Fakta, teori & skepsis ⇒ Det finnes bare én du kan stole på!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Tja, vi kan ikke stole på oss selv. Men vi kan stole på det.
Antall ord: 14
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Noen synes nok det er for mye for dem, de overlater ansvaret til noe annet eller noen andre.sosja skrev:Man kan bare stole på seg selv-det er vi selv som tar alle valg her i livet, er det ikke?
Antall ord: 41
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
Blir det egentlig gjort så mye da?ludoburgero skrev:Noen synes nok det er for mye for dem, de overlater ansvaret til noe annet eller noen andre.sosja skrev:Man kan bare stole på seg selv-det er vi selv som tar alle valg her i livet, er det ikke?
Antall ord: 50
Hide post links |
Skal vel egentlig ikke si noe jeg, får hjelperen min til å korte ned tida jeg er på jobb så.
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Dere er jammen heldige. Hvis det er noe jeg har lært så er det at jeg ikke kan stole på meg selv i alle situasjoner. Jeg prøver å akseptere dette, at jeg ikke har kontroll, at jeg ikke vet om jeg gjør rett, at følelsene tar overhånd.
Men jeg liker inndelingen deres. Enten stoler man på gud, eller så stoler man på seg selv. Klart og fint.
Men jeg liker inndelingen deres. Enten stoler man på gud, eller så stoler man på seg selv. Klart og fint.
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Åh, herregud!! Tør du virkelig å nevne salsa- kurs ?? :mozilla_surprised: Nei, nå går alt rett til helvete!!Frokost skrev:Men er helt enig med at Yoga er roten til alt vondt selvfølgelig... Det er djevelens verk, det og salsa-kurs..
Antall ord: 43
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Ja, det är väl det som är tjusningen att vi alla bär på vår egen personlighet.sosja skrev:Man kan bare stole på seg selv-det er vi selv som tar alle valg her i livet, er det ikke?
Det viktiga är ju att alla tar ansvar för sitt handlande.
"att hitta vägen till sin egen personliga harmoni och känna en samklang med krafter
i universum. Kan ge den finaste blomma du någon sitt sett"
Antall ord: 82
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Jeg synes det blir veldig mye selvsentrert dette her jeg...
Altså - verden dreier seg ikke om bare deg.
Det er helt klart at det er med oss selv vi kan gjøre noe, og at det derfor blir enklest. Men igjen, så er heller ikke livet for å tjene Gud, slik jeg ser det.
Det er for å tjene hverandre og oss selv, like mye synes jeg.
Eller har jeg et dårlig syn på det der?
Altså - verden dreier seg ikke om bare deg.
Det er helt klart at det er med oss selv vi kan gjøre noe, og at det derfor blir enklest. Men igjen, så er heller ikke livet for å tjene Gud, slik jeg ser det.
Det er for å tjene hverandre og oss selv, like mye synes jeg.
Eller har jeg et dårlig syn på det der?
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Nei, slett ikke noe dårlig syn, Ludo.
Men det du kaller selvsentrert, kaller jeg å hente ut sin egen styrke og identitet /selvfølelse. For det trenger en jo i samspill med andre. Og er en bevisst på at alt en gjør har konsekvenser for seg selv og andre indirekte, så innser en at en ikke kan skyve ansvaret for seg selv over på andre. Da står en på egne ben og kan være en ressurs for de som vingler og ikke ser skogen for bare trær.
Tvilte Jesus noen gang på seg selv? Han kunne valgt å stikke etter det siste måltidet, men han valgte å bli. Klagde han over at Judas var en tosk etterpå?
Men det du kaller selvsentrert, kaller jeg å hente ut sin egen styrke og identitet /selvfølelse. For det trenger en jo i samspill med andre. Og er en bevisst på at alt en gjør har konsekvenser for seg selv og andre indirekte, så innser en at en ikke kan skyve ansvaret for seg selv over på andre. Da står en på egne ben og kan være en ressurs for de som vingler og ikke ser skogen for bare trær.
Tvilte Jesus noen gang på seg selv? Han kunne valgt å stikke etter det siste måltidet, men han valgte å bli. Klagde han over at Judas var en tosk etterpå?
Antall ord: 120
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Jeg er enig med deg. Ofte er det likevel slik at det en sier vitner litt om hvordan en ser på seg selv. I enhver sammenheng. Altså vil de som hevder at det å "finne seg selv" og hente styrke fra seg selv i mange tilfeller være personer som selv føler de må gjøre dette mer, og de som skriver om at vi må elske Jesus og vie vårt liv til Ham, er kanskje igjen noen som synes de gjør for lite av det selv. Altså, det at vi pusher oss selv og våre grenser gjennom å ytre oss om dette til andre, hva som er den "riktige tingen å gjøre".Hecate skrev:Nei, slett ikke noe dårlig syn, Ludo.
Tvilte Jesus noen gang på seg selv?
Igjen vil vi da se, og det vil jeg innrømme, at "problemet" mitt er mellommenneskelige forhold; altså, meg selv i forhold til andre, og dem i forhold til meg, og at jeg gjerne vil bygge sterkere broer der.
Selvfølgelig er det bare mine tanker, og jeg vil ikke gå så langt å påstå at dette er tilfellet for "alle dere andre", men at jeg på langt vei selv mener det er en passende beskrivelse på meg selv og slik jeg har det.
Og så er det jo en ting å aldri komme bortifra det at vi til syvende og sist kun er alene i verden sålenge vi ikke hengir oss til andre. Kanskje er det nettopp derfor mange av oss vier sitt liv til en høyere eksistens enn sin egen?
Og kanskje er det derfor at noen er så avhengige av andre mennesker rundt seg.
De uavhengige er fryktløse, men deres kjærlighetsevne er også noe svekket kanskje?
Antall ord: 377
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Lokalisering: Norra Skandinavien
Hej Hecate !Hecate skrev:Jeg stilte spørsmålet for en tid tilbake og jeg fatter fortsatt ikke hvorfor vi mennesker absolutt må støtte oss til en tro på en eller annen høyere, utenforstående makt eller frelser....?
Personlig vet jeg ikke hva jeg er, men synet mitt er vel mer new age, hvilket innebærer at vi sitter med kraften og makten selv. En må gjerne se at vi er deler av noe som er større, men ingen andre enn en selv har ansvar for sitt eget liv og virke. Det er ingen trøstende frelser, men heller ingen Gud som dømmer. En er sin egen herre og har de egenskapene og forutsetningene en trenger for å komme dit en selv vil bare en er sterk nok i troen på seg selv.
Det er utrolig lettvint å skylde på Gud eller djevelen når noe går bra eller dårlig. Hvorfor ikke ta ansvar for sine egne valg og handlinger og innse at det bare en selv som har klart å kjøre seg selv i grøfta eller til topps, for den saks skyld?
"Årsak og virkning"....det er noe dritt ikke sant...?
Du skriver att du till hör New Age
Själv tillhör jag "Vibration in Harmoney"
Har läst många av dina inlägg och du verkar vara mycket påläst inom många område.
:mozilla_smile:
Antall ord: 238
The substans of your thoughts is the key.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
Jeg tror det har skjedd mange misforståelser når det er snakk om Jesus og Bibelen.
Det er som da man var mindre og lekte hviske leken. En person begynner å hvisker en setning til personen ved siden av. Når setningen har gått helt rundt kommer den ut som noe helt annet på den andre siden.
Jeg mener at det kan være noe sannhet i bibelen. Men jeg tror på ingen måter at alt som står der er helt sant. Om man tror blindt på alt som står bibelen, kan man like gjerne ta i mot godteri fra alle fremmede som byr.
Det er som da man var mindre og lekte hviske leken. En person begynner å hvisker en setning til personen ved siden av. Når setningen har gått helt rundt kommer den ut som noe helt annet på den andre siden.
Jeg mener at det kan være noe sannhet i bibelen. Men jeg tror på ingen måter at alt som står der er helt sant. Om man tror blindt på alt som står bibelen, kan man like gjerne ta i mot godteri fra alle fremmede som byr.
Antall ord: 108
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jul 2006 00:18
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Trådstarter:
Du sier at vi ikke kan stole på deg, men på Jesus. Det er det *du* som påstår. Hvordan skal jeg vite at det er sant, når jeg ikke kan se ham? Og hvis jeg bør *forsøke* å se ham ved å "oppsøke" ham, hvordan skal jeg vite at det er ham jeg bør oppsøke, og ikke en eller annen hedensk gud feks?
Og hvis jeg først opplever ham etter å ha oppsøkt ham, hvordan vet jeg at det ikke er hallusinasjon? Hvordan vet *du* at det ikke er hallusinasjon (antar at du på en eller annen måte har sanset at Jesus er det du mener han er, at ikke du har resonnert deg helt fram til troen)? "Jeg bare vet det" holder ikke, for det sier folk som tror på andre religiøse figurer også. For ikke å nevne de "mentalt syke". Med mindre man kan skaffe *empirisk* bevis for det du påstår om Jesus, så handler det om å tro, ikke å "forstå".
For å sette det litt på spissen, hvordan vet jeg at ikke denne "Jesus" er en djevel i fåreklær?
Du sier at vi ikke kan stole på deg, men på Jesus. Det er det *du* som påstår. Hvordan skal jeg vite at det er sant, når jeg ikke kan se ham? Og hvis jeg bør *forsøke* å se ham ved å "oppsøke" ham, hvordan skal jeg vite at det er ham jeg bør oppsøke, og ikke en eller annen hedensk gud feks?
Og hvis jeg først opplever ham etter å ha oppsøkt ham, hvordan vet jeg at det ikke er hallusinasjon? Hvordan vet *du* at det ikke er hallusinasjon (antar at du på en eller annen måte har sanset at Jesus er det du mener han er, at ikke du har resonnert deg helt fram til troen)? "Jeg bare vet det" holder ikke, for det sier folk som tror på andre religiøse figurer også. For ikke å nevne de "mentalt syke". Med mindre man kan skaffe *empirisk* bevis for det du påstår om Jesus, så handler det om å tro, ikke å "forstå".
For å sette det litt på spissen, hvordan vet jeg at ikke denne "Jesus" er en djevel i fåreklær?
Antall ord: 194
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
Re: Det finnes bare én du kan stole på!
Tenk om Jahwe egentlig er den Onde. Han har jo sagt det selv: allt kommer fra meg!youlian skrev:Jesus Kristus er veien sannheten og livet. Er det ingen som vil forstå dette? Det finnes ikke et eneste riktig liv uten Jesus. Vi har fått denne gaven tilsendt fra Gud, men mange velger og ikke ta i mot han.
Jeg skjønner dere godt, dere som prøver dere på healing, reinkarnasjon, tarrot, og andre villedende retninger, MEN!! dere finner ikke noe ro i sjelen over dette. Det er som å spise godteri. Det er å godt, og du blir så lykkelig.. tror du. Hvis du bare lever på det blir tilslutt syk av det. Spiser du sundt vil du ikke ta noen skade av det.
Healing kan ikke befri deg fra alle plager du måtte bære på. Etter en stund vil du få de samme symptomene. Tarrot vil bare villede deg i livet, som etter hvert får deg dratt ned i gjørma. Alle kjenner en søken til ett eller annet, det er Jesus alle søker til, (alle har en søken) men heller blir dere villedet inn i andre okkulte sekter uten mål og mening. Ingen kjenner morgendagen! Tarrot kjenner ikke morgendagen! Et medium kjenner ikke morgendagen! Du kan ikke stole på noen av disse!! Alt dette er villedende retninger som vil skille dere fra far i himmelen.
Hva det nå enn måtte være det som banket i på loftet og skremte meg så fryktelig om natta. Og flyttet på saker og ting i huset. Hvorfor skulle det skremme meg, hvorfor var det der? JO det ville villede deg. En sa engang: "mediet sa det var en slektning av meg, som ikke ville gjøre meg noe" Tull og tøys!! tror dere ikke at høyere onde makter kan si hva de vil? De vrir alt de kan på sannheten slik at mennesker skal få sympati for dem.. Det er ikke nødvendigvis noe galt med mediet, men man skal heller ikke tukle med slike ånder. Det gjør bare åpenheten din til onde makter større. Likedan yoga. Det gir deg en avslappende følelse. Du blir avslappet der og da, men når du kommer til ”deg selv” er du like stressa, forbanna, og deppa.
Jeg har selv vært borti dette, men da jeg kom til Jesus har hele verden forandret seg. Da forsto jeg alt det jeg hadde drevet med var galt. Før ble jeg overfalt av ånder hver dag. Tilslutt ble det så grusomt. Jeg slutta på skole i mange uker før jeg kunne klare hverdagen. Hele verden så ut som en plass uten mål og mening. Jeg hadde hørt litt om Jesus, men trodde ikke på han. Når jeg hørte om han ville jeg trekke meg unna. Jeg ville alltid trekke meg unna. ”hvorfor skulle jeg tro på en fyr som er død” tenkte jeg. Sannheten banket på hjertet. Sannheten er alltid tung og hanskes med. Hvorfor er det lettere bli dratt inn i okkulte ting enn å gå veien selv til Jesus? JO, til Jesus må du finne veien selv, men annet faller du inn i. Jeg fant vertfall meningen tilslutt. Håper dere også finner den.
Bare en kan redde dere, det er Jesus =)
Alle tenker på å leve livet, men ingen tenker på evigheten.
Tenk om Djevelen er frigjøreren: Du skal ikke dø, men får kunskapen om godt og Ondt
Det står hellere ikke at det ikke ER andre guder; men at man ikke skal tilbe andre enn han eiesyk.
tenk litt på dette
Antall ord: 611
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Nov 2006 22:12
- 18
- Lokalisering: Bjerka
Re: Det finnes bare én du kan stole på!
Xirque Zdataan skrev:Tenk om Jahwe egentlig er den Onde. Han har jo sagt det selv: allt kommer fra meg!youlian skrev:Jesus Kristus er veien sannheten og livet. Er det ingen som vil forstå dette? Det finnes ikke et eneste riktig liv uten Jesus. Vi har fått denne gaven tilsendt fra Gud, men mange velger og ikke ta i mot han.
Jeg skjønner dere godt, dere som prøver dere på healing, reinkarnasjon, tarrot, og andre villedende retninger, MEN!! dere finner ikke noe ro i sjelen over dette. Det er som å spise godteri. Det er å godt, og du blir så lykkelig.. tror du. Hvis du bare lever på det blir tilslutt syk av det. Spiser du sundt vil du ikke ta noen skade av det.
Healing kan ikke befri deg fra alle plager du måtte bære på. Etter en stund vil du få de samme symptomene. Tarrot vil bare villede deg i livet, som etter hvert får deg dratt ned i gjørma. Alle kjenner en søken til ett eller annet, det er Jesus alle søker til, (alle har en søken) men heller blir dere villedet inn i andre okkulte sekter uten mål og mening. Ingen kjenner morgendagen! Tarrot kjenner ikke morgendagen! Et medium kjenner ikke morgendagen! Du kan ikke stole på noen av disse!! Alt dette er villedende retninger som vil skille dere fra far i himmelen.
Hva det nå enn måtte være det som banket i på loftet og skremte meg så fryktelig om natta. Og flyttet på saker og ting i huset. Hvorfor skulle det skremme meg, hvorfor var det der? JO det ville villede deg. En sa engang: "mediet sa det var en slektning av meg, som ikke ville gjøre meg noe" Tull og tøys!! tror dere ikke at høyere onde makter kan si hva de vil? De vrir alt de kan på sannheten slik at mennesker skal få sympati for dem.. Det er ikke nødvendigvis noe galt med mediet, men man skal heller ikke tukle med slike ånder. Det gjør bare åpenheten din til onde makter større. Likedan yoga. Det gir deg en avslappende følelse. Du blir avslappet der og da, men når du kommer til ”deg selv” er du like stressa, forbanna, og deppa.
Jeg har selv vært borti dette, men da jeg kom til Jesus har hele verden forandret seg. Da forsto jeg alt det jeg hadde drevet med var galt. Før ble jeg overfalt av ånder hver dag. Tilslutt ble det så grusomt. Jeg slutta på skole i mange uker før jeg kunne klare hverdagen. Hele verden så ut som en plass uten mål og mening. Jeg hadde hørt litt om Jesus, men trodde ikke på han. Når jeg hørte om han ville jeg trekke meg unna. Jeg ville alltid trekke meg unna. ”hvorfor skulle jeg tro på en fyr som er død” tenkte jeg. Sannheten banket på hjertet. Sannheten er alltid tung og hanskes med. Hvorfor er det lettere bli dratt inn i okkulte ting enn å gå veien selv til Jesus? JO, til Jesus må du finne veien selv, men annet faller du inn i. Jeg fant vertfall meningen tilslutt. Håper dere også finner den.
Bare en kan redde dere, det er Jesus =)
Alle tenker på å leve livet, men ingen tenker på evigheten.
Tenk om Djevelen er frigjøreren: Du skal ikke dø, men får kunskapen om godt og Ondt
Det står hellere ikke at det ikke ER andre guder; men at man ikke skal tilbe andre enn han eiesyk.
For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. joh 3.16
Den som tror på Jesus skal få evig liv! Gud elsket sinn sønn at han gan hans liv til verden for at du ikke skulle gå fortapt. Tenk på det.
tenk litt på dette
Antall ord: 681
Hide post links |