Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerMannen i drømmen var Jesus

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Mannen i drømmen var Jesus

Innlegg av misty-gutt »

– Mens jeg sov drømte jeg at jeg ble flyttet fra soverommet til dagligstuen hvor jeg satt midt på et teppe på gulvet med alle søsknene rundt meg. I drømmen spurte min eldste bror om hvem som skulle ta seg av oss, nå som far var død. I det samme går døren opp og et blendende lys fyller stuen. Midt i lyset står en skinnende mann. Han kommer mot meg, legger hendene på hodet mitt og sier at jeg ikke skal være redd. «Jeg skal passe på deg», sa han. Jeg kunne ikke se ansiktet hans, men jeg så at han hadde merker i hendene. Så sa han at han måtte gå. Jeg svarte at jeg ikke ville slippe ham, før han sa hvem han var. «Jeg er Herren. Dere kjenner meg ikke, men dere kommer til å kjenne meg», svarte mannen....


http://www.opendoors.no/sider/tekst.asp?side=786

Bilde
Antall ord: 159
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

hva vil du diskutere her.....?
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ouija Board
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 22 Okt 2006 12:27
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Ouija Board »

For et rart innlegg. :-k Prøver du å legge frem bevis på at at jesus finnes? [-o<
Antall ord: 15
Ouija Board!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Først tenkte jeg:For en nydelig drøm uansett hva man velger å kalle dette lysvesenet.
Så åpnet jeg linken og tenkte:Godt det endte bra med jenta som faktisk hadde drømmen.
Leste litt til og tenkte at Misty har funnet Jesus og vil dele det med oss,han håper vi også finner veien? :mozilla_wink:
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

JUNE skrev:hva vil du diskutere her.....?
Ja, hva vil jeg diskutere her? Det var jo en god drøm da, ikke sant? Så da er jo drømmer et godt utgangspunkt for diskusjonen.

La innlegget til -Engler, guider, hjelpere, skytsengler - men her var det altså en person som fikk en drøm, ja hjelp fra den ultimate hjelper. Han som er i stand til å hjelpe både for tid og evighet, og som gjør det når en henvender seg til han.

Leste et sted at Gud ikke forakter den ringe begynnelse. Og jenta i fortellingen begynte jo sin søken i det små kan en vel si, ved denne enkle lille bønnen: Gud, jeg vet du er der ett eller annet sted. Vil du hjelpe meg å sove, men se til at jeg ikke glemmer min far og de gode minnene?»

Denne lille bønnen fikk jo bare positive følger for hennes liv, selv om omverdenen ja hennes nærmeste i første omgang, ja tilogmed henne selv ikke var rede for det som skulle komme til å hende i tiden som fulgte, ja dette som skjedde over tid.

Og siden det er Påske nå i disse dager, så synes jeg at dette var en god historie å legge inn på forumet, for det er jo slikt påsken egentlig dreier seg om, når alt kommer til alt. Ikke sant?

God Påske! :mozilla_smile:
Antall ord: 239
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links