme er det i virkeligheten å.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Trøndergut skrev:Jg tror "det er mer mellom himmel og jord enn vi kan se". Hva det kan være, det vet jeg ikke. At det finnes spøkelser, er jeg overbevist om, fordi jeg selv kjenner mange som "ser" og opplever spøkelser. I følge en undersøkelse somn ble foretatt for noen år siden her i Norge, så hadde ca 10% av de spurte hatt opplevelser med spøkelser. Jeg klarer ikke å se for meg at de aller fleste mennesker som forteller om spøkelser, skal være løgnere, det er så mange av dem. Det som likevel får meg til å tro, er egne uforklarlige opplevelser, og historier fra kjenninger av meg. Vet også om flere personer med uforklarlige evner, så som "varme hender", klarsynthet og evne til å kjenne energier. Når det finnes slike mennesker, kan det også finnes mye annet paranormalt.
"För att bekämpa ondska måste insikt om dess existens också klarläggas."
Kärlekens kraft är stor och med tiden förstår även den dumdristige. :mozilla_wink:
Antall ord: 180
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atlas<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 21:52
18
Lokalisering: Vestby

Innlegg av Atlas<3 »

Jeg vet ikke helt hva jeg tror på.. Jeg er en litt sånn "tror ikke før jeg får se det" person. Jeg er ikke synsk, har aldri sett ånder, klarer ikke lage energiball eller snurre på et psi-wheel (tror jeg det heter..). Men jeg har opplevd å få følelser fra dyr, som senere viste seg å være sanne. Jeg har lenge "bare visst" at hunden min har hull i tanna. Når han var hos veterinær sist, ble det bekreftet.
Jeg har også kjent at en hest har hatt en låsning i ryggen, noe som også stemte. Om dette har noe med det paranormale, vet jeg ikke.
En gang jeg tok hunden min med til vår 200 år gamle seter, lå han bare med hodet under en seng og pep. Det har også skjedd at han har stirret g bjeffet på "ingenting". Hva dette er kan jeg ikke si.
Men av en eller annen grunn, synes jeg mye av det paranormale er veldig spennende og morsomt, og det er vel derfor jeg er her.
Men jeg tror altså ikke på noe som helst før jeg har opplevd det selv, noe jeg enda ikke har..
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)

Innlegg av freespirit »

Det er så mye som kan tyde på at det er mer i denne verdenen.
Jeg tror mennesker selv er en stor del av dette, men at vi er for svak til å fårstå det enda.

men, nå kom jeg på noe jeg har lest engang..
Et eksperiment ble utprøvd på et par studenter. De ble tatt med til et "gammelt" hus. der ble de fortalt flere opplysninger om et drap som hadde fåregått der. opplysninger om hvordan mannen så ut o.s.v.. (ingen ting var sant) de fikk et kamera hver og ble beordret til å bo der i 3 dager.
Nå hadde studentene skremt hverandre slik opp at alle trodde fult og helt på dette..

ved at alle sammen trodde på dette klarte de via "tankekraft" (ikke vet jeg) å lage ulike hendelser.. når de trodde at det spøkte der, skjedde flere hendelser..
Og noen av studentene hadde sett denne mannen som var blitt drep og t.o.m fått ham på video..

Men hvordan går da dette når det ikke hadde skjedd noe drap der?
Antall ord: 185
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

freespirit skrev:Det er så mye som kan tyde på at det er mer i denne verdenen.
Jeg tror mennesker selv er en stor del av dette, men at vi er for svak til å fårstå det enda.

men, nå kom jeg på noe jeg har lest engang..
Et eksperiment ble utprøvd på et par studenter. De ble tatt med til et "gammelt" hus. der ble de fortalt flere opplysninger om et drap som hadde fåregått der. opplysninger om hvordan mannen så ut o.s.v.. (ingen ting var sant) de fikk et kamera hver og ble beordret til å bo der i 3 dager.
Nå hadde studentene skremt hverandre slik opp at alle trodde fult og helt på dette..

ved at alle sammen trodde på dette klarte de via "tankekraft" (ikke vet jeg) å lage ulike hendelser.. når de trodde at det spøkte der, skjedde flere hendelser..
Og noen av studentene hadde sett denne mannen som var blitt drep og t.o.m fått ham på video..

Men hvordan går da dette når det ikke hadde skjedd noe drap der?
Helt rätt !
Det är så det går till.
Jag har snart skrivit det 100 gånger på denna sajten.
Vi påverkas av varandra oavsett dimensions tillhörighet.
Vill du det skall bli gott så förverkligas det.
Vill du att det skall bli ont så blir det så.
Det finns något som heter.
"Jag kan bli vad du önskar"
In a world of "magic" you better take care of your soul and keep it
with love and harmony to your brain and hearth.
In the end of time we will all understand the life of magic.

Tänk på vad en läromästare en gång försökte förmedla.
Take care of each other, with love and kindness. :mozilla_innocent:

Livet är hur lätt som helst att leva bara du förstår. :mozilla_wink:
Antall ord: 328
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Den sannsynlige grunnen til at vi har spørsmålet om ånder, sjel osv, er vel rett og slett at det oppsto da vi ikke hadde så mye kunnskap om hvordan verden er. Siden man ikke hadde mulighet til å vite om elektriske ladninger mellom skyer, så måtte man innføre guder for å forklare lyn og torden. Siden man ikke visste særlig om hvordan hjernen fungerer, så innførte man sjel, ånd, osv. for å forklare det som ikke kunne forklares med datidens kunnskap.

Siden når vi har fått kunnskapen som kan forklare dette uten å forvanske forklaringene med transcendente vesener osv, så er det nok så enkelt som f.eks. at;
- ikke alle kjenner til denne enorme kunnskapen vitenskapen har
- at noen stoler mer på egen dømmekraft enn vitenskapens
- at noen tjener penger på andres overtro.

Det finnes sikkert mange andre grunner også, men de beste forklaringene er vitenskapelige, og de inneholder ikke flere vanskelige faktorer enn nødvendig.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

Men hvordan går da dette når det ikke hadde skjedd noe drap der?[/quote]

Helt rätt !
Det är så det går till.
[i]In a world of "magic" you better take care of your soul and keep it
In the end of time we will all understand the life of magic.[/i]

Tänk på vad en läromästare en gång försökte förmedla.
Take care of each other, with love and kindness. :mozilla_innocent:

Livet är hur lätt som helst att leva bara du förstår. :mozilla_wink:[/quote]

Men det er flere ting som jeg ikke fårstår.
Hvis jeg flytter i et hus. Og det "spøker" der. Uten at jeg helt tror på det.
siden det da ikke er min tankekraft, er det da de tidligere eierne av huset som har "skapt" dette? :mozilla_undecided:
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av freespirit »

Men hvordan går da dette når det ikke hadde skjedd noe drap der?[/quote]

Helt rätt !
Det är så det går till.
[i]In a world of "magic" you better take care of your soul and keep it
In the end of time we will all understand the life of magic.[/i]

Ja. men det er flere ting jeg ikke fårstår.
Hvis jeg flytter inn i et hus, der det spøker. Uten at jeg vil tro på det.
Er det da de tidligere eierne som har "skapt" disse energiene?
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links