Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er vi selv også spøkelser?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2007 01:23
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vest
Virkeligheten virker flytende når en selv lar seg narre til å tro at alt en hører indikerer et snev av sannhet omkring et tema som vitenskapen hittil fastslår som humbug. Vår tolkning av virkeligheten er basert på sanser, tro og kunnskap. Der kunnskapen er mangelfull, vil troen overstyre sansene og virkeligheten flyter videre på sin egen rosa sky...
Antall ord: 61
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...
with madness...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
spennende tema du tar opp her! vi har vel alle levd før og er derfo"spøkelser" litt rart å tenke på!!!!!!!!!!!!!!!!1
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Søstra mi har "tvunget" meg til å komme til henne for å se Matrix... :mozilla_cool: Kanskje jeg blir noe klokere av det. =P
Antall ord: 23
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Det er forskjell på å tro på alt en hører og det å oppleve noe selv. Men det er ofte når folk opplever fenomener at de kanskje er for raske til å komme med en forklaring og trekke konklusjoner - og da ut i fra det de har hørt og lært om lignende fenomener fra før av. F.eks. så trenger ikke alltid en skygge å bety at det er en død person som går igjen.ragerod skrev:Virkeligheten virker flytende når en selv lar seg narre til å tro at alt en hører indikerer et snev av sannhet omkring et tema som vitenskapen hittil fastslår som humbug.
For all del, av og til kan det være hensiktsmessig å ta fenomener med en klype salt og la rasjonaliteten seire. Den akseptere virkeligheten med alle vitenskapelige bevis, kan være trygg og støtte seg til - selv om den ofte kommer til kort når det gjelder folks opplevelser.
Antall ord: 162
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Apr 2007 11:32
- 17
- Lokalisering: Levanger
Svar til Appelsin:
Det første som slo meg når jeg leste det første innlegget ditt, var filmen The others
Har du sett den. Nicole Kidman spiller en sentral rolle i filmen. Den har en litt morsom vri på spøkelsesfenomenet. Jeg husker jeg syntes den var genial da jeg så den.
Det første som slo meg når jeg leste det første innlegget ditt, var filmen The others
Har du sett den. Nicole Kidman spiller en sentral rolle i filmen. Den har en litt morsom vri på spøkelsesfenomenet. Jeg husker jeg syntes den var genial da jeg så den.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Ja, den har jeg sett. Bra film. Var noen overraskende vendinger der ja :mozilla_smile:jorg skrev:Svar til Appelsin:
Antall ord: 71
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Har aldrig förstått varför man kallar livsformer för väsen.Treo skrev:Såvidt jeg vet er psykokinese generelt den mest aksepterte forklaringen på poltergeist-aktivitet. Hvis den teorien er riktig behøver det ikke engang, iallefall ikke alltid, å være spøkelser med i bildet. Poltergeist-aktivitet er vanligvis fokusert rundt en som er i puberteten, vanligvis en jente, som gjerne går gjennom mye følelsesmessig stress.
Jeg har hørt mange historier om folk som har mistet besinnelsen og opplevd at lyspærer har knust eller at gjenstander har flyttet på seg. Selv har jeg opplevd ting som at et dørhåndtak har beveget på seg idet jeg har gått mot det, at en skapdør har åpnet seg idet jeg skal til å åpne den, samt at mindre gjenstander har flyttet på seg. Jeg er helt overbevist om at dette ikke har noe med spøkelser å gjøre.
Når det er mulig for et menneske å ubevisst få gjenstander til å flytte på seg, så er det jo ikke utenkelig at en også kan være i stand til å manifestere et synlig bilde av en person. Det er også et fenomen som kalles bilocation, hvor en person blir sett på to forskjellige steder samtidig:
"Several Hindu gurus have been seen at several locations at the same time in waking state, or seen sleeping somewhere while awake and active at another location. Some texts also depict a phenomenon where more than one "copy" of the subject could be seen." Kilde: wikipedia.
For å tenke litt mer ut av boksen, så kan det jo også tenkes at vesener fra det astrale, som aldri har levd på jorden, av og til tar seg en tur ned til det fysiske om de føler for det, selv om jeg ser på det som mindre sannsynlig enn at en avdød skulle gå igjen.
Det kan virke sannsynlig at det er avdøde som går igjen når man f.eks opplever å se spøkelser som ser ut til å komme fra en annen tid, men det kan nok finnes andre forklaringer på "spøking", spesielt når det er snakk om poltergeist-aktivitet.
När skall man förstå att vi alltid har haft livsformer vid vår sida "from the beginning".
Vi är ju alla en typ av livsform vare sig vi har en synlig kropp eller ej.
Att det skulle handla om att människor går igen tror jag ej.
Visserligen hamnar vissa människor i vår närhet, men det är av andra orsaker.
Nej, om alla människor har en hjälpare och den hjälparen lever i konstant närhet
med den aktuella individen, kommer också hjälparen att präglas av individens
personlighet. Om en död inträder allt för tidigt på grund av olika orsaker blir ofta
saknaden väldigt stor. (samma sak med oss människor)
Det kan då hända att hjälparen dröjer sig kvar en längre period under sin sorg
bearbetning. Och det är vid dessa tillfällen som man kan få uppleva olika "fenomen"
ex. saker som ramlar, dörrhandtag och dörrar som öppnas, lampor slår av och till,
saker flyttas m.m.
Det är på grund av att den aktuella hjälparen är i obalans under sorge arbetet.
Hjälparen kommer så småningom att hitta en ny människa att följa.
OBS det är alltid kärleken som är mest smärtsam.Om hjälparens individ varit en
mycket omsorgsfull person och med ett överskott på det emotionella planet blir
saknaden extra stor.
Men å andra sidan, om en förståelse och ett utökat samarbete sker mellan en individ
och en hjälpare kan många "under" inträffa.
"Ett överskott av harmoni och förståelse hos en individ ger också en markant utökad
kraft hos hjälparen. Ibland händer det att flera hjälpare följer en speciell individ"
Det är tro, hopp och kärlek gäller som ledord för dom närmaste. Sen att det finns
övervakning- och cykler över hela systemet är min fasta övertygelse.
Är också övertygad om att det inte meningen att vi skall förstå allt !!!
Läs gärna color of love, där får ni en förklaring till vad jag tror om nästa liv. Dock en
diffus bild, även där.
Antall ord: 744
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Mai 2006 08:04
- 18
Dimension:
Jeg har såvidt jeg vet aldri opplevd noe i forbindelse med hjelpere, eller sett noe bevis på at de eksisterer, så jeg synes ikke jeg har så god grunn til å tro på de. En annen grunn til at jeg ikke tror det med bl.a dører/dørhåndtak som har beveget på seg har noe med hjelpere å gjøre, er at jeg hadde drevet en del med psykokinese, altså å bevisst påvirke det fysiske, før det begynte å skje. Det har også ofte skjedd i perioder hvor jeg har tatt små pauser fra øvingen (noen få dager), så jeg tror det kan være at energi har bygget seg opp over tid, og så fått en slags utladning i form av ukontrollert psykokinese.
Jeg har såvidt jeg vet aldri opplevd noe i forbindelse med hjelpere, eller sett noe bevis på at de eksisterer, så jeg synes ikke jeg har så god grunn til å tro på de. En annen grunn til at jeg ikke tror det med bl.a dører/dørhåndtak som har beveget på seg har noe med hjelpere å gjøre, er at jeg hadde drevet en del med psykokinese, altså å bevisst påvirke det fysiske, før det begynte å skje. Det har også ofte skjedd i perioder hvor jeg har tatt små pauser fra øvingen (noen få dager), så jeg tror det kan være at energi har bygget seg opp over tid, og så fått en slags utladning i form av ukontrollert psykokinese.
Antall ord: 128
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hei TreoTreo skrev:Dimension:
Intressant att du pröver psykokinese. Hur går det till, är väldigt nyfiken på tillvägagångssättet.
Kan du styra kraften med din tankekraft ?
Hur koncentrerar du dig m.m ?
Har du lyckats med något där en högre "vikt" varit inblandad ?
Träffade min hjälpare första gången för c:a 12 år sedan. Har därefter förstått att
hjälparen funnits vid min sida under hela mitt liv. Vet att det kan låta som en saga
för alla som inte själv har upplevt det. Kommunikationen är svårast. Jag får svar, men
det är ibland svårt att tolka om det är ja eller nej. Jag hör aldrig röster utan man
visar sin närhet på andra sätt.
Så här ser jag på saken för psykokinese (vet ej om jag har rätt)
I arbetet med att utföra olika saker sker ett samarbete med livsformer som finns
i närheten. Det finns livsformer i samtliga dimensioner.
Deras huvudsakliga syssla är att säkerställa balansen i solsystemet. Men för
mänskligheten också tillsätta tro, hopp och kärlek. Tro är väl den mest förekommande
faktorn för den breda skaran av människor. Tro handlar ju om så mycket ex. healing,
ufo, sjöodjur, beröring, öppna en dörr, flytta på en sak, psykokinese, fjerr funkt. etc.
Märkväl, det är väldigt ovanligt att någon far illa pga de olika handlingar som utförs.
Men, men det kan vara väldigt farligt att påbörja saker som satanism m.m. eftersom
man påverkas av individens avsikter och önskningar.
Ont skapar ont och gott skapar gott.
Antall ord: 429
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Mai 2006 08:04
- 18
Hei igjen,
Det man ofte begynner med er noe så simpelt som et stykke papir som er balansert på en nål, som man skal prøve å snurre. Det mange gjør feil er å holde hendene rundt papiret. Da vil varme fra hendene være nok til at papiret til at papiret snurrer rundt. Det jeg gjorde var å stå på ca. to meters avstand, hvor jeg var rimelig sikker på at andre faktorer ikke spilte inn. Det som overbeviste meg mest var at jeg kunne få det til å gå rundt når jeg ville.
For å utføre psykokinese må man gå inn i en meditativ tilstand. Man kan kalle det en slags fokal meditasjon hvor man kun fokuserer på det man skal påvirke/flytte på. Etter min og mange andres erfaring hjelper det som regel ikke så mye å tenke "flytt på deg" eller "jeg flytter på blyanten", det som viser seg å være mer effektivt er et sinn tomt for tanker, men med en veldig konkret og sterk intensjon om hva man skal oppnå. Man bør være såpass konsentrert at ikke andre tanker kommer inn, som ved en fokal meditasjon. En annen ting som hjelper er å forvente at man kommer til å lykkes, eller enda bedre, vite at man kommer til å lykkes.
En slik papirbit eller sølvpapir som står på en nål, også kalt "psiwheel", er som regel veldig enkelt å bevege på for en som kan psykokinese, og krever ikke så mye konsentrasjon. Når man skal bevege på større ting, som f.eks en tom brusboks eller en blyant, så ser det ut til å som regel kreve et mye dypere fokus, og også en slags "fokusert avledelse", dvs at man fokuser på gjenstanden man skal flytte på en stund, for så å rette oppmerksomheten mot noe annet, mens man fremdeles fokuserer på gjenstanden. Den størtse "vekten" jeg har flyttet på er en dør som jeg beveget ca. 20cm i begge retninger. Har også rullet en blyant med seks sider. Akkurat nå er kanskje det beste jeg klarer å rulle en tom snusboks.
Jeg har også påvirket andre ting med psykokinese, som f.eks radiobølger. Det gjør jeg ved å holde en mobiltelefon i hånden og fokusere på at signalet skal bli svakere. Jeg skrev en artikkel om det for en stund siden, som du kan finne her: http://www.upconline.net/articles.php?a=98 I "multimedia"-seksjonen på samme siden kan du også finne en video som viser det i praksis, laget av en som lærte det av å lese den artikkelen.
Jeg lagde forresten noen videoer for en stund siden som jeg la ut her, som jeg lagde som et slags personlig bevis på at psykokinese er mulig. De ligger her: http://www.youtube.com/profile?user=joeroger01 I disse videoene bruker jeg flere "psiwheels" under en glassbolle og står på avstand for å utelukke faktorer som varme, vind, statisk elektrisitet og magnetisme.
Interessant å høre om dine erfaringer med hjelpere. Jeg lurer litt på, hvordan får du som regel svar fra hjelperene? Kommer de som bilder eller konsepter, eller som ord? Jeg har selv drevet en del med telepati, og da har jeg erfart at det som blir kommunisert kommer oftere i bilder, og aller mest i konsepter, enn i ord. Om hjelpere finnes vil jeg tro at kommunikasjonen med dem vil en form for telepati.
Vår oppfatning om hvordan psykokinese skjer er nok litt forskjellig. Jeg synes selv det virker mer nærliggende (og tryggere) å tro at det jeg er selv som forårsaker effektene, og ikke en hjelper som jeg ikke kjenner. De tilfellene jeg har hatt av spontan psykokinese har skjedd mens jeg har vært i en meditativ tilstand, og det synes jeg tyder på at det er den tilstanden som utløser det. Men jeg er åpen for at det kanskje kan skje på andre måter også.
Å lære seg psykokinese krever mye tid og disiplin. Da jeg begynte med det for tre år siden mediterte jeg hver dag i minst en time før jeg prøvde, og etter to uker hadde jeg oppnått resultater som var gode nok til at de overbeviste meg om at psykokinese var mulig. Er mulig jeg lagde litt for vanskelige betingelser for meg selv i begynnelsen, men det kunne se ut til å ha en slags innlæringsfase som så ut til å kreve et åpent sinn.Dimension skrev:Hei TreoTreo skrev:Dimension:
Intressant att du pröver psykokinese. Hur går det till, är väldigt nyfiken på tillvägagångssättet.
Det man ofte begynner med er noe så simpelt som et stykke papir som er balansert på en nål, som man skal prøve å snurre. Det mange gjør feil er å holde hendene rundt papiret. Da vil varme fra hendene være nok til at papiret til at papiret snurrer rundt. Det jeg gjorde var å stå på ca. to meters avstand, hvor jeg var rimelig sikker på at andre faktorer ikke spilte inn. Det som overbeviste meg mest var at jeg kunne få det til å gå rundt når jeg ville.
For å utføre psykokinese må man gå inn i en meditativ tilstand. Man kan kalle det en slags fokal meditasjon hvor man kun fokuserer på det man skal påvirke/flytte på. Etter min og mange andres erfaring hjelper det som regel ikke så mye å tenke "flytt på deg" eller "jeg flytter på blyanten", det som viser seg å være mer effektivt er et sinn tomt for tanker, men med en veldig konkret og sterk intensjon om hva man skal oppnå. Man bør være såpass konsentrert at ikke andre tanker kommer inn, som ved en fokal meditasjon. En annen ting som hjelper er å forvente at man kommer til å lykkes, eller enda bedre, vite at man kommer til å lykkes.
En slik papirbit eller sølvpapir som står på en nål, også kalt "psiwheel", er som regel veldig enkelt å bevege på for en som kan psykokinese, og krever ikke så mye konsentrasjon. Når man skal bevege på større ting, som f.eks en tom brusboks eller en blyant, så ser det ut til å som regel kreve et mye dypere fokus, og også en slags "fokusert avledelse", dvs at man fokuser på gjenstanden man skal flytte på en stund, for så å rette oppmerksomheten mot noe annet, mens man fremdeles fokuserer på gjenstanden. Den størtse "vekten" jeg har flyttet på er en dør som jeg beveget ca. 20cm i begge retninger. Har også rullet en blyant med seks sider. Akkurat nå er kanskje det beste jeg klarer å rulle en tom snusboks.
Jeg har også påvirket andre ting med psykokinese, som f.eks radiobølger. Det gjør jeg ved å holde en mobiltelefon i hånden og fokusere på at signalet skal bli svakere. Jeg skrev en artikkel om det for en stund siden, som du kan finne her: http://www.upconline.net/articles.php?a=98 I "multimedia"-seksjonen på samme siden kan du også finne en video som viser det i praksis, laget av en som lærte det av å lese den artikkelen.
Jeg lagde forresten noen videoer for en stund siden som jeg la ut her, som jeg lagde som et slags personlig bevis på at psykokinese er mulig. De ligger her: http://www.youtube.com/profile?user=joeroger01 I disse videoene bruker jeg flere "psiwheels" under en glassbolle og står på avstand for å utelukke faktorer som varme, vind, statisk elektrisitet og magnetisme.
Träffade min hjälpare första gången för c:a 12 år sedan. Har därefter förstått att
hjälparen funnits vid min sida under hela mitt liv. Vet att det kan låta som en saga
för alla som inte själv har upplevt det. Kommunikationen är svårast. Jag får svar, men
det är ibland svårt att tolka om det är ja eller nej. Jag hör aldrig röster utan man
I arbetet med att utföra olika saker sker ett samarbete med livsformer som finns
mänskligheten också tillsätta tro, hopp och kärlek. Tro är väl den mest förekommande
faktorn för den breda skaran av människor. Tro handlar ju om så mycket ex. healing,
ufo, sjöodjur, beröring, öppna en dörr, flytta på en sak, psykokinese, fjerr funkt. etc.
Märkväl, det är väldigt ovanligt att någon far illa pga de olika handlingar som utförs.
Men, men det kan vara väldigt farligt att påbörja saker som satanism m.m. eftersom
Interessant å høre om dine erfaringer med hjelpere. Jeg lurer litt på, hvordan får du som regel svar fra hjelperene? Kommer de som bilder eller konsepter, eller som ord? Jeg har selv drevet en del med telepati, og da har jeg erfart at det som blir kommunisert kommer oftere i bilder, og aller mest i konsepter, enn i ord. Om hjelpere finnes vil jeg tro at kommunikasjonen med dem vil en form for telepati.
Vår oppfatning om hvordan psykokinese skjer er nok litt forskjellig. Jeg synes selv det virker mer nærliggende (og tryggere) å tro at det jeg er selv som forårsaker effektene, og ikke en hjelper som jeg ikke kjenner. De tilfellene jeg har hatt av spontan psykokinese har skjedd mens jeg har vært i en meditativ tilstand, og det synes jeg tyder på at det er den tilstanden som utløser det. Men jeg er åpen for at det kanskje kan skje på andre måter også.
Antall ord: 1176
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Imponerande läsning från dig.Treo skrev:Hei igjen,
Å lære seg psykokinese krever mye tid og disiplin. Da jeg begynte med det for tre år siden mediterte jeg hver dag i minst en time før jeg prøvde, og etter to uker hadde jeg oppnått resultater som var gode nok til at de overbeviste meg om at psykokinese var mulig. Er mulig jeg lagde litt for vanskelige betingelser for meg selv i begynnelsen, men det kunne se ut til å ha en slags innlæringsfase som så ut til å kreve et åpent sinn.Dimension skrev:Hei TreoTreo skrev:Dimension:
När jag får tid någon gång skall jag pröva detta.
Du frågar om jag får bilder som svar !
Bilder får man om man använder sig av 3:e ögat (pann chakrat). Ger en
genomströmning av energi mellan hjärnhalvorna. Finns väl något
upptagningsområde där som omvandlar signalerna till bilder. (antar jag)
Jag, använder mig aldrig av det chakrat. Utom när jag mediterar eller gör
avslappnings-övningar.
Utan, jag använder alltid kron chakrat och det är då jag får svar. Men som jag
nämnt tidigare är det ibland svårt att avgöra om det är ett nej eller ja.
När man använder sig av kron chakrat är det som att ta på sig en toppluva med
kraftigt resår. Ibland kan man se hur en del av hårpartiet rör på sig.
Genom att använda kron chakrat aktiveras en större del av hjärnan och jag kan
sända signaler till andra livsformer. Använder det också vid fjärr healing.
Vad som mer händer ovanför huvudet vet jag ej, men det känns som ett stort
moln. Min sambo brukar lämna rummet när jag aktiverar kronchakrat. Hon säger
att det blir så mycket energier och hon kan känna ett lätt tryck över sin kropp.
Att använda kronchakrat kan liknas vid våra forskare som använder avkännings-
punker runt vårt huvud för att tex. försöka styra elektroniska apparater (maskiner).
Man har ju kommit en bit på vägen i den forskningen och målet är ju att vi en dag
skall kunna styra olika enheter med vår tankekraft.
Än en gång tack för din beskrivning av psykokinese !
Men som sagt vi har ju olika uppfattningar angående "processen" som helhet. :mozilla_wink:
Antall ord: 1508
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2007 01:23
- 17
- Lokalisering: Vest
Noen er for redde av seg, til å undersøke det di opplever selv, da det er enklere å fortelle en humbug-historie, enn å si at en er redd.Appelsin skrev:Det er forskjell på å tro på alt en hører og det å oppleve noe selv. Men det er ofte når folk opplever fenomener at de kanskje er for raske til å komme med en forklaring og trekke konklusjoner - og da ut i fra det de har hørt og lært om lignende fenomener fra før av. F.eks. så trenger ikke alltid en skygge å bety at det er en død person som går igjen.ragerod skrev:Virkeligheten virker flytende når en selv lar seg narre til å tro at alt en hører indikerer et snev av sannhet omkring et tema som vitenskapen hittil fastslår som humbug.
For all del, av og til kan det være hensiktsmessig å ta fenomener med en klype salt og la rasjonaliteten seire. Den akseptere virkeligheten med alle vitenskapelige bevis, kan være trygg og støtte seg til - selv om den ofte kommer til kort når det gjelder folks opplevelser.
Det er ikke virkeligheten som kommer til kort, men folks kunnskapsmangel og tolkning basert på myter, overtro og religiøs tro.
Antall ord: 212
If we spread lies like a disease
with madness...
with madness...
Hide post links |