Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Min første bevisste astrale projeksjon :)
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mar 2007 10:23
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Rogaland
Min første bevisste astrale projeksjon :)
Har tidligere hatt et par spontane uko, men etter en periode med en del meditering hadde jeg min første uko der jeg selv bestemte at jeg skulle ut av kroppen. Det var litt av en opplevelse som følte som om den varte i ca 5 min der jeg var.. Skrev ned opplevelsen umiddelbart etterpå, noe jeg råder alle som har lignende opplevelser til å gjøre. Utrolig moro å lese over etter det er gått en stund
-------------------------------------------------------------------------------------
31.10.06 Ca kl 18.00
Bevisst indusert astral projeksjon
Den A.P. fant sted etter 1,5t søvn. Jeg våknet og var komplett avslappet, varm og lå behagelig på venstre side. Kjente at forholdene lå til rette for å prøve å høyne energi nivået i kroppen, for å starte "vibrasjonene". Vibrasjonene kom raskt. Denne gangen sa jeg meg ikke fornøyd med å bare kjenne enegien strømme gjennom kroppen, men prøvde å manipulere den til et så høyt nivå som mulig. Etter ca. 30 sekunder føltes det nesten som om kroppen skulle vært i brann. Ikke deilig, men ikke ubehagelig heller. Visste nå at tiden var inne for å frigjøre det astrale legemet. Det gikk lettere en noen gang før. Jeg kan bare anta at dette var på grunn av det vanvittige energinivået jeg denne gangen
klarte å oppnå.
Etter å ha frigjort astral legemet bestemte jeg meg for å komme meg ut av soverommet. Slik jeg har lest at andre har gjort det, prøvde jeg å presse en pekefinger mot veggen. Først var motstanden hard, men med litt fokusering klarte jeg å presse hele hånden gjennom. Derfra var det bare å følge på med hele kroppen. Har et vagt minne om at jeg "fløy" fra rom til rom i huset, gjennom vegger, tak og gulv.
I begynnelsen var huset det samme som jeg bodde i, allikevel med andre møbler som hadde andre plasseringer en der vi har møblene nå. Etter en stund bestemte jeg meg for å komme meg ut av huset. Opp mot himmelen...
I denne fasen av min A.P. er minnet mye tydeligere. Da jeg var kommet ut av huset, svevde jeg i begynnelsen over taket. Hagen var annerledes, men byen rundt var den samme. Selv om detvar mørkt ute da jeg foretok min A.P. var det nå lyst og varmt i denne verden. En skikkelig fin sommerdag beskriver det vel best. Kjente varme strømninger gjennom legemet, og luften var fylt med små hvite partikkler som minner mest om slikt "dun" som en plante jeg ikke vet navnet på slipper fri i luften om sommeren.
I hagen satt det to eldre damer og snakket. De så meg ikke. Det gjorde derimot en hund som satt
ved deres side. Den kom springende mot meg og bjeffet på en nysgjerrig måte. Jeg bestemte meg så for å fly opp i luften for å utforske byen gjennom nye øyne. Oppmerksomheten min ble raskt fanget av et majestetisk fjell som lå langt vekk. Jeg bestemte meg for å fly mot det, men det gikk så sent, og før jeg visste ordet av mørknet mitt astrale syn og jeg lå igjen i min seng.
-------------------------------------------------------------------------------------
31.10.06 Ca kl 18.00
Bevisst indusert astral projeksjon
Den A.P. fant sted etter 1,5t søvn. Jeg våknet og var komplett avslappet, varm og lå behagelig på venstre side. Kjente at forholdene lå til rette for å prøve å høyne energi nivået i kroppen, for å starte "vibrasjonene". Vibrasjonene kom raskt. Denne gangen sa jeg meg ikke fornøyd med å bare kjenne enegien strømme gjennom kroppen, men prøvde å manipulere den til et så høyt nivå som mulig. Etter ca. 30 sekunder føltes det nesten som om kroppen skulle vært i brann. Ikke deilig, men ikke ubehagelig heller. Visste nå at tiden var inne for å frigjøre det astrale legemet. Det gikk lettere en noen gang før. Jeg kan bare anta at dette var på grunn av det vanvittige energinivået jeg denne gangen
klarte å oppnå.
Etter å ha frigjort astral legemet bestemte jeg meg for å komme meg ut av soverommet. Slik jeg har lest at andre har gjort det, prøvde jeg å presse en pekefinger mot veggen. Først var motstanden hard, men med litt fokusering klarte jeg å presse hele hånden gjennom. Derfra var det bare å følge på med hele kroppen. Har et vagt minne om at jeg "fløy" fra rom til rom i huset, gjennom vegger, tak og gulv.
I begynnelsen var huset det samme som jeg bodde i, allikevel med andre møbler som hadde andre plasseringer en der vi har møblene nå. Etter en stund bestemte jeg meg for å komme meg ut av huset. Opp mot himmelen...
I denne fasen av min A.P. er minnet mye tydeligere. Da jeg var kommet ut av huset, svevde jeg i begynnelsen over taket. Hagen var annerledes, men byen rundt var den samme. Selv om detvar mørkt ute da jeg foretok min A.P. var det nå lyst og varmt i denne verden. En skikkelig fin sommerdag beskriver det vel best. Kjente varme strømninger gjennom legemet, og luften var fylt med små hvite partikkler som minner mest om slikt "dun" som en plante jeg ikke vet navnet på slipper fri i luften om sommeren.
I hagen satt det to eldre damer og snakket. De så meg ikke. Det gjorde derimot en hund som satt
ved deres side. Den kom springende mot meg og bjeffet på en nysgjerrig måte. Jeg bestemte meg så for å fly opp i luften for å utforske byen gjennom nye øyne. Oppmerksomheten min ble raskt fanget av et majestetisk fjell som lå langt vekk. Jeg bestemte meg for å fly mot det, men det gikk så sent, og før jeg visste ordet av mørknet mitt astrale syn og jeg lå igjen i min seng.
Antall ord: 534
Be aldri om rettferdighet, be om tilgivelse
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2007 13:01
- 17
- Lokalisering: Trøndelag
Hei! Kjempe fin opplevelse du hadde! Det er noe jeg lurer på ang dette... Og det er at jeg også har lyst til å prøve. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, hva jeg skal tenke på, uansett hva! Har ikke du lyst til å fortelle meg og de andre her hvordan vi gjør det..?
Antall ord: 58
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Jeg tror den opplevelsen der er såpass ekstrem att de fleste vil ha vondt for å tro på det.
Jeg har lyst å spørre , kunne du tenke deg å gjort en test ?
Hva om du i ett avtalt tidsrom gjorde en slik astral reise.
Hva om du sjekket ett forhånds avtalt sted for noen av oss, som du ikke har adgang til, og så beskrive det etterpå.
Det hadde vert kult for mange her om du faktisk hadde greid en sånn liten hjemmelaget test.
Hva mener du om det?
Jeg har lyst å spørre , kunne du tenke deg å gjort en test ?
Hva om du i ett avtalt tidsrom gjorde en slik astral reise.
Hva om du sjekket ett forhånds avtalt sted for noen av oss, som du ikke har adgang til, og så beskrive det etterpå.
Det hadde vert kult for mange her om du faktisk hadde greid en sånn liten hjemmelaget test.
Hva mener du om det?
Antall ord: 90
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Min første UKO kom spontant, og det var det som trigget interessen min for "slike ting". Begynte å meditere og fant fort ut av UKO-ene kom oftere som følge av dette.
Meditasjon trenger ikke være avansert i det hele tatt. To enkle øvelser som kan brukes sammen, etter hverandre eller hver for seg er:
-Ligge i komfortabel posisjon (ligge/sitte) og med lukkede øyne telle baklengs fra 100 til 1. Konser en nok om dette vil 95% av dere der ute kjenne at kroppen blir tung og avslappet, og gli inn i en mild transe. Ikke noe farlig med dette, og det er en glimrende konsentrasjons øvelse!
-Konsetrere seg om pust. Med dette mener jeg ikke å styre pusten, men bli den bevisst. Tenk at en på innpust trekker i seg frisk, energirik luft som "lader" opp kroppen, og at en på utpust kvitter seg med de avfallstoffene en har i seg. Dette er en av de enkleste med. øvelser som finnes og effekten er den samme som for øvelsen oppforbi.
Med nok øvelse (hva som er nok varierer sterkt fra per. til per.), vil en etterhvert som en blir bedre å fokusere kunne komme inn i det jeg liker å kalle "vibrasjons fasen". Den er ikke til å ta feil av, og alle som har opplevd denne vet hva jeg snakker om. Det føles som om hver celle i kroppen dirrer av energi. Denne fasen bærer ofte med seg en følelse av at en ekspanderer (at en føler en blir en stor energi ballong). Mange vil oppleve å høre sterke lyder som gjerne er skremmende. Det kan høres ut som en sitter inne i en kraftsstasjon og 100 dinamoer er i sving rett rundt ørene dine! Her er det om å gjøre å ikke være redd, da konsentrasjonen kan svikte. Nå er en nemlig kjempenær å kunne løsrive seg fra kroppen og fly rundt i astral legemet! Er så mye som kan sies om dette, men det er fritt frem å sende en pm hvis det er noe en lurer på!
Meditasjon trenger ikke være avansert i det hele tatt. To enkle øvelser som kan brukes sammen, etter hverandre eller hver for seg er:
-Ligge i komfortabel posisjon (ligge/sitte) og med lukkede øyne telle baklengs fra 100 til 1. Konser en nok om dette vil 95% av dere der ute kjenne at kroppen blir tung og avslappet, og gli inn i en mild transe. Ikke noe farlig med dette, og det er en glimrende konsentrasjons øvelse!
-Konsetrere seg om pust. Med dette mener jeg ikke å styre pusten, men bli den bevisst. Tenk at en på innpust trekker i seg frisk, energirik luft som "lader" opp kroppen, og at en på utpust kvitter seg med de avfallstoffene en har i seg. Dette er en av de enkleste med. øvelser som finnes og effekten er den samme som for øvelsen oppforbi.
Med nok øvelse (hva som er nok varierer sterkt fra per. til per.), vil en etterhvert som en blir bedre å fokusere kunne komme inn i det jeg liker å kalle "vibrasjons fasen". Den er ikke til å ta feil av, og alle som har opplevd denne vet hva jeg snakker om. Det føles som om hver celle i kroppen dirrer av energi. Denne fasen bærer ofte med seg en følelse av at en ekspanderer (at en føler en blir en stor energi ballong). Mange vil oppleve å høre sterke lyder som gjerne er skremmende. Det kan høres ut som en sitter inne i en kraftsstasjon og 100 dinamoer er i sving rett rundt ørene dine! Her er det om å gjøre å ikke være redd, da konsentrasjonen kan svikte. Nå er en nemlig kjempenær å kunne løsrive seg fra kroppen og fly rundt i astral legemet! Er så mye som kan sies om dette, men det er fritt frem å sende en pm hvis det er noe en lurer på!
Antall ord: 346
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
For å svare på metodistens spm, må jeg desverre informere om at jeg selv er ganske nybegynner i astral reise, og at det astrale domenet er mye mer lunefullt enn en aner. Er vanskelig nok bare å bevege seg rundt omkring til å begynne med! Har merket markant forbedring for hver gang jeg har vært ute å "svevd", men etter 5 "skikkelige" UKO (som har vart noen minutter), har jeg rett og slett ikke nok erfaring til å være med på et slikt eksperiment enda. Ser gjerne for meg at det må noen ti-talls flyturer til før jeg med noenlunde sikkerhet kan bestemme selv hvor jeg skal fly. Men skal si ifra når ferdighetene har forbedret seg litt, så skal vi ta en liten test
Antall ord: 125
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 21:35
- 18
Spennende
Har du holdt på lenge med meditering?
Alltid motiverende å høre suksesshistorier. Snart er det kanskje min tur
Har du holdt på lenge med meditering?
Alltid motiverende å høre suksesshistorier. Snart er det kanskje min tur
Antall ord: 19
Do what thou wilt shall be the whole of the law.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Av og på i 2 år ca. Føler meg priviligert som fikk en spontan opplevelse til å begynne med, som kunne vekke interessen i meg. Jeg er av den oppfatning at astral projeksjon er noe alle mennesker kan oppleve! Jeg har bare hatt litt mer flaks en folk flest siden jeg ikke har måttet jobbe så mye for å få mine første opplevelser.
Men sikreste tips er altså å meditere JEVNLIG. Gjør du det åpner du for evnene dine etterhvert. Det være seg astral projeksjon eller noe annet spennende! U never know! :mozilla_cool:
Men sikreste tips er altså å meditere JEVNLIG. Gjør du det åpner du for evnene dine etterhvert. Det være seg astral projeksjon eller noe annet spennende! U never know! :mozilla_cool:
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
Det er ikke astralreise det er lucid drøm. Du sa jo selv at du ikke så det som var der. Jeg har gjort dette 1000 ganger nå. Det er bare en drøm.
Antall ord: 34
Beauty is in the eye of the beer holder..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
At ting som møbler ikke står på sine riktige plasser på astral planet betyr ikke at det er en lucid drøm du opplever. Det du snakker om er noe vidt forskjellig. Tid har en annen flyt der. Å se møbler på plasser du ikke har sett dem på før betyr kanskje bare at de har stått der tidligere. Men selvfølgelig er folk av forskjellige oppfatninger. Og at du ikke har opplevd en astral reise så du kan vite forskjellen er jo litt dumt.. Lykke til videre
Antall ord: 92
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Enesis skrev:At ting som møbler ikke står på sine riktige plasser på astral planet betyr ikke at det er en lucid drøm du opplever. Det du snakker om er noe vidt forskjellig. Tid har en annen flyt der. Å se møbler på plasser du ikke har sett dem på før betyr kanskje bare at de har stått der tidligere. Men selvfølgelig er folk av forskjellige oppfatninger. Og at du ikke har opplevd en astral reise så du kan vite forskjellen er jo litt dumt.. Lykke til videre
Det finnes ikke et eneste menneske i hele verden som kan forklare forskjellen på astralreise og lucid drøm. Du kan ikke si at det var astralreise for du har ikke observert noe.
Jeg har som sagt hatt ekstremt mange slike opplevelser og jeg kan kontrollere det nesten 100% nå.
Men den eneste måten du kan overbevise meg på er hvis du kan forklare meg forskjellen, men du blir isåfall den første som kan det.
Antall ord: 172
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg har hatt sånne UKOer fra tid til annen,Alltid etter at jeg har sovnet, men har liksom våkna og føler meg helt klår når det pågår, og da har jeg sveva rundt i soverommet og sett ting ovenifra.
Så en del detaljer jeg ikke viste om fra før, men som jeg fikk bekreftet dagen etter, men mulig det lå i underbevistheten ett sted.
Så en del detaljer jeg ikke viste om fra før, men som jeg fikk bekreftet dagen etter, men mulig det lå i underbevistheten ett sted.
Antall ord: 72
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Synes "Gabrielle" sier det på en ganske grei, om ikke nødvendigvis veldig utførlig måte. Håper du blir får noe igjen for svaretscience skrev:Enesis skrev:At ting som møbler ikke står på sine riktige plasser på astral planet betyr ikke at det er en lucid drøm du opplever. Det du snakker om er noe vidt forskjellig. Tid har en annen flyt der. Å se møbler på plasser du ikke har sett dem på før betyr kanskje bare at de har stått der tidligere. Men selvfølgelig er folk av forskjellige oppfatninger. Og at du ikke har opplevd en astral reise så du kan vite forskjellen er jo litt dumt.. Lykke til videre
Det finnes ikke et eneste menneske i hele verden som kan forklare forskjellen på astralreise og lucid drøm. Du kan ikke si at det var astralreise for du har ikke observert noe.
Jeg har som sagt hatt ekstremt mange slike opplevelser og jeg kan kontrollere det nesten 100% nå.
Men den eneste måten du kan overbevise meg på er hvis du kan forklare meg forskjellen, men du blir isåfall den første som kan det.
http://www.gnosticweb.com/forums/8_3847.html
Antall ord: 209
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hun skrev:
På den andre siden er hun bare bruker av et forum, ikke et orakel.
Så det interessante spørsmålet er om vi i det hele tatt er ute av kroppen. Jeg har argumnter som taler for og imot. Mot argumentene er ganske gode.
På den andre siden har jeg 2 opplevelser som skiller seg klart ut i hvor klart det var. Det er også de opplevelsene som har vart lengst siden jeg ofte har problemer med å holde meg der lenge.
Men foreløpg, dessverre, så ligger dette an til at det bare er bevsste drømmer. For å motbevise det må man observere noe og sjekke det opp senere. Det er det jeg håper på.
Nettopp det jeg har sagt hele tiden. Jeg har alltid ment at det er nøyaktig det samme. Det skriver hun selv. Forskjellen ligger bare i teknikken for å komme ditt.With astral projection, we deliberately enter the astral dimension consciously as we fall asleep, rather than drifting into a dream. This is the main difference, but both involve being conscious in the astral dimension.
På den andre siden er hun bare bruker av et forum, ikke et orakel.
Så det interessante spørsmålet er om vi i det hele tatt er ute av kroppen. Jeg har argumnter som taler for og imot. Mot argumentene er ganske gode.
På den andre siden har jeg 2 opplevelser som skiller seg klart ut i hvor klart det var. Det er også de opplevelsene som har vart lengst siden jeg ofte har problemer med å holde meg der lenge.
Men foreløpg, dessverre, så ligger dette an til at det bare er bevsste drømmer. For å motbevise det må man observere noe og sjekke det opp senere. Det er det jeg håper på.
Antall ord: 182
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Oki Jeg har også gjennom noen opplevelser hatt en følelse av å være på forskjellige "plan". Vanskelig å forklare dette, bare føles anderledes ut, og det har vært stor variasjon i hvor mye jeg føler underbevisstheten spiller inn. Men over til noe litt annet. Du sa du hadde hatt et par UKO som skilte seg tydelig fra de andre du har hatt. Hadde vært kjekt om du ville dele en eller begge av disse opplevelsene. Var litt det jeg hadde håpet på når jeg startet denne tråden :mozilla_smile:
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg synes at hele opplegget virker ganske pussig. At en sjel skal ha bolig i kroppen, synes jeg er et underlig konsept i seg selv. En annen ting er at denne sjelen skal komme og gå som ved å skru på en bryter, satt på spissen. Jeg har ingen erfaring med UKO, så jeg ville gjøre klokt i å holde kjeft, men jeg heller til at science har rett.
Antall ord: 68
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |