Det er ikke bare visjoner som er kraftplantenes store egenskaper. Men også enorm psykisk,mentalt og fysisk renselse - og åndelig renselse.........spesielt Ayahuascaen er ekspert på det. Nå er ikke alle som deg,Kaja43 - noen mennesker har en tyngre vei å gåkaja43 skrev:jeg sitter å undrer litt her.
Har også vært med på ulike trommereiser og bålseremonier.
Har flydd på ryggen til en ørn og sett ukjente landskap jeg etterpå
kunne kjenne igen. Møtt kraftdyr, og sett både med øyne og som indre
bilder naturånder og planteånder.
Kjent deres energier både i og utenfor kroppen
Snakket med de og fått råd om hvordan vi best kan ta vare på de.
Men det er uten disse hjelpemidlene.
Hva er forskjellen?
Hvorfor er ikke det nok å oppleve uten sansestimuli?
enn deg som høres ut som fikk åndeverdenen i fanget fra starten av livet. Noen har en mye tyngre vei og for min del så har kraftplantene vært det som har jobbet best med min fortid - ingen andre metoder har vært i nærheten. De er milevis. Så det handler om hva som passer for ens utvikling. Det er ikke for alle. Jeg prøver å sidestille disse kraftplantene med andre sjamanmetoder. Det er det jeg prøver å si gang på gang.
Forskjellen ligger i renselsen - der er det ingen som slår Ayahuascaen f.eks. Finnes ikke mer unik renselsesmetode enn å erfare Ayahuasca-erfaringer. Jeg snakker utifra mitt perspektiv og min utvikling. Ang visjoner og bilder så kan man ha de samme type erfaringer som i trommereiser o.l.
Men en annen ting som er unikt med disse kraftplantene er at de jobber så dypt dypt dypt tilknyttet Moder Jord at man ikke vil miste fotfeste - man er bokstavelig talt GODT PLANTET på Jorden. Andre metoder kan mangle denne essensielle grunnleggende viktige elementet i ens åndelig utvikling - å være jordet. En kan miste jordingen i meditasjon - det samme med kundalini-yoga. Og andre metoder. Kraftplantene sørger å få oss skikkelig jordet - kommer ikke utenom det.
Og de jobber også aktivt med forfedrene og urgamle kraftsteder - kraftplantene er unike med tanke på å hente tilbake gamle erfaringer fra et sted og dette med samarbeid med forfedrene er også unikt med disse kraftplantene. Det er også andre ting som jeg ikke kommer på nå.