Er en superskeptiker selv jeg, så skjønner godt hva du mener! Men ting blir plutselig veldig annerledes når en har en opplevelse av dem selv! Jeg er selv av den oppfatning at så lenge vi bor på jorden, så er kroppen og sjelen uløselig knyttet til hverandre, og dermed er sjelen ikke noe en skrur av og på. Opplevelsen av at kroppen har mer enn bare en dimensjon/del, er på den andre siden ikke noe en går å kjenner på konstant til daglig.Hecate skrev:Jeg synes at hele opplegget virker ganske pussig. At en sjel skal ha bolig i kroppen, synes jeg er et underlig konsept i seg selv. En annen ting er at denne sjelen skal komme og gå som ved å skru på en bryter, satt på spissen. Jeg har ingen erfaring med UKO, så jeg ville gjøre klokt i å holde kjeft, men jeg heller til at science har rett.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Min første bevisste astrale projeksjon :)
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mar 2007 10:23
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Rogaland
Antall ord: 157
Be aldri om rettferdighet, be om tilgivelse
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg ser ikke sjelen som en del av kroppen, men at kroppen er et slags verktøy for sjelen.
Og jeg mente ikke at en skrur av og på sjelen , men at sjelen ikke forlater kroppen, fordi jeg tror ikke sjelen er der i utgangspunktet.
Og jeg mente ikke at en skrur av og på sjelen , men at sjelen ikke forlater kroppen, fordi jeg tror ikke sjelen er der i utgangspunktet.
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Ja, la meg høre, for det hadde vert utrolig innteressant.Enesis skrev:For å svare på metodistens spm, må jeg desverre informere om at jeg selv er ganske nybegynner i astral reise, og at det astrale domenet er mye mer lunefullt enn en aner. Er vanskelig nok bare å bevege seg rundt omkring til å begynne med! Har merket markant forbedring for hver gang jeg har vært ute å "svevd", men etter 5 "skikkelige" UKO (som har vart noen minutter), har jeg rett og slett ikke nok erfaring til å være med på et slikt eksperiment enda. Ser gjerne for meg at det må noen ti-talls flyturer til før jeg med noenlunde sikkerhet kan bestemme selv hvor jeg skal fly. Men skal si ifra når ferdighetene har forbedret seg litt, så skal vi ta en liten test
Ikke minst for alle de andre her inne om vi hadde publisert ressulatet.
Antall ord: 151
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
he he.. holder du tellinga???science skrev:Det er ikke astralreise det er lucid drøm. Du sa jo selv at du ikke så det som var der. Jeg har gjort dette 1000 ganger nå. Det er bare en drøm.
Antall ord: 41
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Jeppsnuppedilla skrev:he he.. holder du tellinga???science skrev:Det er ikke astralreise det er lucid drøm. Du sa jo selv at du ikke så det som var der. Jeg har gjort dette 1000 ganger nå. Det er bare en drøm.
Antall ord: 44
Beauty is in the eye of the beer holder..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mar 2007 12:50
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Odda og Trondheim
Helt det samma har skjedd med meg ganske mangen ganger. Er veldig irriterende at jeg ikke greier å oppnå samme energi sirkulasjon i kroppen utom når jeg våkner på natten. Greier ikke å få kroppen til å sovne skikkelig, men er kanskje litt for uerfaren, er ikke helt sikker på ke jeg gjør feil, er vel ganske mye. Føltes som direkte tortur de første gangene for meg, men etterhvert så er det ganske smerte fritt. lenge siden jeg har greid det nå men...
Er det egentlig vits å være våken visst du greier å bli konstant i astral verden??
Er det egentlig vits å være våken visst du greier å bli konstant i astral verden??
Antall ord: 101
Take my soul away into the dark
Dreaming a thousand morbid dreams
No tomorrow when the wind caress my mind
Could I ever return, it would be my doom
Dreaming a thousand morbid dreams
No tomorrow when the wind caress my mind
Could I ever return, it would be my doom
Hide post links |