Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Poltergeist
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Des 2005 21:04
- 18
Poltergeist
Hva kan en Poltergeist komme av? Å hva er det?
Antall ord: 9
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2007 22:55
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Voss
Poltergeist
Er ikke sikker, men;
Et poltergeist (fra tysk) er i paravitenskapen ikke en ånd i tradisjonell forstand i og med at det verken har en sjel eller kommer fra "den andre siden" (døde mennesker). Et poltergeist er en ren energi som dannes av et menneske som gjennom lengre tid har undertrykt følelser som angst, frykt, sinne osv. Disse følelsesmessige energiene abbsorberes av omgivelsene inntil de får en egen dynamisk energi som kan minne mye om en tradisjonell ånd eller spøkelse. Et poltergeist kjennetegnes gjerne ved at paranormale medium ikke kan kommunisere med dem.
Det er sagt at et menneske som har skapt et poltergeist må gjennom terapi for å få kontroll over energien. Poltergeistet lar seg ikke utdrive eller fjerne - det kan bare kontrolleres og undertrykkes.
Poltergeists er kjent for å lage lyder, banke på vinduer eller dører og angripe mennesker fysisk. I Norge er de mer kjent under termet bankeånd.
Et poltergeist (fra tysk) er i paravitenskapen ikke en ånd i tradisjonell forstand i og med at det verken har en sjel eller kommer fra "den andre siden" (døde mennesker). Et poltergeist er en ren energi som dannes av et menneske som gjennom lengre tid har undertrykt følelser som angst, frykt, sinne osv. Disse følelsesmessige energiene abbsorberes av omgivelsene inntil de får en egen dynamisk energi som kan minne mye om en tradisjonell ånd eller spøkelse. Et poltergeist kjennetegnes gjerne ved at paranormale medium ikke kan kommunisere med dem.
Det er sagt at et menneske som har skapt et poltergeist må gjennom terapi for å få kontroll over energien. Poltergeistet lar seg ikke utdrive eller fjerne - det kan bare kontrolleres og undertrykkes.
Poltergeists er kjent for å lage lyder, banke på vinduer eller dører og angripe mennesker fysisk. I Norge er de mer kjent under termet bankeånd.
Antall ord: 156
There is nothing in this world that does not have its decisive moment.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
poltergeist( bråkete husspøkelse) er kortvarige og ikke knyttet til hus, men til en bestemt person (som kan ha det vanskelig på dette tidspunktet), som kan fremprovosere dette fenomenet. denne personen mestrer ofte telekinese og/eller fungerer som et medium til den andre siden.
fenomenet kan også komme etter et dødsfall.
fenomenet kan også komme etter et dødsfall.
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2007 22:55
- 17
- Lokalisering: Voss
Wikipedia
Jeg fant dette på wikipedia, så jeg regner egentlig med at det er riktig, men vet ikke sikkert...Free skrev:Hvem av dere har rett da?
Antall ord: 26
There is nothing in this world that does not have its decisive moment.
Hide post links |
Ok,
Poltergeist er når jeg kjeder meg og bestemmer meg for og plage folk.
Poltergeist er når jeg kjeder meg og bestemmer meg for og plage folk.
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jun 2006 13:57
- 18
- Lokalisering: et sted
-
- Standard bruker
- 18
syntes at våre forklaringer var ganske like jeg, sånn egentlig.. hvis dere leser godt nok får dere det også til å stemme:)Free skrev:Hvem av dere har rett da?
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Sep 2006 17:18
- 18
- Lokalisering: Smurfeland?
Re: Poltergeist
poltergeists er ikke å kødde med, de er farlige og de kan skade deg fysisk og pykiskDocii skrev:Er ikke sikker, men;
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Re: Wikipedia
Det bør jo være det, men jeg har ikke bare hatt gode erfaringer med Wikipedia...Docii skrev:Jeg fant dette på wikipedia, så jeg regner egentlig med at det er riktig, men vet ikke sikkert...Free skrev:Hvem av dere har rett da?
Jeg mener hvertfall at jeg har hørt livingdeaddoll's forklaring et annet sted før, men aldri denne.
Antall ord: 64
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg har også hørt mye om poltergeist, og jeg har selv vært vitne til det.
Per definisjon ihvertfall. Gjenstander som beveger seg av seg selv.
Det jeg har hørt er at poltergeist er et fenomen som ER stedbundet og ikke til person. Det "henger igjen" i huset som form av negativ energi. Den kan angripe mennesker og oppfattes som mannevond. Hva det skyldes, om det er sjeler eller som Docii skriver, at omgivelsene rundt absorberer undertrykte følelser hos en person, det har jeg lest for lite om til å sette meg inn i. Jeg aner ikke. Men jeg må si at Docii's versjon "falt i smak" som mer logisk. Selv om det også gjerne hørte litt typisk Carrie-film-aktig ut.
Det jeg har hørt er at poltergeist er et fenomen som ER stedbundet og ikke til person. Det "henger igjen" i huset som form av negativ energi. Den kan angripe mennesker og oppfattes som mannevond. Hva det skyldes, om det er sjeler eller som Docii skriver, at omgivelsene rundt absorberer undertrykte følelser hos en person, det har jeg lest for lite om til å sette meg inn i. Jeg aner ikke. Men jeg må si at Docii's versjon "falt i smak" som mer logisk. Selv om det også gjerne hørte litt typisk Carrie-film-aktig ut.
Antall ord: 126
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
det som skiller et gjenferd fra et poltergeist er nettopp det at poltergeistet ikke er stedbundet, slik som et hvilket som annet spøkelse..ludoburgero skrev:Jeg har også hørt mye om poltergeist, og jeg har selv vært vitne til det.
men uansett er det mange forskjellige teorier der ute på hva poltergeist egentlig er:
- ukontrollerbar telekinese
- gjenferd som dør en brutal død
- manifestasjon av psykisk trauma
Antall ord: 180
Hide post links |