Drømmer, NDO & ut av kroppenDRØMMER OM DØDEN

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

alana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mar 2007 11:28
17

DRØMMER OM DØDEN

Innlegg av alana »

HEI ER DET NOEN SOM KAN HJELPE?
HVA BETTYR DISSE DRØMMENE?

FOR CA 1 ÅRSIDEN SÅ DRØMMTE JEG AT MIN VENNINNE DØDE,JEG VÅKNET GRÅTANES ,VISTE IKKE HVA JEG SKULLE GJØRE AV MEG.JEG RINGTE HENNE PÅ MORGNEN OG FORTALTE HENNE DET,HUN LO OG SA AT HUN SKULLE LEVE LENGE OG DET VAR BARE EN DRØM,JEG SLO MEG TIL RO MED DET.HELDIGVIS LEVER HUN FREMDELES OG VENTER SITT FØRSTE BARN.

DEN ANDRE DRØMMEN DRØMMETE JEG FOR NOEN UKER SIDEN.
DRØMMTE AT JEG BLE BANKA OPP TIL DØDEN.UFF DET VAR IKKE EN KOSELIG DRØM.

HÅPER PÅ ORDENTLIG SVAR.

TAKK!
Antall ord: 116
Alana

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fru_luna
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 00:26
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av fru_luna »

Drømmer om at folk dør har vel de fleste vil jeg tro. Selv ha jeg drømt at beste kammeraten min døde, og en annen gang drømte jeg at han satt seg i en boks for å dø. Også ha jeg drømt at beste venninden min døde, eller at hun ble til et monster som kom til å dø når hun var ferdig utviklet monster. Den aller sykeste er vel den gangen jeg drømte at min bror døde, og at jeg fikk datoen han skulle dø i drømmen også. Men han overlevde den datoen da. Hehe.
Hvorfor man drømme slikt har jeg ikke noe svar på, men har du opplevd mange dødsfall kan det være derfor, fordi du har en frykt for at det vil dø flere folk. Ellers så er det ofte slik at drømmer kan ha motsatt betydning av hva de er. Altså, hadde venninnen din dødd, villehun jo blitt borte for deg, så kanskje du føler dere har kommet nærmere hverandre i det siste, eler at der hr komme nærmere uten at du vet om det. Det var i alle fall tilfellet for meg og beste kammeraten min.
Ellers enn det vil jeg også kanskje tro du bare hadde et lite koselig mareritt.
Jeg tror i alle fall det ikke betyr at venninen din kal dø:)
Antall ord: 235
Steik vafler for samfunnet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Hei hei! Gratulerer med første innlegg! :D Jo, det med at du drømmer at du dør er fordi du er så glad i personen at du aldri vil miste h*n. Jeg drømmer selv om at søsteren min skal dø. Jeg drømmer også at hun blir et spøkelse osv. Jeg og søsteren min har et veldig spesielt forhold, vi er bestevenner samtidig som vi kan krangle og nærmest hate hverandre, men ingen kan komme mellom oss! Er det forresten mye du tenker på de dagene du drømmer slike ting? Fordi det kan også hende du er redd for å miste den som du stoler mest på og er mest glad i, at de på en måte svikter deg i dine problemer.

Håper du får/fikk svar på dine spørsmål!
Antall ord: 142
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alana
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av alana »

HEI KATJA TAKK FOR SVARE. JA JEG JEG TENKER MYE PÅ HENNE FORDI HUN ER DEN ENESTE JEG STOLER PÅ OG KAN PRATER OM ALT MED.ER REDD FOR AT HUN SKAL SVIKTE MEG OG BARE FORSVINNE FRA MEG.ER VELDIG GLAD I HENNE.
Antall ord: 44
Alana

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Døden.. kan vel ogå tolkes om - en ny start? Mener jeg har hørt et eller annet om det:)
Antall ord: 20
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
undringa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jul 2006 14:49
18
Lokalisering: sunnmøre

drømmer om døden

Innlegg av undringa »

I følge Jung betyr det at du drømmer om døden, at noko skal avsluttast og at du skal starte på ny giv.
For at du skal få starte på nytt, må noko "dø". Det kan vere ein smertefull prosess. For utav noko som er dødt, veks det nytt liv.
Så det at du drøymer om døden kan bety at du skal starte eit nytt kapittel i livet ditt.

Du må tørre å gi slipp på det gamle som ikkje er bra for deg.

Men det betyr IKKJE at det er veninna di som skal byttast ut!

Lukke til !
Antall ord: 104
undringa

Still deg opp på ein fjelltopp og sku utover. Bak deg ser du alt du har opplevd gjennom livet som har skapt deg. Nederlag, tap, gleder...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alana
Nybegynner
Nybegynner
17

hei undringa

Innlegg av alana »

takk for svare. er jung en bok. om det er det så vil jeg gjerne lese det.har du mere info om det. :mozilla_laughing:
Antall ord: 25
Alana

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Jeg har lest at når man drømmer om at mennesker du er glad i dør, så er det tegn på frigjørelse fra dette mennesket. Tolker det dithen at man ikke er så avhengig av dem lenger, eller midre avhengig kanskje? Drømte mye da jeg var yngre at min far døde. Han lever ennå :mozilla_smile:
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

hei
du kan jo se på disse sidene her om du finner noe intresant ,drømmer kan vere personlige besjeder, så tyde drømmer blir som relgel litt forskjelig for hver person,men man kjenner fort om det er noe som treffer

http://www.droemmetydning.com/

denne siden synes jeg er veldig bra men er på engelsk
http://www.dreammoods.com/dreamdictionary/

:D :D :D
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
undringa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jul 2006 14:49
18
Lokalisering: sunnmøre

Død betyr å kvitte seg med egenskaper

Innlegg av undringa »

Å drømme om døden kan også bety at du fjerner en egenskap du har\har hatt som ikkje er bra.
For eksempel kan det vere egenskaper den personen du drømmer at dør, har. Er denne personen veldig sta og egen, og nekter å høyre på gode råd, kan det bety at du må kvitte deg med denne staheten.
Er det den som drøymer som forårsaker døden, er det den personen som må ta tak i forandringen.
Slik fekk i alle fall eg tolka ein drøm eg hadde.
Føler at det var ei litt keitete forklaring - håper at folk forstår kva eg meiner.
Antall ord: 113
undringa

Still deg opp på ein fjelltopp og sku utover. Bak deg ser du alt du har opplevd gjennom livet som har skapt deg. Nederlag, tap, gleder...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Drøm er det du tenker. Stopper du å tenke på det, vil alt forsvinne. For ett år siden måtte jeg drukne meg selv for å våkne. Ikke frykt døden. Alle vil møte den, de fleste er 80 år eller eldre, noen er ung.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Re: DRØMMER OM DØDEN

Innlegg av magnolia - sluttet »

alana skrev:HEI ER DET NOEN SOM KAN HJELPE?

FOR CA 1 ÅRSIDEN SÅ DRØMMTE JEG AT MIN VENNINNE DØDE,JEG VÅKNET GRÅTANES ,VISTE IKKE HVA JEG SKULLE GJØRE AV MEG.JEG RINGTE HENNE PÅ MORGNEN OG FORTALTE HENNE DET,HUN LO OG SA AT HUN SKULLE LEVE LENGE OG DET VAR BARE EN DRØM,JEG SLO MEG TIL RO MED DET.HELDIGVIS LEVER HUN FREMDELES OG VENTER SITT FØRSTE BARN.

HÅPER PÅ ORDENTLIG SVAR.

For noen år siden, drømte jeg om min bror. I drømmen så han svært gusten ut i huden. Han var tynn og virket svak. Så er det noen som sier; "få ham til lege, det kan bli dødlig!" Denne stemmen var kraftig og svært autoritær. Plutselig tar min bror seg til brystet og faller om. Jeg bråvåknet og fikk ikke sove resten av natta. Inni meg herjet en voldsom uro og jeg var skremt. Om morningen ringe jeg hjem og snakket med min mor. Min bror var ikke der da, men jeg fikk overbevist mor om at han måtte til lege snarest. Og utrolig nok bestemte min bror seg for å gå til lege. Det viste seg at han hadde en alvorlig sykdom som i værstefall kan føre til en brå død om ikke han fikk medisiner. Han må gå på medisiner hele livet gjennom. Hjerteslaget jeg drømte om skjedde også, men først en tid senere. Da hadde jeg gått rundt og vært redd for ham og dette slaget som jeg hadde sett i drømmen. Det kom jo da til slutt og skjedde akkurat på samme måte som jeg drømte. Heldigvis var jeg der da det skjedde, og i det han tok seg til hjertet, ringte jeg nødnummeret. Helikopteret kom og fikk fraktet ham av gårde. legen spurte hvordan i all verden jeg kunne ha reagert så tjapt som jeg gjorde. Mitt svar var; jeg har drømt det".
Legen så bare forundret ut, men aksepterte svaret mitt. Min bror var ikke fylt 30 år.
Det ble forøvrig også konstantert at han ha en genetisk sykdom it tillegg som også krever medisinering ut livet. Hadde jeg ikke vært der den gangen, hadde nok min bror vært død nå.

TAKK!
Antall ord: 430

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: DRØMMER OM DØDEN

Innlegg av Borte.. »

alana skrev:HEI ER DET NOEN SOM KAN HJELPE?

HÅPER PÅ ORDENTLIG SVAR.

TAKK!

Det er ikke noe å bekymre seg over. Som flere nevner så tror jeg også at det betyr at man vil få en ny start på noe, eller en stor forandring i livet. Noe i den duren. Har ikke boken om drømmetyding her, så jeg kan ikke si det sikkert. Men jeg kan godt slå det opp, om det skulle være til hjelp.

Har også drømt om nære som dør, eller at jeg selv dør. Men ingen har død så langt.
Har et unntak, men det var det mye mer som spilte inn.
Men som sagt, du skal ikke være bekymret :)
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Re: hei undringa

Innlegg av mrs.mystic »

alana skrev:takk for svare. er jung en bok. om det er det så vil jeg gjerne lese det.har du mere info om det. :mozilla_laughing:
Jung er en kjent psykolog. Ta en tur på biblioteket, så vil du finne masse der :mozilla_wink:
Antall ord: 45
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Min erfaring er at de gangene jeg drømmer om "negative" ting som f.eks. død, så er det bare forløsning. Tenk på alt en undertrykker av inntrykk og tanker daglig, før eller senere må det ut. Da drømmer en om det istedet, der kan en ikke flykte fra det, men takle det på en måte.
Antall ord: 61
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links